Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn mar 23, 2015 8:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/2,667483-J ... nowa-.html

Mateusz Tobolewski napisał(a):
Jaka linia z Ochoty do Wilanowa?
23-03-2015, ostatnia aktualizacja 23-03-2015 05:07

Organizacje pozarządowe chcą, aby tramwaje na linii Ochota-Wilanów jeździły szybko i po zielonych torowiskach, a przy okazji budowy torowiska i modernizacji ulic warto stworzyć ścieżki rowerowe.

O uwagach do opracowania „Wielobranżowej koncepcji budowy trasy tramwaju szybkiego od Dworca Zachodniego do Wilanowa" rozmawiała 17 marca (wtorek) Komisja Dialogu Społecznego ds. Transportu.

Efekt pracy komisji ma zostać wzięty pod uwagę przez Tramwaje Warszawskie przy opracowywaniu przetargu na projekt torowiska. Wczoraj dyskutowano nad wstępnymi wariantami.

Stowarzyszenia postulują, by budowa linii tramwajowej nie służyła jedynie konkurencyjności pomiędzy różnymi gałęziami transportu zbiorowego. Zgodnie ze strategią transportową miasta przedsięwzięcia realizowane przez jednostki miejskie powinny służyć racjonalizacji zachowań komunikacyjnych mieszkańców, w tym skłanianiu do wyboru innego środka podróży niż samochód.

Linia w kawałkach

Niektóre rzeczy są już pewne. Tramwaje Warszawskie nie planują wielkiego otwarcia jednocześnie całej linii z Dworca Zachodniego na Wilanów.

- Planujemy oddawać tę linię w kawałkach – mówił Sebastian Tuszyński z Tramwajów Warszawskich.

Wiele głosów dotyczyło początku trasy na Dworcu Zachodnim. Plany przedstawiały także inne potencjalne inwestycje w obrębie tego dworca jak np. stację kolejnej linii metra czy tunel i połączenie tramwajowe z ul. Kasprzaka. Przekonywano, że choć są to plany dalekosiężne, już teraz trzeba wziąć je pod uwagę.

- Północna granica projektu to przystanek tramwajowy pod Dworcem Zachodnim – wyjaśnił Tuszyński.

Przedstawiciel Forum Rozwoju Warszawy Michał Harasimowicz zastanawiał się, czy byłaby możliwość umiejscowienia pętli tramwajowej po stronie dworców. Okazało się, że nie będzie to konieczne. - Cała linia ma być przystosowana dla tramwajowych dwukierunkowych – wyjaśniał przedstawiciel Tramwajów Warszawskich.

Dodatkowo przerzucenie torów w tunelu przez rondo Zesłańców Syberyjskich kolidowałby z ambitnymi komunikacyjnymi planami na przyszłość, czyli metrem.

- Przebudowa tego ronda na pewno mocno podwyższyłaby cenę realizacji tego projektu – zauważył Piotr Kostrzewa ze stowarzyszenia SISKOM.

Ze wstępnych planów wynika, że pierwszy przystanek tramwajowy byłby pod ziemią, zaraz obok podziemnej części dworca PKP. Natomiast pętla dla tramwajów znajdowałaby się przy Alejach Jerozolimskich, po stronie planowanego parku Zachodniego. Dwukierunkowy tramwaj po wyjechaniu z pętli od razu wjeżdżałby pod Dworzec Zachodni, aby zabrać stamtąd pasażerów. Dalej ruszyłby torami wzdłuż Alej Jerozolimskich i wjechałby na ul. Bitwy Warszawskiej po stronie parku.

Temat tego odcinka drążył Harasimowicz, który pytał, czy dałoby odsunąć tory od parku, gdyż mogą pojawić się zarzuty o niszczenie zieleni. – Może można przed parkiem wrzucić tramwaj w tunel – snuł wizję.

- Jest to jedna z opcji. Ale też można całkiem inaczej poprowadzić tę trasę, na przykład ulicą Szczęśliwicką – odpowiedział przedstawiciel Tramwajów Warszawskich.

Argumentem za budową trasy wzdłuż Alej i ul. Bitwy Warszawskiej jest to, że inwestycja byłaby realizowana w pasie drogowym, nie przecinałaby planowanego parku.

W sprawozdaniu komisja zaproponowała, aby na odcinku Dworzec Zachodni – Bitwy Warszawskiej 1920 r. uwzględnić możliwość poprowadzenia tramwaju przez park w poziomie gruntu, wykorzystując fakt, że Aleje Jerozolimskie są w tym miejscu poprowadzone na wyniesieniu.

Dalej tory łączyłyby się z krótkim odcinkiem już istniejącej linii (ul. Banacha). W jednej z propozycji tramwajów znalazło się bezkolizyjne skrzyżowanie ulic Grójeckiej i Banacha. Takie rozwiązanie komisja wykluczyła, podobnie jak likwidację przejść naziemnych przez którekolwiek ramię skrzyżowania.

Zielone torowisko przy Polu Mokotowskim

Przy Szpitalu Banacha powstałby nowy odcinek torów, który zakręcałby w Żwirki i Wigury, a następnie ulicą Rostafińskich przebiegał wzdłuż Pola Mokotowskiego. Ten odcinek miałby mieć zielone torowisko.

- Można byłoby zrobić zielone przejście tutaj dla pieszych – snuł plany Maciej Sulmicki z Zielonego Mazowsza.

- Niestety ogranicza nas nasze prawo drogowe – uciął przedstawiciel tramwajów.

Komisja ustaliła, że w przewidywanych relacjach Rakowiecka/Boboli należy rozpatrzyć ujęcie na wprost (Rostafińskich-Boboli) jako liniowej, łączącej Ochotę ze Służewcem (zamiast linii autobusowej 136), a w przyszłości z al. Prymasa Tysiąclecia. Oznacza to, że mieszkańcy Ochoty – a w dalszej perspektywie i Woli – mieliby dodatkowo skorzystać nowych torów i na biurowy Mokotów dojeżdżaliby tramwajem, zamiast stać w korkach.

Więcej miejsca na parkingi i drzewa

Przedstawiciele stowarzyszeń zaproponowali, aby linia na ulicy Rakowieckiej była przesunięta w kierunku południowym kosztem zwężenia jezdni do sześciu metrów. – Pozwoli to ograniczyć kolizje z drzewami oraz z wyjściem z Metra Pole Mokotowskie – uzasadniali.

- Dzięki temu może dałby zrobić więcej miejsc parkingowych – proponowało Forum Rozwoju Warszawy.

- Przy Rakowieckiej znajduje się teren Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, oni mogą nie życzyć sobie nikogo pod oknami – zauważył przedstawiciel Tramwajów Warszawskich.

We wstępnej propozycji tory z ulicy Rakowieckiej miałyby skręcać w Puławską, a następnie w ul. Goworka. Tu stowarzyszenia zaproponowały Tramwajom Warszawskim ciekawe rozwiązanie na przecięciu ul. Puławskiej. Umożliwiałoby ono znaczne uproszczenie przebiegu trasy, przy założeniu jej wyprowadzenia ze skarpy w okolicach ul. Kujawskiej. Podobnie jak na Ochocie, rozwiązania bezkolizyjne na skrzyżowaniu z ul. Sikorskiego powinny wykluczać możliwość likwidacji przejść naziemnych przez którekolwiek ramię skrzyżowania.

Komisja zaproponowała też połączenie prowadzące na wprost z ulicy Spacerowej, Klonową w kierunku Śródmieścia jako relacji silnej, umożliwiającej uniknięcie przesiadek przy ul. Rakowieckiej. A także możliwość wykonania torowiska tramwajowo-autobusowego na ulicach Gagarina i Św. Bonifacego, nie zwiększając liczby pasów ruchu. Ulice te nie będą obciążone dużym ruchem tramwajowym, a pełnią i będą pełniły ważną funkcje obwodową lub dowozową w komunikacji autobusowej (linie 148, 180 i 189).

Wybudujmy tory i ścieżki rowerowe

Stowarzyszenia chcą, aby przy okazji tak rozległej inwestycji uwzględniać uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury rowerowej (pasów rowerowych lub dróg dla rowerów), w szczególności na ul. Rakowieckiej, Św. Bonifacego, Spacerowej i Gagarina oraz zapewnienie obustronnej infrastruktury na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., Banacha i Belwederskiej.

Proponują też, aby sygnalizacja na przejściach rowerowych uruchamiana poprzez czujniki umieszczone na drodze prowadzącej do skrzyżowania, a nie jedynie na samym skrzyżowaniu, tak by umożliwić jazdę bez zatrzymywania w przypadku korzystnego układu świateł.

Natomiast zdaniem komisji sygnalizację na przejściach dla pieszych przez torowisko należy ograniczyć do zakazującej wchodzenia na torowisko bezpośrednio przed nadjeżdżającym tramwajem lub całkowicie z niej zrezygnować na przejściach, gdzie nie występują relacje skrętne. Na przejściach dla pieszych przez skrzyżowania z sygnalizacją akomodacyjną należy wyposażyć w automatyczną detekcję. Fazy zielone dla pieszych powinny być również automatycznie uruchamiane wraz z równoległymi fazami zielonymi dla pojazdów.

Niech tramwaj jeździ szybko

W końcowym zapisie komisji znalazła się także m.in. pozytywna ocena dotycząca priorytetu dla tramwajów w tym prędkości handlowej na poziomie >25 km/h oraz możliwości przejazdu przez skrzyżowania bez redukowania prędkości. W przedstawionych propozycjach komisja popiera założenie wykonania zielonych torowiskach w miejscach, gdzie nie będą z nich korzystać inne pojazdy.

Stowarzyszenia wnoszą także o zapisanie wymogu uzyskania opinii nt. projektu także ze strony Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu, ponieważ aktualne konsultacje dotyczą wyłącznie „specyfikacji istotnych warunków zamówienia" do opracowania „Wielobranżowej koncepcji budowy trasy tramwaju szybkiego od Dworca Zachodniego do Wilanowa".

WSP

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 04, 2015 15:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... zliwe.html

Jarosław Osowski napisał(a):
(...)
Przegrana bitwa o Arsenał

W pierwszej kolejności na pewno powstanie bezpośrednia linia z ul. Sobieskiego na Marszałkowską. W Śródmieściu jest dla niej planowana nowa zawrotka. Tramwajarze przymierzali się nawet, by składy z Wilanowa skręcały za pl. Bankowym z ul. Andersa w Długą i okrążały Arsenał.Na jego tyłach przetrwał nawet historyczny bruk i tory tramwajowe na dawnych Nalewkach (dziś to ulica Bohaterów Getta). Niestety, obiekcje zgłosił konserwator zabytków. Tramwaje z Wilanowa dotrą więc do stacji metra Ratusz Arsenał i zapewne kawałek dalej skręcą na tor, który będzie służył do zmiany kierunku jazdy.

Do końca 2018 r. urzędnicy chcą zdobyć pozwolenie na budowę nowej trasy. Muszą też wybrać wykonawców - kilku albo jednego. Jeszcze nie wiadomo, który z odcinków powstanie pierwszy - czy ten na Ochocie, przez Pole Mokotowskie albo na Rakowieckiej, czy - co wydaje się bardziej prawdopodobne - od Puławskiej w dół przez Spacerową. Prace zaczęłyby się w 2019 r. Jest więc duża szansa, że na Dolnym Mokotowie i w Wilanowie tramwaje zadzwonią wcześniej niż w pół wieku od likwidacji torów w tej części miasta.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 21, 2017 7:01 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Ruszyły konsultacje, uwagi można przesyłać do 18 czerwca:

http://www.tramwajdowilanowa.pl/

Na dobry początek spisałem parę uwag po przejrzeniu części "ochockiej" (odcinki A-C).

Odcinek A:

- fajnie byłoby zobaczyć jak rozwiązania tramwajowe mają się do projektów kolejowych; np. czy przystanek podziemny na odnodze w kierunku Ordona będzie miał dojścia zarówno od strony głównego dworca jak i peronu 8? w którym poziomie?

- czy konieczne jest esowanie torowiska tak, by rampa do tunelu była wzdłuż Prądzyńskiego? Dosyć kręta ta trasa wychodzi;

- na skrzyżowaniu Kasprzaka / Krzyżanowskiego uwzględnić przejazd dla rowerzystów po północnej stronie skrzyżowania oraz zabudować nadmiarowe pasy na wylotach (w przedłużeniu pasów do skrętu w prawo), tak by zmniejszyć rozmiar skrzyżowania i skrócić przejścia dla pieszych.

- szkoda, że na skrzyżowaniu Kasprzaka / Ordona brak wspólnego przystanku w kierunku Bemowa

- uwzględnić infrastrukturę rowerową w ciągu ul. Ordona (do dyskusji pasy czy droga dla rowerów)

Odcinek B:

- na skrzyżowaniu z Orzeszkową zamiast przejazdu dla rowerzystów wykonać łącznik DDR jako czwarty wlot skrzyżowania (sygnalizatory S-1a);

- na skrzyżowaniu z Grójecką zabudować nadmiarowe pasy na wylotach (w przedłużeniu pasów do skrętu w prawo/w lewo - Banacha, Grójecka S, Bitwy Warszawskiej), tak by zmniejszyć rozmiar skrzyżowania i skrócić przejścia dla pieszych; Grójecka N też powinna mieć max 2 pasy ruchu na wylocie, żeby zachować spójność chociażby z równolegle robionym placem Narutowicza.

- do rozważenia likwidacja możliwości skrętów w lewo z ul. Bitwy Warszawskiej (poza Grójecką) - skręty te będą albo kolizyjne z ruchem tramwajów albo skrócenia fazy zielonego światła dla bardziej istotnych relacji, podczas gdy rozwinięta siatka ulic lokalnych pozwala na obsługę relacji skrętu w lewo alternatywnymi trasami (np. Grójecka - Opaczewska zamiast Bitwy Warszawskiej - Białobrzeska, al. Jerozolimskie - Grzymały - Szczęśliwicka zamiast Bitwy Warszawskiej - Szczęśliwicka)

- droga dla rowerów również po południowej stronie Banacha

- dodatkowe dojścia do przystanków na drugich końcach peronów

Odcinek C:

- droga dla rowerów również po południowej stronie Banacha;

- wyznaczenie przejścia dla pieszych z azylem po północnej stronie skrzyżowania Boboli / Rostafińskich;

- budowa odcinka pasa dzielącego fizycznie uniemożliwiającego skręt w lewo z Boboli w Rostafińskich (obecny zakaz bywa łamany, co będzie jeszcze większym zagrożeniem gdy na skrzyżowaniu pojawi się tramwaj)

- zabudowa nadmiarowych pasów ruchu na południowym wylocie skrzyżowania Boboli / Rakowiecka; wjazd na ten wylot możliwy jest z jednego pasa ruchu, podczas gdy na wylocie wyznaczono aż trzy;

- ciekawy pomysł z wprowadzeniem autobusu na torowisko na skrzyżowaniu;

- wprowadzenie kontraruchu rowerowego na ul. Rakowieckiej, ewentualnie DDR od Bruna do Boboli po północnej stronie torowiska;

- wyznaczenie brakujących przejazdów dla rowerzystów wokół skrzyżowania Boboli / Rakowiecka;

- dodatkowe dojścia do przeciwnych krańców przystanków (w szczególności na Rakowieckiej od kościoła)

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 21, 2017 8:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Odcinek A to Wola :-P
Jaki klucz stosował projektant decydując o tym czy będzie (prze)budo(wy)wana infrastruktura rowerowa. Wygląda jakby robili tylko uciaglenie lub przebudowę istniejącej.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 21, 2017 10:16 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 25, 2015 15:04
Posty: 92
Obrazek
Obrazek
Jak zwykle interesują mnie okolice dw. zachodniego. Co mnie zaskakuje? Widzę tunel i tory w ulicy Bitwy Warszawskiej. Rozumiem, że ulica będzie jednokierunkowa lub zwężenie po jednym pasie. Co z przełajową ścieżką rowerową???
Zrezygnowano z pętli tramwajowej w parku. Ciekawe jakie biurowce i markety powstaną na górze.
Przystanek tramwajowy pod dw. zachodnim. Może i nowatorskie, ale obecnie pijacy i staż miejska z blankiecikami obsługuje parkingi.
Przeogromny tunel trzystronny. Co to się stało??? Myślę, że początek o reelekcję.

Wielką zagadką dla mnie jest, co planowane jest na Puławskiej, skoro prasa się rozpisuje? Przypominam, że podobno trolejbusy były przeżytkiem technologiczny i nieopłacalnym?
Druga prasowa sugestia. Pruszków chce mieć lepsze połączenia (tramwajowe)ze stolicą. Jak wy chcecie to zrobić, skoro wszystkie wiadukty w al. Jerozolimskich są niedostosowane. Nie ma takiego cudu.
Nie dziwi mnie fakt tramwaju do Wilanowa. Oczywiście nie chodzi tutaj o atrakcję turystyczne tylko o ogromne vipowskie osiedle bez komunikacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 21, 2017 20:03 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
pzinek napisał(a):
Odcinek A to Wola

Fakt.

Jamaika napisał(a):
Widzę tunel i tory w ulicy Bitwy Warszawskiej. Rozumiem, że ulica będzie jednokierunkowa lub zwężenie po jednym pasie. Co z przełajową ścieżką rowerową???

Jamaika napisał(a):
Wielką zagadką dla mnie jest, co planowane jest na Puławskiej, skoro prasa się rozpisuje?

Odpowiedź na wszystkie te pytania można znaleźć na podlinkowanej stronie konsultacji.

Wracając do kwestii tuneli tramwajowych, to się zastanawiam, czy nie będą wymagały tunelu ewakuacyjnego. Czy będą oddzielone tunele dla obu kierunków ruchu? A jeśli tunel ewakuacyjny, to czemu nie 20 cm wyższy i z normalnym ruchem pieszo-rowerowym?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 24, 2017 6:21 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Odcinek D jest najdłuższy, więc dla porządku podzielę go na kilka części.

Rakowiecka (PZT D1)

- kontraruch rowerowy na odcinku Rakowieckiej na zachód od al. Niepodległości; infrastruktura rowerowa w ul. Rakowieckiej na odcinku al. Niepodległości - Puławska (np. zamiana w jednokierunkową + kontrapas analogicznie do sąsiedniego odcinka);

- wyznaczenie brakującego przejścia dla pieszych po północnej stronie skrzyżowania al. Niepodległości / Rakowiecka;

- dojście do przystanku tramwajowego w kierunku centrum od ww. przejścia (łatwe do wykonania przez zabudowę lewego zamiast prawego pasa ruchu)

- przeniesienie przystanków w kierunku Wołoskiej za skrzyżowanie (też jest bezpośrednie wyjście z metra, a dodatkowo będzie dojście dla wózkowiczów)

- przejazdy dla rowerzystów wokół skrzyżowania al. Niepodległości / Rakowiecka;

Puławska - Goworka (PZT D1)

- przewidziano 4 tory na Puławskiej między Goworka a Rakowiecką, żeby tramwaje miały gdzie kisnąć pośrodku skrzyżowania, ale nie zmieściły się już dodatkowe tory na wlotach podporządkowanych; niby węzeł przesiadkowy, a drogi przejścia długie; ogólnie to szkoda, że jednak nie wybrano wariantu z tunelem i łącznikiem prosto do placu Unii;

Zakładając, że tramwajowo zostaje tak jak jest, to:

- drogi dla rowerów po obu stronach Puławskiej na odcinku Waryńskiego - Rakowiecka

- likwidacja wydzielonej jezdni do skrętu w prawo z Goworka w Puławską (zmniejszenie rozmiaru skrzyżowania, większa szansa na przejście pieszego "na raz");

- dojście na przystanek w kierunku placu Unii także od strony centrum handlowego;

- przejazd rowerowy / łącznik w osi ul. Chocimskiej (BP bodajże 2016)

Spacerowa - Belwederska (PZT D1-D2):

- z rysunku nie jest jasne, co rowerowego ma zostać na Spacerowej - strzelam, że to miała być jednokierunkowa DDR, z ruchem w przeciwnym kierunku na zasadach ogólnych. Jednak takie rozwiązanie radykalnie zwiększy liczbę jeżdżących pod prąd z dużą prędkością i potencjalnie wpadających pod samochód włączający się do ruchu lub autobus z naprzeciwka. Albo zrobić pełnowymiarową dwukierunkową DDR po stronie północnej, albo wymyślić też coś po przeciwnej stronie ulicy.

- likwidacja wydzielonych jezdni do skrętu w prawo na skrzyżowaniu Belwederska / Spacerowa / Gagarina (zmniejszenie rozmiarów skrzyżowania, większa szansa na przejście pieszego "na raz", odzyskanie cennego terenu zwłaszcza w SW narożniku skrzyżowania)

- komplet przejazdów na skrzyżowaniu Belwederska / Spacerowa / Gagarina (są obecnie, tramwaje likwidujom)

- tradycyjnie - likwidacja nadmiarowych pasów na wylotach (Spacerowa, Belwederska N);

- droga dla rowerów po wschodniej stronie Belwederskiej od Chełmskiej do Gagarina - to jest IMHO kluczowy postulat. W al. Ujazdowskich DDR jest po stronie wschodniej, dalej w Sobieskiego też wschodnia strona reprezentuje lepszy standard. Obecnie na odcinku Dolna - Bagatela trasa rowerowa o dużym obłożeniu skupiona zostaje po jednej stronie jezdni, z substandardowymi rozwiązaniach w postaci wspólnych ciągów pieszo-rowerowych. Jednostronna droga rowerowa nie zapewnia też połączeń z częścią ulic poprzecznych (Turecka, Sułkiewicza, Nabielaka).

- przejazd dla rowerzystów łączący ulice Nabielaka, Turecką i Promenada (przejazd przy przejściu jest już obecnie, tramwaje likwidujom);

Sobieskiego (PZT D2-D3):

- przejście dla pieszych w poziomie jezdni na przystanek Kostrzewskiego (np. z przeciwnej strony niż kładka)

- zbliżenie do siebie i lekkie wyesowanie jezdni al. Witosa, tak by uzyskać kąt przecięcia osi Witosa i Sobieskiego bardziej zbliżony do prostego, a przy okazji zmniejszenie rozmiarów skrzyżowania;

- likwidacja wydzielonych jezdni do skrętu w prawo na skrzyżowaniach z Witosa i Idzikowskiego, które mają znikome wykorzystanie, a uniemożliwiają przejście lub przejazd "na raz";

- skierowanie ruchu z Sobieskiego na Witosa zamiast dopychania w korek na Belwederskiej (np. zmiana układu pasów ruchu na wlocie S - 1 pas w prawo, 1 na wprost i 1 buspas zamiast zamiast 3 pasów na wprost jak w projekcie)

- dla odmiany: likwidacja nadmiarowych pasów na wylotach

Dalej to już wrony zawracają, niech się Ursynów / Wilanów martwi.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 24, 2017 11:56 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
olek napisał(a):
Ruszyły konsultacje, uwagi można przesyłać do 18 czerwca:

http://www.tramwajdowilanowa.pl/

Na dobry początek spisałem parę uwag po przejrzeniu części "ochockiej" (odcinki A-C).

Odcinek A:

- fajnie byłoby zobaczyć jak rozwiązania tramwajowe mają się do projektów kolejowych; np. czy przystanek podziemny na odnodze w kierunku Ordona będzie miał dojścia zarówno od strony głównego dworca jak i peronu 8? w którym poziomie?

Na KDS PKP pokazywało plan dworca wraz przystankami. Przystanek 'zachodni' jest pomiędzy peronami (jest wyjście na peron 8).

olek napisał(a):
- czy konieczne jest esowanie torowiska tak, by rampa do tunelu była wzdłuż Prądzyńskiego? Dosyć kręta ta trasa wychodzi;

ZTCW to jest zgodne z projektem MPZP dla tego terenu.

Jeżeli chodzi o odc. A to ja bym sugerował zrobić DDR z chodnikiem lub nawet CPR wzdłuż torów na przedłużeniu Krzyżanowskiego. Choć nie wiem czy to przejdzie. Z dwojga złego lepsze to niż droga zbiorcza (tak jest w planie).


olek napisał(a):
Odcinek B:

Ja bym rozważył jeszcze wspólne przystanki autobus-tram (na innych odcinkach są).



Jeżeli chodzi o odc. D:

Na Gagarina też powinien powstać DDR.

Z resztą tak się zastanawiam - teraz trzeci pas jest właściwie parkingowy (po północnej stronie), czyli usuną parkowanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 25, 2017 6:03 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
Na KDS PKP pokazywało plan dworca wraz przystankami. Przystanek 'zachodni' jest pomiędzy peronami (jest wyjście na peron 8).


A z drugiej strony też jest wyjście? I w jakim poziomie? Na przykład czy wychodząc z peronu 6 i idąc na przystanek tramwajowy w kierunku Odolan, będę musiał zejść na -1, wyjść na 0 przed dworzec od strony Kolejowej, a potem zejść na -1 (-2?) na peron tramwajowy? Czy będzie jakieś połączenie w poziomie -1?

Analogicznie dla "głównego" przystanka pod dworcem. Jak rozumiem, tunel tramwajowy będzie równoległy do pieszego. Jak w zw. z tym będzie wyglądało przejście na peron po przeciwnej stronie niż tunel pieszy? Czy oba będą w podobnym poziomie, czy tramwajowy będzie niżej?

mikeleg napisał(a):
ZTCW to jest zgodne z projektem MPZP dla tego terenu.


Ale czy ma sens? Pamiętam, że dyskutowaliśmy sobie kiedyś o podobnym esowaniu w Parku Zachodnim, na szczęście teraz zrobili prościej.

mikeleg napisał(a):
Jeżeli chodzi o odc. D:
Na Gagarina też powinien powstać DDR.


Fakt. Poza tym:

- TW chcą zmniejszyć liczbę przystanków na Gagarina, a nie robią dojść z drugiej strony.

- przekrój 2x2 na Sieleckiej i Czerskiej to przesada.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 25, 2017 7:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
olek napisał(a):
mikeleg napisał(a):
Na KDS PKP pokazywało plan dworca wraz przystankami. Przystanek 'zachodni' jest pomiędzy peronami (jest wyjście na peron 8).


A z drugiej strony też jest wyjście? I w jakim poziomie? Na przykład czy wychodząc z peronu 6 i idąc na przystanek tramwajowy w kierunku Odolan, będę musiał zejść na -1, wyjść na 0 przed dworzec od strony Kolejowej, a potem zejść na -1 (-2?) na peron tramwajowy? Czy będzie jakieś połączenie w poziomie -1?

Analogicznie dla "głównego" przystanka pod dworcem. Jak rozumiem, tunel tramwajowy będzie równoległy do pieszego. Jak w zw. z tym będzie wyglądało przejście na peron po przeciwnej stronie niż tunel pieszy? Czy oba będą w podobnym poziomie, czy tramwajowy będzie niżej?

Najlepiej napisz do P. Kostrzewy z SISKOMu, oni mają filmik z planem dworca, gdzie wszystko ładnie widać, TW mają to robić razem z PKP. Ja dokładnie planu nie pamiętam, a nie chcę pomylić. OIDP to dworzec i przejścia dla pieszych będą na -1, tramy -2.


olek napisał(a):
mikeleg napisał(a):
ZTCW to jest zgodne z projektem MPZP dla tego terenu.

Ale czy ma sens? Pamiętam, że dyskutowaliśmy sobie kiedyś o podobnym esowaniu w Parku Zachodnim, na szczęście teraz zrobili prościej.

Dla mnie to wystarczałby jeden przystanek po północnej stronie, a nie dwa. TW tłumaczy, że chodzi o bezpośrednie połączenie Ordona - Wola koło Zachodniego.

IMO to dziwna logika, bo chyba sensowniej z Ordona byłoby wyjeżdżać prosto w Kasprzaka (brakująca relacja na odc. A brak relacji Ordona => centrum), a nie jechać do okoła zawijasami w tunelu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL