axxenfall napisał(a):
- średni miesięczny koszt utrzymania parkingu w systemie "Parkuj i Jedź", bez parkingu na
WKM - 80 818 zł
...plus, ostrożnie licząc, ok. 40 tys. amortyzacji inwestycji.
Pojemności parkingów to:
Anin 80
Marymont 400
Połczyńska 500
Wilanowska 290
Stokłosy 100
Zakładając powiedzmy 10% wykorzystanie Połczyńskiej i nawet 100% wykorzystanie pozostałych, daje to 920 użytkowników, średnio 184 na parking. Czyli
miesięcznie na 1 użytkownika korzystającego z park and ride ZTM wydaje ok. 650 zł. Plus oczywiście koszty dowiezienia go potem do centrum, ale ten koszt jest bardzo podobny jak w przypadku osób niekorzystających z park and ride.
Cytuj:
Kilka tygodni temu próbowała tam zaparkowac moja żona ok. 9.30 rano i nie było ani jednego wolnego miejsca !!!! Więc to chyba dobry znak!
Dobry, że ludzie chcą się przesiadać. Źle, że:
- Park and Ride robi się w standardzie złotych sedesów (gdzie jeszcze na świecie masz piętrowe parkingi Park and Ride?)
- przyzwyczaja się kierowców do darmowego parkowania na tych parkingach.
A pytanie brzmi, czy naprawdę nie ma bardziej efektywnego sposobu przekonywania do komunikacji miejskiej za 650 zł/osobę miesięcznie. Na przykład:
- dodawanie tych 650 zł do pensji: przyjeżdżasz do pracy autobusem / tramwajem / metrem / rowerem - dostajesz 650 zł miesięcznie więcej za niekorkowanie Warszawy;
- dowożenie z domu do najbliższego przystanku ZTM taksówką - mamy do dyspozycji ok. 15 zł na kurs, co nie jest abstrakcją przy naszej sieci połączeń i dużej skali umowy;
- dołożenie ok. 100 wozokilometrów autobusowych. Zakładając, że pasażerów wozimy wyłącznie na miejscach siedzących, daje nam to dodatkowe 150-200 komfortowych pasażerokm / osobę dziennie. Czyli w zasadzie znacznie więcej niż ktokolwiek jest w stanie wyjeździć.