zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Podział zadań przewozowych http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=2832 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | axxenfall [ N mar 17, 2013 18:50 ] |
Tytuł: | Podział zadań przewozowych |
Zebrane w formie graficznej dane z różnych źródeł dla szeregu miast w Europie: http://www.epomm.eu/tems/ Dla Warszawy wciąż są dane z badań ruchu 2005, ale w Krakowie np. są już nowsze - z 2010 - i choć udział samochodów wzrósł, to nadal wynosi poniżej 30% (wliczając taksówki). Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | axxenfall [ Śr sty 25, 2017 18:38 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54093.html Agnieszka Serbeńska napisał(a): Udział komunikacji publicznej sięga w Krakowie 36,3 proc. w całym ruchu miejskim. Prywatne samochody to 33,7 proc., podróże piesze – 28,4 proc., a rowerowe – 7 proc. W najbliższych latach, łączny udział w ruchu komunikacji publicznej oraz ruchu pieszego i rowerowego ma wzrosnąć do ok. 75 proc. Taki jest cel nowej polityki transportowej Krakowa. Jej podstawą jest restrykcyjne ograniczenie ruchu samochodowego w centrum miasta. Główne problemy centrum Krakowa to dokuczająca mieszkańcom aneksja chodników przez parkujące auta i spowijający miasto smog. Zaproponowane przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rozwiązania w organizacji ruchu mają sprzyjać poprawie jakości powietrza, służyć ograniczeniu hałasu komunikacyjnego i przywrócić estetykę przestrzeni, szczególnie śródmieścia Krakowa. Chodzi o to, by mieszkańcy historycznego obszaru, którzy w tej chwili najintensywniej odczuwają negatywne oddziaływania transportu, nie wyprowadzali się z powodu złych warunków życia. Nowe podejście zmieni strefy Nowe podejście przyjmowane w miejskiej polityce transportowej opiera się na strefowaniu dostępności ruchu samochodowego. – To śmiały krok – przyznaje Łukasz Franek, wicedyrektor ZIKiT ds. transportu. Równocześnie zaznacza, że przyjęta koncepcja zmian jest autorskim rozwiązaniem urzędników. W jej tworzeniu uwzględniono odpowiednie modele organizacji ruchu z hierarchizacją układu ulic oraz dostępności obszarów dla samochodów. Część rozwiązań Kraków już wdrożył w ścisłym, zabytkowym kwartale. Kolejne proponowane zmiany dotyczą obrębu II obwodnicy, a więc śródmiejskiej części Krakowa. Tam część ulic zostanie przekształcona z dwukierunkowych w jednokierunkowe. Zasadnicza zmiana polega na wprowadzeniu trzech nowych stref miasta. Pierwsza, umownie nazywana złotą, obejmie ścisłe, zabytkowe centrum, gdzie w tej chwili obowiązują dość restrykcyjne ograniczenia dla ruchu samochodów (obszar i otoczenie Rynku Głównego). Druga strefa, nazwana srebrną, to przede wszystkim ulice wewnątrz tzw. pierwszej obwodnicy, gdzie obecnie obowiązuje ograniczony wjazd dla samochodów. Trzecia – zielona strefa – to wewnętrzne ulice śródmieścia. Wprowadzenie tej strefy oznacza małą rewolucję. Zgodnie z zakładanymi planami główny układ uliczny służący przemieszaniu się i wjazdom z innych części miasta ma pozostać otwarty. Zapewniony więc będzie dostęp do ulic handlowych i do obiektów użyteczności publicznej. Zmiana obejmie uliczki wewnętrzne, których zasadnicza funkcja wiąże się z zamieszkaniem i gdzie właściwie nie ma działalności handlowo-usługowej. – Te uliczki powinny służyć mieszkańcom. Po uspokojeniu będą bardziej przyjazne i bezpieczniejsze – podkreśla Łukasz Franek. Mniej samochodów z zewnątrz i redukcja miejsc do parkowania do takiej liczby, która zaspokoi potrzeby mieszkańców, to poszerzenie przestrzeni publicznej. W efekcie nastąpi uwolnienie ulic i chodników dla pieszych i rowerzystów, a także zostanie wygospodarowany teren pod wprowadzenie dodatkowej zieleni w ciągach ulic i w sąsiedztwie budynków. Nowe regulacje z zakresu organizacji ruchu są przedkładane odpowiednim komisjom Rady Miasta. Będą też opiniowane przez radnych Dzielnicy I, bo zmiany przede wszystkim nastąpią w tym obszarze. Założenia ponadto zostaną omówione na spotkaniach z grupami mieszkańców Krakowa. Zebrane w ten sposób wnioski posłużą do udoskonalenia i poprawienia koncepcji nowej organizacji ruchu. Jej wprowadzenie będzie możliwe już jesienią tego roku. Komunikacyjna alternatywą Równolegle z wprowadzaniem ograniczeń dostępności dla samochodów poprzez reglamentowanie przestrzeni publicznej do parkowania, miasto wzmocni komunikację publiczną. W zasadzie już od pewnego czasu jej standard się poprawia, co pokazują wyniki badań satysfakcji pasażerów.– Mamy dobry transport zbiorowy, jego użytkownicy go doceniają i musimy ich zatrzymać – podkreśla wicedyrektor ZIKiT przypominając, że w korytarzach transportowych miasta funkcjonują linie wysokiej częstotliwości. Ich liczba w najważniejszych korytarzach i częściach miasta będzie zwiększana, stanowiąc zachętę dla innych do korzystania z tej formy podróży. Według urzędników rozwój transportu zbiorowego może spowodować kilkuprocentowy spadek udziału ruchu samochodów osobowych. Chodzi o zachęcenie tych, którzy w tej chwili dojeżdżają do pracy czy szkoły własnym autem. Łukasz Franek zaznacza, że w miastach charakteryzujących się dobrymi wskaźnikami jakości życia, ruch samochodowy nie przekracza 25 proc. całego ruchu w mieście. Do tego zmierza Kraków. I to jest właściwe nastawienie. |
Autor: | pzinek [ Śr sty 25, 2017 20:08 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
Cytuj: Udział komunikacji publicznej sięga w Krakowie 36,3 proc. w całym ruchu miejskim. Prywatne samochody to 33,7 proc., podróże piesze – 28,4 proc., a rowerowe – 7 proc. >100% |
Autor: | pzinek [ Śr sty 25, 2017 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
Wg badania ruchu z 2013 http://krakow.pl/zalacznik/154821 rowery to 1,2%. 7% nie mial nawet Gdańsk w 2016. Dla mnie te zmiany są mało znaczące. Stare Miasto to bardzo mała cześć całego ruchu. Nie jest to też najważniejszy cel i źródło podróży. Patrząc na tempo wdrażania postanowień referendum rowerowego to nie wróżę sukcesu |
Autor: | axxenfall [ Śr sty 25, 2017 21:34 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
pzinek napisał(a): Cytuj: Udział komunikacji publicznej sięga w Krakowie 36,3 proc. w całym ruchu miejskim. Prywatne samochody to 33,7 proc., podróże piesze – 28,4 proc., a rowerowe – 7 proc. >100% Może 7 została wstawiona zamiast podobnie wyglądającej 1? Wg http://krakow.onet.pl/jaki-ruch-w-krako ... mwaj/s6dvt , ruch rowerowy w ostatnich badaniach ruchu miał udział na poziomie 1,2%. |
Autor: | pzinek [ Śr sty 25, 2017 21:41 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
Napisałem to samo 4 min wcześniej |
Autor: | kondi34 [ Pn sty 30, 2017 14:31 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
Dzięki wielkie. Na pewno takie zbiorcze zestawienie może się przydać do badań własnych lub przy ustalaniu nowych tras, prognozach wejścia na nowy rynek |
Autor: | axxenfall [ Cz lut 09, 2017 18:31 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
Wrocław: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54236.html Cytuj: Na jednym z prezentowanych slajdów opisano podział ruchu w mieście, opierając się na dość już starych kompleksowych badaniach z lat 2010/11. Wynika z niego, że ruch nie samochodowy (czyli komunikacja publiczna, rower i na piechotę) stanowi w stolicy Dolnego Śląska 57 proc… Cel na 2020 r. to 60 proc. Niewiele, ale zawsze coś.
|
Autor: | axxenfall [ Wt mar 21, 2017 18:44 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54709.html Cytuj: Miasto liczy na wzrost udziału komunikacji miejskiej w codziennych przejazdach. Jeśli wziąć pod uwagę podróże niepiesze, ta wartość utrzymuje się na poziomie 56,9% (samochody – 38,6%). – Chcielibyśmy doprowadzić do tego, by na przestrzeni najbliższych kilku lat z komunikacji miejskiej korzystało 65% mieszkańców – mówi Kaznowska. Jako punkt odniesienia i ku pamięci, wyniki WBR2015: Cytuj: Do najważniejszych wyników WBR 2015 należą: * średnia dobowa liczba podróży mieszkańca Warszawy, w wieku 6 lub więcej lat, w dniu roboczym - 1,99, * liczba podróży wszystkich mieszkańców Warszawy j. w. w ciągu doby – 3,35 mln, * udział w dobie podróży rozpoczynanych w godzinie szczytu porannego (7:00 – 8:00) – 14,1%, * struktura podróży według sposobu przemieszczania się: pieszo – 17,9%, komunikacją zbiorową – 46,8%, samochodem osobowym – 31,7%, rowerem – 3,1%, inaczej (np. motocyklem, z wykorzystaniem parkingów „P+R”) - 0,5%, * struktura podróży innych niż piesze, według użytych środków transportu: komunikacją zbiorową – 56,9%, samochodem osobowym – 38,6%, rowerem – 3,8%, inaczej - 0,7%, * liczba pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających w ciągu doby: do i z Warszawy – po 480.000 w każdym kierunku, do i z obszaru centralnego wewnątrz istniejącej i planowanej Obwodnicy Śródmiejskiej – po 520.000 w każdym kierunku, liczba pojazdów przejeżdżających w ciągu doby przez Wisłę po 220.000 w każdym kierunku. oraz badania internetowego: (http://transport.um.warszawa.pl/warszaw ... i-wbr-2015) |
Autor: | axxenfall [ N lut 18, 2018 11:24 ] |
Tytuł: | Re: Podział zadań przewozowych |
W PL w l. 2009-2014 zaliczyliśmy trzeci największy w UE spadek udziału kolei w przewozach pasażerskich. Nie tylko pod względem bezpieczeństwa na drogach ścigamy się z Rumunią i Bułgarią o ostatnie miejsca... http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 27&from=EN Reszta publikacji też bardzo ciekawa swoją drogą. Jest m.in. o zmianach w przewozach towarów, różnicach w prędkościach podróży samochodem i pociągiem, czy kosztach podróży: W sumie ciekawe, że zarówno państwo o najbardziej, jak i to o najmniej konkurencyjnach cenach, są najbardziej skuteczne w przyciąganiu pasażerów. Acz w przypadku Polski widać, że bardzo skutecznie aspirujemy do bycia państwem bogatym, z cenami na poziomie skandynawskim. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |