Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn kwi 07, 2014 8:11 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/51681/lube ... ednie.html

Cytuj:
Lubelskie: Pasażerowie wolą połączenia bezpośrednie

Pasażerowie chętniej korzystają z pociągów bezpośrednich niż z połączeń z przesiadkami. Dobrym przykładem są składy kursujące w relacji Rzeszów – Lublin, co potwierdzają analizy prowadzone przez Przewozy Regionalne Oddział Lubelski w Lublinie.

Jak informuje „Rynek Kolejowy” Justyna Mądry z lubelskiego oddziału przewoźnika, po powrocie połączeń bezpośrednich łączących stolice regionów lubelskiego i podkarpackiego znacznie przybyło pasażerów. W pierwszych dwóch miesiącach 2013 r., kiedy podróżnym były oferowane połączenie z przesiadką na stacji Stalowa Wola Rozwadów, z oferty pociągów skorzystało ok. 620 osób. W analogicznym okresie czasu bieżącego roku ok. 2800 podróżnych. Pasażerowie mieli wtedy (podobnie jak teraz) 3 pary pociągów bezpośrednich.

- Na tej podstawie można jednoznacznie stwierdzić, że pasażerowie preferują i chętniej wybierają połączenia bezpośrednie jako dogodniejsze i komfortowe. Również w odniesieniu do innych odcinków kolejowych obsługiwanych przez Oddział Lubelski w Lublinie zauważamy większe zainteresowanie podróżnych połączeniami bezpośrednimi niż z przesiadką, podobnie jak na trasie Lublin–Rzeszów – wyjaśnia Justyna Mądry.

Jest szansa na jeszcze lepsze wyniki przewozowe na trasie Lublin – Rzeszów. Przewoźnik w uzgodnieniu z Marszałkiem Województwa Lubelskiego, organizatorem przewozów, poprawił siatkę połączeń, dzięki czemu ostatni pociąg w dobie z Lublina do Rzeszowa odjeżdża teraz później niż przed korektą.

- Do korekty rozkładu jazdy połączenia w relacjach Lublin - Rzeszów były w ciągu dnia rozłożone nierównomierne, co było powodem składanych przez podróżnych wniosków o zmianę rozkładu jazdy. Po przeanalizowaniu potrzeb podróżnych i możliwości przepustowości linii jednotorowej wprowadziliśmy z dniem 9 marca korektę rozkładu jazdy. Zmiana rozkładu jazdy pociągów ma na celu wprowadzenie połączenia bezpośredniego do Rzeszowa w późniejszych godzinach popołudniowych niż poprzednio. Jest to korzystniejsze dla osób pracujących, studiujących i uczących się oraz przesiadających się z innych kierunków – wyjaśnia Justyna Mądry.

Jednym z powodów likwidacji bezpośrednich połączeń Lublin – Rzeszów, co miało miejsce pod koniec 2012 r., był brak odpowiedniego taboru do przewozu tak dużych potoków podróżnych w niektórych pociągach, w szczególności w weekendy. Dotyczyło to zwłaszcza podkarpackiego zakładu przewoźnika, który dysponował zbyt małymi jednostkami taboru spalinowego. Zdarzało się, że podróżni nie mieścili się w zbyt małych pojazdach.

Sytuacja jednak uległa zmianie na lepsze i do obsługi trasy zasadniczo kierowane są dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne serii SA134. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Dariusz Krysztofiak z portalu „PodkarpackaKolej.net” pojazdy te są wystarczające dla przewiezienia podróżnych, korzystających z pociągów na tej trasie, choć nie zawsze dla wszystkich wystarcza miejsc siedzących. Problem natomiast pojawia się wtedy, gdy do obsługi pociągów relacji Lublin-Rzeszów wyjątkowo kierowane są mniejsze podkarpackie szynobusy serii SA135.


Nawet zakładając, że 2/3 nowych pasażerów przyciągnęła zmiana godzin, i tak widać że ucinanie kursów pociągów osobowych na granicach księstw wojewódzkich może oznaczać utratę 1/2 pasażerów.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 22, 2014 1:33 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
c.b.d.u.
---
Rynek-Kolejowy.pl napisał(a):
W czerwcu ruszy pociąg Grodno – Małkinia
2014-05-19 14:07:04

http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/52373/fb54b27254805dfe20b1a122b9c34a23.jpg

Jest już pierwszy efekt zapowiadanej przez Przewozy Regionalne polityki rozwoju połączeń międzynarodowych – od czerwca pociąg z Grodna zostanie wydłużony do Małkini. Nietypowa relacja związana jest z ograniczeniem ruchu na trasie Warszawa – Białystok. Na całym odcinku krajowym kurs dofinansuje Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Od 23 czerwca pasażerowie jadący koleją na Białoruś będą mogli korzystać z wygodniejszego przesiadkowego połączenia z Warszawą. Z Białegostoku do Małkini wydłużona zostanie bowiem relacja jednej pary międzynarodowych pociągów REGIO do Grodna. Zza wschodniej granicy pociąg wyjedzie o 4:50 rano i dotrze do Małkini o 9:11. Z powrotem wyjedzie o 10:26, by dojechać do celu o 14:11.

Przesiadka w Małkini spowodowana remontem
– Zapewnienione będzie dogodne skomunikowanie z pociągami Kolei Mazowieckich do i z Warszawy Wileńskiej – mówi Piotr Popa, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. – Rozkład jazdy zamieszczony przez PKP PLK SA może jeszcze ulegać zmianom – zaznacza i dodaje, że jego ostateczna wersja zostanie potwierdzona na 21 dni przed rozpoczęciem kursów.

– Przyczyną modyfikacji trasy jest potrzeba uzupełnienia oferty PKP Intercity SA w związku z modernizacją szlaku na odcinku Małkinia – Warszawa – powiedział nam Piotr Popa. Jak twierdzi rzecznik MIR, pociąg samorządowej spółki nie dojedzie bezpośrednio do stolicy, ponieważ ograniczona na czas robót przepustowość linii nie pozwala na wprowadzenie dodatkowej pary kursów.

Symboliczny powrót kolei do Szulborzy-Kotów

Pociąg zachowa swój przyśpieszony charakter i pomiędzy Szepietowem a Białymstokiem zatrzyma się tylko w Łapach. Zaplanowano natomiast postój w leżących na odcinku Małkinia — Szepietowo Szulborzach-Kotach i w Czyżewie – to przystanki leżące na 40-kilometrowym fragmencie linii białostockiej, który od 2009 roku nie jest obsługiwany przez pociągi regionalne z powodu braku porozumienia pomiędzy samorządami z Podlasia i Mazowsza.

O ile w Czyżewie zatrzymują się pociągi TLK, o tyle postój w Szulborzach-Kotach oznacza ponowne, choć z uwagi na skromną ofertę raczej symboliczne wpięcie miejscowości w sieć połączeń kolejowych. Bez zatrzymania pociąg przejedzie natomiast przez pozostałe przystanki pozbawione przed pięcioma laty pociągów – Dąbrowę-Łazy i Kity na Podlasiu oraz mazowieckie Zaręby Kościelne i Kielniankę.

Będzie kolejne wydłużenie relacji pociągów z Grodna?
Nie zmieni się obsługujący przejście Kuźnica – Grodno tabor i kurs realizowany będzie nadal jednostką EN57. Na całej trasie pociąg będzie dofinansowany z budżetu centralnego. – Pociągi nr 191 i 194 będą na odcinku krajowym objęte umową o świadczenie usług publicznych – powiedział nam rzecznik ministerstwa. Na razie zaplanowane zostały kursy do końca sierpnia i dalsza przyszłość istnienia tej nietypowej relacji nie jest pewna.

Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, Przewozy Regionalne chcą, by w przyszłym roku bezpośredni pociąg z Grodna docierał do Warszawy. Byłaby to duża zmiana w komunikacji z Białorusią, która na przejściu w Kuźnicy od lat opiera się wyłącznie na kursach o charakterze przygranicznym lub regionalnym.

źródło: Rynek-Kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL