Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt maja 21, 2013 14:40 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr gru 05, 2012 10:50
Posty: 27
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 30, 2013 8:28 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Projekt:

http://zm.org.pl/download/projekty/muranow_tempo30-135/

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 30, 2013 11:02 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Zabawne, w ankiecie na TVNWarszawa na początku 70% było za, 30% było przeciw. Teraz jest odwrotnie.
Beton się obudził?

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 04, 2013 17:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Tymczasem, w innej eurpejskiej stolicy:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/szok-duze-miasto-wprowadza-ograniczenie-do-20-kmh,1924383
Cytuj:
Rewolucja w ruchu samochodowym w Paryżu. Już niedługo na ponad jednej trzeciej ulic francuskiej stolicy dozwolona prędkość ograniczona zostanie do 20-30 kilometrów na godzinę. Paryskie merostwo chce w ten sposób zmniejszyć liczbę wypadków.
W handlowych dzielnicach Paryża od września prędkość ma zostać ograniczona do 20 kilometrów na godzinę, a wokół ponad 1300 szkół i przedszkoli - do 30 kilometrów na godzinę. Nowe uregulowania dotyczą odcinków o łącznej długości 560 kilometrów. To ponad jedna trzecia wszystkich paryskich ulic.

Według władz miasta, reforma będzie kosztowała 2,4 miliona euro. Merostwo podkreśla, że aby zatrzymać samochód jadący z prędkością 30 kilometrów na godzinę potrzeba 13 metrów. Dystans ten zwiększa się dwukrotnie, kiedy auto jedzie z prędkością 50 kilometrów na godzinę. Ograniczenia mają więc zwiększyć bezpieczeństwo, a także zachęcić kierowców do pozostawiania aut na parkingach i korzystania z metra, by zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza.

- Życie stanie się bardzo trudne! Rozumiem, że władze chcą zwiększyć bezpieczeństwo na ulicach, ale nie jestem pewien, czy to najlepszy sposób - mówi paryskiemu korespondentowi RMF FM Markowi Gładyszowi zrezygnowany paryski kierowca. - Świat stanął na głowie. To głupota, bo będzie jeszcze więcej korków, a ludzie przecież muszą dojeżdżać do pracy - wścieka się inny.

Wielu pieszych jest jednak z tej reformy zadowolonych. Twierdzą, że przechodząc przez ulicę będą się czuli bezpieczniej. Tym bardziej, że wielu paryżan tradycyjnie już nie przechodzi przez ulicę na pasach, tylko w dowolnie wybranych miejscach. Z drugiej strony kierowcy często wymuszają pierwszeństwo na przejściach dla pieszych, nie zważając na przechodniów.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 24, 2013 11:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 91509.html
Cytuj:
OPINIA RADY OSIEDLA
30 km/h po Muranowie?
Mieszkańcy mówią "nie"
"Rada Osiedla Muranów po przeprowadzeniu szeregu rozmów z mieszkańcami jest przeciwna wprowadzeniu na terenie Osiedla strefy Tempo-30" – piszą w oficjalnym stanowisku jej przedstawiciele.


O tym, że urzędnicy z Zarządu Transportu Miejskiego chcą wprowadzić podniesione skrzyżowania, wyspy dla pieszych i progi spowalniające w części Śródmieścia (poza kilkoma największymi ulicami - red.), pisaliśmy już w kwietniu. W ostatnich tygodniach do głosu doszli mieszkańcy, którzy mogli się wypowiedzieć na temat planu, który ma objąć nie tylko Muranów, ale również Nowe Miasto.

Chcą innych rozwiązań
Podczas spotkań urzędnicy i eksperci z Holandii przekonywali mieszkańców do tego pomysłu. - Nie chcemy przebudowywać ulic, ale zmieniać organizację ruchu, wyczyścić teren z niepotrzebnych znaków tak, by działał tam ruch lokalny, generowany przez mieszkańców strefy oraz ruch celowy, generowany przez przyjeżdżających do niej w konkretnym celu – przekonywali.
Mieszkańców Muranowa jednak nie przekonali. Rada osiedla negatywnie zaopiniowała pomysł wprowadzenia strefy Tempo-30.
"Pomysł ten nie jest inicjatywą lokalną, dlatego rekomendujemy rozważenie innej formy organizacji ruchu, która byłaby zgodna z potrzebami mieszkańców oraz osób odwiedzających nasze osiedle" – czytamy w stanowisku rady.
"Pragniemy zwrócić uwagę, że idea likwidacji istniejących ścieżek rowerowych i przesunięcie ruchu z nich na jezdnię poskutkuje wzrostem prawdopodobieństwa groźnych w skutkach kolizji z udziałem cyklistów, co wydaje się sprzeczne z intencjami autorów koncepcji strefy Tempo-30" – piszą dalej.

Oferują pomoc
Powołują się także na oficjalne statystyki, które miał przedstawić burmistrz Śródmieścia:
"Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Burmistrza W. Bartelskiego podczas konsultacji społecznych, na terenie planowanym do objęcia "strefą" w ciągu ostatnich lat nie doszło do żadnych wypadków".
Zapewniają też, że chcą współpracować w celu opracowania nowej organizacji ruchu. "Spełniającej oczekiwania mieszkańców i gości Muranowa" – zaznaczają w swojej opinii.

Rowerzyści pojadą ulicami?
Pomysł wprowadzenia strefy Tempo-30 nie spodobał się również burmistrzowi Śródmieścia. - Chodzi o dwie kwestie. Po pierwsze, to nie leży w ich kompetencjach, a po drugie, moim zdaniem organizacja ruchu na Muranowie jest dobra. Tam, gdzie to niezbędne, są już ograniczenia do 30 km/h, a w pozostałych miejscach można bezpiecznie jechać 50 km/h - mówi jeszcze w kwietniu Wojciech Bartleski.
Już podczas konsultacji mieszkańcy zwracali uwagę, że większym problemem, niż szybko jeżdżące samochody na Muranowie, są rowerzyści na chodnikach. - Strefa Tempo 30 pomoże też w tym. Rowerzyści jeżdżą po chodnikach, ponieważ boją się po ulicy. Nie wszędzie da się jednak zbudować ścieżki. Gdy rowerzyści poczują się bezpiecznie, przerzucą się na ulicę nawet jeśli nie będzie tam ścieżki – odpowiadał wówczas Łukasz Puchalski, pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej.

Geniusze w akcji... :twisted:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 30, 2013 17:09 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
tvn warszawa napisał(a):
"Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Burmistrza W. Bartelskiego podczas konsultacji społecznych, na terenie planowanym do objęcia "strefą" w ciągu ostatnich lat nie doszło do żadnych wypadków".


Burmistrz kłamie, patrz np.:
http://www.zdm.waw.pl/uploads/media/A-0 ... 2010r..jpg
http://www.zdm.waw.pl/uploads/media/A-0 ... 011_01.pdf

W 2007 był nawet wypadek śmiertelny:
http://www.zdm.waw.pl/uploads/media/A-0 ... w_2007.jpg

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL