Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N mar 17, 2013 19:50 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2575
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Zebrane w formie graficznej dane z różnych źródeł dla szeregu miast w Europie:

http://www.epomm.eu/tems/

Dla Warszawy wciąż są dane z badań ruchu 2005, ale w Krakowie np. są już nowsze - z 2010 - i choć udział samochodów wzrósł, to nadal wynosi poniżej 30% (wliczając taksówki).

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 25, 2017 19:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2575
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54093.html

Agnieszka Serbeńska napisał(a):
Udział komunikacji publicznej sięga w Krakowie 36,3 proc. w całym ruchu miejskim. Prywatne samochody to 33,7 proc., podróże piesze – 28,4 proc., a rowerowe – 7 proc. W najbliższych latach, łączny udział w ruchu komunikacji publicznej oraz ruchu pieszego i rowerowego ma wzrosnąć do ok. 75 proc. Taki jest cel nowej polityki transportowej Krakowa. Jej podstawą jest restrykcyjne ograniczenie ruchu samochodowego w centrum miasta.

Główne problemy centrum Krakowa to dokuczająca mieszkańcom aneksja chodników przez parkujące auta i spowijający miasto smog. Zaproponowane przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rozwiązania w organizacji ruchu mają sprzyjać poprawie jakości powietrza, służyć ograniczeniu hałasu komunikacyjnego i przywrócić estetykę przestrzeni, szczególnie śródmieścia Krakowa. Chodzi o to, by mieszkańcy historycznego obszaru, którzy w tej chwili najintensywniej odczuwają negatywne oddziaływania transportu, nie wyprowadzali się z powodu złych warunków życia.

Nowe podejście zmieni strefy

Nowe podejście przyjmowane w miejskiej polityce transportowej opiera się na strefowaniu dostępności ruchu samochodowego. – To śmiały krok – przyznaje Łukasz Franek, wicedyrektor ZIKiT ds. transportu. Równocześnie zaznacza, że przyjęta koncepcja zmian jest autorskim rozwiązaniem urzędników.
W jej tworzeniu uwzględniono odpowiednie modele organizacji ruchu z hierarchizacją układu ulic oraz dostępności obszarów dla samochodów. Część rozwiązań Kraków już wdrożył w ścisłym, zabytkowym kwartale. Kolejne proponowane zmiany dotyczą obrębu II obwodnicy, a więc śródmiejskiej części Krakowa. Tam część ulic zostanie przekształcona z dwukierunkowych w jednokierunkowe.

Zasadnicza zmiana polega na wprowadzeniu trzech nowych stref miasta. Pierwsza, umownie nazywana złotą, obejmie ścisłe, zabytkowe centrum, gdzie w tej chwili obowiązują dość restrykcyjne ograniczenia dla ruchu samochodów (obszar i otoczenie Rynku Głównego). Druga strefa, nazwana srebrną, to przede wszystkim ulice wewnątrz tzw. pierwszej obwodnicy, gdzie obecnie obowiązuje ograniczony wjazd dla samochodów. Trzecia – zielona strefa – to wewnętrzne ulice śródmieścia. Wprowadzenie tej strefy oznacza małą rewolucję.

Zgodnie z zakładanymi planami główny układ uliczny służący przemieszaniu się i wjazdom z innych części miasta ma pozostać otwarty. Zapewniony więc będzie dostęp do ulic handlowych i do obiektów użyteczności publicznej. Zmiana obejmie uliczki wewnętrzne, których zasadnicza funkcja wiąże się z zamieszkaniem i gdzie właściwie nie ma działalności handlowo-usługowej.

– Te uliczki powinny służyć mieszkańcom. Po uspokojeniu będą bardziej przyjazne i bezpieczniejsze – podkreśla Łukasz Franek. Mniej samochodów z zewnątrz i redukcja miejsc do parkowania do takiej liczby, która zaspokoi potrzeby mieszkańców, to poszerzenie przestrzeni publicznej. W efekcie nastąpi uwolnienie ulic i chodników dla pieszych i rowerzystów, a także zostanie wygospodarowany teren pod wprowadzenie dodatkowej zieleni w ciągach ulic i w sąsiedztwie budynków.

Nowe regulacje z zakresu organizacji ruchu są przedkładane odpowiednim komisjom Rady Miasta. Będą też opiniowane przez radnych Dzielnicy I, bo zmiany przede wszystkim nastąpią w tym obszarze. Założenia ponadto zostaną omówione na spotkaniach z grupami mieszkańców Krakowa. Zebrane w ten sposób wnioski posłużą do udoskonalenia i poprawienia koncepcji nowej organizacji ruchu. Jej wprowadzenie będzie możliwe już jesienią tego roku.

Komunikacyjna alternatywą

Równolegle z wprowadzaniem ograniczeń dostępności dla samochodów poprzez reglamentowanie przestrzeni publicznej do parkowania, miasto wzmocni komunikację publiczną.

W zasadzie już od pewnego czasu jej standard się poprawia, co pokazują wyniki badań satysfakcji pasażerów.– Mamy dobry transport zbiorowy, jego użytkownicy go doceniają i musimy ich zatrzymać – podkreśla wicedyrektor ZIKiT przypominając, że w korytarzach transportowych miasta funkcjonują linie wysokiej częstotliwości. Ich liczba w najważniejszych korytarzach i częściach miasta będzie zwiększana, stanowiąc zachętę dla innych do korzystania z tej formy podróży.

Według urzędników rozwój transportu zbiorowego może spowodować kilkuprocentowy spadek udziału ruchu samochodów osobowych. Chodzi o zachęcenie tych, którzy w tej chwili dojeżdżają do pracy czy szkoły własnym autem. Łukasz Franek zaznacza, że w miastach charakteryzujących się dobrymi wskaźnikami jakości życia, ruch samochodowy nie przekracza 25 proc. całego ruchu w mieście. Do tego zmierza Kraków.


I to jest właściwe nastawienie.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 25, 2017 21:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 619
Cytuj:
Udział komunikacji publicznej sięga w Krakowie 36,3 proc. w całym ruchu miejskim. Prywatne samochody to 33,7 proc., podróże piesze – 28,4 proc., a rowerowe – 7 proc.

>100%

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 25, 2017 22:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 619
Wg badania ruchu z 2013
http://krakow.pl/zalacznik/154821
rowery to 1,2%. 7% nie mial nawet Gdańsk w 2016.
Dla mnie te zmiany są mało znaczące. Stare Miasto to bardzo mała cześć całego ruchu. Nie jest to też najważniejszy cel i źródło podróży.
Patrząc na tempo wdrażania postanowień referendum rowerowego to nie wróżę sukcesu

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 25, 2017 22:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2575
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
pzinek napisał(a):
Cytuj:
Udział komunikacji publicznej sięga w Krakowie 36,3 proc. w całym ruchu miejskim. Prywatne samochody to 33,7 proc., podróże piesze – 28,4 proc., a rowerowe – 7 proc.

>100%


Może 7 została wstawiona zamiast podobnie wyglądającej 1? Wg http://krakow.onet.pl/jaki-ruch-w-krako ... mwaj/s6dvt , ruch rowerowy w ostatnich badaniach ruchu miał udział na poziomie 1,2%.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 25, 2017 22:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 619
Napisałem to samo 4 min wcześniej :-)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 30, 2017 15:31 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn sty 30, 2017 15:28
Posty: 1
Dzięki wielkie. Na pewno takie zbiorcze zestawienie może się przydać do badań własnych lub przy ustalaniu nowych tras, prognozach wejścia na nowy rynek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 09, 2017 19:31 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2575
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Wrocław:

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54236.html

Cytuj:
Na jednym z prezentowanych slajdów opisano podział ruchu w mieście, opierając się na dość już starych kompleksowych badaniach z lat 2010/11. Wynika z niego, że ruch nie samochodowy (czyli komunikacja publiczna, rower i na piechotę) stanowi w stolicy Dolnego Śląska 57 proc… Cel na 2020 r. to 60 proc. Niewiele, ale zawsze coś.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 21, 2017 19:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2575
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54709.html

Cytuj:
Miasto liczy na wzrost udziału komunikacji miejskiej w codziennych przejazdach. Jeśli wziąć pod uwagę podróże niepiesze, ta wartość utrzymuje się na poziomie 56,9% (samochody – 38,6%). – Chcielibyśmy doprowadzić do tego, by na przestrzeni najbliższych kilku lat z komunikacji miejskiej korzystało 65% mieszkańców – mówi Kaznowska.


Jako punkt odniesienia i ku pamięci, wyniki WBR2015:

Cytuj:
Do najważniejszych wyników WBR 2015 należą:

* średnia dobowa liczba podróży mieszkańca Warszawy, w wieku 6 lub więcej lat, w dniu roboczym - 1,99,
* liczba podróży wszystkich mieszkańców Warszawy j. w. w ciągu doby – 3,35 mln,
* udział w dobie podróży rozpoczynanych w godzinie szczytu porannego (7:00 – 8:00) – 14,1%,
* struktura podróży według sposobu przemieszczania się: pieszo – 17,9%, komunikacją zbiorową – 46,8%, samochodem osobowym – 31,7%, rowerem – 3,1%, inaczej (np. motocyklem, z wykorzystaniem parkingów „P+R”) - 0,5%,
* struktura podróży innych niż piesze, według użytych środków transportu: komunikacją zbiorową – 56,9%, samochodem osobowym – 38,6%, rowerem – 3,8%, inaczej - 0,7%,
* liczba pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających w ciągu doby:
do i z Warszawy – po 480.000 w każdym kierunku,
do i z obszaru centralnego wewnątrz istniejącej i planowanej Obwodnicy Śródmiejskiej – po 520.000 w każdym kierunku,
liczba pojazdów przejeżdżających w ciągu doby przez Wisłę po 220.000 w każdym kierunku.


oraz badania internetowego:

Obrazek

(http://transport.um.warszawa.pl/warszaw ... i-wbr-2015)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL