Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt kwi 07, 2015 16:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Stacja metra Stadion Narodowy została zrobiona od razu pod III linię metra, z podwójnymi peronami. Żeby nie przyznać, że wywalono 200 mln zł w błoto, Ratusz rozpaczliwie broni teraz prowadzenia tam ogryzka III linii metra, co z kolei blokuje tramwaj na Gocław. Może trzeba im podrzucić jakieś alternatywne pomysły na zagospodarowanie pustego peronu?

Może np. dałoby się tam wprowadzić dodatkową parę torów kolejowych ze Wschodniej? Wtedy w przypadku wyczerpania przepustowości albo kolejnego remontu średnicy kolejowej można by puszczać część pociągów SKM z Sulejówka czy Otwocka do Stadionu, zapewniając przesiadkę na 2. linię metra. Długość peronu metra jest mniejsza od standardu kolejowego, ale po zeszłorocznej nowelizacji rozporządzeń dopuszczalna. 27WE (Pesa Elf) i 35WE (Newag Impuls) wchodzą idealnie, a 2xEN57 też się powinno zmieścić. Skrajnia w metrze jest niższa, ale w obrębie samej stacji jest spory zapas, na oko 1,5 m od dachu wagonu do poziomu antresoli. No i nie rozwiązuje to niestety problemu kijowości przesiadki (wymaga zmiany peronu).

W przyszłości można by to przedłużyć po planowanym centralnym odcinku III linii w drugą linię średnicową do Dworca Zachodniego. A jakby dobudować dodatkową parę torów od Wschodniej do Gdańskiego, to można by mieć obwodową linię metra.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 07, 2015 17:35 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 11, 2007 10:02
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Już gdzieś kiedyś słyszałem o takim pomyśle, bodajże na forum Sky Scrapercity. Nie przejdzie ze względu na różnice wysokości. Za duże nachylenie na krótkim odcinku.

_________________
Stojaki.waw.pl - dobre parkingi rowerowe w Warszawie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 07, 2015 18:31 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Tzn. na jakim odcinku, odkąd dokąd? Na wyjście na powierzchnię masz 3 km, w zarezerwowanym dla metra korytarzu do STP na Koziej Górce. Zakładam, że ktoś kiedyś policzył, że metro pod taką górkę podjedzie. Oczywiście im wcześniej, tym taniej, ale w niedasię ze względu na nachylenie nie uwierzę.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 07, 2015 20:22 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Za krótko jest żeby zjechać z poziomu peronów Wschodniej do peronów Metro Stadion. Z pominięciem Wschodniej pewnie byłoby OK, ale to rozwiązanie niebezpiecznie mi przypomina kombinacje z pociągami z Okęcia (raz na Centralny, raz na Śródmieście).

Ja myślałem (bez analiz dot. spadków i rezerwy terenowej) nad podłączeniem do tego peronu którejś z istniejących/planowanych linii tramwajowych:
1. Z Grochowskiej (trzeba by się było zagłębić przed Teatrem Powszechnym)
2. Z Targowej (tunel od Kijowskiej)
3. Z Ząbek (jw.)
4. Z Zielenieckiej (tramwaj na Gocław, zjazd do tunelu w połowie długości Zielenieckiej)

Gdyby podłączenie było z obu stron, można by było zrobić przelotową linię (np. Bródno/Ząbki - Gocław).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 08, 2015 16:41 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
A na czym polegałaby przewaga tramwaju w tunelu nad tramwajem na powierzchni? Pominięcie 2-3 świateł?

Stacja Stadion jest na -13 m, przy pochyleniu podłużnym 5% tramwaj mógłby wyjechać na powierzchnię na Kijowskiej koło Brzeskiej, przy 3% - koło Markowskiej. Najgorzej chyba z podłączeniem Grochowskiej. Poza tym z Grochowską byłoby bardzo nierówno - 3 linie wschodziłyby na stację od północy, jedna od południa.

Ząbki - Gocław mi się podoba, ale mam obawy, że nie udałoby się wszystkich relacji schować pod ziemią, część pozostałaby na powierzchni (czy np. relacja Wileński - Wschodni też byłaby pod ziemią? to oznaczałoby trzy podziemne skrzyżowania linii tramwajowych) i byłby taki sam problem jak wytknąłeś w wariancie kolejowym na Wschodnim - nie wiadomo czy iść na przystanek podziemny czy nadziemny.

Tramwaj można przysunąć do metra na powierzchni. Od strony al. Zielenieckiej jest kupa miejsca na pętlę (była zresztą planowana "na Euro"). Ciekawe, czy tramwaj zmieściłby się na Zamoyskiego pod wiaduktem kolejowym. W takim przypadku w ramach środkowego odcinka Trasy Świętokrzyskiej można by nawet przełożyć tory z końcówki Targowej na Zamoyskiego.

Problem kolejowy można rozwiązać segregując relację. Np. na Stadion częste SKM z Sulejówka, a KM w dalszych relacjach (do Mińska i Siedlec) jechałyby jako przyspieszone w obrębie aglomeracji. Minus oczywisty taki, że Rembertów i Wesoła musiałyby się przesiadać. Alternatywnie dobry SIP i lokalizacja peronu pod Wschodnim możliwie blisko peronów podmiejskich - wschodząc na stację widzisz co przyjedzie szybciej i na który peron iść.

Z drugiej strony tramwaje też można tak zmarszrutyzować, żeby wszystkie z Kijowskiej jeździły na Zieleniecką, a wszystkie z Targowej na Grochowską.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 09, 2015 20:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
A, jeszcze jedna kwestia związana z tramwajem - jakby się nie napinać, tramwaj podłączony do istniejącej sieci nie wykorzysta długości peronu. Połowa będzie zmarnowana.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 19, 2015 21:42 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Ostatnio chyba na transport-publiczny.pl pojawiła się opinia, że metro potrzebuje drugiej STP.

Wg. mnie najprostszym wariantem byłoby poprostu dociągnięcie odnogi do STP na połączenie II linii z nową STP na Koziej Górce. Stacja Stadion byłaby takim łącznikiem jak jest teraz pomiędzy Centrum, a Świętokrzyską i tyle. Można byłoby ewentualnie wybudować stację pod Dworcem Wschodnim oraz dodać jeden wahadłowy pociąg na tym odcinku.

Raczej wątpie żeby poza tym była zasadność wydawania 1mld zł na wkopanie linii tramwajowej. To już lepiej na ziemi przedłużyć (np. przedłużyć tramwaj na południe Jagiellońską) lub faktycznie budować III linię. Choć generalnie uważam, że III linia powinna biec NS.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 07, 2015 8:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Może należy przeciągnąć do Stadionu pociągi w dworca Wileńskiego - odnoga czy nowy przebieg zaczynałaby się gdzieś za stacją Zacisze Wilno?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 11, 2015 17:39 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Wt sie 11, 2015 17:37
Posty: 1
Lokalizacja: Mazowsze
krefrma napisał(a):
W planach linia ma być pociągnięta przez trasę dworca wschodniego. moim zdaniem to bardzo fajne rozwiązanie, bo tamte rejony są trudno przejezdne


Kiedy ma zostać to wdrożone? generalnie mam firmę kurierską gdzie zajmujemy się transportem paczek i bardzo ułatwiło by mi to pracę : )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL