Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lut 10, 2014 21:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt lis 18, 2011 13:25
Posty: 164
Sądzę, że dużo zależy jednak od usytuowania przeszkody.
Widziałam niewidomą, która walczyła ze śmietnikiem (kamienny, okrągły) ustawionym na wąskim chodniku na Bemowie. Śmietnik był dla niej prawdziwą przeszkodą.

Dlatego wydaje mi się kluczowe wydzielenie z chodników pieszych ciągów komunikacyjnych (ha, to dosyć żałosne, a jednak nieoczywiste stwierdzenie) wolnych od wszelkich utrudnień - relkam, śmietników, samochodów, słupków i latarń. Te zawalidrogi mogłyby stać na pasie o innej nawierzchni, rozpoznawalnej dla niewidomych.
Nie rozimiem, dlaczego na wjazdach (np. Ujazdowskie) opalowuje się w poprzek chodniki i DDR (uprzykrzając życie wielu użytkownikom), zamiast jednego chowanego/składanego słupka na podjeździe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 10, 2014 22:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
miroslavka napisał(a):
Dlatego wydaje mi się kluczowe wydzielenie z chodników pieszych ciągów komunikacyjnych (ha, to dosyć żałosne, a jednak nieoczywiste stwierdzenie) wolnych od wszelkich utrudnień - relkam, śmietników, samochodów, słupków i latarń. Te zawalidrogi mogłyby stać na pasie o innej nawierzchni, rozpoznawalnej dla niewidomych.


To jest niestety nieoczywiste, ale w naszym "kręgu kulturowym"
W krajach "anglosaskich" to jest "oczywista oczywistość".
Ostatnio miałem okazję porozmawiać z Polakiem (mój wuj :)), który w wyniku różnych życiowych zawirowań aktualnie prowadzi działalność deweloperską w Australii. Jak pierwszy raz wystąpił o pozwolenie na budowę to był w szoku jak łatwo i prosto je uzyskał. I to nie dlatego (m.in), że w Australii zniesiono procedurę pozwolenia na budowę jak to w ramach "ułatwień" proponuje się w Polsce, ale właśnie dlatego, że pas drogowy w Australii (w całej Australii) jest podzielony w sposób absolutnie zunifikowany i nienaruszalny. Jest pas dla infrastruktury (której kolejność jest święta w całym kraju, więc nie ma potrzeby wykonywania projektu dla tej części), jest miejsce na przyłącze, miejsce na infrastrukturę towarzyszącą (w ich warunkach może to być miejsce postojowe, miejsce na wystawienie kosza na śmieci itp) i miejsce na "absolutnie nienaruszalny i święty ciąg komunikacyjny". W takich warunkach projektowanie, formalności i realizacja bajka, a pochodną tego jest właśnie ów nienaruszalny ciąg pieszy, w którym niewidomy czuje się bezpiecznie, bo to jego strefa i wie, że nie musi się spodziewać niespodzianek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 11, 2014 7:39 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Stary Trampek napisał(a):
Chciałem tylko zasygnalizować na potrzeby tego wątku, że słupki parkingowe, które niewątpliwie dość skutecznie rozwiązują problem prawidłowego parkowania, mają też pewne wady, które są istotne z punktu widzenia tego wątku - tworzą bariery w przestrzeni publicznej dla osób z niepełnosprawnością.
Jeśli dyskutujemy tu o tworzeniu przestrzeni bez barier, to warto to także wziąć pod uwagę i przemyśleć, czyż nie? A nuż można wymyślić coś lepszego, niż słupki.


Holendrzy mówią o słupkach jako zagrożeniu dla rowerzystów i u nas też się takie głosy zaczynają pojawiać. Ale jak dotąd nikt żadnej sensownej alternatywy nie zaproponował. W Amsterdamie, przy 200-300 samochodach na tysiąc mieszkańców i sprawnych służbach miejskich, mogą sobie pozwolić na niesłupkowanie niektórych, najbardziej ruchliwych miejsc. Ale w krajach słowiańskich i arabskich jakoś tego widzę. W Lizbonie widzieliśmy eksperymenty z miękkimi słupkami, ale są one droższe i łatwo je wyłamać.

Pewny rozwiązaniem wydaje mi się robienie "pasa technicznego" wzdłuż krawędzi jezdni, w którym lokalizuje się wygrodzenia, znaki, latarnie itp., wyróżnionego innym rodzajem nawierzchni od "ciągu komunikacyjnego", o którym pisała miroslavka. Ale nawet wtedy i tak się wpada na słupki na przejściu przez skrzyżowanie, nawet w kraju Ordnungu z tego nie rezygnują. Np. na tej fotce można się dopatrzeć zarówno pasa technicznego jak słupków na przejściu:

http://www.zm.org.pl/?a=berlin-135-uszy&img=11

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 18, 2014 9:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 14100.html
Cytuj:
MONITORING ZA PRAWIE PÓŁ MILIONA
4 kamery na każdą windę. Tak ZDM chce walczyć z wandalami

Jakby dresiarze nie nosili kapturów...
Niedługo na rozmaitych giełdach pojawią się tanie kamerki...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL