Ruszyły konsultacje, uwagi można przesyłać do 18 czerwca:
http://www.tramwajdowilanowa.pl/Na dobry początek spisałem parę uwag po przejrzeniu części "ochockiej" (odcinki A-C).
Odcinek A:- fajnie byłoby zobaczyć jak rozwiązania tramwajowe mają się do projektów kolejowych; np. czy przystanek podziemny na odnodze w kierunku Ordona będzie miał dojścia zarówno od strony głównego dworca jak i peronu 8? w którym poziomie?
- czy konieczne jest esowanie torowiska tak, by rampa do tunelu była wzdłuż Prądzyńskiego? Dosyć kręta ta trasa wychodzi;
- na skrzyżowaniu Kasprzaka / Krzyżanowskiego uwzględnić przejazd dla rowerzystów po północnej stronie skrzyżowania oraz zabudować nadmiarowe pasy na wylotach (w przedłużeniu pasów do skrętu w prawo), tak by zmniejszyć rozmiar skrzyżowania i skrócić przejścia dla pieszych.
- szkoda, że na skrzyżowaniu Kasprzaka / Ordona brak wspólnego przystanku w kierunku Bemowa
- uwzględnić infrastrukturę rowerową w ciągu ul. Ordona (do dyskusji pasy czy droga dla rowerów)
Odcinek B:- na skrzyżowaniu z Orzeszkową zamiast przejazdu dla rowerzystów wykonać łącznik DDR jako czwarty wlot skrzyżowania (sygnalizatory S-1a);
- na skrzyżowaniu z Grójecką zabudować nadmiarowe pasy na wylotach (w przedłużeniu pasów do skrętu w prawo/w lewo - Banacha, Grójecka S, Bitwy Warszawskiej), tak by zmniejszyć rozmiar skrzyżowania i skrócić przejścia dla pieszych; Grójecka N też powinna mieć max 2 pasy ruchu na wylocie, żeby zachować spójność chociażby z równolegle robionym placem Narutowicza.
- do rozważenia likwidacja możliwości skrętów w lewo z ul. Bitwy Warszawskiej (poza Grójecką) - skręty te będą albo kolizyjne z ruchem tramwajów albo skrócenia fazy zielonego światła dla bardziej istotnych relacji, podczas gdy rozwinięta siatka ulic lokalnych pozwala na obsługę relacji skrętu w lewo alternatywnymi trasami (np. Grójecka - Opaczewska zamiast Bitwy Warszawskiej - Białobrzeska, al. Jerozolimskie - Grzymały - Szczęśliwicka zamiast Bitwy Warszawskiej - Szczęśliwicka)
- droga dla rowerów również po południowej stronie Banacha
- dodatkowe dojścia do przystanków na drugich końcach peronów
Odcinek C:- droga dla rowerów również po południowej stronie Banacha;
- wyznaczenie przejścia dla pieszych z azylem po północnej stronie skrzyżowania Boboli / Rostafińskich;
- budowa odcinka pasa dzielącego fizycznie uniemożliwiającego skręt w lewo z Boboli w Rostafińskich (obecny zakaz bywa łamany, co będzie jeszcze większym zagrożeniem gdy na skrzyżowaniu pojawi się tramwaj)
- zabudowa nadmiarowych pasów ruchu na południowym wylocie skrzyżowania Boboli / Rakowiecka; wjazd na ten wylot możliwy jest z jednego pasa ruchu, podczas gdy na wylocie wyznaczono aż trzy;
- ciekawy pomysł z wprowadzeniem autobusu na torowisko na skrzyżowaniu;
- wprowadzenie kontraruchu rowerowego na ul. Rakowieckiej, ewentualnie DDR od Bruna do Boboli po północnej stronie torowiska;
- wyznaczenie brakujących przejazdów dla rowerzystów wokół skrzyżowania Boboli / Rakowiecka;
- dodatkowe dojścia do przeciwnych krańców przystanków (w szczególności na Rakowieckiej od kościoła)