Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt mar 25, 2014 10:00 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotow ... ozenie.htm

Prezydent Warszawy napisał(a):
zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Twardej obejmującego obszar, którego granice wyznaczają:
- od północy: południową linią zabudowy ul. Pańskiej na odcinku od osi ul. Towarowej do osi al. Jana Pawła II;
- od wschodu: osią ulicy al. Jana Pawła II na odcinku od południowej linii zabudowy ul. Pańskiej do osi ul. Chmielnej;
- od południa: osią ul. Chmielnej na odcinku od osi al. Jana Pawła II do osi ul. Miedzianej, osią ul. Miedzianej oraz osią ul. Srebrnej na odcinku od osi ul. Miedzianej do osi ul. Towarowej;
- od zachodu: osią ul. Towarowej na odcinku od osi ul. Srebrnej do południowej linii zabudowy ul. Pańskiej

wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, w dniach od 24 marca 2014 r. do 23 kwietnia 2014 r. w siedzibie Urzędu m.st. Warszawy, ul. Marszałkowska 77/79, parter – sala obsługi mieszkańców, w dni robocze w godzinach od 9.00 do 16.00, a także w Biuletynie Informacji Publicznej m.st. Warszawy: http://bip.warszawa.pl

Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się w dniu 7 kwietnia 2014 r. o godz. 16.00 w siedzibie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy, Al. Solidarności 90, sala sesji rady, parter (wejście po lewej stronie).

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi.

Uwagi należy składać na piśmie do Prezydenta m.st. Warszawy z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14 maja 2014 r.


Przy JPII przejście podziemne i brak drogi dla rowerów...

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 25, 2014 13:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Nie można do tych planów (wszystkich) wprowadzać zapisów o dopuszczalnych formach reklamy zewnętrznej?
Ratusz miałby mniej "pracy", PINB nie musiałby się uchylać od pracy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 26, 2014 14:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
zapisy dot. reklamy są wprowadzane do wszystkich planów miejscowych. Tylko że ich egzekwowaniem zajmuje się PINB...

Co do DDR na al. Jana Pawła - jest w planie dopuszczona jej budowa. Wydaje mi się, że to wymaga przebudowy całej alei (rozbiórki estakad?), dlatego nie ma ustalenia konieczności wyznaczenia tej DDR.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 26, 2014 21:31 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt lis 18, 2011 13:25
Posty: 164
Już mamy w Warszawie precedens DDR pod estakadą (Jerozolimskie na wysokości Popularnej) Są też DDR pod estakadą na Prymasa (Rondo Lubomirskiego). Zapewne to nie jedyne przykłady, więc zasłanianie bezczynności w tym miejscu istniejącą estakadą jest wzorem "niedasizmu".

Sama zmiana nazwy ronda niewiele zmieni w dostępności przestrzeni :lol:

Mój punkt widzenia na Rondo Czterdziestolatka:
Cytuj:
niemal zawsze jak jeżdżę w godzinach szczytu, to conajmniej jeden pas jest zupełnie niewykorzystany (na wysokości estakady).
A to z uwagi na zatkany pas do skrętu w prawo z Chałubinskiego (co blokuje kolejny zupełnie pusty pas na wprost), a w przeciwnym kierunku (z JPII) przez niedrożny pas do lewoskrętu i cwaniaków tamże - ta sama historia. Przy Centralnym wlot w JPII ma szerokość 4 pasów, a prowadzą na niego z ronda maksymalnie 2 pasy...

Do tego pas startowy przy ORCO - dlaczego by nie wydzielić tu pasa rowerowego, a na dalszym odcinku Al. Niepodległości ograniczyć zasadniczo ruch samochodowy do dwóch pasów - tak jak jest to od Rakowieckiej?

Wg mnie jest z czego wydzielić choćby pasy rowerowe, bo pod estakadami hula wiatr.

Dlaczego Zespół Rowerowy twierdzi, że "Zwężenie al. Jana Pawła II wiązałoby się z koniecznością rozbiórki estakady."?
Z 10-12 pasów przekroju tylko 4 są na estakadzie! Co z resztą przestrzeni?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 28, 2014 20:11 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
ale jak chcesz zbudować DDR czy wyznaczyć pasy pod estakadą na JP2 :shock: ? Zamiast przystanków tramwajowych?

Cytuj:
Z 10-12 pasów przekroju tylko 4 są na estakadzie! Co z resztą przestrzeni?


Trzeba patrzeć na wąskie gardła - np. przystanek przy Dworcu Centralnym: tam są 2 pasy, zatoka, wąski peron przystankowy, wyjścia z podziemi. Żeby tam zmieścić DDR trzeba uszczknąć z jezdni. Zwężenie do 1 pasa jest raczej mniej realne niż rozbiórka estakady, bo to relacje dołem są ważniejsze na tym skrzyżowaniu niż przejazd górą.

Cytuj:
pas startowy przy ORCO - dlaczego by nie wydzielić tu pasa rowerowego

ale skąd dokąd? 100 m pasa na którym i tak nie będzie rowerzystów, bo mało kto odważy się do niego dojechać po rondzie - słaby pomysł...

Zasadniczo - ta estakada to nie wymówka, żeby nic nie robić. Ona po prostu jest moim zdaniem niepotrzebna i szkodliwa, dlatego trzeba ją rozebrać, zamiast szukać niebezpiecznych półśrodków.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 29, 2014 7:48 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
m.pienkos napisał(a):
Zasadniczo - ta estakada to nie wymówka, żeby nic nie robić. Ona po prostu jest moim zdaniem niepotrzebna i szkodliwa, dlatego trzeba ją rozebrać, zamiast szukać niebezpiecznych półśrodków.


Rozbiórka to na pewno rozwiązanie najlepsze w tym przypadku i to powinno się znależć w MPZP, ale w zakresie rozwiązań doraźnych też warto byłoby coś zrobić.

Cytuj:
Trzeba patrzeć na wąskie gardła - np. przystanek przy Dworcu Centralnym: tam są 2 pasy, zatoka, wąski peron przystankowy, wyjścia z podziemi.


Przy którym przystanku są 2 pasy? Ja nie widzę nigdzie mniej niż 3-4.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 29, 2014 13:41 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
axxenfall napisał(a):
Przy którym przystanku są 2 pasy? Ja nie widzę nigdzie mniej niż 3-4.

Przy Złotych Tarasach - są 2 pasy + zatoka. To byłby dobry przekrój, gdyby nie to że kolejne 2 pasy są na wiadukcie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 29, 2014 15:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
Przy Złotych Tarasach - są 2 pasy + zatoka.


Ściśle rzecz biorąc, są trzy pasy, przy czym na jednym z nich zatrzymuje się autobus. Ciągłość trzeciego pasa jest prowizorycznie przerwana dopiero przy Złotej, ale wtedy już jest nie trzecim, tylko piątym...

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 30, 2014 7:30 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
m.pienkos napisał(a):
Trzeba patrzeć na wąskie gardła - np. przystanek przy Dworcu Centralnym: tam są 2 pasy, zatoka, wąski peron przystankowy, wyjścia z podziemi. Żeby tam zmieścić DDR trzeba uszczknąć z jezdni. Zwężenie do 1 pasa jest raczej mniej realne niż rozbiórka estakady, bo to relacje dołem są ważniejsze na tym skrzyżowaniu niż przejazd górą.


Chodzi o ten przystanek?

http://goo.gl/maps/WBmo7

Tak jak axxenfall zauważył, tam są 3 pasy. Spokojnie mogłyby być 2 z zatrzymaniem autobusu na prawym pasie ruchu, albo nawet 1 + ew. zatoka. Obie relacje skrętne prowadzące do tego odcinka obsługiwane są 1 pasem. 2 pasy są tylko do jazdy na wprost - i dopóki jest estakada, to spokojnie można to zredukować do 1.

Można też cofnąć przystanek bliżej al. Jerozolimskich, gdzie są 4 (!) pasy w poziomie 0 w tym kierunku, z czego jeden częściowo zamazany powierzchnią wyłączoną z ruchu.

Wyburzenie estakady nie da Ci dodatkowego miejsca, bo pod tą estakadą jest przecież uczęszczany przystanek tramwajowy, którego zwężanie byłoby ze szkodą dla pasażerów. Za to wygeneruje zapotrzebowanie na przepustowość na wprost - i wtedy faktycznie trudno będzie zmieścić DDR.

O ile popieram likwidację estakady ze względu na jakość przestrzeni miejskiej, to uważam, że przeprowadzenie DDR w wersji z estakadą jest dużo bardziej realne (mniej uderzające w kierowców) niż przy okazji likwidacji estakady. A problem bariery, jaką tworzą al. Jerozolimskie to jest problem, który trzeba rozwiązać już, a nie za 20 lat. Tymczasem: Emilii Plater - od 2007 r. buksuje w miejscu; Rondo Dmowskiego - Janek oszacował, że potrzeba min. 6 lat; przy Centralnym wbrew pozorom może być najłatwiej (duże przystanki tramwajowe, ruch samochodowy częściowo bezkolizyjny).

A jak już mamy być radykalni, to ja bym zostawił estakadę, a zamknął rondo. Dla samochodów zostawić tylko skręty w prawo, przejazd na wprost tylko dla komunikacji publicznej i rowerów. Taki zalążek SCAFT w Warszawie.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 30, 2014 9:17 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt lis 18, 2011 13:25
Posty: 164
Tak jak pisze @olek likwidacja estakady spowoduje ograniczenie miejsca, a nie jego wygenerowanie.

@m.pienkos
Cytuj:
ale jak chcesz zbudować DDR czy wyznaczyć pasy pod estakadą na JP2 :shock: ? Zamiast przystanków tramwajowych?

Nie bezpośrednio pod estakadą. :) Dzięki istnieniu estakady równoległe pasy nie muszą mieć ogromnej przepustowości, a co za tym idzie można ograniczyć ich ilość, bo zwyczajnie sie marnują (dokładnie tak!). Można tam odseparować pas chociażby donicami za małą kwotę.

Cytuj:
Cytuj:
pas startowy przy ORCO - dlaczego by nie wydzielić tu pasa rowerowego


ale skąd dokąd? 100 m pasa na którym i tak nie będzie rowerzystów, bo mało kto odważy się do niego dojechać po rondzie - słaby pomysł...


Jeśli chodzi o pas rowerowy (ew. jednookierunkową DDR), który bym widziała (na teraz, jako rozwiązanie tymczasowe do całkowitej przebudowy ulicy) wydzielony z jezdni mógłby sięgać spokojnie od ronda ONZ do conajmniej GUSu, a nawet do Rakowieckiej. Wiązałoby się to np. z przeznaczeniem prawego pasa na pas rowerowy(ew. z krótkimi odcinkami dojazdu do miejsc parkingowych, czy do przystanków). Dla ruchu ogólnego zostałyby i tak minimun 2 pasy.

Do jazdy na wprost(JPII) byłoby to duże ułatwienie, a dla jazdy Jerozolimskimi i tak trzeba szukać nowego rozwiązania. Jedno jest pewne gorzej niż jest być nie może, bo tam rowerzyści mają jeździć środkowym pasem. Tego się od nich wymaga, więc dodatkowy pas rowerowy w poprzecznym kierunku na pewno nie pogorszy sytuacji.

Ale możemy też czekać na wyburzenie estakady przez kolejne 50 lat. :?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL