Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [PZP] Oś Saska
PostNapisane: Pn sty 20, 2014 9:17 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://konsultacje.um.warszawa.pl/conte ... orzadzania

Cytuj:
DODATKOWY TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW: wnioski można składać do 30 stycznia 2014 roku. Wnioski złożone w pierwszym terminie do 17 grudnia 2013 zachowują ważność.

Wnioski należy składać na piśmie, można je przesłać za pośrednictwem poczty lub dostarczyć osobiście do w siedziby Urzędu m. st. Warszawy, ul. Marszałkowska 77/79, 00-683 Warszawa, na parterze wejście od ul. Marszałkowskiej.

Wniosek powinien zawierać nazwisko, imię, nazwę i adres wnioskodawcy, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy. W tytule wniosku należy wskazać nazwę planu: "Wniosek do planu Osi Saskiej".


Plan obejmować będzie wszystko od Krakowskiego do Jana Pawła, od południa Grzybowską i Królewską, a od północy nie chce mi się szukać numerów działek :P

Poniżej moja propozycja wniosków, do wykorzystania i dyskusji.

Cytuj:
1) uwzględnienie w planie ograniczenie przekroju ul. Marszałkowskiej do jednojezdniowego poprzez likwidację jezdni wschodniej oraz przekształcenie torowiska tramwajowego w pas autobusowo-tramwajowy.

Likwidacja jezdni wschodniej umożliwi połączenie terenu zielonego znajdującego się obecnie między jezdniami z pozostałą częścią parku, jak też przywróci możliwość podróży niezmotoryzowanych wzdłuż torowiska (piesi mieli wcześniej możliwość korzystania z przejścia przez pałac przy ul. Senatorskiej, lecz możliwość ta została zlikwidowana wraz z jego prywatyzacją; rowerzyści mogli jedynie korzystać z jezdni). Ograniczenie przekroju ulicy do jednej jezdni wpłynie również pozytywnie na płynność ruchu kołowego w centrum, ograniczając jego natężenie i podnosząc konkurencyjność innych sposobów przemieszczania się.

2) uwzględnienie w planie przejścia dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów przez Marszałkowską (jako czwarte ramię skrzyżowania) na pl. Żelaznej Bramy. Przejście powinno być wyposażone w jakąś formę uspokojenia ruchu (umieszczone na wyniesienie, poprzedzone progami spowalniającymi), lub przynajmniej wyposażone w azyl.

Obecnie odległość między przejściami dla pieszych przez Marszałkowską wynosi 500m, co jest odległością zbyt dużą jak na obszar śródmiejski i otoczenie parku. Wytyczenie przejścia będzie zgodne z celami obowiązującej strategii rozwoju transportu Warszawy, w tym zwłaszcza:

- Usprawnienie ruchu pieszego, w tym tworzenie stref ruchu pieszego, modernizowanie ciągów pieszych i przejść przez jezdnie.
- Eliminowanie barier komunikacyjnych dla ruchu pieszego i rowerowego, w tym poprzez uzupełnianie przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerów (nowych i zastępujących kładki i tunele).

3) Uwzględnienie w zapisach dotyczących przekroju ulic Grzybowskiej i Królewskiej pasów dla rowerów.

Ulice te mają w większości przekrój czteropasmowy, zbyt duży jak na obszar śródmiejski, i zachęcający do niebezpiecznej jazdy. Wytyczenie pasów dla rowerów poprawi bezpieczeństwo i płynność ruchu, zwiększając udział środków transportu nie generujących zatorów drogowych.

4) Uwzględnienie w zapisach dotyczących al. Jana Pawła II dróg dla rowerów po obu stronach jezdni.

Aleja Jana Pawła II jako istotny ciąg komunikacyjny wymaga obustronnych dróg dla rowerów. DDR po stronie wschodniej jest tym bardziej uzasadniony, że po tej stronie biegnie już ciąg rowerowy od ul. Stawki do ul. Nowolipki.

5) Ograniczenie przekroju jezdni al. Jana Pawła II do nie więcej niż dwóch pasów ruchu w jednym kierunku.

Obecny przekrój alei nie przystaje do obszaru śródmiejskiego, gdzie zarówno ze względów strategicznych (dążenie do poprawy jakości życia i warunków ruchu w mieście wskazane w dokumentach strategicznych miasta) jak i środowiskowych (programy ochrony powietrza) konieczne jest ograniczanie, a nie pobudzanie wzrostu ruchu samochodowego. Zmniejszenie przekroju ulicy zmniejszy zatłoczenie i zanieczyszczenie w obszarze śródmiejskim poprzez ograniczenie natężenia ruchu, poprawiając przy tym atrakcyjność obszaru.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL