Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 6:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Wojtek napisał(a):
Nawet z biletem ZTM to jakby za darmo, albo nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że z rabatem. Większość parkujących na PiJ odczuło na pewno wyraźną obniżę kosztów, albo nie parkując w strefie PPN, albo nie dokładając do drugiej strefy ZTM tylko dojeżdżając do niej samochodem zamiast komunikacją podmiejską.

Właściwie za darmo to jest dla tych, którzy i tak mają bilet, a czasem podjeżdżają samochodem. Poza tym kierowcy mają taniej niż w strefie płatnego parkowania i/lub płacąc mandaty za parkowanie gdzie popadnie. Pieniądze ze strefy płatnego parkowania mają chyba iść na poprawę dróg, co wcale nie zniechęca kierowców do wjeżdżania do miasta. Zaś pieniądze z kupna biletu idą na komunikcję miejską, co moim zdaniem jest lepsze. Poza tym kierowca, który kupił bilet miesięczny by parkować ma wszystkie przejazdy po mieście za darmo, więc jest większa szansa że zrezygnuje z samochodu raz na jakiś czas.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 8:31 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt cze 28, 2011 11:51
Posty: 76
Lokalizacja: Praga Północ
Piwoslaw napisał(a):
Może nie zupełnie za darmo, wszak PiJ podobno są dla posiadaczy biletów ZTM. Tyle że nikt tego nie sprawdza, więc de facto miasto funduje darmowe parkingi.


Powyższe nie do końca jest prawdą. Są parkingi P+R (np. Ursynów i Anin), które mają zautomatyzowane bramownice, które wypuszczają tylko tych, którzy mają ważne bilety komunikacji. Ten trend będzie kontynuowany, ale wszystko to kosztuje. Są parkingi P+R, gdzie bramownic nie ma, ale tam są przeprowadzane wyrywkowe kontrole przy wyjeździe, fakt, że ktoś na taką kontrolę nie trafił, nie oznacza, że ich nie ma :)

Kwestia odpłatności za wykorzystanie P+R jest kwestią niejednoznaczną. Z jednej strony, przy obecnym modelu, zachęcamy do zakupu biletów komunikacji miejskiej i zmniejszamy ilość samochodów wjeżdżających do centrum codziennie o ok. 4000 (mało? dużo?). Z drugiej strony, bywa tak (przykład: Wiedeń), że parkingi P+R są płatne, ale mają obłożenie w granicach 10% i wtedy nie bardzo spełniają swoją rolę. Moim skromnym zdaniem lepiej jest, kiedy te samochody zatrzymują się na P+R, niż żeby miały wjeżdżać do centrum...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 9:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Nie wiem co/kto decyduje o tym, który PiJ ma bramownice a który nie. Np. Anin ma od początku, a funkcjonuje ~2 lata, zaś świeżo otwarty Wawer po drugiej stronie torów nie ma, a przy najmniej nie zauważyłem.

Jeśli najnowszych PiJów nie budują od podstaw z bramownicami, to gdzie i kiedy znajdą kasę na doposażenie istniejących?

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 9:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Z drugiej strony, bywa tak (przykład: Wiedeń), że parkingi P+R są płatne, ale mają obłożenie w granicach 10% i wtedy nie bardzo spełniają swoją rolę.


Sprawa nie do końca jest oczywista. Może zapełnione są w 10%, bo ludzie po prostu od drzwi do drzwi dojeżdżają komunikacją zamiast samochodem, nawet spod miasta? Po prostu komunikacja miejska jest bardziej konkurencyjna niż pchanie się samochodem nawet do P+R. Innymi słowy te 10% może wynikać z tego, że wszyscy jadą samochodami do miasta, albo z tego, że wszyscy walą od razu do komunikacji nie korzystając z samochodu (a P+R jest reliktem czasów, gdy jeszcze samochód był we Wiedniu bardziej lubiany :-)). We Wiedniu nie byłem więc nie wiem, która wersja jest bliższa prawdy.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 10:41 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt cze 28, 2011 11:51
Posty: 76
Lokalizacja: Praga Północ
Piwoslaw napisał(a):
Nie wiem co/kto decyduje o tym, który PiJ ma bramownice a który nie. Np. Anin ma od początku, a funkcjonuje ~2 lata, zaś świeżo otwarty Wawer po drugiej stronie torów nie ma, a przy najmniej nie zauważyłem.

Jeśli najnowszych PiJów nie budują od podstaw z bramownicami, to gdzie i kiedy znajdą kasę na doposażenie istniejących?


Anin nie miał od początku automatycznych bramownic - zostały wprowadzone równocześnie na Aninie i Ursynowie w zeszłym roku.
Gdzie i kiedy - w kasie miasta, jak będzie kasa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 10:43 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt cze 28, 2011 11:51
Posty: 76
Lokalizacja: Praga Północ
Wojtek napisał(a):
Sprawa nie do końca jest oczywista. Może zapełnione są w 10%, bo ludzie po prostu od drzwi do drzwi dojeżdżają komunikacją zamiast samochodem, nawet spod miasta? Po prostu komunikacja miejska jest bardziej konkurencyjna niż pchanie się samochodem nawet do P+R. Innymi słowy te 10% może wynikać z tego, że wszyscy jadą samochodami do miasta, albo z tego, że wszyscy walą od razu do komunikacji nie korzystając z samochodu (a P+R jest reliktem czasów, gdy jeszcze samochód był we Wiedniu bardziej lubiany :-)). We Wiedniu nie byłem więc nie wiem, która wersja jest bliższa prawdy.


Oczywiście wątpliwość jest słuszna. Ponieważ jednak mają nadal w Wiedniu korki, to wydaje się, że nie wszyscy się przesiedli do zbiorkomu :)
Nie chciałem tu dawać odpowiedzi pewnej na 100%, tylko wskazać, że majstrowanie z opłatami za P+R może się skończyć nie do końca tak, jakbyśmy sobie tego życzyli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 12:54 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Nie chciałem tu dawać odpowiedzi pewnej na 100%, tylko wskazać, że majstrowanie z opłatami za P+R może się skończyć nie do końca tak, jakbyśmy sobie tego życzyli.


Na razie to nie ma żadnego majstrowania, ani nawet śladu myślenia o nim.

A ktoś policzył, czy w ogóle te warszawskie P+R daje korzyści finansowe, nawet z gatunku tych objętych kosztami zewnętrznymi? Ja twierdzę, że niestety są one nikłe w stosunku do pewnych negatywnych zjawisk z tymi parkingami związanych.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 14:06 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt cze 28, 2011 11:51
Posty: 76
Lokalizacja: Praga Północ
Wojtek napisał(a):
Cytuj:
Nie chciałem tu dawać odpowiedzi pewnej na 100%, tylko wskazać, że majstrowanie z opłatami za P+R może się skończyć nie do końca tak, jakbyśmy sobie tego życzyli.


Na razie to nie ma żadnego majstrowania, ani nawet śladu myślenia o nim.

A ktoś policzył, czy w ogóle te warszawskie P+R daje korzyści finansowe, nawet z gatunku tych objętych kosztami zewnętrznymi? Ja twierdzę, że niestety są one nikłe w stosunku do pewnych negatywnych zjawisk z tymi parkingami związanych.


Jakie są te "pewne negatywne zjawiska"? Bo nie wiem, jak się do tego ustosunkować :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 14:17 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Pisałem przecież - np: zamiast jeżdżenie autobusami podmiejskimi - dojeżdżanie samochodem (badań nikt nie robił, ale moim zdaniem to może być problem - już nie do wykrycia raczej). Inni poruszają kwestię parkowania nie w systemie ZTM, ale jako parkuj + pracuj obok (szczególnie Wilanowska czy Marymont). Pominąć już powinienem wygórowane koszty utrzymania parkingów, w stosunku do tego co można by za te pieniądze zrobić dla rozwoju komunikacji miejskiej, a nie parkowania - czyli to co w tytule całego wątku widnieje.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 09, 2012 15:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
I jak już tak gadamy, to dla mnie oczywistym jest, że stawki opłaty za P+R powinna być skorelowana ze stawką opłaty za parkowanie w SPPN, czyli jak jest obecnie 3zł za godzinę w SPPN, to 1 zł za godzinę w P+R nikogo by raczej nie zabił i specjalnie nie zniechęcił. Załóżmy bowiem, że ktoś przyjeżdża na dobę do Warszawy - więc w SPPN musiałby zapłacić 25,40 zł, a dobowy normalny + P+R kosztowałby go 24 zł, a to i tak luksus, bo przecież może jechać na czasowym lub jednorazowym za 3,6*2 lub 3,8*2 plus 8zł, czyli mniej niż 16 złotych.

Co więcej przychody z SPPN powinny finansować utrzymanie P+R. Ale na razie przerasta to o kilka długości warszawski urząd - u nas do P+R dla 4000 osób muszą się dokładać wszyscy, choćby nawet 80% korzystało wyłącznie z komunikacji publicznej, a i można podejrzewać, że finansowanie to jednak jest kosztem pasażerów komunikacji miejskiej. A z przychodów z SPPN trzeba finansować drogi, aby można było łatwiej dojechać na tenże uliczny parking zabijający życie w mieście.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL