Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lis 15, 2012 15:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Na coś środki z podwyżek biletów muszą iść - ZTM nie może się ograniczać tylko do poszerzania ulic ;)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 29, 2012 8:24 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... placa.html

Krzysztof Śmietana napisał(a):
Nie będzie garażu P+R na Kabatach, bo się nie opłaca
29.11.2012 , aktualizacja: 28.11.2012 18:09 A A A Drukuj

Miasto definitywnie zrezygnowało z parkingu "parkuj i jedź" na Kabatach. Buduje za to duży garaż przy stacji Stokłosy i planuje parking obok stacji PKP Jeziorki.
Na Ursynowie istnieją na razie trzy parkingi "parkuj i jedź" - przy stacji Ursynów, przy stacji Stokłosy (po zmniejszeniu pętli autobusowej obok hipermarketu Leclerc) i w części kilkupoziomowego garażu Multikina (stacja Imielin). Operator kina w dni powszednie zgodził się wynająć część obiektu.

Z parkingów korzystają głównie mieszkańcy okolic Piaseczna, a także tzw. Zielonego Ursynowa. Dawniej część z nich korzystała z parkingu przy stacji Wilanowska, ale ten dość wcześnie rano się zapycha. Teraz zatykają się także ursynowskie parkingi. Zarząd Transportu Miejskiego zdecydował się więc powiększyć jeden z nich. Jednopoziomowy parking przy stacji Stokłosy ma się stać trzykondygnacyjnym betonowym garażem. Oferty w przetargu na jego budowę można składać do 30 listopada. Garaż ma być gotowy po dwóch latach. Pomieści 400 aut. Władze dzielnicy krzywo patrzą na tę inwestycję. Uważają, że betonowy klocek popsuje krajobraz przy głównej ulicy dzielnicy - al. Komisji Edukacji Narodowej. Przetargu już jednak raczej nie zatrzymają.

Miasto wycofało się za to z budowy innego parkingu "parkuj i jedź" - przy stacji Kabaty. Był planowany od wielu lat i z założenia miał służyć mieszkańcom rejonu Konstancina-Jeziorny, którzy zostawialiby tam swoje auta i przesiadali się do metra. Przed ratuszem pojawił się problem wykupu gruntów od właściciela hipermarketu Tesco. W końcu miasto odpuściło. - Z powodu kłopotu z pozyskaniem terenu zrezygnowaliśmy z budowy tego parkingu - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM. Urzędnicy dodatkowo przyznają, że parking byłby bardzo drogi, bo znajdowałby się w całości pod ziemią. Taka inwestycja byłaby nieuzasadniona ekonomicznie.

ZTM w kolejnych latach chciałby za to budować niedrogi parking przy stacji kolejowej PKP Jeziorki na obrzeżach dzielnicy. Służyłby mieszkańcom Zielonego Ursynowa czy gminy Lesznowoli, którzy przesiadaliby się do pociągów jeżdżących linią radomską.

Przed jego budową ZTM chce zdobyć dotację unijną. Pieniądze mają pochodzić z budżetu europejskiego na lata 2014-2020.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 12, 2013 9:07 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): N maja 12, 2013 9:02
Posty: 1
Witam,
Jestem studentem trzeciego roku logistyki. Na potrzeby pisanej przeze mnie pracy licencjackiej, zwracam się do Państwa z prośbą o wypełnienie poniższej ankiety odnośnie parkingów przesiadkowych w systemie "Parkuj i Jedź".

link do ankiety "Ocena lokalizacji i wykorzystania parkingów przesiadkowych w systemie Parkuj i Jedź w Warszawie" :
http://www.interankiety.pl/interankieta ... c3dc22.xml


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 15, 2013 8:54 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
Kolejny drogi i szkodliwy parking:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ynowie.htm

Nie chcą parkingu w Rembertowie, więc budują na Ursynowie

Niedaleko stacji metra Stokłosy powstanie największy na Ursynowie parking "Parkuj i jedź". Na czterech poziomach zmieści się tam niemal 400 aut.
Na razie w tym miejscu istnieje parking. przesiadkowy pod chmurką. Powstał kosztem pomniejszonej pętli autobusowej Ursynów. Południowy. Sporo linii zawracało tam 20-30 lat temu, dziś została już tylko jedna - 193.

Zarząd Transportu Miejskiego. zamierza więc lepiej wykorzystać miejsce i postawić czteropoziomowy garaż. Inwestycję krytykował burmistrz Ursynowa. Piotr Guział. Przekonywał, że wznoszenie przy reprezentacyjnej al. KEN wielkiego betonowego parkingu nie jest najtrafniejszą decyzją. ZTM. nie wycofał się jednak z inwestycji. W nocy z piątku na sobotę istniejący parking zostanie zamknięty i zaczną się roboty. Igor Krajnow, rzecznik ZTM, powiedział nam wczoraj, że nie widział wizualizacji parkingu, ale "nie będzie on odstawać standardem od innych".

Budowa za 16,5 mln zł*

Jak twierdzą urzędnicy, garaż przy stacji Stokłosy powstanie zamiast planowanego wcześniej w Rembertowie, z którego ZTM wycofał się z powodu protestów okolicznych mieszkańców. Miał być też jednopoziomowy parking przy stacji w Wesołej, ale zrezygnowano z niego z powodu planów kolejarzy.

Budowa ursynowskiego garażu potrwa do stycznia 2015 r. Ma kosztować 16,5 mln zł. Na czas prac ZTM zlikwiduje tymczasowo pętlę autobusów 193, które pojadą wydłużoną trasą - al. KEN, Jastrzębowskiego do pętli Ursynów Północny.

-----
ponad 42 tyś by zrobić dobrze jednemu kierowcy dziennie

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 15, 2013 10:42 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz maja 09, 2013 10:03
Posty: 13
R2D2 napisał(a):
Kolejny drogi i szkodliwy parking:

ponad 42 tyś by zrobić dobrze jednemu kierowcy dziennie


I to nie licząc na dodatek kosztów gruntu, który w tym miejscu jest przecież ogromny. Załamują mnie takie inwestycje... już lepiej było zrobić taki parking na tyłach ratusza (gdzie będzie wygodny dojazd z przyszłej ekspresówki).
Poza tym jak oni planują wjazd na ten parking od strony Ciszewskiego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 15, 2013 11:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
To ja Cię załamię bardziej - ten parking buduje ZTM za pieniądze z budżetu na zbiorkom, wiadomo więc dlaczego niezbędna była podwyżka cen biletów.

Co ciekawe budowę tego cuda koordynuje jednostka ZTM zajmująca się "węzłami komunikacyjnymi".... I jest to ta sama jednostka której pracownikiem jest Pełnomocnik Rowerowy prezydenta Warszawy, inni pracownicy biura są tez pracownikami sekcji "węzłów (czytaj parkingów)".

Prawie rok temu na spotkaniu z przedstawicielem Pełnomocnika Rowerowego w sprawie budowy drogi rowerowej Ursynów-Służewiec, przedstawiciel ten (a jednocześnie pracownik "węzłów" ZTM) stwierdził że na budowę DdR Ursynów-Służewiec nie ma kasy.

Gdy powiedziałem że planuje się wydanie kasy na ten bzdurny parking przy Stokłosach, urzędnik stwierdził że ten parking jest bardzo ważny i potrzebny i nie można go porównywać z drogą rowerową pomiędzy 200 tysięczną sypialnią a 1,5 milionem m^2 biur.

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 15, 2013 12:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 02391.html

prace za 16,5 mln zł

Cztery poziomy P+R zamiast jednego. Rozbudowa

Jednopoziomowy parking P+R Metro Stokłosy na ok. 100 samochodów będzie mógł pomieścić niedługo blisko cztery razy tyle aut.

"Parking P+R Metro Stokłosy cieszy się ogromnym zainteresowaniem kierowców. Codziennie zapełniony jest całkowicie. Często zdarza się również, że parkuje na nim więcej samochodów niż jest dostępnych miejsc. Kierowcy pozostawiają bowiem swoje auta na każdym wolnym skrawku przestrzeni. Dlatego też ZTM podjął decyzję o wybudowaniu tam obiektu kubaturowego" – informuje Zarząd Transportu Miejskiego.

Nieczynna będzie pętla
Plac zostanie zamknięty w nocy z piątku na sobotę. Pracami zajmie się Erekta Budownictwo, która otrzyma ok. 16,5 mln zł za przebudowę. Jednopoziomowy parking zmieni się w czteropoziomowy.

Ma być gotowy w połowie stycznia 2015 r.

W czasie zamknięcia parkingu kierowcy będą mogli korzystać z trzech okolicznych: P+R Metro Ursynów, P+R Metro Imielin oraz P+R Metro Wilanowska. Nieczynna będzie także pętla autobusowa Ursynów Południowy. Od 19 października zostanie wydłużona trasa linii 193. Będzie kursowała ulicami: al. KEN – Jastrzębowskiego – Rodowicza "Anody" do pętli Ursynów Północny (powrót: Ursynów Północny – Jastrzębowskiego).

Stojaki na rowery

Większy parking P+R Metro Stokłosy powstanie zamiast planowanego obiektu w Rembertowie. "Z jego budowy ZTM musiał się wycofać ze względu na bardzo silne protesty okolicznych mieszkańców. Budowa nowego parkingu P+R Metro Stokłosy jest dofinansowana z funduszy unijnych. Parking będzie miał cztery poziomy. Kierowcy będą na nim mieli do dyspozycji w sumie 394 miejsca parkingowe, w tym 6 miejsc przeznaczonych zostanie dla kierowców niepełnosprawnych. Dodatkowo znajdą się na nim stojaki do przypięcia 20 rowerów" - wyliczają przedstawiciele ZTM.

ran/mz

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 16, 2013 10:21 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
R2D2 napisał(a):
ponad 42 tyś by zrobić dobrze jednemu kierowcy dziennie

Nie 42 000 (16,5 mln /400), lecz co najmniej 55 000 (16,5 mln / 300), bo przecież przybędzie tylko niespełna 300 miejsc, 100 teraz jest i byłoby dalej bez tej inwestycji. Przy założeniu 20-letniej amortyzacji budynku daje to dofinansowanie wysokości 230 zł. miesięcznie na jednego kierowcę, nie uwzględniając kosztów utrzymania tego garażu, które podobno są dwukrotnie wyższe. Jeśli ten kierowca mieszka poza Warszawą, na dojazd do metra zbiórkomem musiałby dopłacić 98 zł. miesięcznie. A tak to nie on będzie płacił ZTM, tylko ZTM zapłaciło jemu za bezpłatne miejsce parkingowe. W dowód wdzięczności kierowca będzie korkował trasę, którą autobus dowozi ludzi do metra. To rzeczywiście bardzo ważna i potrzebna miastu inwestycja.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 10, 2014 15:48 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
A teraz, gdy już udało się wydać setki milionów na zachęcanie ludzi do dojeżdżania do Warszawy samochodem, można się zabrać za to, co należało zrobić na początku... I przy okazji dalej rozbudowywać parkingi dla dojeżdżających w głąb miasta. Bo pieniędzy mamy jak zwykle za dużo.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ak_je.html
Gazeta Stołeczna napisał(a):
Kolejne 175 mln zł samorządy przewidziały na tworzenie sieci parkingów przesiadkowych, żeby zatrzymać jak najwięcej samochodów przed wjazdem do Warszawy albo na jej peryferiach. Kierowcy zostawialiby auta przy stacjach podmiejskich pociągów.

Takich miejsc wokół stolicy jest dziś jak na lekarstwo - parkingi działają m.in. w Pruszkowie, w Błoniu czy Żyrardowie. Normalny widok przy większości stacji to auta zostawione na każdym wolnym skrawku terenu.

Znają to kierowcy przesiadający się do pociągów np. w Jeziorkach na linii do Piaseczna czy w Wesołej, gdzie parking obiecywano przed ostatnimi wyborami. Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił nawet przetarg, ale inwestycję przerwano. Niedawno dyrektor ZTM Wiesław Witek zapowiedział jednak, że planuje powrócić do zaniechanego projektu.

Wiceprezydent Olszewski zastrzega, że lokalizacje parkingów przesiadkowych wskażą eksperci. Wstępnie wylicza, że w Warszawie z nowej puli dotacji UE byłyby podwyższane zapełniające się do ostatniego miejsca garaże przy stacjach metra Młociny, Marymont i Wilanowska (tu niewykluczone jest postawienie dodatkowego budynku), powstałby też nowy nad pętlą tramwajów i autobusów na Żeraniu.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 10, 2014 16:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Dobra - fajnie, ale czemu wciąż nie ma opłat za korzystanie z tych garaży w Warszawie, choćby symbolicznych. ile jeszcze będziemy dotować wyprowadzanie się na peryferie i jeżdżenie samochodami.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL