Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz wrz 26, 2013 10:31 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Po Warszawie nocą kierowcy jeżdżą 100-120 na godzinę, bo mamy te nieszczęsne "miejskie dwupasmówki", które w miastach zachodnich występują dużo mniej powszechnie. No i dużo mniej powszechne jest jeżdżenie 100-120 na godzinę tam, gdzie wolno 60.

Tak czy siak, w dzień tak jeździć się z reguły jednak nie da, więc prędkość jazdy autem w stosunku do nocy spada bardzo znacząco, budując fałszywe wrażenie "straszliwie zakorkowanego" miasta. Byłem w paru europejskich stolicach i Warszawa wcale zakorkowana - relatywnie - nie jest.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 26, 2013 12:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
G.Madrjas napisał(a):
No i dużo mniej powszechne jest jeżdżenie 100-120 na godzinę tam, gdzie wolno 60.
Zastanawiam się, czy TomTom przypadkiem nie odsiewa takich próbek pobranych z naruszeniem prawa. Kolejna wątpliwość - czy delikwent świadom że parametry jego jazdy są non stop rejestrowane (a tak właśnie TomTom pozyskuje dane) będzie skłonny przekraczać dozw. prędkość o 100%? Albo wręcz czy podejmując się roli królika doświadczalnego nie podpisuje zobowiązania do przestrzegania prawa?

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 26, 2013 12:32 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Wielokrotnie jechałem z taksówkarzem wyposażonym w GPS (choć nie jestem pewien, czy za każdym razem był to TomTom) - nie zauważyłem zmiany jakościowej prowadzenia pojazdu.

Ale wątpliwość jest ciekawa.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 03, 2014 10:53 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt lis 18, 2011 13:25
Posty: 164
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,12 ... #LokWawTxt
Cytuj:
Autobus 118 podjeżdżający na przystanek przy Placu Trzech Krzyży zahaczył o latarnię. W wyniku zdarzenia przewróciła się jedna pasażerka. Została zabrana do szpitala. Kierujący autobusem jest trzeźwy.

... zahaczył o latarnię znajdującą się ok. 20cm od krawędzi zatoki.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 04, 2014 8:30 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Ale tam nie ma zatoki, jest pas, na który autobusy tam zawsze podjeżdżają pod kątem.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 8:52 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt lis 18, 2011 13:25
Posty: 164
Fakt. Zasugerowałam się grubą liną oddzielającą.
Ale w tym miejscu sytuacja jest podobna do obecności zatoki z uwagi o kąt podjazdu (o którym wspomniałeś).

Zemściła się niedbałość budowy infrastruktury. Latarnia utrudnia wymianę pasażerów i bezpieczne podjechanie autobusem.
Ale widocznie bardziej się opłaca odwalenie "eleganckiego" bubla i klepanie autobusu niż odpowiednie urządzenie przestrzeni... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 16:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Swego czasu ZDM popisywał się złotymi myślami, że nigdzie nie jest powiedziane, że 1,5m przestrzeni dla pasażerów na przystanku musi być od strony autobusu. Jak widać, utrudnia to życie nie tylko pasażerom.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 02, 2019 19:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Innowacyjny sposób na podwójną poprawę płynności ruchu dzięki zatokom: nie tylko spędza się autobusy z jezdni, ale przy okazji eliminuje rowerzystów. I to wszystko zaprojektowane i zaklepane przez fachowców-drogowców!

https://iotwock.info/artykul/niewygodna-sciezka/706400

Obrazek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 27, 2021 7:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmias ... B.1-L.2.zw

Cytuj:
Budowa drogowej nowinki w Gdańsku rozpoczęła się w ostatnich dniach. Antyzatoka tworzona jest poprzez poszerzenie chodników i obustronne zawężenie jezdni.

Jak wykazały przeprowadzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni analizy ruchu, kierowcy na ul. Kochanowskiego jeżdżą ze średnią prędkością powyżej 50 km/h, choć obowiązuje tam strefa Tempo 30. Na problem zbyt szybko jadących aut zwracali uwagę również mieszkańcy. Stąd decyzja o zastosowaniu w tym miejscu (dokładnie na wysokości posesji Wrzeszczańska 13) pierwszej w Gdańsku antyzatoki.

- To odwrotność tradycyjnej zatoki autobusowej. Klasyczna zatoka to miejscowe poszerzenie jezdni, kosztem np. chodnika, mające na celu umożliwienie zatrzymania się autobusu poza pasem ruchu. Antyzatoka to rozwiązanie odwrotne. Do wyznaczenia miejsca zatrzymania się autobusu poszerza się powierzchnię dla pieszych (chodnik lub peron przystankowy), a zawęża jezdnię - wyjaśnia Magdalena Kiljan z GZDiZ.

Oba pasy ruchu zostaną zawężone w taki sposób, że na środku jezdni w miejscu przystanku powstanie jeden pas. Obowiązywać będzie na nim ruch dwukierunkowy.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 04, 2022 16:47 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 199
axxenfall napisał(a):
Innowacyjny sposób na podwójną poprawę płynności ruchu dzięki zatokom: nie tylko spędza się autobusy z jezdni, ale przy okazji eliminuje rowerzystów. I to wszystko zaprojektowane i zaklepane przez fachowców-drogowców!




W Suwałkach to wspaniałe rozwiązanie znane jest od lat, na zdjęciu stan z 2012, ostatnio byłem tam we wrześniu (2021) i nic się nie zmieniło:


https://i.ibb.co/0QkF2Ns/suwa-ki.jpg
(nie umiem wkleić obrazka jak się okazuje)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL