Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn kwi 22, 2013 21:09 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn kwi 22, 2013 21:04
Posty: 11
Czy pociągi towarowe z towarami przewożonymi obecnie TIRami mogłyby jechać przez Warszawę tranzytem po wdrożeniu "TIRów na tory" (np. przez Dworzec Gdański), czy też musiałyby jechać kolejową obwodnicą (np. przez Pilawę)?

Problem w tym, że obwodnica kolejowa przecina jeden z najcenniejszych obszarów przyrodniczych Mazowsza - siedliskowo-ptasi obszar Natura 2000 Bagno Całowanie w Mazowieckim Parku Krajobrazowym. Linia kolejowa na tym odcinku jest dwutorowa, ale nasyp ma zaledwie około 8 m szerokości, więc szerokie pociągi nie będą mogły się minąć. Boję się, że poszerzenie nasypu zaszkodzi tej "perełce Mazowsza". Linia kolejowa nr 12, przebiegająca przez Bagno Całowanie, jest przewidziana do modernizacji, wpisano ją do transeuropejskich korytarzy transportowych TEN-T. Obecnie w Wikipedii można znaleźć informacje, że maksymalna prędkość na tej linii to 60 km na godzinę. Byłaby bardzo pomocna w przenoszeniu tranzytu ciężarówek na linie kolejowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 29, 2013 20:39 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn kwi 22, 2013 21:04
Posty: 11
Czyli ta średnicowa linia nie byłaby dla pociągów towarowych... Jeżeli nie chcemy mieć TIRów na drogach (i słusznie), to musimy gdzieś je poprowadzić koleją... Na tę obecnie wąską i prowadzącą przez Bagno Całowanie esełkę (lk 12 Czachówek - Pilawa)? Boję się, że jej przebudowa (poszerzenie nasypu o jakieś 5 m, żeby szerokie pociągi się mieściły) naprawdę zaszkodzi BC. Podobno ma być na niej prędkość 120 czy moze i nawet 160 km na godz. osiągalna po modernizacji...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 30, 2013 8:54 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
To może należy zawnioskować i jakiś wiadukt?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 30, 2013 18:21 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
dw801 napisał(a):
Jeżeli nie chcemy mieć TIRów na drogach (i słusznie), to musimy gdzieś je poprowadzić koleją... Na tę obecnie wąską i prowadzącą przez Bagno Całowanie esełkę (lk 12 Czachówek - Pilawa)? Boję się, że jej przebudowa (poszerzenie nasypu o jakieś 5 m, żeby szerokie pociągi się mieściły) naprawdę zaszkodzi BC. Podobno ma być na niej prędkość 120 czy moze i nawet 160 km na godz. osiągalna po modernizacji...


Co to znaczy "wąska linia"? I "szerokie pociągi"?

Poza mostem przez Wisłę cała linia jest dwutorowa. Ponieważ budowano ją na potrzeby wymiany ze Związkiem Radzieckim, strzelam że jest dostosowana do skrajni szerokotorowej, podobnie jak północno-wschodnia część obwodnicy (Legionowo - Tłuszcz - Pilawa). Tak to wygląda obecnie:

http://goo.gl/maps/Epjyb

Po co, na litość, poszerzać nasyp o 5 m? Skoro normatywna szerokość międzytorza do 160 km/h to 4 m od osi do osi, czyli ok. 2,5 m między szynami?

Prędkość konstrukcyjna też powinna być przyzwoita (100 km/h?). Obecne 50-60 km/h wynika ze straszliwego zapuszczenia linii. Zapewne w zasadzie wystarczyłaby rewitalizacja, pewnie dałoby się uzyskać 110-120 km/h, jak dla towarowych to świat i ludzie. Bonusowo można skorygować lokalizację niektórych przystanków pod kątem reaktywacji ruchu pasażerskiego (w zasadzie wszystkich) albo dodać nowe (Góra Kalwaria Miasto). Bez sensu jest robić tutaj mega modernizację pod 160 km/h dla pasażerskich. Pendolino Skierniewice-Łuków ma tu śmigać?

Trochę OT to w ogóle jest, proponuję przenieść do wątku ogólnomazowieckiego:

viewtopic.php?f=2&t=2577

albo wydzielić osobny wątek dla obwodnicy towarowej, jeśli jest potrzeba szerszego przedyskutowania sprawy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 01, 2013 10:42 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn kwi 22, 2013 21:04
Posty: 11
Linia Warszawa - Siedlce ma 10 m nasypu:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.17 ... 02;0;0;871

A linia Skierniewice - Łuków tylko 8:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.96 ... 0;0;53;760

Pod Tarczynem widać 9 m:

http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.97 ... ;0;107;801

Na linii tej przystanek Warszówka powinien być przeniesiony o około 1,5 km na zachód, w pobliże drogi nr 801. A stacja w Osiecku powinna znowu przyjmować pasażerów. Tym bardziej, że jest możliwość poprowadzenia uznawanej za utopijną autostradowej obwodnicy Warszawy właśnie przez południowe części gmin: Sobienie-Jeziory i Osieck, więc to by była forma rekompensaty za straty w powierzchni gruntów ornych i środowisku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 01, 2013 20:16 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Południowa obwodnica (drogowa) Warszawy jest prowadzona w granicach miasta.
Przez gminę Sobienie-Jeziory prowadzona nie będzie.
Linia kolejowa jest w marnym stanie i przydała by się jej rewitalka.
Poszerzanie nasypu nie jest do niczego potrzebne.
A kwestia umiejscowienia przystanków to sprawa wtórna i nie stanowi
większego problemu. Wystarczy, że się gmina z PKP dogada.
Z KMami w sprawie kursowania pociągów i z PLKą w sprawie budowy
przystanków. Pytanie tylko komu to potrzebne - czyli jaki będzie
popyt.
Dziś w dobie zwijania linii kolejowych bardziej można liczyć
na jej likwidację niż remont.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 02, 2013 13:55 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn kwi 22, 2013 21:04
Posty: 11
Kolejowa Obwodnica Towarowa - czyli KOT:)

Obecnie jest odcinek Skierniewice - Pilawa - Łuków. Jest też linia Pilawa - Tłuszcz. LK 10 Legionowo - Tłuszcz bywa nazywana północną kolejową obwodnicą towarową. Brakuje odcinka północno-zachodniego i zachodniego do utworzenia typowej obwodnicy (jakby była linia Modlin - Płock i przedłużenie CMK do Płocka to warszawska KOT by się zamknęła).

KOT mogłaby być bardzo użyteczna, jeżeli postawi się na bardziej ekologiczny transport intermodalny ograniczający ruch TIRów.

O usunięciu LK 12 nie ma mowy. Ma być modernizowana. Naprawdę w urzędzie gminy Sobienie-Jeziory widziałem ogłoszenie o modernizacji. Ale usunięcie wąskiego gardła pod Górą Kalwarią to sprawa priorytetowa. Most musi być dwutorowy. W pasie kolejowym jest miejsce na drugi tor. Może bez poszerzenia nasypu pociągi towarowe będą mogły jeździć tam 120 km na godzinę? Wtedy byłaby lepsza konkurencja dla tranzytu za pomocą ciężarówek.

Słyszałem, że podobno LK 12 mają modernizować pod budowę jakiejś inwestycji w gminie Sobienie-Jeziory w jej pobliżu.

http://www.kompasinwestycji.pl/centrum- ... nowie-9901

Pisze tu o centrum logistycznym na działce o powierzchni 50 ha. Mi się wydaje, że jeżeli takie centrum będzie powstawać, to docelowo zajmie znacznie większą powierzchnię. I jeżeli jest linia kolejowa, to musi być terminal intermodalny, punkt przeładunkowy, bocznica kolejowa. Na tym terenie są głównie grunty orne, z reguły średniej jakości, ale bez kamieni i niepodatne na erozję, więc nieco szkoda. Mogliby taki terminal budować w Mszczonowie, Tarczynie, Górze Kalwarii lub Pilawie. Byłby lepszy dojazd.

Poza tym LK 12 została wpisana do transeuropejskich korytarzy transportowych TEN-T:

Obrazek

Jest więc duża szansa na jej modernizację. Ale czy ruch wzrośnie? Jeżeli Tiry na tory zdobędą popularność, to tak. Gmina Sobienie-Jeziory nie może doczekać się wiaduktu nad LK 12. Na drodze nr 801 jest strzeżony przejazd kolejowy. Znajduje się on przy samym wjeździe do gminy. Na drodze jest wiele obwodnic - Karczewa i Sobiekurska na północ, Sobień-Jezior i Wilgi na południe. Są to drogi jednojezdniowe z utwardzonymi poboczami. Od kilkunastu lat. Tylko wiaduktu nad kolejową obwodnicą towarową nie ma...

Jak zostanie ukończona ekspresowa obwodnica Warszawy (S2, S17, S8), to którędy będzie szedł szlak dla międzynarodowego tranzytu? Na tę dwujezdniową drogę ekspresową czy na wąską, jednojezdniową, krętą DK 50? KOT mogłaby znacznie odciążyć drogi prowadzące do Warszawy z ruchu ciężarówek jadących tranzytem. To oznacza także znacznie mniej spalin i luźniejsze drogi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt maja 03, 2013 19:32 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn kwi 22, 2013 21:04
Posty: 11
Nowy post - dotyczy kwestii wiaduktów.

O drodze nr 801 (trasie nadwiślańskiej) i kłopotliwym przejeździe przy wjeździe do gminy Sobienie-Jeziory.

Ruch na linii kolejowej Skierniewice - Łuków może znacznie wzrosnąć, bo planowana jest jej przebudowa (wpisano ją nawet do transeuropejskich sieci transportowych), mają być w niektórych miejscach obok niej ekrany dźwiękochłonne. To fragment kolejowej obwodnicy Warszawy. To odcinek linii kolejowej nr 12 (CE 20). Linia ta byłaby bardzo użyteczna przy wdrożeniu idei :tiry na tory".

Wąskie gardło na DW 801 w Dziecinowie: Podobno w urzędzie gminy Sobienie-Jeziory jest do zobaczenia projekt rozbudowy drogi 801. Jest on dziwny, wręcz niedorzeczny - nie ma wiaduktu, obwodnicy! Droga idzie przez wieś tak, jak idzie dalej. Mają być drogi serwisowe i chodniki, nawet sygnalizacja świetlna. Zaprojektowano dwa ronda: na skrzyżowaniu z 805 i... obok dwóch sklepów przy zakręcie w stronę Otwocka. Na rondzie południowym mają być światła z każdej z czterech stron (pewnie jako związane z przejściami dla pieszych). Światła mają być też na przejściu dla pieszych przy przystankach autobusowych. Nie uwzględniono inwestycji Włodarzewskiej ani tego, że na wschodzie Dziecinowa są inwestycje generujące ruch samochodów ciężarowych (szklarnie), który obecnie odbywa się po pylistych drogach niepublicznych...

Trzeba nadmienić, że w okolicy są wiadukty nad znacznie mniej ważnymi drogami, niż docelowa główna ruchu przyspieszonego nr 801. DW 862, droga lokalna między Osieckiem a Grabianką, droga Jaźwiny - Augustówka i kolejna droga lokalna na wschód od niej idą wiaduktami nad LK 12!

I jeszcze kwestia wiaduktu dla Pilawy na DW 805. Tam do LK 12 dołącza się jeszcze ruch z linii Warszawa - Lublin. Ruch kolejowy jest bardzo duży, a to centrum miasta. Możliwa jest też budowa wiaduktu dla Pilawy na obwodnicy w ciągu 805 (jest w planach Mazowsza). Typuję obszar między zabudową Pilawy a rezerwatem Rogalec jako najlepsze miejsce pod budowę Autostradowej Obwodnicy Warszawy (kolejny wiadukt). Ale w centrum Pilawy wiadukt być musi, tak samo jak w Tłuszczu, który walczy o wiadukt.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL