Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 15:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Anin nie miał od początku automatycznych bramownic - zostały wprowadzone równocześnie na Aninie i Ursynowie w zeszłym roku.
Gdzie i kiedy - w kasie miasta, jak będzie kas


Tak oto miastu zależy na tym, aby ludzie płacili na komunikację miejską i za P+R, a system działał prawnie. Nic dodać nic ująć. To jest ułamek kosztów tego za co powstały parkingi. Fakt, że tego nie ma do dziś jest naprawdę żałosny.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 21:09 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
To ja pokażę konkretny przykład. Z centrum mojej gminy do P&R Młociny jest ok. 10 km. Facet dojeżdża tam w każdy dzień roboczy, czyli około 20 razy w miesiącu. Płaci za paliwo 100-180 zł. (dolna granica za LPG, przy benzynie lub ropie wychodzi ok. 150-180). Ma bilet miesięczny na 1 strefę za 90 zł. Liczy zysk z rezygnacji z samochodu i dojazdu autobusem. Za bilet musi zapłacić 66 zł. więcej, na parkingu nie oszczędza nic. Zostaje mu w kieszeni kilkadziesiąt złotych - kiepska zachęta do wyrzeczenia się wygody, jaką daje samochód. Jeżeli jeździ na LPG i np. z żoną lub dorosłym synem, to wychodzi na zero lub wręcz na minus.
Teraz spójrzmy na to samo od strony miasta. Teraz utrzymanie jego miejsca parkingowego kosztuje ok. 500 zł. miesięcznie. Jeżeli z tego zrezygnuje, będzie jeszcze dopłacał miastu 66 zł. Linia 708 jest wykorzystana w około 1/3, jedynie 3 kursy na niemal 60 dziennie są zatłoczone. Zapewnienie miejsca dla tych około 200 osób, nie podniosłoby radykalnie kosztów utrzymania linii. Czyli miasto zaoszczędziłoby 550 zł. miesięcznie na jednej osobie. Jakie są plany na najbliższą przyszłość? Pewne to podwyżka cen biletów. Rozważane to rozbudowa P&R na Młocinach.
I spójrzmy jeszcze od strony gminy Izabelin. Utrzymanie linii 708 kosztuje około 1,5 mln rocznie. Za utrzymanie drogi płaci powiat, województwo i ZDM. Za P&R płaci ZTM. Jeżeli nagle 100 w szczycie przesiądzie się z samochodu do autobusu, trzeba uruchomić dodatkowe kursy i wzrośnie dopłata z gminnego budżetu. Jeżeli ograniczymy liczbę kursów 708 - są rozważane takie plany między innymi w związku z zapowiedzią rozbudowy P&R na Młocinach - część osób przesiądzie się do własnego samochodu i gmina zaoszczędzi. A jeśli to zrobi, a P&R się nie powiększy lub nowe miejsca i tak nie zrekompensują napływu nowych użytkowników z Tarchomina po uruchomieniu mostu, to ci kierowcy wjadą do centrum lub będą blokować ulice Bielan w okolicach stacji metra.
Niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego Warszawie bardziej opłaca się pompować kasę w P&R zamiast obniżyć (lub przynajmniej nie podnosić!) ceny biletów, szczególnie tych długookresowych i tych na II strefę, lub zainwestować np. w poprawę dostępności zbiórkomu w ościennych gminach. Na razie ten P&R to skuteczny mechanizm do ściągania samochodów spoza miasta do Warszawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 21:47 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sie 01, 2010 2:01
Posty: 145
Mi brakuje dobrych P&R poza wawą.
Np taki Otwock, ledwo co zbudowali parking a znaleźć tam miejsce to problem. Wiem, że władze miały mało pieniędzy, a tam brakuje 2'go poziomu dla samochodów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 10, 2012 6:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Wyobraźmy sobie sytuację, że nagle wszyscy kierowcy chcą parkować na PiJ. Mamy korek-gigant na wjazdach do Warszawy, aż do parkingów, dalej puściutko. Skoro więc żeby zostawić samochód na PiJ i tak trzeba odstać w najgorszym, a najlepsze (z punktu widzenia jazdy samochodem) pokonuje się trambusem zatrzymując się na każdym przystanku i każdym skrzyżowaniu, to coś jest nie tak. Rozwiązaniem, poza płatnym parkowaniem wewnątrz wianuszka PiJów, jest płatny wjazd do centrum. No i zwężenie ulic, ograniczenie prędkości, itd.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 15, 2012 10:00 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr kwi 18, 2012 10:13
Posty: 28
Jeśli wrzucam w zły temat to proszę, wybaczcie nowemu :)

http://www.zw.com.pl/artykul/344791,655976.html
Nie chcemy rozjeżdżać trawy
Kierowcy domagają się rozbudowy parkingu w Wesołej, bo nie chcą niszczyć rabatek kołami aut


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 15, 2012 11:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
To niech nie niszczą.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 15, 2012 18:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Nie znam zbyt dobrze tych okolic, ale z tego co kojarzę tam wokół stacji jest zabudowa jednorodzinna i sporo niewielkich uliczek. Nie wierzę, żeby nie dało się na nich kulturalnie i zgodnie z przepisami zaparkować, skoro jest problem z parkingiem. Podejrzewam tylko że:
1) Niektórym nie chce się zaparkować 50 m dalej i przejść.
2) A poza tym większość odczuwa paniczny strach przed zaparkowaniem na jezdni, nawet jeśli jest to jezdnia, którą przejeżdża 1 samochód na godzinę. Wolą rozjeżdżać rabatkę niż cały dzień się bać czy ktoś im nie zarysował pojazdu bo zaparkowali na jezdni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 30, 2012 10:41 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
artur.tondera napisał(a):
Kwestia odpłatności za wykorzystanie P+R jest kwestią niejednoznaczną. Z jednej strony, przy obecnym modelu, zachęcamy do zakupu biletów komunikacji miejskiej i zmniejszamy ilość samochodów wjeżdżających do centrum codziennie o ok. 4000 (mało? dużo?). Z drugiej strony, bywa tak (przykład: Wiedeń), że parkingi P+R są płatne, ale mają obłożenie w granicach 10% i wtedy nie bardzo spełniają swoją rolę. Moim skromnym zdaniem lepiej jest, kiedy te samochody zatrzymują się na P+R, niż żeby miały wjeżdżać do centrum...


Kwestię efektów P+R można rozpatrywać na kilku płaszczyznach:

Po pierwsze - czy rzeczywiście korzystający z P+R wcześniej jeździli samochodem do centrum? A może i tak zostawiali auto gdzie po drodze? Albo jeszcze gorzej - przesiedli się do samochodów na odcinku dom - węzeł przesiadkowy ze zbyt rzadko jeżdżącego, przeładowanego, niepunktualnego autobusu? Jest to szczególnie prawdopodobne w przypadku dojeżdżających spod Warszawy, bo koszt dojazdu samochodem z Łomianek czy Raszyna do P+R jest porównywalny do (jeśli nie niższy od) różnicy w cenie biletu na I i II strefę. A już zupełnie fatalnie jest wzdłuż linii kolejowych - bo za parkingi P+R Kolei Mazowieckich poza Warszawą, w niższym standardzie, płacić trzeba. Czyli kto zostawia samochód dalej od centrum płaci podwójnie - droższy bilet na komunikację i bilet na parking, który bliżej centrum jest darmowy. Brak koordynacji polityki ZTM i Urzędu Marszałkowskiego wysyła czytelny sygnał - "nie bądź frajer, nie przesiadaj się na kolej, zapraszamy z samochodem do Warszawy, tu mamy zbyt mały ruch". A tymczasem miasto powinno na rzęsach stawać żeby ludzie zostawiali samochody już w Grodzisku, Ożarowie czy za Piasecznem, a nie pchali się do Ursusa, na Młociny czy na Ursynów.

Po drugie - efektywność ekonomiczna. Zakładając nawet, że wszyscy parkujący na parkingach przesiedli się z samochodów do komunikacji, pozostaje pytanie ile to kosztowało (w inwestycji i w utrzymaniu). A może więcej przesiadłoby się do komunikacji miejskiej gdyby np. zaoferować im darmową kawę i batonika? Nie mówiąc już o tak banalnych pomysłach jak zwiększenie liczby autobusów i tramwajów w ruchu, żeby nie trzeba było przepuszczać trzech tramwajów pod rząd albo moknąć pół godziny na niezadaszonym przystanku. ZTM co roku urządza awantury ws. dziesiątek czy setek tysięcy złotych dopłat do komunikacji od podwarszawskich gmin, a jednocześnie lekką ręką wydaje dziesiątki milionów na parkingi, które służą właśnie tym gminom (a w zasadzie niewielkiemu procentowi ich mieszkańców). Czyli wydaje wielokrotnie więcej, by osiągnąć mniejsze przychody (I vs II strefa biletowa) i mniejszy efekt komunikacyjny (korki na trasie wlotowej).

Po trzecie - efektywność przestrzenna. Parkingi P+R, które odniosły sukces, stoją na najcenniejszym gruncie w mieście. A gdyby oddać teren np. P+R Marymont albo Wilanowska deweloperowi? Zamiast 300 miejsc parkingowych dla dojeżdżających z Łomianek czy Piaseczna samochodem (za które płaci podatnik warszawski) mielibyśmy mieszkania dla 2000 osób, które w ogóle nie musiałyby dojeżdżać samochodem do metra, bo mogłyby do niego iść w kapciach (i do tego płaciłyby podatki w Warszawie). Podobnie gdyby przeznaczyć teren pod handel / usługi, łatwiej byłoby zrobić zakupy w miejscu dobrze obsługiwanym komunikacją publiczną, bez konieczności jechania do jakiegoś "centrum handlowego" na dalekich peryferiach.

Moim skromnym zdaniem, na wszystkich ww. płaszczyznach obecny system P+R w Warszawie wypada co najwyżej kiepsko.

Co do Wiednia: P+R, które stoi pustawe, ma swój sens - zabiera wygodną wymówkę ludziom, którzy wyprowadzili się na jakieś totalne zadupie bez szansy na komunikację publiczną. Mogą skorzystać z P+R, nie muszą wjeżdżać do centrum, czyli nie ma przeszkód, by zwężać ulice, wytyczać buspasy, uprzywilejować tramwaj, ograniczać parkowanie itp.

Oczywiście, P+R ma sens też tam, gdzie jest dobry transport publiczny, a nie ma popytu na inne zagospodarowanie okolic stacji czy pętli - takie tereny dałoby się pewnie znaleźć wzdłuż E-65, np. W-wa Toruńska, W-wa Żerań, Janówek.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 21, 2012 5:22 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Stołeczna zaskakująco przytomnie, do tej pory mieli raczej nabożny stosunek do P+R:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... iadki.html

Cytuj:
Parking przesiadkowy w Ursusie bez przesiadki
Jarosław Osowski
20.08.2012 , aktualizacja: 19.08.2012 18:25

Bez rozgłosu miasto otworzyło pięciopiętrowy garaż przesiadkowy w Ursusie, z którego nie ma się za bardzo do czego przesiadać. Dopiero dzisiaj ma się zacząć budowa stacji kolejowej, która potrwa do końca przyszłego roku. W tym czasie Zarząd Transportu Miejskiego co miesiąc płaci 40 tys. zł za sprzątanie, energię, konserwację wind i ochronę. Rocznie prawie pół miliona złotych.
[...]
W garażu przy ul. Orląt Lwowskich jest 348 miejsc postojowych dla samochodów i 24 stojaki rowerowe. Informujemy, jeżeli ktoś nie wie, bo ratusz nie pochwalił się dotąd inwestycją, na którą mimo cięć w miejskim budżecie wyłożył blisko 14 mln zł.
[...]
Czyli z parkingu przesiadkowego zrobił się osiedlowy z całodobową ochroną. Miesięczny wydatek kierowcy wynosi niewiele ponad 70 zł przy założeniu, że kupi bilet kwartalny za 220 zł. Za to zbudowanie miejsca, które zajmuje jego auto, kosztowało podatników aż 40 tys. 300 zł. Czy instytucje Unii Europejskiej, która dołożyła się do tego interesu, wiedzą, jak wykorzystano jej dotacje?
[...]
"Parking znajduje się w pobliżu pętli autobusowej, z której odjeżdżają autobusy linii 187 i 194 [są jeszcze 394 i 401 - red.] zapewniające szybki i wygodny dojazd do pobliskiej stacji PKP Ursus, gdzie można się przesiąść do kolei" - głosi informacja z newslettera ZTM. To podpowiedź np. dla mieszkańców Piastowa czy Pruszkowa, którzy chcieliby jeszcze bardziej uszczuplić jego budżet, porzucając kupowanie droższych biletów podmiejskich. Zamiast parkować auto przy stacjach w swoich miejscowościach, teraz mogą podjechać kilka kilometrów do darmowego garażu na os. Niedźwiadek i kupić bilet na pierwszą strefę miejską.
[...]


I luźny pomysł: może zostawianie samochodu na warszawskich P+R powinno wymagać biletu na drugą strefę?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 15, 2012 14:12 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... usowa.html

Garaż przesiadkowy na 400 miejsc powstanie na Stokłosach w miejscu parkingu oraz pętli przy Ciszewskiego. ZTM ogłosił przetarg na jego budowę.

Od kilku lat działa tu mały parking przy pętli autobusowej Ursynów Południowy u zbiegu al. KEN i ul. Ciszewskiego. Frekwencja zazwyczaj przekracza 100 proc., bo kierowcy zajmują każdy wolny skrawek. Dlatego ZTM zadecydował o jego rozbudowie. Na miejscu parkingu powstanie trzykondygnacyjny garaż na 400 aut. Znajdzie się też miejsce na 20 rowerów, a także zadaszone przystanki dla autobusów.

Przygotowania do budowy idą pełną parą. Ostatnią przeszkodą było zagwarantowanie finansowania. Rada Warszawy zgodziła się, by przyznać środki na tę inwestycję. ZTM ogłosił już przetarg na realizację w trybie zaprojektuj i buduj. Chętni mogą się zgłaszać do końca listopada. Zwycięzca będzie miał 2 lata na zbudowanie garażu.



Garaż na Ursynowie to jedyna inwestycja w system P+R, która powstanie w ciągu najbliższych lat. ZTM zrezygnował na razie z budowy tańszych parkingów przy stacjach kolejowych w Wesołej, Rembertowie, zwleka też z budową przy stacji w Płudach. Parkingi przy peryferyjnych stacjach zalecali miastu eksperci jako tańsze i bardziej efektywne.

Dotychczas na 13 parkingach przesiadkowych jest już w sumie ponad 4 tys. (dodatkowo 541 dla rowerzystów).


--------------------

A na połączenie rowerowe Ursynowa z zagłębiem biurowym na Służewcu środków brak

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL