Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr gru 08, 2010 9:26 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Centrum Handlowe M1, pasożyt Pragi, broni się przed wykorzystywaniem jego parkingu do "innych celów" niż zakupy. Ciekaw jestem jak to się dalej potoczy.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,8784341,Centrum_handlowe_vs__kierowcy__Parkuj__nie_jedz__kupuj.html

Cytuj:
Centrum handlowe vs. kierowcy: Parkuj, nie jedź, kupuj
Jarosław Osowski
2010-12-08, ostatnia aktualizacja 2010-12-07 22:00

Odholowywaniem samochodów na policyjne parkingi grozi Centrum Handlowe "M1" w Markach, jeśli kierowcy nadal będą traktować jego teren jako punkt przesiadkowy do autobusów w stronę centrum

Piotr Sinkiewicz zachęcony kampanią "Jedź właściwym pasem" kupił z żoną bilet 90-dniowy i zaczął dojeżdżać samochodem na parking M1 u zbiegu Radzymińskiej i Trasy Toruńskiej na granicy Marek, Ząbek i Warszawy. Stąd w porannym szczycie co pięć minut wyruszają autobusy 190 na Pragę, pl. Bankowy i dalej przez Wolę aż na Bemowo. Choć często jedzie się nimi w tłoku, nasz czytelnik chwali sobie przesiadki. Podkreśla, że korzystanie z komunikacji i jazda buspasem wzdłuż Trasy W-Z "mają wymiar nie tylko czysto ekologiczny, ale służą też rozładowywaniu coraz większych korków".

„Po blisko miesiącu takiej praktyki spotkała nas, niestety, niemiła niespodzianka. Otóż za wycieraczką naszego i kilkudziesięciu innych samochodów po powrocie z pracy zaczęliśmy znajdować kartki o treści: »Szanowny Kierowco! Ten parking jest przeznaczony wyłącznie dla klientów Centrum Handlowego »M1 «. Parkowanie auta w innym celu będzie skutkowało usunięciem go na płatny parking policyjny «„ - pisze do „Gazety” oburzony pan Piotr.

- Nie będę na ten temat rozmawiać - ucina Małgorzata Kiliańska, szefowa Centrum Handlowego "M1", i odsyła do rzecznika prasowego. Dominik Piwek potwierdza: - Trwa notoryczna walka z grupą ok. 70 osób, którą rozpoznała nasza ochrona. Wciąż te same auta zaparkowane w tych samych miejscach długo przed otwarciem naszych sklepów z reguły do godz. 18 albo jeszcze dłużej.

Pan rzecznik zaznacza, że wielokrotnie upominano kierowców, że parking jest wprawdzie bezpłatny, ale to teren prywatny. Właściciel opłaca zaś jego ochronę i utrzymanie porządku. - Proszę sobie wyobrazić, jak irytują się nasi klienci, kiedy nie mogą znaleźć wolnego miejsca, bo inni zostawiają auto na osiem czy 12 godzin. To tak, jakby je zaparkować na czyjejś posesji, która znajduje się obok przystanku - dodaje Dominik Piwek.

Pan Piotr zwraca jednak uwagę, że centrum handlowe mimo wszystko korzysta na tym, że ruchliwa pętla autobusowa znajduje się tuż przed jego wejściem. Twierdzi, że on sam też prawie codziennie robi tu zakupy. - Każda z tych osób może się w ten sposób usprawiedliwiać - mówi na to rzecznik M1. Jego zdaniem badania wykazują, że do tak dużych centrów handlowych zagląda się najwyżej dwa-trzy razy w tygodniu, samochody przesiadkowiczów zaś stoją codziennie.

"W przypadku braku porozumienia z M1 sugeruję przeniesienie pętli autobusowej w inne miejsce, gdzie pasażerowie komunikacji publicznej nie byliby szykanowani" - podpowiada nasz czytelnik.

- Rzeczywiście, są problemy z tą pętlą i docierają do nas sygnały, że wielu pasażerów przesiada się tam z samochodów - przyznaje rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow. Przypomina, że przed miesiącem trzeba było wycofać stąd dwie linie (126 i 140), a trzeciej (112) zmienić trasę. Stało się tak dlatego, że market Ikea nie pozwolił, by na czas przebudowy Trasy Toruńskiej autobusy korzystały ze wzniesionego obok wiaduktu (urzędnicy usłyszeli, że to droga prywatna i są obawy, czy nie zostanie uszkodzona).

- Gościny udzieliło im sąsiednie Centrum Handlowe "Targówek" przy Głębockiej - informuje rzecznik ZTM i dodaje: - Gdybym był zarządcą takiego centrum jak M1 w Markach, domyśliłbym się, że przed powrotem z pracy zaparkowanym u nich samochodem ludzie mogą jeszcze zrobić zakupy. Dlatego ułatwiałbym im życie, zamiast utrudniać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 08, 2010 10:30 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
I niech jeszcze ktoś mi powie, że nie należy budować parkingów P+R, „bo jest już parking przy domu towarowym”… I że spełniają one „pozytywnom rolem miastotwurczom”…

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lip 23, 2011 8:28 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Dla przypomnienia, post który rozpoczął ten wątek...

Cytuj:
Darmowe parkowanie P&R potrwa do września
TOMASZ KUNERT, mz, 2007-06-14

Do 1 września Zarząd Transportu Miejskiego chce pozostawić swobodny wjazd do parkingów Park & Ride. Potem za parkowanie bez biletów trzeba będzie zapłacić aż 100 zł.


...i cztery lata później...

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ystem.html

Krzysztof Śmietana napisał(a):
Bat na parkingowych cwaniaków: elektroniczny system
23.07.2011 aktualizacja: 2011-07-22 20:32

(...)samochody zostawiają jednak kierowcy, którzy wcale nie są zainteresowani przesiadką do komunikacji, tylko traktują to jako wygodne miejsce postojowe obok pracy czy sklepu. Tak robi część osób m.in. na Młocinach, Marymoncie czy przy Wilanowskiej. Wprawdzie powinni mieć przynajmniej bilet dobowy za 9 zł, ale wielu ich nie kupuje, bo kontrolerzy ZTM pojawią się tam bardzo rzadko. W efekcie kierowcy ci zajmują miejsce tym, którzy chcą skorzystać z parkingu zgodnie z jego przeznaczeniem.

ZTM postanowił z tym walczyć. - Chcemy uszczelnić parkingi - mówi Andrzej Skwarek, rzecznik ZTM. Na dwóch z nich - nad stacją metra Ursynów i przy stacji kolejowej w Aninie - od 16 sierpnia, wraz z wejściem w życie podwyżki, zacznie działać nowy system, który uniemożliwi parkowanie na gapę. Szlabany będą tam zamknięte. Żeby się otworzyły, trzeba będzie pobrać bilet tak jak na niektórych parkingach przy centrach handlowych. Przed wyjazdem trzeba będzie potwierdzić opłatę. Do specjalnej maszyny wrzucimy pobrany wcześniej bilet, a potem przytkniemy do czytnika kartę miejską albo wsuniemy bilet dobowy lub trzydniowy. Kto ich nie będzie miał, zapłaci 100 zł, bo inaczej szlaban nie otworzy się.

Zarząd Transportu Miejskiego na razie znalazł pieniądze na wprowadzenie systemu tylko na tych dwóch parkingach. - Zacznie on działać także w pozostałych miejscach, jeśli znajdziemy na to fundusze - zaznacza jednak Andrzej Skwarek.

Pracownicy parkingów już powoli przyzwyczajają kierowców do zmian i instruują, jak system będzie działać. Według nieoficjalnych informacji szlabany przy stacji Ursynów i w Aninie miały być zamknięte już w połowie lipca, ale ZTM wolał poczekać z tym do wprowadzenia podwyżki.


Najbardziej podoba mi się stwierdzenie, że nie ma kasy na egzekwowanie już nawet nie opłat za parkowanie, ale pilnowanie żeby z parkingu korzystały osoby posiadające bilet w sytuacji, gdy samo utrzymanie parkingów kosztuje miliony rocznie.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 23, 2011 14:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
W grudniu 2010 jacor napisał(a):
Centrum Handlowe M1, pasożyt Pragi, broni się przed wykorzystywaniem jego parkingu do "innych celów" niż zakupy. Ciekaw jestem jak to się dalej potoczy.


http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... szcza.html

Jarosław Osowski napisał(a):
Zakaz parkowania pod M1. Ochrona nie wpuszcza
23.08.2011 aktualizacja: 2011-08-22 21:59

W poprzek rozciągnięta taśma, obok stoi ochroniarz i nikt już rano nie wjedzie na parking przed centrum handlowym M1 w Markach. Kierowcy zostawiali tu auta, by przesiąść się do autobusu w stronę Warszawy.

- Wróciłem z wakacji i zaskoczenie: jest problem z parkowaniem - mówi nasz czytelnik z pobliskiego osiedla Lewandów w Zielonej Białołęce. Wczoraj o godz. 7.30 spotkaliśmy się na pętli linii 190 koło centrum M1. Przed urlopem pan Dominik w kilka minut podjeżdżał tu samochodem albo rowerem. - Stojak jest tylko jeden, więc ludzie podpinają się do wiaty z wózkami, czyli kolejna partyzantka - pokazuje.

Mimo wszystko bardzo sobie chwali przesiadki na granicy Warszawy. - Linia 190 to wygodne połączenie aż do pl. Bankowego w centrum. Rano autobusy odjeżdżają co kilka minut, sporą część korka omijają buspasem, a ja na drogę biorę sobie książkę. No i nie muszę płacić za parkowanie w Śródmieściu - opowiada.

Wczoraj z rana spróbowaliśmy wjechać na parking M1. W poprzek jezdni rozciągnięta była jednak plastikowa taśma przymocowana do wózka na zakupy. - Ogólnie to powinna być dłuższa, ale zabrakło, a technik wyjechał na urlop - tłumaczył się z tej dziwnej zapory ochroniarz. - Wjeżdżać nie wolno. To polecenie kierownictwa, ja tylko pilnuję. Wpuszczam pracowników z przepustką.

- Gdzie można więc zaparkować?

- Na Ikei albo na Praktikerze - pokazał otwarte (jeszcze) parkingi 100 m dalej.

Przed Ikeą do godz. 8 zaparkowało w sumie 57 samochodów. Zajęły niespełna trzy z kilkudziesięciu rzędów olbrzymiego parkingu. - To chore, co powymyślali z tym zakazem w M1. Przecież miejsca tam mają dosyć. Przestałem u nich robić zakupy. To mój prywatny bojkot - oznajmił Łukasz Szymański, który przyjechał samochodem z Marek, zostawił go przy Ikei i wsiadł do 190.

O konflikcie kierowców z handlowcami z M1 pisaliśmy już w grudniu. Wtedy kierownictwo firmy groziło odholowywaniem aut na policyjne parkingi. Wczoraj wicedyrektor centrum handlowego Jakub Jarczewski powiedział: - Mamy akcję zamykania wjazdu na prośbę naszych najemców i klientów, którzy skarżyli się, że na zakupach nie mają gdzie zostawić samochodu. Przed wakacjami auta przesiadkowiczów zajmowały już jedną trzecią miejsc i stały blisko wejścia. Próbowaliśmy się zorientować, czy ci kierowcy są zainteresowani parkingiem strzeżonym za niewielką opłatą, zostawialiśmy im ulotki, ale odpowiedziały może tylko trzy osoby.

Pan Dominik obawia się, że problem nasili się od września, gdy z urlopów wróci reszta kierowców, a na Pradze zacznie się budowa drugiej linii metra. Wtedy przez rozkopane skrzyżowanie z Targową przejadą tylko autobusy i rowery. Na dwóch pasach al. "Solidarności" ma powstać parking, ZTM chce też wydzierżawić jedno piętro w garażu centrum handlowego Wileńska. - Tylko po co wjeżdżać taki kawał do miasta i blokować ulice, skoro można by zostawiać samochód już tutaj, przed M1? - pyta nasz czytelnik.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 30, 2011 8:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=528&c=100&l=1
Cytuj:
Parking P+R Al. Krakowska już działa. To dziewiąty tego typu obiekt w Warszawie.
Ma aż 415 miejsc dla samochodów osobowych. Kierowcy niepełnosprawni mają do dyspozycji 11 miejsc. Obiekt służy również cyklistom. Na jego terenie jest miejsce dla 100 rowerów.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 26, 2011 9:00 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Już mozemy mówić i pisać, że... mowilismy Wam (miastu) to 5 lat temu, czemu nie słuchaliście!!!

Gazeta Stołeczna napisał(a):
Dość drogich parkingów. Budujmy tańsze, ale więcej

Skończmy ze stawianiem kosztownych, wielopiętrowych garaży dla kierowców przesiadających się na peryferiach. Lepiej budować więcej tańszych parkingów przy stacjach kolejowych, i to pod Warszawą
To opinia ekspertów, których poprosiliśmy o ocenę najnowszej inwestycji Zarządu Transportu Miejskiego za prawie 19 mln zł. W miesiąc po otwarciu garażu przy pętli tramwajowej w al. Krakowskiej kierowcy zajmują w nim niespełna jedną czwartą z 415 miejsc.

Zatrzyma się promil

Darmowy garaż miała wypromować zmiana przedwojennej nazwy pętli Okęcie na zbitkę "P+R al. Krakowska". Na nic zdały się protesty wielu pasażerów i burmistrza Włoch. Po tej historii Rada Warszawy przegłosowała na ostatniej sesji stanowisko, by odebrać ZTM prawo nadawania nazw przystankom bez żadnej kontroli.

Spór mógł przynajmniej zwrócić uwagę kierowców, że obiekt jest wreszcie czynny. Przesiadki są tu wygodne - wystarczy zejść na pętlę, skąd tramwaje co trzy-cztery minuty ruszają w stronę centrum. A jednak wyższe kondygnacje garażu są puste.

- Nie brzmi to optymistycznie - uważa dr Andrzej Brzeziński z Politechniki Warszawskiej, który badał, kto korzysta w naszym mieście z sieci "parkuj i jedź". Przewiduje, że chętnych przybędzie w październiku, gdy zaczyna się rok akademicki i na ulice rusza dodatkowo 300 tys. osób.

- Ten garaż może się zapełnić nawet dopiero wiosną. Ale 400 kierowców, którzy się tu zatrzymają, jest niczym w porównaniu z dziesiątkami tysięcy samochodów, które dalej jadą al. Krakowską - zauważa Robert Chwiałkowski, wiceprezes stowarzyszenia Siskom.

Dodaje, że garaż stoi w miejscu, gdzie kończą się największe korki. W dodatku z powodu zbyt częstych przystanków i braku zielonej fali tramwaje suną stąd do centrum ze średnią prędkością zaledwie 15 km na godz. Chwiałkowski zauważa też, że jedno miejsce parkingowe kosztowało tu ok. 45 tys. zł, a przy stacji PKP w Brwinowie - ok. 3 tys. zł. I pyta: czy władze stolicy powinny płacić aż tyle, by zatrzymać na peryferiach zaledwie promil wjeżdżających do miasta?

Place i molochy

Także dr Brzeziński uważa, że warszawski system "parkuj i jedź" jest pionierski, ale przechwytuje śladową liczbę aut.

Nie ma bowiem pewności, czy np. z garażu przy stacji metra Młociny nie korzystają kierowcy, którzy wcześniej dojeżdżali z Łomianek czy Izabelina do innych stacji, tyle że autobusami. Dr Brzeziński sprawdził, że garaż koło stacji Marymont zapełnia z kolei wielu mieszkańców Bielan, którzy mogliby korzystać z komunikacji spod samego domu. - Oznacza to efekt odwrotny do zamierzonego - mówi. I proponuje wprowadzenie tam opłat za parkingi.

Zdaniem naszych rozmówców powinno się rozwijać niedrogie w budowie i utrzymaniu parkingi przy stacjach kolejowych na peryferiach, najlepiej pod Warszawą. Do tego ratusz musiałby jednak nawiązać współpracę z władzami województwa i podstołecznymi samorządami. Spójny projekt mógłby liczyć na wsparcie UE, która na pierwszy etap sieci parkingów przekazała nam w czerwcu 43,6 mln zł. Zdaniem dr. Brzezińskiego zbędne są za to wielopiętrowe garaże, np. przy stacji metra Kabaty czy planowana nadbudowa istniejących na Marymoncie i Młocinach. Według Roberta Chwiałkowskiego przydałoby się za to powiększyć parking w Aninie, zagospodarowując teren przy torach kolejowych. Zabudowa w okolicy jest tak rozproszona, że trudno wszystkim zorganizować dojazd autobusem do pociągów.

ZTM ogłosił właśnie przetarg na przygotowanie taniego placu na 250 aut i 150 rowerów przy stacji w Wesołej, ale już w sąsiednim Rembertowie od lat planuje moloch z trzema kondygnacjami. Tu byłoby się chociaż gdzie przesiadać do pociągów. Za to kuriozalna inwestycja kończy się na os. Niedźwiadek w Ursusie: cztery piętra, 356 miejsc postojowych za prawie 14 mln zł. Tyle tylko, że przesiąść się nie da, pociągi prują obok bez zatrzymywania, bo kolejarze zawalili budowę obiecanej przed poprzednimi wyborami stacji.


Serce jednak boli, że jak mowiliśmy o tym 5 late temu, to robiono z nas idiotów, a jak pisze się o tym teraz, to mowią "szanowani eksperci", Zielone Mazowsze w odstawkę.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 26, 2011 10:11 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 18, 2009 14:34
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
Wojtek napisał(a):
Serce jednak boli, że jak mówiliśmy o tym 5 late temu, to robiono z nas idiotów, a jak pisze się o tym teraz, to mówią "szanowani eksperci", Zielone Mazowsze w odstawkę.

Osowski was nie znosi. Nie wiem dlaczego, ale może zastanówcie się nad nawiązaniem stosunków dyplomatycznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 26, 2011 10:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Wojtek napisał(a):
Już mozemy mówić i pisać, że... mowilismy Wam (miastu) to 5 lat temu, czemu nie słuchaliście!!!

Gazeta Stołeczna napisał(a):

Darmowy garaż miała wypromować zmiana przedwojennej nazwy pętli Okęcie na zbitkę "P+R al. Krakowska". Na nic zdały się protesty wielu pasażerów i burmistrza Włoch. Po tej historii Rada Warszawy przegłosowała na ostatniej sesji stanowisko, by odebrać ZTM prawo nadawania nazw przystankom bez żadnej kontroli.


Serce jednak boli, że jak mowiliśmy o tym 5 late temu, to robiono z nas idiotów, a jak pisze się o tym teraz, to mowią "szanowani eksperci", Zielone Mazowsze w odstawkę.


Ale przynajmniej jest nadzieja, że skończą się absurdy ze zmianami nazw przystanków takich jak metro ratusz na metro ratusz arsenał (komenda stołeczna policji muzeum niepodległości błękitny wieżowiec gruba kaśka pizza hut kiosk...)

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 26, 2011 11:14 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Ja wiem, czy nas nie znosi. Jak była akcja z E.Plater to przyszedł i napisał, a potem przypisał sukces głównie GW (GS). Pewnie nie zapraszamy go na wystawne obiadki lub kolacje, to się nie stara odpowiednio.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 26, 2011 11:52 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 18, 2009 14:34
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
Wojtek napisał(a):
Ja wiem, czy nas nie znosi.

Ja wiem, uwierz.
Wojtek napisał(a):
Pewnie nie zapraszamy go na wystawne obiadki lub kolacje, to się nie stara odpowiednio.

Jeśli on zagląda na to forum (a to wysoce prawdopodobne), to chyba nie wybrałeś najlepszej metody na nawiązanie stosunków dyplomatycznych.

Bez względu na to, czy dziennikarz ma rację, czy nie, czy jest idiotą, czy fachowcem, czy jest rzetelny, czy niewiarygodny - warto z nim trzymać i pracować nad tym, by był waszym sprzymierzeńcem. Nie nazywać pismakiem, nie oskarżać o zachowania korupcyjne, nie udowadniać niekompetencji i głupoty. W ten sposób tylko szkodzicie "sprawie". Gorąco wam kibicuję i dlatego boli mnie, kiedy widzę, jak taki SISKOM znacznie lepiej radzi sobie z mediami niż wy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL