Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nowa Miodowa
PostNapisane: Wt sie 25, 2015 13:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zdm.waw.pl/aktualnosci/jaka- ... nsultacje/

Cytuj:
Jaka ma być ul. Miodowa? Zaczynamy konsultacje
24.08.2015

W przyszłym roku planowany jest generalny remont ul. Miodowej.

Ma ona szanse stać się elegancką ulicą, z równą jezdnia i chodnikami. O to, jak dokładnie ma wyglądać, pytamy mieszkańców – na uwagi czekamy do 16 września.

Remont ul. Miodowej miał się odbyć jeszcze w 2015 r. Zarząd Dróg Miejskich na wniosek organizacji społecznych zadecydował o zwiększeniu zakresu prac i poprzedzeniu ich konsultacjami społecznymi.

Co się zmieni?

Przygotowaliśmy dwa warianty możliwych rozwiązań. Nie są to gotowe projekty, ale raczej zestaw propozycji, które chcemy poddać opinii mieszkańców. Poniżej krótkie podsumowanie najważniejszych zmian:

Wariant 1:

zakłada wprowadzenie niewielkich korekt podziału przestrzeni w stosunku do stanu obecnego. Jezdnia zostanie nieznacznie zwężona (do 9 m), zachowane będą po 1 pasie ruchu ogólnego i 1 pasie rowerowym w każdym kierunku. Dzięki zawężeniu jezdni oraz ograniczeniu parkowania (o ok. kilkunastu miejsc) poszerzone zostaną chodniki. Znajdzie się też miejsce dla zieleni ulicznej, w tym niewielkich drzew. Rozważana będzie także likwidacja sygnalizacji świetlnej na ul. Kapitulnej.

Wariant 2:

wiąże się z nieco większymi zmianami organizacji ruchu. W tym wariancie jezdnia zostaje zwężona do 6 m, zaś istniejące pasy dla rowerów są zlikwidowane. Dzięki temu możliwe jest znaczne poszerzenie chodników bez wyraźnego ograniczania liczby miejsc parkingowych. Jest też więcej miejsca na zieleń lub małą architekturę. Aby uspokoić ruch i zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom, planowane są wyniesienia tarcz skrzyżowań do poziomu chodnika, progi wyspowe oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h. Planowane jest także wyznaczenie dodatkowych przejść dla pieszych: na pl. Krasińskich i przy posesji nr 18

Oba warianty zakładają wymianę nawierzchni jezdni - możliwe jest zastosowanie nawierzchni asfaltowej, kamiennej lub innej. Wyremontowane zostaną chodniki (zyskają nawierzchnię z płyt kamiennych jak na Krakowskim Przedmieściu), pojawią się też nowe latarnie (zabytkowe pastorały).

Oprócz Miodowej, zmiany mogą objąć także sąsiednie ulice: Długą i Podwale. Jedną z propozycji jest odwrócenie kierunku ruchu na ul. Podwale i ul. Kilińskiego – wjazd w nie odbywałby się od strony ul. Długiej. Rozważane jest także wprowadzenie ograniczeń w parkowaniu pojazdów na tych ulicach do 2 godzin (nie dotyczy mieszkańców). Na ul. Długiej możliwe jest wyznaczenie postoju dla autokarów turystycznych.

Jak wziąć udział?

Konsultacje trwają od 24 sierpnia do 16 września 2015. W ramach konsultacji odbędą się spacery połączone ze spotkaniem dyskusyjnym. Spacery rozpoczynamy spod kolumny Zygmunta, spotkania odbędą się w sali konferencyjnej Muzeum Ordynariatu Polowego (wejście przez Katedrę od ul. Długiej 13/15).

Do wyboru są dwa terminy:

Ø sobota, 5 września 2015 r.
spacer o godz. 10:00
spotkanie w godz. 11:00-13:00

Ø środa, 9 września 2015 r.
spacer o godz. 17:00
spotkanie w godz. 18:00-20:00

Uwagi do planowanych rozwiązań można składać w terenowym punkcie konsultacyjnym na skwerze nad tunelem Trasy W-Z: 27 sierpnia (czwartek) lub 7 września (poniedziałek), w godz. 15:00-18:00.

Na uwagi czekamy także do 16 września 2015 r. pod adresem miodowa@zdm.waw.pl

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 03, 2015 20:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Propozycja uwag:

Cytuj:
Uwagi ogólne:

1) Korzystniejszym wariantem z punktu widzenia wyważenia interesów pieszych i rowerzystów jest wariant z pasami rowerowymi. Jak pokazuje przykład Krakowskiego Przedmieścia, brak wydzielonych pasów rowerowych przy dużym natężeniu ruchu autobusowego powoduje, że znaczna część rowerzystów korzysta z chodników. Na Miodowej należy się spodziewać dodatkowo ruchu samochodowego prywatnych.

2) Wybór wariantu z pasami rowerowymi nie powinien przy tym wykluczać zastosowania rozwiązań uspokajających ruch, w szczególności wyniesionych tarcz skrzyżowań, korzystnych z punktu widzenia bezpieczeństwa i warunków ruchu pieszych niezależnie od rozwiązań rowerowych.

3) Wyłukowania na skrzyżowaniach powinny naprowadzać samochód skręcający w prawo na pas ruchu ogólnego, a nie na pas rowerowy.

4) Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną warto wykorzystać wynikającą z nowelizacji przepisów możliwość wykonania linii zatrzymania dla rowerzystów bliżej skrzyżowania niż dla samochodów.

5) W projekcie należy przewidzieć miejsca do parkowania rowerów, zwłaszcza przy budynkach uczelni. Mogą one równocześnie zabezpieczać przed parkowaniem samochodów na chodniku.

Uwagi dot. placu Krasińskich:

- W kierunku Muranowskiej - przed skrzyżowaniem ze Świętojerską - pas rowerowy powinien płynnie przechodzić w prawy pas ruchu ogólnego, a pas samochodowy w lewy pas ruchu ogólnego. Takie rozwiązanie wskazuje kierowcom jadącym lewym pasem, że w przypadku chęci zmiany pasa na prawy, powinni zwrócić uwagę, czy nie zajeżdżają drogi rowerzyście jadącemu na wprost. Ślepe zakończenie pasa rowerowego linią naprowadzającą kierowców przed rowerzystę zachęca do zajeżdżania drogi rowerzystom jadącym na wprost, niepotrzebnie zwiększając ryzyko kolizji.

- W kierunku Miodowej – należy skrócić pas do skrętu w lewo i wprowadzić odcinek pasa dzielącego na placu i ewentualnie nowe przejście dla pieszych jak w wariancie 2.

- Należy zwęzić oba wloty ul. Długiej do 6 metrów. W szczególności bezcelowe jest wydzielanie pasu do skrętu w lewo z Długiej w Miodową, dopychając samochody do odcinka, który ma być uspokojony.

- Zwężenia Długiej powinno zostać wykorzystane do tego, by przysunąć przejścia przez pl. Krasińskich i Miodową do skrzyżowania oraz ograniczyć jego rozmiar.

Uwagi dot. Miodowej:

- Na wlocie ul. Kapucyńskiej kontrapas rowerowy powinien być oddzielony wyspą dzielącą.

- Należy rozważyć wprowadzenie separatora (np. wyniesionego krawężnika) w rejonie przystanków autobusowych, tak by uniemożliwić omijanie przez samochody autobusu przez linię podwójną ciągłą.

- Pas rowerowy w kierunku Krakowskiego Przedmieścia powinien kończyć się na przystanku autobusowym (bez odcinka do Senatorskiej). Większość samochodów skręca na skrzyżowaniu w prawo, a rowerzyści jadą prosto. Efektem zaproponowanej organizacji ruchu byłoby niebezpieczne ustawianie się rowerzystów po prawej stronie pojazdów skręcających w prawo. Ponadto za skrzyżowaniem już nie ma pasa ruchu dla rowerów i mogłoby dochodzić do konfliktów w sytuacji, gdy rowerzyści i autobusy próbują się zmieścić na jednym pasie.

- Na skrzyżowaniu ul. Miodowej z Senatorską, w przypadku zastosowania sygnalizacji świetlnej (a nie np. wyniesionej tarczy skrzyżowania), wskazane byłoby zastosowanie śluzy rowerowej, ułatwiającej ustawianie się rowerzystów do jazdy na wprost (w kierunku Krakowskiego Przedmieścia) przed samochodami.

- W projekcie powinna zostać uwzględniona droga dla rowerów lub ciąg pieszo-rowerowy prowadzący południowym obrzeżem zieleńca przy pomniku Nike, od Miodowej do skrzyżowania Nowy Przejazd / Daniłowiczowska (teren ten jest własnością m.st. Warszawy) jako alternatywy dla ul. Senatorskiej. Połączenie tego ciągu z jezdnią ul. Miodowej może wymagać korekty lokalizacji przystanku autobusowego.


Zastanawiam się, czy coś pisać o zabezpieczeniach przed nielegalnym parkowaniem (poza stojakami). Obawiam się, że bez słupków szerokie chodniki zamienią się w szerokie miejsca do parkowania.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL