zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Ograniczniki prędkości dla samochodów http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=310 |
Strona 4 z 5 |
Autor: | jacor [ Pt maja 22, 2009 11:58 ] |
Tytuł: | Re: Ograniczniki prędkości dla samochodów |
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,6592969,GPS_w_walce_londynskimi_piratami.html Cytuj: GPS w walce londyńskimi piratami W stolicy Wielkiej Brytanii rozpoczęły się testy systemu kontrolującego prędkość pojazdów. Na razie programem objęte zostały wyłącznie wybrane taksówki, autobusy oraz służbowe samochody miejskich urzędników. W przyszłości rozwiązanie to może jednak trafić również do aut cywilnych Oczywiście tylko do tych, których właściciele będą chcieli wziąć udział w projekcie. Jak to działa? Jak podaje portal Autocar, samochody wyposażone w system ISA (Intelligent Speed Adaptation) potrafią zapobiegać przekraczaniu przez kierowcę limitów obowiązujących na danym odcinku drogi. Mogą także w razie potrzeby samodzielnie zwolnić, jeśli dopuszczalna prędkość jest przekraczana (ta określana jest dzięki połączeniu pozycjonowania satelitarnego oraz cyfrowych map miasta). Tak auto zachowuje się w trybie automatycznym. System może również działać, jako swoisty "doradca". Kierowca informowany jest o obowiązujących na danym odcinku ograniczeniach i czy nie łamie przepisów. Na wyświetlaczu urządzenia pokazuje się uśmiechnięta "buźka" jeśli kierujący prowadzi auto z przepisową prędkością. W razie jej przekroczenia doradca... marszczy swoje wirtualne czoło. Technologia ma być gotowa do masowego użytku już w przyszłym roku. Jak donosi Transport for London - ciało odpowiedzialne za transport publiczny - jeśli 2/3 samochodów poruszających się po mieście będzie posiadało ten system, liczba wypadków powinna zmaleć o 10%. Czy to przekona ewentualnych nabywców? Czas pokaże. Jeśli testy zakończą się niepodważalnym sukcesem, środki publicznego transportu będą albo zobligowane do korzystania z nowego systemu albo "skutecznie zachęcane" do jego używania. Jeszcze trochę i w końcu zaczną takie nowinki wprowadzać i u nas, obawiam się tylko, że kierowcy dobrowolnie nie przesiądą się na ten system - chyba, że firmy ubezpieczeniowe dadzą zachęty w postaci np dwukrotnie mniejszego OC. |
Autor: | Raffi [ Pt maja 22, 2009 13:05 ] |
Tytuł: | Re: Ograniczniki prędkości dla samochodów |
jacor napisał(a): Jeszcze trochę i w końcu zaczną takie nowinki wprowadzać i u nas, obawiam się tylko, że kierowcy dobrowolnie nie przesiądą się na ten system - chyba, że firmy ubezpieczeniowe dadzą zachęty w postaci np dwukrotnie mniejszego OC. To by miało ręce i nogi. Blisko 1/3 wypadków ma bezpośrednią przyczynę w przekroczeniu prędkości. Pewnie drugie tyle jest pośrednio związane z tym wykroczeniem: np zajechanie drogi, bo się nie wyhamowało, wymuszenia pierwszeństwa, wjazd na "późnym żółtym". W dodatku wypadki związane ze znacznymi przekroczeniami prędkości to te najtragiczniejsze i najkosztowniejsze dla ubezpieczyciela. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby się okazało, że ubezpieczalniom opłaca się zmniejszyć znacząco składkę za OC za dobrowolny montaż systemu. |
Autor: | Wojtek [ Cz lip 30, 2009 17:33 ] |
Tytuł: | Re: Ograniczniki prędkości dla samochodów |
A teraz "wójcia wendetta" onet.pl napisał(a): Fotoradary cenne dla samorządów Samorządy zarabiają na przydrożnych fotoradarach czterokrotnie więcej niż policja i już niedługo ich liczba będzie większa niż tych policyjnych – pisze dziennik "Polska". Jak podaje "Polska", kilkunastu kolejnych wójtów i prezydentów planuje zainwestowanie w fotoradary. Wystarczy bowiem, że w miejscowości działa straż miejska, która może karać za nadmierną prędkość, a w kasie jest ok. 150 tys. złotych na urządzenie. Koszty te zwracają się nawet po 2 miesiącach. Dla kierowców oznacza to namnożenie znienawidzonych przez nich fotoradarów, gdyż włodarze gmin traktują je jako poważne dodatkowe źródło przychodu. I stawiają je tam, gdzie zarobić mogą najwięcej, a niekoniecznie tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Gminy są też znacznie bardziej skuteczne w ściąganiu mandatów od policji, a część należności egzekwowana jest za pośrednictwem komornika. Aby zrobić na złość wójtom kierowcom radzę tylko jedno - noga z gazu! |
Autor: | Raffi [ Pt lip 31, 2009 12:06 ] |
Tytuł: | Re: Ograniczniki prędkości dla samochodów |
Czytałem komentarze pod tym ostatnim artykułem. Kierowcy byli "wielce zbulwersowani". Ale faktycznie jest na to sposób, by zrobić samorządowcom na złość i tego "podatku", "haraczu" (czy jak go tam zwał) nie płacić - wystarczy nie przekraczać dozwolonej prędkości. To nie takie trudne jak się niektórym piratom drogowym wydaje, a rozwiązuje też problem suszarek, policji czającej się "podstępnie" za krzakiem, czy wozów z wideorejestratorami. |
Autor: | Wojtek [ Pn lis 16, 2009 8:08 ] |
Tytuł: | Re: Ograniczniki prędkości dla samochodów |
Podsumowanie dwóch lat rządu Tuska przynosi takie kwiatki w ustach "ekspertów": onet.pl, gospodarka napisał(a): Stratą, według Katarzyny Gontarczyk, są opóźnienia w budowie nowych dróg oraz restrykcyjne regulowaniu ruchu poprzez fotoradary na tych już istniejących. - Przed wyborami Donald Tusk obiecywał, że radarów będzie mniej, a drogi lepsze - przypomina dziennikarka. Co robić? Kołem łamać? |
Autor: | Raffi [ Pn lis 16, 2009 12:23 ] |
Tytuł: | Re: Ograniczniki prędkości dla samochodów |
Jacy eksperci, takie kwiatki. |
Autor: | axxenfall [ Wt lut 03, 2015 10:40 ] |
Tytuł: | Re: Ograniczniki prędkości dla samochodów |
Chyba faktycznie fizyczne ograniczniki w infrastrukturze i pojazdach to jedyny sposób w PL... http://www.rp.pl/artykul/17,1176404-Pol ... zdzic.html Cytuj: Polacy chcą szybciej jeździć mm 03-02-2015, ostatnia aktualizacja 03-02-2015 08:26 Jesteśmy zadowoleni z bezpieczeństwa na drogach i chcemy jeździć szybciej nawet mimo wyższych mandatów – wynika z badania PBS zleconego przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, o którym pisze "Gazeta Wyborcza". Jak informuje „Gazeta Wyborcza", niemal połowa pytanych jest... zadowolona ze stanu bezpieczeństwa. A najbardziej (53 proc.) piesi. Wynika tak z „Badania postaw społeczeństwa względem bezpieczeństwa ruchu drogowego". Tymczasem nasz kraj przoduje w europejskich statystykach śmiertelnych ofiar wypadków drogowych. Nasi rodacy chcieliby móc jeździć jeszcze szybciej: aż 61 proc. w terenie niezabudowanym i 48 proc. w terenie zabudowanym. Argument - "jazda staje się przyjemniejsza". Trudno się oprzeć skojarzeniom z autobiografią amerykańskiego snajpera z Iraku, który też podkreślał, ile frajdy można czerpać ze strzelania do ludzi. Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | axxenfall [ Pn sty 04, 2016 8:01 ] |
Tytuł: | Re: Ograniczniki prędkości dla samochodów |
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,193 ... cje-i.html Artur Włodarski napisał(a): (...)Kiedy był przedstawicielem handlowym, ścigał się z czasem, zbierał mandaty i punkty. Teraz zaczął jeździć wolniej i ostrożniej. - Czy to nie zasługuje na nagrodę? - rozmyślał nad swoją metamorfozą. Olśnienie przyszło właśnie, gdy wracał ze szpitala swoim hyundaiem ix35 obwodnicą Warszawy: pusto, trzy pasy, a on jedzie dziewięćdziesiątką. Ktoś powinien to docenić! Przypomniał sobie o nietypowej kampanii społecznej: w pewnej szwedzkiej miejscowości ustawiono fotoradar, który robił zdjęcia jak leci. A potem tych, którzy przekraczali prędkość - pouczano, a tych, którzy jechali przepisowo, informowano, że wezmą udział w losowaniu m.in. samochodu Volvo. Gdy wiadomość się rozniosła, kierowcy zwolnili - każdy chciał wygrać. Wniosek? Nie kijem, lecz marchewką - tym najłatwiej skłonić kierowców do bezpiecznej jazdy.
(...)No i pojawiła się aplikacja - od 14 października forDrivers ściągnięto 2,5 tys. razy. 1,6 tys. kierowców używa jej regularnie. Przejechali z nią 120 tys. km. - Choć od debiut minęły tylko dwa miesiące, już widać zmianę nawyków: kierowcy dużo rzadziej przekraczają prędkość - mówi Marcin. (...)Żeby móc wygrać telefon, trzeba przejechać minimum 200 km, zachowując współczynnik bezpieczeństwa ponad 70 proc. Voucher do Multikina? Odpowiednio 70 km i 80-proc. Współczynnik bezpieczeństwa wylicza algorytm uwzględniający nie tylko prędkość, lecz także płynność jazdy. Obniżają go każde przekroczenie prędkości (zwłaszcza w mieście), zbyt ostre hamowanie i ruszanie, zbyt częsta zmiana pasów. Wpływ mają także pora doby, rodzaj drogi oraz aura. |
Autor: | klemenko [ Pn sty 04, 2016 12:10 ] |
Tytuł: | Re: Ograniczniki prędkości dla samochodów |
Niezłym pomysłem byłoby udostępnienie danych o otrzymanych mandatach firmom ubezpieczeniowym, które mogłyby oferować zniżki kierowcom, którzy jeżdżą zgodnie z przepisami, a zwiększać składki kolekcjonerom mandatów. |
Autor: | Piwoslaw [ Wt sty 05, 2016 21:05 ] |
Tytuł: | Re: Ograniczniki prędkości dla samochodów |
^^ Tak jest podobno w USA. I właśnie wyższych składek boją się bardziej niż jednorazowego mandatu. Co stoi na przeszkodzie by tak było w Polsce? Prawo, czy tylko mentalność? |
Strona 4 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |