Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn wrz 15, 2014 8:05 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotow ... ozenie.htm

Prezydent Warszawy napisał(a):
OGŁOSZENIE
o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Śródmieścia Południowego w rejonie ul. Poznańskiej

Zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Śródmieścia Południowego w rejonie ul. Poznańskiej

wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, w dniach od 30 lipca 2014 r. do 28 sierpnia 2014 r. w siedzibie Urzędu m.st. Warszawy, ul. Marszałkowska 77/79, parter – sala obsługi mieszkańców, w dni robocze w godzinach od 9.00 do 16.00, a także w Biuletynie Informacji Publicznej m.st. Warszawy: http://bip.warszawa.pl

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi. Uwagi należy składać na piśmie do Prezydenta m.st. Warszawy z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18 września 2014 r.


Co prawda linie podziału poprowadzono po części po warszawsku, czyli między jezdniami Chałubińskiego i w osi Koszykowej, ale za to załapała się cała Marszałkowska od Nowogrodzkiej po Koszykową właśnie.

Na pierwszy rzut oka, warto zwrócić uwagę, by uzupełniono rysunek o przejścia w poziomie przez Chałubińskiego i Marszałkowską na wysokości Nowogrodzkiej.

Podczas gdy podoba mi się zapis dotyczący *możliwości* zastosowania DDR wzdłuż Marszałkowskiej (biorąc pod uwagę snute już wizje szerokich, trzymetrowych pasów rowerowych na jezdni, no i fakt że DDR już tam jest :), to mam wątpliwości, czy przy Chałubińskiego nie powinno to być jednak rozwiązanie wymagane. Jak sądzicie?

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 15, 2014 10:27 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Moje propozycje uwag zamieszczam poniżej:

„Zasady remontów, przebudowy, rozbudowy i budowy systemów komunikacji” (str. 29, par. 13, pkt 2 dotyczący ścieżek rowerowych)

Podczas gdy rozsądnym wyjściem jest nienarzucanie przez PZP określonej formy infrastruktury rowerowej (dopuszczenie ścieżek rowerowych), powinien on zawierać wymóg zastosowania jakiejś formy wydzielonej infrastruktury rowerowej (ścieżki rowerowe lub pasy dla rowerów) przy ulicach o tak dużym natężeniu ruchu jak Marszałkowska i Chałubińskiego. Zapis dotyczący dopuszczenia ścieżek rowerowych powinien zastać zastąpiony ustaleniem przebiegu ścieżek rowerowych lub pasów dla rowerów. Takie sformułowanie nie ograniczałoby możliwości wyboru odpowiedniej infrastruktury rowerowej, równocześnie gwarantując że taka infrastruktura powstanie.

Należy również skorygować sprzeczny z par. 13 zapis w opisie ulicy 1KD-Z Chałubińskiego (par. 83), gdzie zapisano, że plan ustala przebieg ścieżki rowerowej po wschodniej stronie ulicy.

„Zasady remontów, przebudowy, rozbudowy i budowy systemów komunikacji” (str. 29, par. 13, pkt 2 dotyczący ścieżek rowerowych)

W planie powinien zostać zawarty zapis o obowiązku dopuszczenia dwukierunkowego ruchu rowerowego na wszystkich ulicach jednokierunkowych klasy L i D nim objętych. Taki zapis rozwiązałby w sposób systemowy kwestię zapewnienia adekwatnych warunków dla ruchu rowerowego wewnątrz kwartału, jak też uwzględnił zmiany, które zostaną wprowadzone w przyszłym roku w związku z wdrażaniem projektu wyłonionego w ramach budżetu partycypacyjnego.

„Zasady remontów, przebudowy, rozbudowy i budowy systemów komunikacji” (str. 30, par. 13, pkt 3 dotyczący ciągów pieszych)

Cennym wkładem planu jest zapis dotyczący tras przejść pieszych niezależnych od układu ulicznego. Udostępnia on szerszy wybór tras, w tym wolne od ruchu samochodowego.

Odnoga takiej trasa powinna zostać również wyznaczona od rogu ulicy Marszałkowskiej i Koszykowej (wejścia do metra) przez teren 1KDW do ul. Pięknej 14KD-L, co umożliwiłoby również dostęp do terenu zieleni publicznej 4ZP.

„Zasady remontów, przebudowy, rozbudowy i budowy systemów komunikacji” (str. 30, par. 13, pkt 3 dotyczący ciągów pieszych)


Poza dodatkowymi przejściami przez ulicę lokalną i zbiorową o parametrach lokalnej, plan powinien zawierać zapisy dotyczące obowiązku wyznaczenia nowych przejść w poziomie terenu przez:
- ulicę Marszałkowską na wysokości Nowogrodzkiej,
- ulicę Marszałkowską po obu stronach ulic poprzecznych (Żurawiej, Wspólnej, Hożej, Wilczej), gdzie obecnie przez jezdnię można przejść tylko po jednej stronie skrzyżowania,
- ulicę Chałubińskiego na wysokości Nowogrodzkiej,
- ulicę Chałubińskiego na wysokości Wspólnej.
Odpowiednie zapisy powinny znaleźć się również w opisach terenów 1KD-Z Chałubińskiego i 3KD-Z Marszałkowska (par. 83 i 85).

Obecny, wybrakowany układ przejść jest nieadekwatny do śródmiejskiego charakteru centrum miasta. Utrudniając ruch pieszy, jest sprzeczny z obowiązującą strategią transportową, która wskazuje na potrzebę zwiększenia atrakcyjności poruszania się pieszo, przywrócenia ulicom funkcji miejskich, redukowania efektu bariery ciągów komunikacyjnych oraz poprawę dostępności przy pomocy innych środków transportu niż samochód. Również studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania, określa centrum miasta jako obszar, gdzie należy ułatwiać ruch pieszy (w tym poprzez rozwiązania przyjazne dla osób starszych i niepełnosprawnych). Brak zapisów dotyczących likwidacji istniejących utrudnień nie realizuje zapisów dokumentów strategicznych.

Ulica Chałubińskiego (1KD-Z, paragraf 83)

W opisie ulicy powinien znaleźć się zapis nakazujący, a przynajmniej wprost dopuszczający, likwidację wiaduktu nad Al. Jerozolimskimi, częściowo objętego zasięgiem planu.

Skrzyżowanie dwupoziomowe w centrum miasta jest sprzeczne z zapisami szeregu dokumentów miejskich, od strategii transportowej miasta nakazującej racjonalizację zachowań komunikacyjnych mieszkańców, przez programy ochrony powietrza nakazujące ograniczanie ruchu samochodowego, po studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, które również przewiduje ograniczanie ruchu samochodowego w strefie śródmiejskiej.

Rysunek planu

Szpalery drzew zaznaczone na rysunku planu powinny zostać uzupełnione o następujące odcinki:
- wzdłuż ulicy Chałubińskiego między ulicą Wspólną a Hożą oraz między Hożą a Koszykową, gdzie szeroki pas drogowy zapewnia dużą ilość miejsca,
- wzdłuż ulicy Nowogrodzkiej, gdzie szeroki pas drogowy zapewnia dużą ilość miejsca, po obu stronach ulicy; w projekcie planie umieszczono znacznie mniej drzew niż obecnie rośnie przy ulicy, tymczasem w obszarze gęstej zabudowy szpalery drzew są szczególnie cenne i powinny być uzupełniane,
- wzdłuż ulicy Koszykowej na odcinku między Marszałkowską a Lwowską, gdzie bardzo szeroki pas drogowy zapewnia dużą ilość miejsca,
- po zachodniej stronie ulicy Emilii Plater na odcinku Aleje Jerozolimskie-Nowogrodzka, gdzie szeroki pas drogowy zapewnia dużą ilość miejsca.

Uzupełnienie szpalerów drzew pozwoli na poprawę jakości przestrzeni, jak też poprawi jakość powietrza i ograniczy hałas.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL