zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Praska część obwodnicy śródmiejskiej http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=3358 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Czajnik [ Pn kwi 07, 2008 16:46 ] |
Tytuł: | [proj] Wiatraczna |
Witam, Własnie Beat z Pragi, zapodał mi "świetną" wizualizację, koniecznie niech każdy obejrzy ten doskonały, modelowy wręcz... http://pl.youtube.com/watch?v=tpcNzYvFxEg ...bubel, znowu Ci upierdliwi rowerzysći będa się czepiać, z takim mozołem "wyrzeźbionych" od ekierki ścieżek rowerowych, po których nawet pies z kuluwą noga by nie ruszył się, takież to gnioty! Jednak co jest najpięknijeszego w tej wizualizacji ? Muzyka, podkład jest tak dynamiczny że zastanawiam się czy ATB od Seby nie skasować;) Uf, szkoda bo jak widze zlikwidowano na tej animacji pętlę "tramową" na naszym wiatraku? Powiem jedno - prażanie walczcie o normalność na konsultacjach ! -- pozdr, czajnik |
Autor: | legalnycyklista [ Pn kwi 07, 2008 18:03 ] |
Tytuł: | |
Nie tylko pętla, wyparowały też tory od strony waszyngtona... |
Autor: | Stary Trampek [ Pn kwi 07, 2008 19:03 ] |
Tytuł: | |
Tak, projekt zdaje się zakładać likwidację linii tramwajowej w al. Waszyngtona i rozbiórkę budowanej właśnie Galerii Wiatraczna. |
Autor: | Wojtek [ Pn kwi 07, 2008 21:25 ] |
Tytuł: | |
Wizualizację ktoś walnął ekstra. Zero korków, samochody jeżdżą 200 km/h i skręcają z czwartego lewego pasa w prawo (sic!), żadnych tramwajów same tory, piesi i rowery nie istnieją. Jedyna przestrzeń publiczna to kupa zieleni na środku, na którą nawet nie ma dojścia po pasach. A to Farszafka właśnie! |
Autor: | Czajnik [ Wt kwi 08, 2008 7:49 ] |
Tytuł: | |
...a w kurierze była zapowiedź następująca: "radni i mieszkańcy Pragi Płd. domagają się likwidacji (sic!) pętli na rondzie Wiatraczna, zrobią wszystko by dopiąć celu mimo sprzeciwów ZTM i TW" kochani kto tam na dzielnicy wpadł na taki bzdurny pomysł? Przecie pętla na Gocławku jest zbyt mała by mogła przejąć cały ruch z wiatraka a poza tym rola tejże pętli jest - wiodąca. Znakomicie komunikuje całą praską sieć i z lewego brzegu a likwidacja i wydłużenie tras tramowych do pętli Gocławek (nawet po przebudowie jak mniemam) spowoduje zamęt - dublowanie się lini? |
Autor: | mcb [ Wt kwi 08, 2008 9:52 ] |
Tytuł: | |
Podstawowym problemem jest to, że mówi się o likwidowaniu tras tramwajowych czy pętli, zamiast o <b> rozbudowie </b>. I to jest pierwszy problem... Podejście mieszkańców tamtych rejonów, jeśli rzeczywiście jest takie, jak w kurierze przedstawiono, jest strasznie egoistyczne. W myśl zasady: my tu chcemy mieć spokój, niech się inni martwią i u siebie robią (czy mają) pętle. Miasto jest przestrzenią publiczną, trzeba dbać o dobro wspólne, a nie patrzeć przede wszystkim na czubek własnego nosa (a tu można by jeszcze nawiązać do braku uprzywilejowania komunikacji miejskiej...). Jeżeli ktoś nie jest w stanie tego zrozumieć, to może pora wyprowadzić się na wieś, bo tam nikt nie zlokalizuje mu pod nosem pętli? Zirytowałem się... :/ |
Autor: | Hubert Pollak [ Wt kwi 08, 2008 19:48 ] |
Tytuł: | |
To najgorszy projekt wszech czasów. Centrum Pragi Południe zostanie zmienione w węzeł autostradowy. Skoro tamtędy ma być rzucony ruch obwodowy to mieszańcy będą mieli utrapienie. A dlaczego niektórzy chcą likwidacji pętli? Odpowiedź jest prosta gdyż wtedy ZDM będzie mógł zlikwidować przejścia dla pieszych i wyłączyć środek placu z ruchu pieszego. Nie wiem czy ktoś pamięta konkurs na zagospodarowanie placu Wilsona. Miały być przystanki i wyjścia z metra pośrodku placu. Projektu nie zrealizowano a przejście dla pieszych przez środek placu zostało zlikwidowane, widać po nim jeszcze chodnik z znikąd do znikąd nie kończący się pasami. Kompletny upadek przestrzeni publicznej placu Wilsona i ronda Wiatraczna zostanie dokończony poprzez puszczeniu przez te 2 place z różnych częsci Warszawy tras szybkiego ruchu (trasa do mostu Krasińskiego i trasa przez rondo wiatraczna). Jakie place w Warszawie będą kolejne? |
Autor: | Wojtek [ Wt kwi 08, 2008 20:12 ] |
Tytuł: | |
Tak tylko dodam, że wygląda mi na to (i obym nie był prorokiem), że za jakiś czas obwodnicę śródmiejską będą chcieli przenieść na ciąg Rzeczna-Nowo Trocka-Budowlana-Most Krasińskiego-Krasińskiego-Prymasa 1000-lecia. Naprawdę do tego niewiele brakuje. Ciekawe czy wtedy rozbiorą wiadukty i inne tego typu ciekawostki na ciągu Starzyńskiego-Most Gdańsk-Słonimskiego-Obozowa. Bo generalnie tendencja jest taka w drogownictwie, że wybudować się zawsze da, ale już rozebrać (lub choćby zredukować skalę) nie, choćby nowe zastępowało funkcjonalnie stare. Przykładów daleko szukał nie będę: - Nowa obwodnica Marek i trasa przez Marki - za kilka lat będą obydwie - Nowa obwodnica Łomianek i trasa przez Łomianki - w planach są i będą obydwie - Trasa Salomea-Wolica i trasa przez Raszyn A co do Placu Wilsona - no comments, przecież stacja wygrała prestiżową nagrodę (bo widocznie nic więcej w tym okresie nie zbudowano). Ale malkontent jestem. [/quote] |
Autor: | Wojtek [ Śr kwi 09, 2008 21:53 ] |
Tytuł: | |
Gazeta Wyborcza napisał(a): Targówek czeka na obwodnicę
Jarosław Osowski 2008-04-09, ostatnia aktualizacja 2008-04-09 22:09 Powszechna zgoda na budowę nowej trasy łączącej Grochów z Targówkiem. Nawet ci mieszkańcy, którym grozi wysiedlenie, przyznają, że powinna powstać jak najszybciej. Wczoraj projektanci z firmy DHV prezentowali plany pierwszej części prawobrzeżnego odcinka obwodnicy śródmiejskiej. Początek w 1200-metrowym tunelu al. Stanów Zjednoczonych i ul. Szaserów pod rondem Wiatraczna, potem wiaduktem nad torami kolejowymi, z którego będą dwa zjazdy: do ul. Zabranieckiej i Rzecznej na Targówku Fabrycznym. Po otwarciu tej arterii najbardziej odetchnie centrum Pragi z zakorkowanym skrzyżowaniem Targowej i al. "Solidarności" przy Dworcu Wileńskim. Zyska też Targówek, z którego łatwiej będzie się można wydostać na południe Warszawy. Budowa ma się zacząć w 2009 r., a skończy się na początku 2012 r. przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Do ponad 700 mln zł, których potrzeba na tę inwestycję, dołoży się Unia Europejska. Zgodnie z jej wymogami miasto musi przeprowadzić konsultacje społeczne. Na wczorajszym spotkaniu kolejni mieszkańcy i przedsiębiorcy z Targówka Fabrycznego podkreślali, że to świetny pomysł. Hanna Nerć z rady osiedla w tej dzielnicy prosiła, żeby jak najszybciej powstała druga część trasy (wzdłuż nasypu kolejowego, tunelem pod Radzymińską do ronda Żaba). - Inaczej samochody runą na nasze ulice - mówiła. Barbara Laszczkowska z Zarządu Dróg Miejskich poinformowała, że trwa już przetarg na projektanta także tego odcinka. Ma być on jednak gotowy dopiero w 2014 r. Marta Brylińska z ul. Ludwickiej obawiała się o los domu, w którym mieszka. - Stawiał go jeszcze pradziadek - mówiła. Urzędnicy poradzili jej, by jak najszybciej załatwiła sprawy spadkowe. Potem może się spodziewać negocjacji w sprawie ceny za nieruchomość. - Nas tak wysiedlają od 20 lat - mówił jej sąsiad Marcin Ossowiecki. - Na tym terenie miały się rozbudowywać nieistniejące już Warszawskie Zakłady Telewizyjne. Sąsiadów z ul. Niesulickiej wtedy wyrzucili, a nas nie zdążyli. Ale ja już się pogodziłem z wyprowadzką. Inni mieszkańcy tej okolicy też na nią czekają. Żyje się tam bardzo niewygodnie - nowa inwestycja jest szansą na odszkodowanie i kupno mieszkania w innej części miasta. W najbliższą środę o godz. 17 podobne konsultacje odbędą się w urzędzie Pragi-Południe róg Grochowskiej i Terespolskiej. Dziś o 17 w urzędzie Pragi-Północ przy ul. ks. Kłopotowskiego Metro Warszawskie zaprasza na spotkanie poprzedzające budowę drugiej linii, a w piątek o godz. 17 w urzędzie Targówka przy ul. Kondratowicza mieszkańcy mogą pytać o trasę mostu Krasińskiego. No jak tak będą mieszkańcy pomagać w poprawianiu tej trasy to będzie nie rewelacyjnie. Chyba za tydzień w środę trzeba się tam pokazać i zobaczyć czy tą wizualizacje pokazują na spotkaniu? |
Autor: | olek [ Śr mar 11, 2009 17:45 ] |
Tytuł: | Re: "The visualization of the Wiatraczna"czyli więcej |
Nowa wersja projektu: http://www.zm.org.pl/tmp2/wiatraczna/ 17.03.2009 ma być rada techniczna. Uwagi na szybko - konserwuje się średnio funkcjonalny układ przystanków na rondzie; do tego zlikwidowano przejście z wyspy centralnej na północ. Rowerowo - brak drogi po stronie zachodniej al. Stanów Zjednoczonych odbije się w przyszłości koszmarną czkawką (węzeł z Ostrobramską!). Brak jakiejkolwiek możliwość dowiązania drogi rowerowej w ul. Waszyngtona. Poza tym wciąż są załamania od ekierki, mimo dwukrotnego zwracania uwagi - DHV to jednak straszna żenada. Rzekomo obwodnice, estakady, tunele itp. są po to, żeby odzyskać przestrzeń dla pieszych i rowerzystów. Ten projekt udowadnia, że wręcz przeciwnie. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |