Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn sty 04, 2010 19:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2787
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/2,435110_N ... rzyzy.html

Konrad Majszyk napisał(a):
Nowy plac Trzech Krzyży
04-01-2010, ostatnia aktualizacja 04-01-2010 18:47

Ratusz przygotował konkurs architektoniczny na przebudowę pl. Trzech Krzyży – dowiedziało się „ŻW”. Miejsce to ma zmienić się w deptak jeszcze przed Euro 2012. Z powodu pośpiechu pod placem może jednak zabraknąć parkingu podziemnego.

To ma być kolejny etap przywracania blasku Traktowi Królewskiemu po remoncie Krakowskiego Przedmieścia, Nowego Światu i Al. Ujazdowskich. Konkurs zostanie ogłoszony najpóźniej w przyszłym tygodniu. Prace będzie można składać do połowy maja. Według ratusza, roboty budowlane mają się toczyć w 2011 i 2012 roku.

Obrazek

Modne kluby, efektownie iluminowanym XIX-wieczne kamienice, nowoczesny Holland Park: pl. Trzech Krzyży już prezentuje się efektownie. Problemem jest jednak samochodowy bałagan. Dziś 2/3 powierzchni placu zostało oddane zmotoryzowanym. Piesi muszą zadowolić się resztą. Dzięki planowanej przebudowie, proporcje mają zostać odwrócone.


Ciekawe, czy w konkursie umieszczono coś o kontynuacji drogi dla rowerów, bo na wizualizacji jakoś jej nie widać. Z drugiej strony to te same wizualizacje, co trzy lata temu (choć ostatnio Biuro Architektury odpisywało mi, że nic o nich nie wie), więc możliwe że mają niewiele wspólnego z nowymi warunkami.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 29, 2010 13:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2787
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Jest informacja o rowerzystach w warunkach konkursu. Nawet dosyć kompleksowa:

http://um.warszawa.pl/v_syrenka/new/pli ... ulamin.pdf

Cytuj:
w obrębie Placu należy zapewnić ciągłość drogi rowerowej przebiegającej
od Alej Ujazdowskich (realizacja 2009r.) do ulicy Nowy Świat (realizacja
planowana). Dopuszcza się zaprojektowanie ww. drogi w postaci
wydzielonej ścieżki rowerowej lub na jezdniach jako pasów albo
rowerowych, albo autobusowo-rowerowych. W ulicach Nowy Świat
i Książęcej, w przypadku stwierdzenia braku możliwości wydzielenia
ścieżki lub pasa rowerowego, dopuszcza się prowadzenie ruchu
rowerowego na jezdni, wraz z pozostałym ruchem kołowym. Należy
zapewnić rowerowe połączenia drogi rowerowej z ulicami Wiejską,
Mokotowską, Bracką i Żurawią. Proponowane rozwiązania powinny być
zgodne ze „Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu
rowerowego w m.st. Warszawa”, wprowadzonymi zarządzeniem
nr 3618/2009 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 4 września 2009r.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 09, 2010 8:58 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2787
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Tak jak z niecierpliwością czekałem na wyniki konkursu, teraz się cieszę, że nie zapowiada się na szybką realizację projektu. Stworzenie placu przyjaznego dla ludzi polega wg jurorów (w tym przedstawiciela Inżyniera Ruchu - hm.) na zamianie placu Trzech Krzyży w przytulne trzypasmowe rondo a la rondo Dmowskiego. Zwróćcie uwagę na relację szerokości autostrady wokół kościoła do czterpasmowych Alej Ujazdowskich na dolnym brzegu obrazka, czy na rozmiary skrzyżowań z maleńkimi uliczkami typu Wiejska czy Mokotowska:

Obrazek

Przyznam, że jestem też ciekaw, co projekt przewidział dla rowerzystów. Na zasadach ogólnych? W końcu ruch będzie przecież drastycznie uspokojony...

Więcej na: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... odow_.html
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/291494,483449.html

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 09, 2010 9:16 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Czy przed konkursem nie mówiło się, że projektant ma wybrać z której strony kościoła będzie jezdnia? Widać nie mógł się zdecydować. Do kosza z tym gniotem. W najgorszym przypadku przeleży w szufladzie a po wyborach samorządowych może ktoś mądrzejszy skieruje go w w/w miejsce :).


Wieś, a nie stolica...

Sondaż pod artykułem na gazecie zdaję się nie być przychylny :P

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 09, 2010 9:28 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2787
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Inna sprawa, że trudno spodziewać się jakichś szczególnie przyjaznych dla pieszych pomysłów po projektancie, który nie wie nawet, w jakiej osi jezdni umieszcza się pasy dla pieszych (zwróćcie uwagę na obrazek).

Hmf.
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 09, 2010 9:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
axxenfall napisał(a):
Inna sprawa, że trudno spodziewać się jakichś szczególnie przyjaznych dla pieszych pomysłów po projektancie, który nie wie nawet, w jakiej osi jezdni umieszcza się pasy dla pieszych (zwróćcie uwagę na obrazek).

Hmf.
Maciek


Dlatego w pierwszym rzucie oka nie mogłem znaleźć po której stronie placu jest jezdnia :lol:

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 09, 2010 12:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2787
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
axxenfall napisał(a):
Przyznam, że jestem też ciekaw, co projekt przewidział dla rowerzystów. Na zasadach ogólnych? W końcu ruch będzie przecież drastycznie uspokojony...


Obrazek


Odpowiadając na własne pytanie, w drobnym druczku przy środkowym górnym schemaciku w prawym dolnym rogu jest informacja o ruchu rowerowym -- na zasadach ogólnych po wydzielonym buspasie wokół całego placu (!). To by wyjaśniało imponującą szerokość trzech pasów ruchu, zapewne 2*3,5+4,5(a może i 5?)=11,5-12m w jednym kierunku. Zaś na wylocie ścieżka ma się zmieścić na wąziutkim chodniczku po zachodniej stronie Nowego Światu, gdzie obecnie przeciskają się piesi obok zaparkowanych równolegle samochodów. Dobre.

Czy ktoś ma pomysł, co ma dać buspas autobusom, gdy wjeżdżają na zasadach ogólnych z jezdni z dwoma pasami ruchu i tak samo opuszczają plac sto metrów dalej? Możliwość urozmaicenia życia pasażerom jazdą w kółko?

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 09, 2010 16:59 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
axxenfall napisał(a):
Przyznam, że jestem też ciekaw, co projekt przewidział dla rowerzystów. Na zasadach ogólnych? W końcu ruch będzie przecież drastycznie uspokojony...


Ano. Ja będę jeździć od strony alei tym czyms szarym co idzie na ukos :lol:
Według mnie ten projekt trafi do kosza i nigdy nie będzie zrealizowany. ZDM nie zgodzi się na takie koślawe skrzyżowanie z Książęca i projekt wywali, albo poprawią do tego co jest teraz :P

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 15, 2010 16:17 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... 9027,.html

Cytuj:
Jaki plac Trzech Krzyży? Będzie debata
Dariusz Bartoszewicz
2010-06-14, ostatnia aktualizacja 2010-06-13 19:38

Czy pl. Trzech Krzyży oddać pieszym, grupując wszystkie jezdnie po jednej stronie, czy przebudować na rondo wokół długiej wyspy z kościołem św. Aleksandra? Ratusz się waha, który wariant jest lepszy. W czwartek w "Gazecie" debata.

W Warszawie toczy się walka między pieszymi, rowerzystami i zmotoryzowanymi o przestrzeń - jak na placu Trzech Krzyży. Aż 60 proc. jego 2,5-hektarowej powierzchni stanowią jezdnie i parkingi, a pieszy drży o życie, wchodząc na pasy.

Ratusz chce to zmienić. Zorganizował konkurs urbanistyczno-architektoniczny na koncepcję jego przebudowy. Werdykt jury tydzień temu chłodno przyjęli i mieszkańcy, i rządzący miastem. - Wygrały rozwiązania wygodne dla zmotoryzowanych - komentował Tomasz Andryszczyk, rzecznik ratusza. - Czegoś innego się spodziewaliśmy.

Paradoks? Tak, bo przewodniczącą jury była Jolanta Latała z miejskiego biura architektury.

Dlatego w czwartek o godz. 19 w siedzibie "Gazety" robimy debatę. Chcemy wiedzieć: co dalej? Jaki będzie plac na Trakcie Królewskim? I dla kogo?

Auta i drogowcy kontra piesi

Dziś pl. Trzech Krzyży to koszmar pieszego czy pasażera komunikacji publicznej. Najwygodniej mają samochody, one są uprzywilejowane.

Kto chce się dostać do kościoła św. Aleksandra, musi skakać z wyspy na wyspę, pokonywać szerokie pasy bez świateł. Zmotoryzowani wymuszają przejazd, codziennie słychać pisk opon. Pieszym muszą wystarczyć krzywe chodniki i wysepki. Komiczne sceny rozgrywają się w czasie ślubów. Młode pary i ich rodziny z różnych stron przedzierają się zakosami na "sakralną wyspę", by trafić przez ołtarz.

Narzekają pasażerowie autobusów. Przystanki są porozrzucane po całym placu i jego okolicach. Przesiadki są utrudnione.

Akwarela marzeń - plac dla pieszych

Za rządów PiS w ratuszu padło hasło, by miasto odbić dla ludzi. Powstały koncepcje przekształceń głównych stołecznych placów. Michał Borowski, wówczas naczelny architekt Warszawy, uznał, że pl. Trzech Krzyży trzeba przebudować radykalnie, grupując wszystkie jezdnie w miejscu parkingów przed Ministerstwem Gospodarki. Dzięki temu kościół św. Aleksandra znalazłby się na szlaku spacerowym z Alej Ujazdowskich na Nowy Świat. Prawie cały plac byłby dla pieszych. Borowski zamówił ilustrację u Klaudiusza Przedmojskiego, którego akwarela tak podziałała na wyobraźnię, że ekipa PO z ratusza i mieszkańcy nie potrafią już sobie wyobrazić pl. Trzech Krzyży inaczej.

Ale wizja Borowskiego z 2006 r. ma wadę. Zgrupowanie jezdni pod Ministerstwem Gospodarki oznacza, że obok siebie znalazłyby się: cztery (po dwa pasy w każdą stronę) i dwie zatoki przystankowe dla autobusów. Zebry byłby niemal tak długie jak na pl. Bankowym.

Pokonkursowe koncepcje z rondem

W tegorocznym konkursie jury przyznało pierwszą nagrodę Januszowi Klikowiczowi, a drugą - spółce Dawos Krzysztofa Domaradzkiego. Obydwie pracownie zaproponowały takie samo rozwiązanie komunikacyjne. Dla pieszych ma zostać duża i długa wyspa po środku. Samochody jeździłyby wokół niej jak po rondzie. - Nie ma się co oszukiwać - ten plac jest ważnym węzłem komunikacyjnym i takim pozostanie. Ale w naszej koncepcji dla ruchu kołowego zostawiamy tylko 25 proc. jego powierzchni, a reszta (aż 75 proc.) to przestrzeń dla pieszych, wiernych, no i zieleń - wylicza dr Domaradzki.

Na czym polegają różnice?

Janusz Klikowicz uważa, że na placu najważniejszy jest kościół i on ma dominować. Na "sakralnej wyspie" jest jeszcze tylko szpaler strzyżonych drzew posadzonych tak, by dać iluzję symetrii na placu, który ma nieregularny kształt. Jedynie u zbiegu ulic Brackiej i Żurawiej architekt zaprojektował trójkątny skwer na kawiarnię.

Zespół Domaradzkiego dzieli pl. Trzech Krzyży na kilka mniejszych części tak, by jedyną atrakcją nie było tu chodzenie do kościoła. Przed kamienicami ze Szpilką i Szparką projektuje spory "plac kawiarniano-klubowy" na letnie ogródki. Atrakcyjnie zapowiada się założenie wodne z zielenią na przedpolu i osi kościoła. Można by się zbliżyć do figury św. Jana Nepomucena i dwóch krzyży na cokołach, by je kontemplować z ławek.

Debata na trudne tematy - a takim jest pl. Trzech Krzyży - w "Gazecie" już w czwartek.


Nie rozumiem tej obsesji na punkcie "długiego przejścia dla pieszych" (w artykule wyróżnienie kursywą). Przejście pośrodku zatoki to oczywiście absurd, ale można przecież spokojnie całkowicie wywalić zatokę albo zrobić przejścia na obu jej krańcach. W wersji ze zgrupowaniem jezdni są 4 pasy ruchu - można z tym spokojnie zejść do 12 m. W "zwycięskiej" koncepcji jest 11,5 m - po obu stronach kościoła. Ale zysk!

W zasadzie to można by nawet pozwolić autobusom w stronę centrum przejeżdżać przez plac na skróty, razem z rowerzystami. Tylko kierowcy musieliby się nauczyć jeżdżenia tak jak ich zachodni koledzy, bez ułańskiej fantazji.

Poza tym trzeba by coś zrobić z wlotem Nowego Światu - tam po prostu nie ma miejsca na 4 pasy ruchu dla samochodów, trzeba by przynajmniej jeden wywalić.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 15, 2010 16:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
olek napisał(a):
W zasadzie to można by nawet pozwolić autobusom w stronę centrum przejeżdżać przez plac na skróty, razem z rowerzystami. Tylko kierowcy musieliby się nauczyć jeżdżenia tak jak ich zachodni koledzy, bez ułańskiej fantazji.


Lepszym sposobem nauki byłyby chowane teleskopowo słupki blokujące przepuszczające tylko autobusy i nie pozostawiające wątpliwości oznakowanie:
http://www.youtube.com/watch?v=CpkGvr2q ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=X34Pg9kI ... r_embedded

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL