Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn maja 28, 2007 22:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Od 2004 roku niektóre autobusy i niektóre ciężarówki muszą posiadać homologowane ograniczniki prędkości do 100 i 90 km/h. Taki ogranicznik kosztuje ok. 1000 złotych. Czy nie powinni ich wprowadzić dla wszystkich samochodów i motocykli? Wszak w Polsce 130 to maksymalna dopuszczalna predkość na drodze.
Do tego jeszcze się marzy czujnik na kazdym znaku "strefa zabudowana", który powoduje automatyczne ograniczenie prędkości do 50 km/h. ale tego chyba jeszcze nie wymyślili.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 29, 2007 6:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2780
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
Do tego jeszcze się marzy czujnik na kazdym znaku "strefa zabudowana", który powoduje automatyczne ograniczenie prędkości do 50 km/h. ale tego chyba jeszcze nie wymyślili.


Coś takiego wprowadzali w Londynie -- kierowca był zwolniony z części opłat za wjazd w zamian za zamontowanie ogranicznika -- ale nie trafiłem dotąd na informacje na jaką skalę się to przyjęło.

Pozdrawiam,
Maciek

P.S. Możesz powiedzieć jakie autobusy i ciężarówki mają obowiązek posiadania takich ograniczników? Czy zgodnie z którąś tam Zielona Księgą o ładowności powyżej 9 osób lub, odpowiednio, 3,5t?

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 29, 2007 8:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Pisałem, że mało tego jest i dużo wyjątków:

* Uwaga: ZMIANY W USTAWIE Prawo o ruchu drogowym (z dnia 24 kwietnia 2004) !!!

5) w art. 66 ust. 1a otrzymuje brzmienie:
"1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.";
Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do:
1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy:
a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r.,
b) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.;
2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy:
a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r.,
b) pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 1 stycznia 2005 r. - do dnia 1 stycznia 2006 r.,
c) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2007 r.;
3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 7,5 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nieprzekraczającą 7,5 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, niezarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i niezarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw niebędących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.
2. Przepisu ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. c i pkt 3 nie stosuje się do pojazdów przewożących towary niebezpieczne.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 18, 2007 20:33 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Pomysł ograniczników jest IMO dobry, z resztą już kiedyś ten temat poruszałem na forum Auto Świata i Forum Warszawskiej Masy... burzliwa dyskusja była ;-)

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 19, 2007 14:00 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 10:29
Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa, Legionowo
A co z samochodami przekraczającymi granicę państwa?
W Niemczech na autostradach nie ma ograniczeń - czy taki Niemiec wjeżdżający do Polski miałby montować sobie ogranicznik?
I czy Polak mógłby go wyłączyć na czas podróży zagranicznej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 19, 2007 18:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Ja myślę, że to nie ma znaczenia. Ale jeszcze pomyślę.
W każdym razie wyłączanie nie wchodzi w grę, bo wtedy każdy by sobie wylaczał i wlaczał np. przed kontrolą policyjną. Ew. przez taki fakt okaże się, że to jest regulacja na szczeblu unijnym potrzebna - zresztą unia jest lepszym partnerem do rozmow dla koncernów samochodowych.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 05, 2009 20:41 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,6113333.html

Cytuj:
Ograniczniki prędkości w autach. Czy będą obowiązkowe?

Na Wyspach Brytyjskich rozpoczęto testy ograniczników prędkości, które mają wymusić na kierowcach przestrzeganie przepisów ruchu drogowego.

Nowy wynalazek ma doprowadzić do obniżenia emisji dwutlenku węgla oraz wypadków - nawet o 29%. Ogranicznik opiera się na module GPS:

Samochód jest wyposażony w GPS, który pozwala na precyzyjne określenie jego pozycji. Elektronika odczytuje z cyfrowych map prędkość dozwoloną na danym fragmencie drogi. Jeżeli pojazd porusza się zbyt szybko, następuje chwilowe odcięcie dopływu paliwa lub zostają włączone hamulce. Po zwolnieniu do dozwolonej prędkości silnik ponownie rozpoczyna pracę, ale nawet dociśnięcie gazu do podłogi nie pozwoli na złamanie ograniczenia.

Na razie Brytyjczycy nie przewidują wprowadzenia obowiązku stosowania ograniczników:
Elektronika ma ułatwiać przestrzeganie przepisów, a nie przymuszać do tego.

Można jednak wyobrazić sobie sytuację, w której za kilka lat nowy wynalazek będzie stosowany powszechnie. Dlatego przeciwnicy rozwiązania ostrzegają:

Automatyczna kontrola prędkości może uśpić czujność kierowców. W efekcie zmniejszenie tempa jazdy może nie przełożyć się na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Zagrożenie może pojawić się także w trakcie wyprzedzania, gdy innowacyjny system ograniczy prędkość, znacznie wydłużając jeden z najniebezpieczniejszych manewrów.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 05, 2009 21:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Modny temat ostatnio jakiś. To nie gdzieś tu na forum o tym czytałem parę dni temu? ;-)

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,81048,6107291,Niemcy_Satelitarny_nadzor_swiezo_upieczonych_kierowcow.html

Cytuj:
Początkujący kierowcy mogliby płacić znacznie niższe składki ubezpieczeniowe, gdyby zgodzili się na nadzór satelitarny - proponuje niemiecka CDU.

(...)
Taki nadzór jest już technicznie możliwy - pisze "Bild" - i działa podobnie jak nawigacja satelitarna, w sposób ciągły rejestrując dokładną lokalizację i prędkość pojazdu. Takie dane można oczywiście przeanalizować pod kątem przestrzegania przepisów ruchu drogowego.

Projekt pilotażowy jest już realizowany w Brandenburgii. Początkujący kierowcy, którzy zainstalują w swych samochodach urządzenie, kosztujące 300-400 euro, mają tam obniżoną o połowę składkę ubezpieczeniową.


Oczywiście ten szumnie brzmiący "nadzór satelitarny" wygląda na najzwyklejszy w świecie GPS...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 06, 2009 1:21 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Cytuj:
kierowcy, którzy zainstalują w swych samochodach urządzenie, kosztujące 300-400 euro, mają tam obniżoną o połowę składkę ubezpieczeniową.


Podoba mi się taki pomysł, ale mogliby go zastosowac dla wszystkich kierowców. Może za jakiś czas firmy ubezpieczeniowe wyczają zależności i wyliczą, że np kierowca z ogranicznikiem powoduje średnio 10x rzadziej wypadek niż taki bez ogranicznika i ustawią proporcjonalne składki po prostu. Jak się okaże, że jeden płaci 300zł a drugi 3000 to ludzie szybko nauczą się jeździć przepisowo.

Kij i marchewka, classic :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 06, 2009 12:12 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
Ja bym się kłócił z ideą ograniczników prędkości. Są sytuacje, w których przekroczenie dopuszczalnej prędkości maksymalnej może pozwolić uniknąć wypadku (np. przy wyprzedzaniu). Oczywiście są to bardzo wyjątkowe sytuacje, ale jednak się zdarzają.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL