zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Praska część obwodnicy śródmiejskiej
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=3358
Strona 3 z 3

Autor:  pzinek [ So lis 18, 2017 11:23 ]
Tytuł:  Re: Praska część obwodnicy śródmiejskiej

Moze wrzucić na fb?

Autor:  olek [ So lis 18, 2017 15:28 ]
Tytuł:  Re: Praska część obwodnicy śródmiejskiej

Zgodnie z uwagami na FB dorysowałem odcinek DDR po północnej stronie Obwodnicy wzdłuż PKP Stalowa. Według mnie niekluczowy, ale powinien być dość łatwy do realizacji (+1 tunel w nasypie).

olek napisał(a):
Zrobiłem kolejne podejście do węzła Radzymińska. Słowo wyjaśnienia dla niezorientowanych w temacie: wynajęty przez m.st. Warszawa projektant Obwodnicy Śródmiejskiej za 1,2 mln z naszych podatków narysował węzeł przesiadkowy, w którym drogi przejścia między przystankami wynoszą nawet 1600 m.

Mój pomysł to lekko nietypowy węzeł typu WC (nietypowy, żeby zachęcać jadących z Marek do jechania na Obwodnicę, a nie na plac Wileński). Wszystkie relacje obsługiwane, choć niektóre trochę lepiej, niektóre trochę gorzej. Rysunek załączony do posta. Czarne to jezdnie, czerwone to DDR/pochylnie dla pieszych.

Wszystkie jezdnie 2x2, można zrobić 2x3 na odcinku łącznicowym, gdzie skumuluje się trochę więcej ruchu. W szczególności al. Solidarności pod wiaduktem kolejowym zamiast 2x3 + jednostronny ciąg pieszo-rowerowy powinna mieć 2x2 + obustronne ddr + chodniki.

Skrzyżowania są kolizyjne, ale bez ruchu pieszego i rowerowego, więc można ustawić sygnalizację w 100% pod samochody. Jadąc z dużej Radzymińskiej na skrzyżowaniu X1 pasy "na wprost" są na Obwodnicę, żeby zachęcić do zjechania na nią, na plac Wileński trzeba skręcać w lewo. Skrzyżowanie X1 jest w poziomie terenu, X2 na nasypie lub konstrukcji mniej więcej 3-3,5 m nad poziomem terenu. Odległość od X2 do wiaduktu jest w pewnym zakresie regulowana, można zrobić bliżej lub dalej, wyżej lub niżej. W ekstremalnym przypadku można zrobić X2 na wiadukcie.

Przystanki A1 i A2 na dużej Radzymińskiej/al. Solidarności służą przesiadce na pociąg oraz na autobusy na obwodnicy. Między przystankami jest przejście w poziomie jezdni przez al. Solidarności, żeby wychodzący z przystanku kolejowego nie musieli 3x pokonywać różnicy wysokości. A1 narysowałem pod estakadą Obwodnicy, ale można też zrobić zaraz za wiaduktem kolejowym, odrobinę modyfikując wyjazd z Tesco.

Przystanki A3 i A4 na wiadukcie Obwodnicy służą przesiadkom na małą Radzymińską, dużą Radzymińską i pociągi (wschodnie wyjście ze stacji).

Przystanki A5 i A6 obsługują zachodnie wyjście ze przystanku kolejowego i są w strefie dojścia z osiedli z obu stron torów. Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów między przystankami może być w poziomie jezdni (jeśli Obwodnica zejdzie na poziom zero) lub jako przedłużenie tunelu pod torami (jesli utrzyma się prowadzenie Obwodnicy na nasypie ok. 3 m nad poziomem gruntu (~ w połowie wysokości nasypu kolejowego)

Przystanek A7 jest opcjonalny, może się przydać gdyby ktoś chciał np. się przesiąść z: autobusu skręcającego od Żaby na Marki; w kierunku: placu Wileńskiego.

Rowerowo trasa wzdłuż Radzymińskiej - al. Solidarności wydłuża się o 70-100 m, ale pomija światła, więc i tak powinno być kilkadziesiąt sekund do przodu. W przyszłości można przebić dodatkowy tunel pod torami i skrócić trasę. Wzdłuż Obwodnicy mamy szybką bezkolizyjną trasę między jezdnią a torami, lokalne powiązania po stronie północnej. Zamiast wiaduktem nad torami można trasę północną poprowadzić oddzielną kładką pieszo-rowerową ok. 100 m na północ, obsłuży wtedy więcej źródeł i celów podróży.

Nad szkicem spędziłem niedzielne popołudnie, a nie półtora roku jak profesjonaliści z Mostów Katowice, zapewne zatem różne różności przeoczyłem. Ktoś coś widzi?


Załączniki:
radzyminska-wc2.png [1.52 MiB]
Nie pobierane

Autor:  olek [ N lis 19, 2017 12:12 ]
Tytuł:  Re: Praska część obwodnicy śródmiejskiej

Jeszcze jeden rysunek, tym razem trochę bardziej w detalu. Rondo Wiatraczna i kawałek na południe:

Błędy (na czerwono):

1. Wlot ulicy Waszyngtona jest niezgodny aż z dwoma przepisami rozporządzenia ws. warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (§ 127 ust. 9 pkt 2 i 3). Na przejściu dla pieszych należy zaprojektować azyle w osi jezdni oraz między torowiskiem a jezdnią.

2. Likwidowany przystanek autobusowy bez zapewnienia alternatywnego miejsca zatrzymania w tej relacji.

3. Projekt powinien objąć budowę drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Grochowskiej od ronda Wiatraczna w kierunku wschodnim na odcinku ok. 200 m, tak by połączyć projektowaną drogę dla rowerów na rondzie z jezdnią serwisową po północnej stronie ul. Grochowskiej.

4. W związku ze zmianą lokalizacji przejścia dla pieszych przez jezdnię ronda Wiatraczna, projekt wydłuża drogę przesiadek z pętli tramwajowej na pętlę autobusową.

5. Nadmiernie szeroki pas dzielący powoduje szereg problemów (6-10, 17).

6. Niezachowana minimalna odległość budynku od jezdni.

7, 8. Brak wymaganej widoczności na wlotach Garibaldiego i Stockiej.

9. Należy wykorzystać budowę tunelu do wykonania dodatkowego przejścia dla pieszych.

10, 11. Niezachowana skrajnia między drogą dla rowerów a jezdnią.

12-16. Brak przestrzeni akumulacji rowerzystów przed przejazdami z sygnalizacją świetlną. Rowerzyści oczekujący na zielone światło będą blokować ruch poprzeczny.

17. Jezdnia niepotrzebnie ingeruje w szpaler drzew po wschodniej stronie al. USA.

Na plus (zielone):

1, 2. Dodatkowe przejścia dla pieszych na środek ronda.

3. Przeniesienie przystanków tramwajowych w stronę centrum tak że dostępne są z obu stron i bliżej pętli autobusowej.

4. Przeniesienie przystanku w kierunku Trasy Łazienkowskiej bliżej ronda.

Załączniki:
wiatraczna-usa.jpg [805.11 KiB]
Nie pobierane

Autor:  Gocha [ Wt lis 21, 2017 7:29 ]
Tytuł:  Re: Praska część obwodnicy śródmiejskiej

Jutro 22 list. w klubokawiarnia Cała Jaskrawość, Warszawa, ul. Szaserów/125, w godz 19:00 - 22:00, odbędzie się debata "Jakiej obwodnicy Grochów potrzebuje?"

http://warszawa.naszemiasto.pl/imprezy/ ... 52722.html

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/