Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt cze 15, 2007 9:19 
Offline
Moderator

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:56
Posty: 104
Lokalizacja: z grodu stołecznego
Wczorajsza Stołeczna przynosi ciekawe wieści dotyczące naszych KM. Kiedy wreszcie mają pojawić się pierwsze wspaniałe Bombadiery na naszych torach, okazuje się że PKP PR wbija nóż w plecy KM. Jak widzę niechęć centrali PKP (bo nie oszukujmy się - kto tym steruje) do regionalizmów sięga zenitu. Oby KMy to prztrwały i tak jak można marszałka Struzika nie lubić, niech "wali z grubej rury" w szefów PKP PR;)
Może nasi spece od koleji coś dodacie?


Kolejowe zakupy z awanturą w tle

O trzy wyremontowane pociągi wzbogaciły się Koleje Mazowieckie, a w przyszłym roku na trasę wyjadą nowoczesne składy piętrowe. Nad spółką pojawiło się jednak widmo bankructwa .
Choć na trasach podmiejskich wciąż dominują głośne pociągi z niewygodnymi siedzeniami, coraz częściej pasażerowie mogą się natknąć na bardziej komfortowe składy po remoncie. Koleje Mazowieckie wzięły właśnie w leasing od spółki Newag z Nowego Sącza trzy zmodernizowane pociągi elektryczne. Zamontowano w nich m.in. miękkie siedzenia, a całą konstrukcję nieco wyciszono.

Wczoraj władze Mazowsza ogłosiły też, że wybrały dostawcę nowoczesnych pociągów piętrowych typu "push-pull" znanych z wielu miast Europy np. Berlina czy Wiednia. Dostarczy je firma Bombardier, która przejęła kilka lat temu zakłady Pafawag we Wrocławiu. Piętrowe składy będą dołączane do lokomotywy, która w zależności od kierunku albo pcha, albo ciągnie wagony. Maszynista musi tylko przejść do kabiny sterowniczej z drugiej strony pociągu. Dzięki temu skład może szybko zawrócić w powrotną drogę. Pierwsze nowoczesne piętrusy zaczną jeździć na Mazowszu w przyszłym roku. Wtedy zaczną też kursować pierwsze nowoczesne elektryczne pociągi zmontowane przez szwajcarskiego Stadlera w hali w Siedlcach.

Choć Koleje Mazowieckie chwalą się licznymi zakupami, zawisło nad nimi widmo bankructwa. Wszystko przez spór z inną spółką kolejową PKP Przewozy Regionalne. To do niej należy większość pociągów elektrycznych, którymi jeżdżą pasażerowie Kolei Mazowieckich. Od ich większościowego udziałowca, samorządu województwa, Przewozy Regionalne żądają teraz zapłaty zaległych 42 mln zł za dzierżawę składów. Spółka wysłała już tzw. wezwanie przedsądowe w tej sprawie.

Wczoraj marszałek Mazowsza Adam Struzik zaatakował szefów Przewozów Regionalnych. - Pasożytują na samorządzie - mówił na konferencji na Dworcu Wschodnim. Tłumaczył, że zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami Przewozy Regionalne miały wnieść pociągi aportem do spółki Koleje Mazowieckie, w której miały 49 proc. udziałów. Tego jednak nie zrobiły.

Obu stronom nie udało się też dogadać w sprawie sprzedaży pociągów. - Prawnicy uznali, że nie możemy przekazać składów Kolejom Mazowieckim, bo byłoby to uznane za działanie na szkodę zadłużonej spółki. A nasz dług sięga teraz 2 mld zł - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP Przewozów Regionalnych. Zapowiada jednak, że jego szefowie będą próbowali porozumieć się z samorządem Mazowsza. W grę wchodzi rozłożenie spłaty długu na raty. Wstrzymanie kursowania pociągów pasażerom w najbliższym czasie nie grozi.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


źródło:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4226838.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL