Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 24, 2007 8:58 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Program ochrony powietrza w Londynie - zadziwiająco duża liczba dokumentów w porównaniu z Warszawą. Mają te same problemy co my:

"Road traffic is the major cause of nitrogen dioxide in London’s air, as
shown in figure 1 below, accounting for approximately 60 per cent of
emissions in London."
"Seventy per cent of the PM10 emitted in London is from road traffic, but
this accounts for only one third of the total PM10 measured in the air"

Rozdział "Reducing pollution from road traffic" jest dość prosty:
"The Mayor will work to reduce pollution from road traffic in two ways.
1 Reducing the amount of traffic
2 Reducing emissions from individual vehicles

Ten warszawski program jest nieco mniej przekonujący.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 24, 2007 9:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Berlin
http://citeair.rec.org/downloads/Worksh ... inLutz.pdf

Mają te same problemy, nawet nieco bardziej profesjonalnie opracowane:
"motor traffic is the predominant source of PM pollution"
W zakresie emisji z samochodów mówi się o tzw. "street canyons", czyli 220 km dróg nie spełniających wymogów w zakresie NO2 i 440 km dróg w zakresie pyłów. W Warszawie jest to moim zdaniem słabo zmodelowane.

Główne działania w Berlinie:
1. cleaner vehicles and fuels
-municipal car fleet (CRT retrofit & CNG)
-LEZ (low emission zone)
2. less traffic through sustainable transport- and city planning
(master plan transport, “StEP”)
3. Optimized traffic management at hot spots (w połączeniu z przeciwdziałaniem hałasowi - Warszawę też to czeka)
4. Speed limits (chodzi o strefy tempo 30 na większości obszaru śródmieścia)

A tu zapomniane dokumenty programu z Londynu:
http://www.london.gov.uk/mayor/strategi ... #highlight

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 24, 2007 9:19 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
To ja podrzucę jeszcze dla porównania Birmingham:

http://www.birmingham.gov.uk/Media/AQAP ... 060406.pdf

Warto zwrócić uwagę na załącznik 1 (od str. 31), gdzie różnym działaniom zostały przypisane priorytety. W zasadzie większość działań rozwijających transport publiczny (pasy autobusowe, metro, kolej) ma najwyższy priorytet. Poza congestion charging (czyli opłaty za wjazd do centrum miasta) i transport niezmotoryzowany (piesi, rowerzyści). Upłynnianie ruchu i inne działania drogowe zostały ocenione jako mniej skuteczne (priorytet 2),

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 24, 2007 9:24 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Rzym ma strefy kontrolowanego dostepu do miasta dla samochodów z okazji ochrony powietrza:

http://citeair.rec.org/downloads/FinalC ... ntRome.pdf

Ponadto program w 2005 roku (http://citeair.rec.org/downloads/Worksh ... Donato.pdf) obejmował:
1. Reduce the demand of private transport
2. Increase the supply of public transport
Prosto w serce ;-)

W tym rozszerzenie sieci metra z 36 km do 120 m i sieci tramwajowej z 36 km do 100 km. Także promocja samochodów elektrycznych.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 24, 2007 9:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A tu kilka statystycznych danych i przykładów działań na rzecz ochrony powietrza z większej liczby dużych miast w Europie:

http://citeair.rec.org/downloads/Worksh ... an-Lad.pdf

Zadziwia, że w większości miast nie da się osiągnąć satysfakcjonujących wyników dla redukcji emisji pyłów.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 24, 2007 9:46 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
No i jeszcze Paryż, a raczej Ile-de-France, bo oni tam aż tak duży problem mają:
http://citeair.rec.org/downloads/Worksh ... tlicki.pdf (Polacy im ten program robią? ;-))

"Air quality in the Paris agglomeration…
… the « Big Three » : NO2, O3, PM10" - Skąd my to znamy - warto zauważyć, że warszawski monitoring nie obejmuje ozonu!
Oczywiście: "The important contribution of road traffic"

Niestety mało napisali o środkach, które przewidzieli. Ale w zakresie transportu napisali, że takim środkiem ma być Urban Mobility Plan (http://siteresources.worldbank.org/INTT ... uchene.pdf), a ten dla Paryża przewiduje:
1. Decrease car traffic
2. Increase the use of public transport, bicycle and walk
3. Redesign structural roads and traffic management giving
priority to public transport, bicycles and walk
4. Manage parking
5. Improve use of rail for freight
6. Organize urban deliveries (dostawy - czyli TIR-y i samochody ciężarowe)

Oczywiście głównym celem jest zmiana modal split i tu konkrety, a nie tak jak w Warszawie same ogólniki, mimo iż trzeba przyznać, że niekiedy stosunowo mało ambitne, ale w Paryżu też sytuacja jest inna niż w Warszawie (tzn. gorsza, bo więcej osób jeździ samochodami):
1. - 3 % veh/km for the Paris region, with - 5 %
for Paris and inner suburb and - 2 % in outer suburb
2. Car use in outer suburb less than 85 %
3. Increase use PT by 2%.
4. Modal shift in PT use for work and school trips (1/3 of the trips
mode by public transportation)
5. Increase by 10% of walking
6. Trips by bike doubled (ale teraz jest to ok. 2%-3% tylko)
7. Increase by 3% modal share of rail for freight (uwaga - dla towarów w transporcie do miasta!!!)

Ciekawostka w zakresie rowerów:
Bikepath: dedicated ways or shared with buses - a w Warszawie "się nie da"!!!

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 24, 2007 10:04 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Pewny obraz na temat tego co robią w Pradze daje ta prezentacja:
http://heaven.rec.org/Files/prague/2_ma ... kova_6.pdf

Z niej wydaje mi się, że wychodzi iż głównym działaniem jest budowa obwodnic (jak w Warszawie), a właśnie Praga miała jedne z najgorszych prognoz, co do tego, że plan ochrony powierza uda im się wypełnić w jednej z wcześniej zamieszczonych tu prezentacji - w tym ryzyko, że nie spełnią norm także dla benzenu w odróżnieniu od innych miast, które nie mają z tym problemu.

Jeszcze coś z Utrechtu:
http://www2.utrecht.nl/images/DSO/DSOmi ... fletA3.pdf

A tu już chyba wystarczająca liczba maeriału do porównań zamieszczona w ramach programu EU - integaire:
http://www.integaire.org/indexuk.html - trzeba w wyszukiwarce poszukać materiałów o planowaniu i strategiach i wyskoczy na pierwszy miejscu, m.in. Bristol, Bruksela, Haga, Glasgow, Wenecja etc.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 27, 2007 8:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Niestety wygląda na to, że materiał o programie ochrony powietrza w TVP3 - Kurier Warszawski - nie został dopuszczony do emisji (miał byc 22 sierpnia). Ciekawe co ja takiego powiedziałem? No - może po prostu były ważniejsze sprawy.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 28, 2007 15:25 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Właśnie w radio mówili o tym samym problemie w Krakowie.
Gdyby ktoś dysponował programem dla Krakowa to niech śle linka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 28, 2007 22:11 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Tu coś jest - ale jakieś wiekowe - sprzed 2 lat. Mogą robić teraz nowy, albo kłocić się o stary.

http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/ ... ietrza.htm

Generalnie wrzucili tam praktycznie wszystkie inwestycje Krakowa od komunikacji publicznej do dróg. Inna sprawa, że w Krakowie tych inwestycji w komunikację publiczną jakby więcej, niż w Warszawie - przynajmniej liczbowo.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL