W dokumencie nt ZIT znalazłem taki fragment:
Cytuj:
Program Operacyjny – Warszawska Polityka Mobilności: Ku bardziej przyjaznemu miastu! (projekt, sierpień 2015 r.) Warszawska Polityka Mobilności uzupełnia i rozwija obowiązującą Strategię transportową w części dotyczącej działań związanych z zarządzaniem popytem na transport. Jej celem jest wzmocnienie skuteczności działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, z określeniem nowej roli samochodu w mieście. WPM dostrzega szersze powiązania Warszawy z siecią ośrodków aglomeracji, co ma znaczenie dla niwelowania źródeł napięć między działaniami metropolitalnymi i miejskimi oraz wzrost bezpieczeństwa. Dokument Warszawska Polityka Mobilności (WPM) będzie podstawą jakościowej zmiany dotychczasowego podejścia. Czerpiąc z doświadczeń i wzorów europejskich, większy wysiłek będzie skierowany na edukację transportową i zmianę świadomości społeczeństwa prowadzącą do zmiany zachowań komunikacyjnych (sposobu odbywania podróży). (…) Problemy mogą być rozwiązywane także dzięki zmianom organizacji systemu transportowego i przyzwyczajeń jego użytkowników. Warszawska Polityka Mobilności będzie opierać się na działaniach podejmowanych w sposób kompleksowy, w celu zachęcenia do odbywania podróży pieszo, rowerem i środkami transportu zbiorowego oraz zniechęcenia do wykorzystywania samochodów. Działania te będą dotyczyć m.in. zwiększenia roli transportu zbiorowego, ruchu pieszego i rowerowego (rozwijanie spójnej i gęstej sieci tras i parkingów rowerowych, eliminacja barier i utrudnień ułatwienia w ruchu itd.) oraz porządkowania zasad funkcjonowania parkowania (…).
Źródło:
http://omw.um.warszawa.pl/wp-content/up ... _10_09.pdfBrzmi sensownie. Ktoś coś wie więcej o tym dokumencie?