Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: N mar 30, 2014 11:11 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
miroslavka napisał(a):
Ale możemy też czekać na wyburzenie estakady przez kolejne 50 lat. :?

Nie no, 50 lat czekać nie będziemy :) Obstawiam, że "urowerowienie" tego skrzyżowania to kwestia max. 5 lat. Rozbiórka tej estakady moim zdaniem posłuży odtworzeniu miasta w tym rejonie, ale tylko dla potrzeb rowerzystów da się zrobić jakieś rozwiązanie i bez tego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 12, 2014 12:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Poniżej propozycja uwag. Zachęcam do wykorzystania we własnym zakresie.

Cytuj:
Ulice z priorytetem ruchu pieszego i rowerowego
(str. 7, §5.1. b)


Jako ulice z priorytetem ruchu pieszego i rowerowego powinny zostać zakwalifikowane wszystkie ulicy klasy L i D objęte planem, tworząc w ten sposób dwa kwartały: na wschód i zachód od ulicy Żelaznej.

Alternatywnym rozwiązaniem byłoby zamieszczenie zapisu zobowiązującego do wprowadzenia w obu ww. kwartałach „stref 30 km/h” wraz ze środkami fizycznego uspokojenia ruchu.

Skrzyżowanie ulic Towarowej i Kolejowej-bis
(str. 16, §12.5)


Należy usunąć zapis dotyczący dwupoziomowego skrzyżowania ulicy Towarowej i Kolejowej-bis. Plan dotyczy obszaru znajdującego się w strefie śródmieścia funkcjonalnego, gdzie obowiązujące Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego przewiduje tworzenie ułatwień dla ruchu pieszego i rowerowego przy przekraczaniu barier komunikacyjnych. Skrzyżowanie z ul. Kolejową powinno pełnić funkcję takiego ułatwienia, umożliwiając przekraczanie ulicy Towarowej bez konieczności pokonywania różnic wysokości. Umożliwienie wygodnej komunikacji dla niezmotoryzowanych w tym miejscu jest szczególnie istotne wobec intensywnej rozbudowy źródeł i celów podróży w pobliżu, w tym planowanej reaktywacji dworca Warszawa Główna.

W Studium zapisano również, że w ciągu Towarowej/Okopowej jako jednej z głównych przestrzeni o charakterze reprezentacyjnym powinny zostać wprowadzone rozwiązania przyjazne dla osób starszych i niepełnosprawnych. Postulowane skrzyżowanie dwupoziomowe jest rozwiązaniem szczególnie nieprzyjaznym dla takich osób.

Ścieżki rowerowe
(str. 16, §12.8)


Zapis dotyczący obowiązkowych dwukierunkowych dróg dla rowerów powinien zostać rozszerzony o obie strony al. Jana Pawła II, w tym zachodnią – objętą planem.

Miejsca parkingowe
(str. 16, §12.9)


Zapisy należy uzupełnić o wskaźniki miejsc parkingowych dla rowerów, zgodnie z planowanymi nowymi wytycznymi Studium uwarunkowań (tabela nr 24.2 projektu aktualizacji SUiKZP) lub zastąpić zapisy szczegółowe odwołaniem do SUiKZP.

Miejsce na estakadę w ciągu ul. Towarowej
(str. 45, §40)


Należy usunąć zapis dotyczący miejsca na przekształcenie ronda Daszyńskiego w skrzyżowanie dwupoziomowe. Skrzyżowanie to znajduje się zgodnie z zapisami SUiKZP w strefie śródmiejskiej, gdzie zgodnie ze Studium i obowiązującą Strategią transportową miasta, ulice powinny w większym stopniu pełnić funkcje miejskie, efekt bariery powinien być redukowany a nie potęgowany, a ruch samochodowy powinien być ograniczany a nie wzbudzany. Jak wykazują doświadczenie Warszawy z ostatnich dekad, budowa estakad skutkuje jednoznacznie zwiększeniem natężenia ruchu bez wyraźnych korzyści dla jego płynności (w bardzo krótkim czasie osiągany jest nowy, wyższy poziom maksymalnego natężenia ruchu, skutkujący większym zatłoczeniem). Por. studia przypadku: http://www.zm.org.pl/?t=lewis-mogridge . Problem ten został dostrzeżony w obowiązującej Strategii transportowej miasta, gdzie zastrzeżono konieczność unikania działań inwestycyjnych w zakresie układu drogowego mogących doprowadzić do zwiększenia przepustowości ulic w strefie I. Aktualny zapis projektu PZP jest tym samym sprzeczny z dokumentami strategicznymi miasta.

Pasy dla dodatkowych relacji skrętnych
(str. 44-45, §40-41)


Zapisy dotyczące dodatkowych pasów dla relacji skrętnych są niejasne. Jeżeli dotyczą, jak sugeruje budowa zdania, torowiska tramwajowego, powinny zostać przeformułowane na dodatkowe tory. Jeżeli dotyczą jezdni, są zbyt szczegółowym zapisem na PZP. Dotyczy to zwłaszcza al. Jana Pawła II, czyli ulicy klasy Z.

Drogi dla rowerów przy ul. Towarowej
(str. 44-45, §40; rysunek planu)


Zapis dotyczący drogi dla rowerów wzdłuż ul. Towarowej powinien wskazywać na potrzebę poprowadzenia takowej również po zachodniej stronie ulicy (zgodnie z SUiKZP), na obszarze nieobjętym planem. W rysunku planu powinny zaś zostać ujęte przejazdy rowerowe pomiędzy drogami dla rowerów po obu stronach Towarowej, w tym przy skrzyżowaniu ze Srebrną/Kolejową-bis.

Drogi dla rowerów przy al. Jana Pawła II
(str. 45, §41.2.6; rysunek planu)


Zapis dotyczący możliwości poprowadzenia drogi dla rowerów po zachodniej stronie al. Jana Pawła II należy zmienić na zapis zobowiązujący do poprowadzenia takiej DDR (tak jak zostało to zapisane w przypadku ul. Towarowej). Szerokość ulicy wynosząca zgodnie z projektem od ponad 50 do 150 metrów uniemożliwia obsługę celów podróży po obu stronach ulicy ścieżką rowerową poprowadzoną tylko po stronie wschodniej. Na rysunku planu należy połączyć drogi rowerowe po obu stronach ulicy przejazdem na wysokości ul. Złotej.

Połączenie piesze w poprzek al. Jana Pawła II
(str. 45, §41; rysunek planu)


Z rysunku planu należy usunąć przejście podziemne przez ulicę Jana Pawła II na wysokości ulicy Złotej oraz uzupełnić tekst planu o obowiązek wytyczenia przejścia naziemnego i przejazdu dla rowerzystów w tym miejscu. Obecny zapis stanowi wprost zaprzeczenie zapisów obowiązującego Studium uwarunkowań i Strategii transportowej miasta, które przewidują przekształcanie obszaru śródmiejskiego w bardziej przyjazny dla rowerzystów, m.in. poprzez zwiększanie liczby przejść dla pieszych i zastępowanie przejść wielopoziomowych jednopoziomowymi.

Ciągi pieszo-rowerowe
(str. 16, §12.7.1, wykorzystane m.in. przy Żelaznej - str. 46, §42.2.4)


Należy usunąć lub doprecyzować zapis dotyczący możliwości prowadzenia ciągu pieszo-rowerowego, w tym przy ulicy Żelaznej, tak by wykluczyć możliwość prowadzenia ciągu pieszo-rowerowego bez wyznaczonych odrębnych części dla pieszych i rowerzystów. Ciąg pieszo-rowerowy bez wydzielonych części pieszych i rowerowych kłóci się ze śródmiejskim charakterem obszaru objętego planem, przewidującego gęstą zabudową, generującą intensywny ruch pieszy, jak też rowerowy. W takim kontekście ciągi pieszo-rowerowe są rozwiązaniem nieefektywnym, utrudniającym ruch obu grupom użytkowników i generujących niepotrzebne konflikty.
Rozwiązania rowerowe przy ulicach o charakterze lokalnym (str. 46-53, §45-58)
Należy usunąć zapisy dotyczące możliwości budowy dróg dla rowerów przy ulicach lokalnych i dojazdowych. Możliwość ta została uwzględniona w §12.7.1, gdzie dopuszczono również inne rozwiązania. Powtórzenie w zapisach szczegółowych tylko jednego z rozwiązań (bez pasów wydzielonych w jezdni) sugeruje zawężenie dostępnych opcji. Ponadto na ulicach lokalnych, gdzie rowery i samochody poruszają się ze zbliżoną prędkością, niewskazana jest segregacja ruchu rowerowego i samochodowego. Ich integracja jest lepszym rozwiązaniem, jako że:
- poprawia wzajemną widoczność;
- zwiększa spójność sieci tras rowerowych;
- uspokojenie ruchu towarzyszące integracji ruchu rowerowego i samochodowego przynosi synergiczne korzyści wszystkim uczestnikom ruchu, także pieszym.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 25, 2016 13:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... planu.html

Michał Wojtczuk napisał(a):
Potężną galerię handlową rozmiarów Arkadii dopuścili przy Towarowej miejscy urzędnicy rozpatrując uwagi złożone do planu rejonu ul. Twardej. - W Warszawie jest jeszcze miejsce na nowe galerie handlowe. Ale w tym miejscu tak duży obiekt nie powinien powstać - ocenia ekspert.
Inwestycja ma powstać na terenie obecnego starego centrum handlowego Jupiter przy Towarowej. Obiekt jest własnością firmy Griffin Real Estate. Do tej firmy należy w sumie 6,5 hektara pomiędzy Towarową, Pańską i Miedzianą. Część to dzisiejszy Jupiter, a część - to tereny dawnych Zakładów Graficznych "Dom Słowa Polskiego".

Na Woli powstnie nowa wielka galeria handlowa?

Pod koniec ubiegłego roku inwestor wyjawił, że planuje budowę w tym miejscu nowej, większej galerii handlowej. "Projekt ma stanowić rewitalizację przedwojennego dystryktu z wielkomiejską architekturą (...) będzie to nowoczesny projekt handlowo-lifestyle'owy z usługami, gastronomią i parkingiem" - zapowiedział. I sprecyzował, że obiekt ma zaoferować przeszło 100 tys. m kw. powierzchni pod wynajem. Takie centrum handlowe byłoby gigantem porównywalnym tylko z Arkadią, największym warszawskim centrum handlowym.

Czy tuż obok centrum miasta jest jeszcze miejsca na tak dużą galerię? Stołeczny ratusz odpowiedział na te pytania twierdząco, rozpatrując uwagi inwestora złożone do planu zagospodarowania rejonu Twardej. Większość z nich zostało przyjęte, w tym m.in. ta o wykreślenie z planu ulicy na przedłużeniu Wroniej, która miała dzielić tereny Griffina na mniejsze kwartały o bardziej miejskiej skali. Wykreślono także początkowo zapisane w planie ciągi piesze.

(...)

Rozpatrzenie uwag sprawiło, że konieczne będzie poprawienie i ponowne wyłożenie planu rejonu Twardej.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL