zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Praska część obwodnicy śródmiejskiej
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=3358
Strona 1 z 3

Autor:  Czajnik [ Pn kwi 07, 2008 16:46 ]
Tytuł:  [proj] Wiatraczna

Witam,

Własnie Beat z Pragi, zapodał mi "świetną" wizualizację, koniecznie niech każdy obejrzy ten doskonały, modelowy wręcz...

http://pl.youtube.com/watch?v=tpcNzYvFxEg

...bubel, znowu Ci upierdliwi rowerzysći będa się czepiać, z takim
mozołem "wyrzeźbionych" od ekierki ścieżek rowerowych, po których
nawet pies z kuluwą noga by nie ruszył się, takież to gnioty!

Jednak co jest najpięknijeszego w tej wizualizacji ?
Muzyka, podkład jest tak dynamiczny że zastanawiam się czy ATB od
Seby nie skasować;)
Uf, szkoda bo jak widze zlikwidowano na tej animacji pętlę "tramową"
na naszym wiatraku?

Powiem jedno - prażanie walczcie o normalność na
konsultacjach !

--
pozdr, czajnik

Autor:  legalnycyklista [ Pn kwi 07, 2008 18:03 ]
Tytuł: 

Nie tylko pętla, wyparowały też tory od strony waszyngtona...

Autor:  Stary Trampek [ Pn kwi 07, 2008 19:03 ]
Tytuł: 

Tak, projekt zdaje się zakładać likwidację linii tramwajowej w al. Waszyngtona i rozbiórkę budowanej właśnie Galerii Wiatraczna.

Autor:  Wojtek [ Pn kwi 07, 2008 21:25 ]
Tytuł: 

Wizualizację ktoś walnął ekstra. Zero korków, samochody jeżdżą 200 km/h i skręcają z czwartego lewego pasa w prawo (sic!), żadnych tramwajów same tory, piesi i rowery nie istnieją. Jedyna przestrzeń publiczna to kupa zieleni na środku, na którą nawet nie ma dojścia po pasach. A to Farszafka właśnie! 8-)

Autor:  Czajnik [ Wt kwi 08, 2008 7:49 ]
Tytuł: 

...a w kurierze była zapowiedź następująca:

"radni i mieszkańcy Pragi Płd. domagają się likwidacji (sic!) pętli na rondzie Wiatraczna, zrobią wszystko by dopiąć celu mimo sprzeciwów ZTM i TW"

kochani kto tam na dzielnicy wpadł na taki bzdurny pomysł?
Przecie pętla na Gocławku jest zbyt mała by mogła przejąć cały ruch z wiatraka a poza tym rola tejże pętli jest - wiodąca. Znakomicie komunikuje całą praską sieć i z lewego brzegu a likwidacja i wydłużenie tras tramowych do pętli Gocławek (nawet po przebudowie jak mniemam) spowoduje zamęt - dublowanie się lini?

Autor:  mcb [ Wt kwi 08, 2008 9:52 ]
Tytuł: 

Podstawowym problemem jest to, że mówi się o likwidowaniu tras tramwajowych czy pętli, zamiast o <b> rozbudowie </b>. I to jest pierwszy problem...

Podejście mieszkańców tamtych rejonów, jeśli rzeczywiście jest takie, jak w kurierze przedstawiono, jest strasznie egoistyczne. W myśl zasady: my tu chcemy mieć spokój, niech się inni martwią i u siebie robią (czy mają) pętle. Miasto jest przestrzenią publiczną, trzeba dbać o dobro wspólne, a nie patrzeć przede wszystkim na czubek własnego nosa (a tu można by jeszcze nawiązać do braku uprzywilejowania komunikacji miejskiej...). Jeżeli ktoś nie jest w stanie tego zrozumieć, to może pora wyprowadzić się na wieś, bo tam nikt nie zlokalizuje mu pod nosem pętli?

Zirytowałem się... :/

Autor:  Hubert Pollak [ Wt kwi 08, 2008 19:48 ]
Tytuł: 

To najgorszy projekt wszech czasów. Centrum Pragi Południe zostanie zmienione w węzeł autostradowy. Skoro tamtędy ma być rzucony ruch obwodowy to mieszańcy będą mieli utrapienie.

A dlaczego niektórzy chcą likwidacji pętli? Odpowiedź jest prosta gdyż wtedy ZDM będzie mógł zlikwidować przejścia dla pieszych i wyłączyć środek placu z ruchu pieszego. Nie wiem czy ktoś pamięta konkurs na zagospodarowanie placu Wilsona. Miały być przystanki i wyjścia z metra pośrodku placu. Projektu nie zrealizowano a przejście dla pieszych przez środek placu zostało zlikwidowane, widać po nim jeszcze chodnik z znikąd do znikąd nie kończący się pasami. Kompletny upadek przestrzeni publicznej placu Wilsona i ronda Wiatraczna zostanie dokończony poprzez puszczeniu przez te 2 place z różnych częsci Warszawy tras szybkiego ruchu (trasa do mostu Krasińskiego i trasa przez rondo wiatraczna). Jakie place w Warszawie będą kolejne?

Autor:  Wojtek [ Wt kwi 08, 2008 20:12 ]
Tytuł: 

Tak tylko dodam, że wygląda mi na to (i obym nie był prorokiem), że za jakiś czas obwodnicę śródmiejską będą chcieli przenieść na ciąg Rzeczna-Nowo Trocka-Budowlana-Most Krasińskiego-Krasińskiego-Prymasa 1000-lecia. Naprawdę do tego niewiele brakuje. Ciekawe czy wtedy rozbiorą wiadukty i inne tego typu ciekawostki na ciągu Starzyńskiego-Most Gdańsk-Słonimskiego-Obozowa. Bo generalnie tendencja jest taka w drogownictwie, że wybudować się zawsze da, ale już rozebrać (lub choćby zredukować skalę) nie, choćby nowe zastępowało funkcjonalnie stare. Przykładów daleko szukał nie będę:
- Nowa obwodnica Marek i trasa przez Marki - za kilka lat będą obydwie
- Nowa obwodnica Łomianek i trasa przez Łomianki - w planach są i będą obydwie
- Trasa Salomea-Wolica i trasa przez Raszyn

A co do Placu Wilsona - no comments, przecież stacja wygrała prestiżową nagrodę (bo widocznie nic więcej w tym okresie nie zbudowano). Ale malkontent jestem.

[/quote]

Autor:  Wojtek [ Śr kwi 09, 2008 21:53 ]
Tytuł: 

Gazeta Wyborcza napisał(a):
Targówek czeka na obwodnicę
Jarosław Osowski 2008-04-09, ostatnia aktualizacja 2008-04-09 22:09

Powszechna zgoda na budowę nowej trasy łączącej Grochów z Targówkiem. Nawet ci mieszkańcy, którym grozi wysiedlenie, przyznają, że powinna powstać jak najszybciej.
Wczoraj projektanci z firmy DHV prezentowali plany pierwszej części prawobrzeżnego odcinka obwodnicy śródmiejskiej. Początek w 1200-metrowym tunelu al. Stanów Zjednoczonych i ul. Szaserów pod rondem Wiatraczna, potem wiaduktem nad torami kolejowymi, z którego będą dwa zjazdy: do ul. Zabranieckiej i Rzecznej na Targówku Fabrycznym.

Po otwarciu tej arterii najbardziej odetchnie centrum Pragi z zakorkowanym skrzyżowaniem Targowej i al. "Solidarności" przy Dworcu Wileńskim. Zyska też Targówek, z którego łatwiej będzie się można wydostać na południe Warszawy. Budowa ma się zacząć w 2009 r., a skończy się na początku 2012 r. przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Do ponad 700 mln zł, których potrzeba na tę inwestycję, dołoży się Unia Europejska.

Zgodnie z jej wymogami miasto musi przeprowadzić konsultacje społeczne. Na wczorajszym spotkaniu kolejni mieszkańcy i przedsiębiorcy z Targówka Fabrycznego podkreślali, że to świetny pomysł. Hanna Nerć z rady osiedla w tej dzielnicy prosiła, żeby jak najszybciej powstała druga część trasy (wzdłuż nasypu kolejowego, tunelem pod Radzymińską do ronda Żaba). - Inaczej samochody runą na nasze ulice - mówiła. Barbara Laszczkowska z Zarządu Dróg Miejskich poinformowała, że trwa już przetarg na projektanta także tego odcinka. Ma być on jednak gotowy dopiero w 2014 r.

Marta Brylińska z ul. Ludwickiej obawiała się o los domu, w którym mieszka. - Stawiał go jeszcze pradziadek - mówiła. Urzędnicy poradzili jej, by jak najszybciej załatwiła sprawy spadkowe. Potem może się spodziewać negocjacji w sprawie ceny za nieruchomość.

- Nas tak wysiedlają od 20 lat - mówił jej sąsiad Marcin Ossowiecki. - Na tym terenie miały się rozbudowywać nieistniejące już Warszawskie Zakłady Telewizyjne. Sąsiadów z ul. Niesulickiej wtedy wyrzucili, a nas nie zdążyli. Ale ja już się pogodziłem z wyprowadzką.

Inni mieszkańcy tej okolicy też na nią czekają. Żyje się tam bardzo niewygodnie - nowa inwestycja jest szansą na odszkodowanie i kupno mieszkania w innej części miasta.

W najbliższą środę o godz. 17 podobne konsultacje odbędą się w urzędzie Pragi-Południe róg Grochowskiej i Terespolskiej. Dziś o 17 w urzędzie Pragi-Północ przy ul. ks. Kłopotowskiego Metro Warszawskie zaprasza na spotkanie poprzedzające budowę drugiej linii, a w piątek o godz. 17 w urzędzie Targówka przy ul. Kondratowicza mieszkańcy mogą pytać o trasę mostu Krasińskiego.


No jak tak będą mieszkańcy pomagać w poprawianiu tej trasy to będzie nie rewelacyjnie. Chyba za tydzień w środę trzeba się tam pokazać i zobaczyć czy tą wizualizacje pokazują na spotkaniu?

Autor:  olek [ Śr mar 11, 2009 17:45 ]
Tytuł:  Re: "The visualization of the Wiatraczna"czyli więcej

Nowa wersja projektu:

http://www.zm.org.pl/tmp2/wiatraczna/

17.03.2009 ma być rada techniczna.

Uwagi na szybko - konserwuje się średnio funkcjonalny układ przystanków na rondzie; do tego zlikwidowano przejście z wyspy centralnej na północ.

Rowerowo - brak drogi po stronie zachodniej al. Stanów Zjednoczonych odbije się w przyszłości koszmarną czkawką (węzeł z Ostrobramską!). Brak jakiejkolwiek możliwość dowiązania drogi rowerowej w ul. Waszyngtona. Poza tym wciąż są załamania od ekierki, mimo dwukrotnego zwracania uwagi - DHV to jednak straszna żenada.

Rzekomo obwodnice, estakady, tunele itp. są po to, żeby odzyskać przestrzeń dla pieszych i rowerzystów. Ten projekt udowadnia, że wręcz przeciwnie.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/