Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr mar 11, 2009 20:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
http://www.zm.org.pl/tmp2/wiatraczna/P3110012.JPG

To jest ciekawe rozwiązanie, znam już jedno takie, przy moście Świętokrzyskim.

Jeśli chodzi o węzeł Wiatraczna, to musi tam być o wiele więcej przejść dla pieszych na centralną wyspę. Co prawda projekt proponuje jedno nowe przejście od strony alei Stanów Zjednoczonych, ale moim zdaniem muszą być pasy od narożnika między Waszyngtona i al. SZ, bo inaczej ludzie nadal będę tam przebiegać, jak czynią to teraz. Ten węzeł na dzień dzisiejszy jest jednym z najgłupszych, jakie znam. Trzeba obejść całe rondo, żeby dostać się do tramwaju. W zasadzie z każdego narożnika powinny być przejście na środek, aby miało to sens.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 28, 2009 17:48 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N wrz 21, 2008 12:33
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa: Kamionek => Grochów => Gocław
olek napisał(a):
Nowa wersja projektu:
17.03.2009 ma być rada techniczna.
Rowerowo - brak drogi po stronie zachodniej al. Stanów Zjednoczonych odbije się w przyszłości koszmarną czkawką (węzeł z Ostrobramską!). Brak jakiejkolwiek możliwość dowiązania drogi rowerowej w ul. Waszyngtona.

Czy dostaliście to do opiniowania?
Można jakoś wpłynąć na decyzję o braku przejazdu w relacji Uniwersam <-> Waszyngtona?
Przecież to jest porażka!

_________________
Zgłaszaj nielegalne parkowanie! http://znak-B36.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 29, 2009 14:13 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
tom.krakus napisał(a):
Czy dostaliście to do opiniowania?
Można jakoś wpłynąć na decyzję o braku przejazdu w relacji Uniwersam <-> Waszyngtona?
Przecież to jest porażka!


My opinię wyraziliśmy, ale w tej chwili jest potworne parcie "z góry" na to by budować byle co i byle jak, byle szybko - zwłaszcza jeśli chodzi o duże "strategiczne" inwestycje. Więc niewykluczone, że projekt zostanie zatwierdzony w tym kształcie, żeby tylko się projektant nie przemęczył poprawkami.

Czy można jakoś na to wpłynąć? Może pisząc bezpośrednio do prezydenta, może wzbudzając zainteresowanie prasy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 19, 2010 6:28 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Kolejna wersja - jest trochę lepiej, choć wciąż wieje polską myślą techniczną:

http://www.zm.org.pl/tmp2/wiatraczna3/

Uwagi - na pewno nie wszystko wyłapałem, więc uzupełnienia mile widziane:

Cytuj:
Uwagi ogólne:

- Przejazdy drogi dla rowerów przez zjazdy publiczne i prywatne przeprowadzić z zachowaniem ciągłości nawierzchni i poziomu niwelety drogi dla rowerów.

- Należy zweryfikować prowadzenie drogi dla rowerów pod kątem segregacji od ruchu pieszego. W wielu miejscach droga dla rowerów przyklejona jest do chodnika albo przechodzi przez przystanek autobusowy mimo znacznej w danym miejscu dostępności terenu w pasie drogowym.

Uwagi szczegółowe:

Odcinek Grenadierów - Grochowska

Wyprostować przebieg drogi dla rowerów po stronie zachodniej w rejonie ul. Garibaldiego. Można to osiągnąć np. przysuwając przejazd dla rowerów i przejście dla pieszych przez ul. Garibaldiego do jezdni al. Stanów Zjednoczonych oraz likwidując 4 miejsca parkingowe przy jezdni al. Stanów Zjednoczonych (2 można odtworzyć w ul. Garibaldiego dzięki przysunięciu przejścia). Alternatywnym rozwiązaniem byłaby korekta łuku zachodniej jezdni al. Stanów Zjednoczonych, tak by przebiegała bliżej wlotu tunelu, a dalej od budynków.

Drogę dla rowerów po stronie zachodniej na odcinku od ul. Garibaldiego do ronda Wiatraczna należy "odkleić" od chodnika (patrz też załączony rysunek korekt na rondzie).

Przejazdy przez wloty ulic lokalnych i zjazdy na parkingi (2 po stronie zachodniej i 2 po stronie wschodniej) należy przeprowadzić grzbietem progów spowalniających.

Rondo Wiatraczna:

Zwęzić zjazd z ul. Grochowskiej w stronę centrum do 2 pasów - celem budowy obwodnicy powinno być odciążenie ulic promienistych, jeśli tego celu nie realizuje, to nie warto jej budować; poza tym dalej jezdnia i tak zwęża się do 2 pasów ruchu.

Skorygować wjazd z ul. Wiatraczna na rondo (przesunąć o jeden pas ruchu na wschód).

Wykorzystać uzyskaną w wyżej opisany sposób przestrzeń w północno-zachodnim narożniku skrzyżowania do prawidłowego rozwiązania ruchu pieszego i rowerowego, w szczególności domknięcia przebiegu drogi dla rowerów wokół ronda.

Skorygować lokalizację przejazdów dla rowerów przez zjazdy z ronda na pętlę autobusową i w ul. Grochowską w kierunku wschodnim, tak by uniknąć niepotrzebnych ostrych zakrętów.

Zrezygnować z budowy zatoki autobusowej po północnej stronie ronda - autobus będzie miał znaczne trudności z włączeniem do ruchu z zatoki umieszczonej tuż przed sygnalizacją; a docelowo i tak przystanek powinien się znaleźć za skrzyżowaniem, tak by obsłużyć również linie skręcające z ul. Wiatracznej w Grochowską.

Odcinek Grochowska - wiadukt nad torami

Na odcinku od ronda Wiatraczna do ul. Kobielskiej drogę dla rowerów po stronie wschodniej odkleić od chodnika i przeprowadzić za ekranami przeciwhałasowymi, nie przez przystanek autobusowy; po stronie zachodniej odsunąć drogę dla rowerów o co najmniej 0,5 od ekranu przeciwhałasowego.

Wyprostować przebieg chodnika i drogi dla rowerów pomiędzy ulicami Paca i Nizinną po stronie wschodniej (za ekranem 8B), tak by łączyły przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerów najkrótszą możliwą drogą.

Zmniejszyć promienie łuków na połączeniach jezdni ul. Wiatraczna z ul. Kobielską, Paca i Nizinna do 6 m. Przejazdy dla rowerów i przejścia dla pieszych przez te ulice przeprowadzić grzbietem progów spowalniających ruch samochodowy.

Zmniejszyć promienie łuków na połączeniach jezdni ul. Wiatraczna z ul. Szaserów do 12 m. Wykorzystać uzyskaną przestrzeń w narożnikach na stworzenie miejsca na akumulację rowerzystów oczekujących na zielone światło.

Na północ od ul. Szaserów odkleić drogi dla rowerów od chodników po obu stronach jezdni; po stronie wschodniej przeprowadzić drogę dla rowerów za ekranami przeciwhałasowymi, nie przez przystanek autobusowy.

Łączniki rowerowe zakończyć w jezdni ul. Chrzanowskiego, rezygnując z segregacji ruchu rowerowego w ul. Chrzanowskiego. Zamiast tego należy doprojektować łącznik pod wiaduktem bliżej wlotu ul. Chrzanowskiego.

Załamania przebiegu drogi dla rowerów w rejonie przystanku autobusowego na wiadukcie zastąpić łukami o promieniu nie mniejszym niż 20 m.

Odcinek wiadukt nad torami - ul. Nieświeska

Zlikwidować załamanie drogi dla rowerów za zjeździe z wiaduktu na skrzyżowanie ul. Rzecznej i Ks. Anny.

Doprojektować łącznik dla rowerów wzdłuż nasypu wiaduktu od skrzyżowania ul. Rzecznej i ks. Anny do ul. Matuszewskiej.

Doprojektować przejazd dla rowerów przez korygowany wlot ul. Matuszewskiej w ul. Zabraniecką (w istniejącym ciągu pieszo-rowerowym).

Doprojektować przejazd dla rowerów i przejście dla pieszych przez południowo-wschodni wlot skrzyżowania ks. Anny i Rzecznej.


Edit - jeszcze dwa obrazki:

- Wiatraczna:
http://www.zm.org.pl/tmp2/wiatraczna3.jpg

- Chrzanowskiego:
http://www.zm.org.pl/tmp2/chrzanowskiego3.jpg

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 06, 2011 19:47 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Teraz to mam problem z ambiwalencją.
Z jednej strony jestem zły na wszelkie możliwe władze,
o to, że ten "stan wojenny" trwa nadal.
Jak zamknęli w 1981 przejazd z Grochowa na Targówek Przemysłowy,
to na wieki wieków amen i zrobią wszystko by go nie otworzyć.
Z drugiej strony jak zobaczyłem ten bubel jaki nam władze chciały
zafundować to mi ulżyło, że przepadł.
Ta trasa jest niezbędna - to wiedzą i nie kwestionują chyba wszyscy.
Dziś w przededniu budowy II linii metra widmo związanych z tym utrudnień
na Targowej i w okolicy tę potrzebę dodatkowo potęguje.
Jednak sens takiej trasy powinien godzić interesy globalne i lokalne.
Jeżeli dla mieszkańców Grochowa Północnego (na północ od Grochowskiej)
problemem od zawsze jest przebicie się przez Grochowską - to projekt
trasy powinien ten problem rozwiązać. Tymczasem zamiast ułatwień
same utrudnienia.
1. Brak możliwości wyjazdu z tunelu (a prędzej wąwozu) pomiędzy Grochowską
a Targówkiem - powinien być przynajmniej jeden przed Szaserów-Dwernickiego.
2. Likwidacja przejść dla pieszych w poprzek Wiatracznej (niczym mur ghetta)
- w tym odcięcie dzieciom zamieszkałym na wschód od Wiatracznej drogi
do szkoły przy Paca.
3. Likwidacja skrętu z Wiatracznej w Chrzanowskiego (autobus 123) - powinien
zostać wytyczony przejazd pod wiaduktem bliżej torów kolejowych umożliwiający
taką relację. Podobnie powinna być możliwa zawrotka na Wiatracznej przed
Grochowską tak aby jadąc wzdłuż np. Kobielskiej na wschód, nie trzeba było
w koło ronda się przedzierać.
Ponadto dostrzegam i piętnuję wszystkie wady ścieżek rowerowych, przebiegu
przejść dla pieszych, rozmieszczeniu (rozwleczeniu) przystanków itp.
ale to już mały pikus i wcale nie pan.
Jeżeli ta trasa nam w niczym nie pomoże, za to przyspoży kolejnych
uciążliwości to opór Grochowian Wielkim będzie.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 29, 2015 19:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2781
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Z projektu budżetu na 2015 rok:

Cytuj:
Budowa obwodnicy śródmiejskiej na odc. od Ronda Wiatraczna do Ronda "Żaba" 4 000 000

Wschodni odcinek obwodnicy śródmiejskiej docelowo połączy dwa ważne węzły komunikacyjne: Rondo Wiatraczna i Węzeł "Żaba". Obecnie planowany do realizacji etap I zadania obejmuje odcinek od Ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej, co zapewni szybsze i krótsze połączenie pomiędzy dzielnicami Targówek, Praga Północ, Praga Południe i lewobrzeżną Warszawą oraz odciąży ulice Grochowską i Targową.

w tym:
a. etap I - odc. od Ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej
4 000 000

Program inwestycji obejmuje budowę trasy drogowej klasy głównej ruchu przyśpieszonego, dwujezdniowej, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z budową węzłów i skrzyżowań z istniejącymi ulicami i liniami kolejowymi oraz infrastrukturą towarzyszącą (chodniki i ścieżki rowerowe, przystanki autobusowe, oświetlenie). Pod Rondem Wiatraczna planowany jest tunel, a nad terenami kolejowymi estakady. W 2015 r. planuje się wykonywanie dokumentacji projektowej.

Dysponent: Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 05, 2017 20:59 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Zrobiłem kolejne podejście do węzła Radzymińska. Słowo wyjaśnienia dla niezorientowanych w temacie: wynajęty przez m.st. Warszawa projektant Obwodnicy Śródmiejskiej za 1,2 mln z naszych podatków narysował węzeł przesiadkowy, w którym drogi przejścia między przystankami wynoszą nawet 1600 m.

Mój pomysł to lekko nietypowy węzeł typu WC (nietypowy, żeby zachęcać jadących z Marek do jechania na Obwodnicę, a nie na plac Wileński). Wszystkie relacje obsługiwane, choć niektóre trochę lepiej, niektóre trochę gorzej. Rysunek załączony do posta. Czarne to jezdnie, czerwone to DDR/pochylnie dla pieszych.

Wszystkie jezdnie 2x2, można zrobić 2x3 na odcinku łącznicowym, gdzie skumuluje się trochę więcej ruchu. W szczególności al. Solidarności pod wiaduktem kolejowym zamiast 2x3 + jednostronny ciąg pieszo-rowerowy powinna mieć 2x2 + obustronne ddr + chodniki.

Skrzyżowania są kolizyjne, ale bez ruchu pieszego i rowerowego, więc można ustawić sygnalizację w 100% pod samochody. Jadąc z dużej Radzymińskiej na skrzyżowaniu X1 pasy "na wprost" są na Obwodnicę, żeby zachęcić do zjechania na nią, na plac Wileński trzeba skręcać w lewo. Skrzyżowanie X1 jest w poziomie terenu, X2 na nasypie lub konstrukcji mniej więcej 3-3,5 m nad poziomem terenu. Odległość od X2 do wiaduktu jest w pewnym zakresie regulowana, można zrobić bliżej lub dalej, wyżej lub niżej. W ekstremalnym przypadku można zrobić X2 na wiadukcie.

Przystanki A1 i A2 na dużej Radzymińskiej/al. Solidarności służą przesiadce na pociąg oraz na autobusy na obwodnicy. Między przystankami jest przejście w poziomie jezdni przez al. Solidarności, żeby wychodzący z przystanku kolejowego nie musieli 3x pokonywać różnicy wysokości. A1 narysowałem pod estakadą Obwodnicy, ale można też zrobić zaraz za wiaduktem kolejowym, odrobinę modyfikując wyjazd z Tesco.

Przystanki A3 i A4 na wiadukcie Obwodnicy służą przesiadkom na małą Radzymińską, dużą Radzymińską i pociągi (wschodnie wyjście ze stacji).

Przystanki A5 i A6 obsługują zachodnie wyjście ze przystanku kolejowego i są w strefie dojścia z osiedli z obu stron torów. Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów między przystankami może być w poziomie jezdni (jeśli Obwodnica zejdzie na poziom zero) lub jako przedłużenie tunelu pod torami (jesli utrzyma się prowadzenie Obwodnicy na nasypie ok. 3 m nad poziomem gruntu (~ w połowie wysokości nasypu kolejowego)

Przystanek A7 jest opcjonalny, może się przydać gdyby ktoś chciał np. się przesiąść z: autobusu skręcającego od Żaby na Marki; w kierunku: placu Wileńskiego.

Rowerowo trasa wzdłuż Radzymińskiej - al. Solidarności wydłuża się o 70-100 m, ale pomija światła, więc i tak powinno być kilkadziesiąt sekund do przodu. W przyszłości można przebić dodatkowy tunel pod torami i skrócić trasę. Wzdłuż Obwodnicy mamy szybką bezkolizyjną trasę między jezdnią a torami, lokalne powiązania po stronie północnej. Zamiast wiaduktem nad torami można trasę północną poprowadzić oddzielną kładką pieszo-rowerową ok. 100 m na północ, obsłuży wtedy więcej źródeł i celów podróży.

Nad szkicem spędziłem niedzielne popołudnie, a nie półtora roku jak profesjonaliści z Mostów Katowice, zapewne zatem różne różności przeoczyłem. Ktoś coś widzi?


Załączniki:
Komentarz: Radzymińska / Obwodnica Śródmiejska jako węzeł typu WC. Czarne to jezdnie, czerwone to DDR i pochylnie dla pieszych.
radzyminska-wc.jpg [584.8 KiB]
Nie pobierane

_________________
pozdrawiam, olek
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 14, 2017 17:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Może by dodać jedną rzecz, aby zachować na obwodnicy w obie strony ruch na wprost bez świateł: estakadę między dwoma nitkami, dla ruchu w kierunku pn-zach. Pod nią, kolizyjnie i ze światłami, krzyżowałyby się dwa skręty w lewo. Dwa zewnętrzne pasy nitki na pd-wsch byłyby oddzielone i pozbawione świateł. Sama jedna estakada na wprost nie podnosiłaby znacznie kosztów, nie komplikowałaby życia pieszym i rowerzystom - a takie rozwiązanie pewnie miałoby większe szanse na akceptację przez decydentów. Poza tym można dodać ścięcie zakrętu w prawo z obwodnicy w radzymińską wzdłuż DDR, z większym promieniem skrętu. Tam ma przecież nie być przejść w poziomie jezdni. Oba rozwiązanie są prosamochodowe, ale oba dotyczą ruchu po obwodnicy i wyjazdu z miasta, żadne w kierunku centrum, nie są antypiesze czy antyrowerowe, zbiórkom nawet może by skorzystał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 15, 2017 5:45 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
marek.slon napisał(a):
Może by dodać jedną rzecz, aby zachować na obwodnicy w obie strony ruch na wprost bez świateł: estakadę między dwoma nitkami, dla ruchu w kierunku pn-zach. Pod nią, kolizyjnie i ze światłami, krzyżowałyby się dwa skręty w lewo. Dwa zewnętrzne pasy nitki na pd-wsch byłyby oddzielone i pozbawione świateł. Sama jedna estakada na wprost nie podnosiłaby znacznie kosztów, nie komplikowałaby życia pieszym i rowerzystom


Ale:

- estakada musiałaby być bardzo wysoko (+8, +9 m)

- komplikowałaby rozwiązanie w rejonie północnego wyjścia z PKP Stalowa (ciągnąć estakadę 300 m dalej? czy poszerzać nasyp i robić długi tunel pieszo-rowerowy?)

- wymagałaby także znacznego poszerzenia (długiego) wiaduktu nad oboma Radzymińskimi i torami kolejowymi, żeby zmieścić pasy wyłączenia - koszty, koszty, koszty;

- prawdopodobnie i tak trzeba by zachować kolizyjny ruch na wprost dublujący estakadę, żeby autobusy miały szanse obsłużyć przystanki;

- i tak dwa kolejne skrzyżowania są kolizyjne, i to bardziej.

Cytuj:
a takie rozwiązanie pewnie miałoby większe szanse na akceptację przez decydentów.


Nie chcę bawić się w zgadywanie, co decydenci zaakceptują. Jeśli mają jakieś oczekiwania, to niech je zwerbalizują. Fakt, że został wybrany wariant węzła wyłożony w konsultacjach, może sugerować, że istotną dla nich kwestią jest zajęcie terenu, a dołożenie estakady istotnie by te zajęcie zwiększyło.

Jest spore pole do tuningu rozwiązania, ale na razie nie za bardzo są podstawy do bardziej szczegółowego dłubania w projekcie - nie udostępnili nawet prognoz ruchu.

Cytuj:
Dwa zewnętrzne pasy nitki na pd-wsch byłyby oddzielone i pozbawione świateł.


Tak, to jest do kupienia. Z zastrzeżeniem, że też wymagałoby dwukrotnego poszerzenia wiaduktów nad Radzymińską i torami. I większego zajęcia terenu.

Cytuj:
Poza tym można dodać ścięcie zakrętu w prawo z obwodnicy w radzymińską wzdłuż DDR, z większym promieniem skrętu.


Można przesunąć 20 czy 30 m, ale nie można kompletnie wyprostować, bo pasy włączenia zabiorą miejsce na infrastrukturę pieszą i rowerową w miejscu, w którym Radzymińska włącza się w stary ślad. I co właściwie kierowcy by zyskali? Możliwość jazdy 100 km/h zamiast 40-50 km/h na odcinku 200 m? A tak to masz kawałek terenu, który możesz w przyszłości jakoś zagospodarować.

Poza tym pytanie o interpretację definicji skrzyżowania, kolizyjności itp. - ZTCP dyskusje około POW, to w interpretacji warszawskiej kolizja z łącznicy i jazdy na wprost w takiej sytuacji wymaga osygnalizowania. Osygnalizowanie będzie łatwiejsze gdy połączenie będzie blisko właściwego skrzyzowania.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 18, 2017 8:18 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Z okazji piąteczku i kijowej pogody naszkicowałem coś z większym rozmachem. "Nie będziemy żyć jak dziady, zbudujemy estakady." Rowerowe oczywiście. Chodzi o rejon ks. Anny w tym samym projekcie. Dwie sprawy, które można by załatwić w ramach Obwodnicy Śródmiejskiej:

- brak konieczności zjeżdżania na poziom zero między dwoma wiaduktami nad torami przy jeździe wzdłuż Obwodnicy;

- bezkolizyjne przeprowadzenie rowerostrady od Trasy Świętokrzyskiej do Rembertowa.

Bonus to lepsze rozwiązanie relacji Rzeczna - Wiatraczna. Wariant 1 (dwa skrzyżowania estakad rowerowych) podoba mi się bardziej, wariant 2 (rowerostrada do Rembertowa dołem pod OŚ) to plan B. Można też zrobić coś pośredniego.


Załączniki:
ks_anny-wariant2.jpg [713.14 KiB]
Nie pobierane
ks_anny-wariant1.jpg [726.31 KiB]
Nie pobierane

_________________
pozdrawiam, olek
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL