Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [PZP] Towarowa
PostNapisane: Pn sty 07, 2013 21:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/38506/Wars ... celaku.htm

Cytuj:
Warszawa: Towarowa w tunelu, przejścia podziemne na Kercelaku

Dziś do publicznego wglądu wyłożony został projekt planu miejscowego zagospodarowania dla ulicy Towarowej. Na ulicy mają zajść duże zmiany – jej część zostanie schowana w tunelu. Pasażerów nie ucieszą nowe przejścia podziemne na węzłach przesiadkowych.

Do publicznego wglądu wyłożony został kolejny projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Towarowej. To część planowanego ciągu śródmiejskiej obwodnicy Warszawy. Ciąg ulicy Okopowej i Towarowej jest kluczowy, przede wszystkim dla warszawskiej Woli – przebiega tędy choćby najbardziej wysunięta na zachód linia tramwajowa w kierunku północ-południe.

Najważniejszą konsekwencją nowego planu będzie schowanie ulicy Towarowej w wykopie i tunelu, który pozwoli kierowcom bez zatrzymania przeciąć skrzyżowania z al. Solidarności, Chłodną i Kotlarską/Jaktorowską. Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM) proponował zresztą wydłużenie wykopu aż za skrzyżowanie z ul. Grzybowską, a następnie bezkolizyjnie przeciąć (tunelem lub wiaduktem) ul. Prostą. Ta propozycja została jednak odrzucona. Co zatem zmieniło się w projekcie od ostatniego opracowania?

Samochody pod ziemię, a piesi… też

W nowym projekcie uwzględnione zostały przejścia podziemne dla pieszych na tzw. Kercelaku, czyli skrzyżowaniu Al. Solidarności z ul. Okopową – To złe rozwiązanie, szczególnie na Karcelaku - uważa prezes SISKOM Jan Jakiel. - Po wprowadzeniu Towarowej w tunel ruch pieszy powinien pozostać na powierzchni, co jest szczególnie istotne w świetle starzejącego się społeczeństwa i dostępności dla rodziców z dziećmi i osób niepełnosprawnych – dodaje.

Tramwaje według nowego planu „otrzymają” na Kercelaku wyspę centralną. Jak zauważa SISKOM, przy prognozowanym wzroście natężenia ruchu tramwajowego (20-22 tys. pas/h w 2025 r.) istotne będzie to, jakie rozwiązanie zostanie wybrane dla torowiska na Karcelaku. Według stowarzyszenia lepsze będzie wydzielenie oddzielnych torów do skrętu, zamiast obecnej w planie formy splotów. - Rozwiązanie to nie będzie wymagać dodatkowej powierzchni terenu pod warunkiem rezygnacji z przejścia podziemnego – zaznaczył Jakiel.

Co z Metrem?

Projekt planu jest zgodny z obowiązującym planem w zakresie budowy metra, które przetnie ul. Towarową na wysokości ul. Prostej. Z dwoma wyjątkami. W projekcie planu znalazło się przejście pod ul. Kasprzaka na wysokości ul. Karolkowej. Władze miasta zdecydowały jednak o nieodtwarzaniu tego przejścia po zakończeniu budowy metra. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Natomiast przejście podziemne do metra przy rondzie Daszyńskiego zostanie podczas budowy metra zrealizowane w ograniczonym zakresie (tylko zachodnia część). W planie została zapisana cała sieć przejść podziemnych wokół ronda, więc w przyszłości ułatwiona będzie jej ewentualna rozbudowa. O tym można przeczytać tutaj.

Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się w dniu 25 stycznia 2013 r. w siedzibie Urzędu m. st. Warszawy. SISKOM już przygotowuje kolejne uwagi do planu - Za najistotniejsze uważamy w obecnej sytuacji zachowanie ciągłości ul. Karolkowej na skrzyżowaniu z Al. Solidarności celem uspokojenia ruchu w Al. Solidarności i zapewnienia lepszej obsługi komunikacyjnej przyległych terenów – mówi Jakiel.


http://konsultacje.um.warszawa.pl/conte ... danie-uwag

Cytuj:
Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Towarowej (wraz z prognozą oddziaływania na środowisko) będzie wyłożony do publicznego wglądu.

Od 7 stycznia do 8 lutego 2013 r. plan będzie wyłożony w siedzibie Urzędu m.st. Warszawy, PKiN, pl. Defilad 1, piętro XIX, w godz. od 9.00 do 16.00 od poniedziałku do piątku, oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej miasta stołecznego Warszawy – bip.warszawa.pl

Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się 25 stycznia 2013 r. w siedzibie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, PKiN, pl. Defilad 1, piętro XX, sala nr 2018, o godz. 16.00

Uwagi należy składać na piśmie do Prezydenta m.st. Warszawy z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, do 4 marca 2013 r.


Gorąco zachęcam do przesłania Prezydent maila z przynajmniej jedną uwagą - wyrażającą sprzeciw wobec planów zakopywania pieszych pod ziemią. Konkretnie chodzi o § 65.3.2) dot. al. Solidarności(4.2.KD-G), gdzie przewidziano przejścia podziemne dla pieszych. Pozwoliło to przy okazji na powtórzenie najlepszych warszawskich praktyk, czyli doprowadzenie ścieżki rowerowej do schodów po obu stronach skrzyżowania (od północy i południa).

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 08, 2013 8:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Pozwoliło to przy okazji na powtórzenie najlepszych warszawskich praktyk, czyli doprowadzenie ścieżki rowerowej do schodów po obu stronach skrzyżowania (od północy i południa).


Że oni takie rzeczy w ogóle wypuszczają jeszcze z pracowni. Wstyd.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 08, 2013 11:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Wojtek napisał(a):
Cytuj:
Pozwoliło to przy okazji na powtórzenie najlepszych warszawskich praktyk, czyli doprowadzenie ścieżki rowerowej do schodów po obu stronach skrzyżowania (od północy i południa).
Że oni takie rzeczy w ogóle wypuszczają jeszcze z pracowni. Wstyd.

Jest Pełnomocnik. Niech działa, jak w gazecie obiecywał... :wink:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 08, 2013 12:23 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
Monty B. Ike napisał(a):
Wojtek napisał(a):
Cytuj:
Pozwoliło to przy okazji na powtórzenie najlepszych warszawskich praktyk, czyli doprowadzenie ścieżki rowerowej do schodów po obu stronach skrzyżowania (od północy i południa).
Że oni takie rzeczy w ogóle wypuszczają jeszcze z pracowni. Wstyd.

Jest Pełnomocnik. Niech działa, jak w gazecie obiecywał... :wink:



Możemy się spodziewać, że zawalczy o zamontowanie na schodach rynienek do sprowadzania rowerów - jak w sprawie przejazdu z Ursynowa na Służewiec pod Puławską.

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 08, 2013 23:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Przy okazji warto zauważyć, że plan ten nakłada również obowiązek ochrony przedwojennej kamienicy przy Wolskiej 6, która... została wyburzona jakiś rok temu.
Generalnie wychodzi na to, że oni ten pierwotny plan (Okopowa-Towarowa) podzielili na dwa kawałki, Okopową już uchwalili a w Towarowej przez 2 lata tak naprawdę też niczego nie zmienili, poza wysokościami zabudowy w paru miejscach, i dali do uchwalenia prawie tak samo jak było na początku.
Dodatkowo chyba olali istniejące projekty budowlane ścieżek przy Kasprzaka i Lesznie (pewnie mogą się tłumaczyć, że nie ma dla tych ścieżek pozwoleń na budowę).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 10, 2013 14:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... zowce.html

Cytuj:
Od 9 lat planują rejon Towarowej. A wokół rosną wieżowce
Michał Wojtczuk 10.01.2013 , aktualizacja: 09.01.2013 21:31 A A A Drukuj

Według aktualnej wersji planu Towarowa ma być schowana w tunelu, a na Kercelaku ma powstać klimatyczny bazar (Fot. Dariusz Borowicz / Agencja Gazeta)

Po trzech latach ratusz wznawia prace nad planem rejonu ul. Towarowej. Nikt nie ma wątpliwości, że wyciągnięty z zamrażarki projekt nie ma szans na uchwalenie - inwestorzy nie próżnowali

Plany zagospodarowania określają, jak powinna wyglądać zabudowa poszczególnych kwartałów miasta. Ten obejmujący ciąg ulic Towarowa - Okopowa należy do najbardziej potrzebnych. Ta część Woli to dzikie pola parkingowe pomiędzy gęstniejącymi biurowcami, wszystko przecina arteria o gabarytach autostrady. Trzeba katalogu jasnych wskazówek, by z tych terenów stworzyć miasto.

Prace nad planem zaczęły się w 2004 roku. Urbaniści z Biura Planowania Rozwoju Warszawy stworzyli projekt, którego głównym założeniem jest schowanie pod ziemię ruchu tranzytowego wzdłuż Towarowej i Okopowej. Arteria znikałaby w długim tunelu pod ul. Ogrodową, al. "Solidarności" i Lesznem. Dzięki temu rozwiązaniu brzydki węzeł komunikacyjny, jakim jest splot tych ulic, zamieniłby się w elegancki miejski plac nawiązujący do przedwojennego Kercelaka. Planiści proponują, by mogło się tam rozstawiać klimatyczne targowisko. Na stropie tunelu miałyby powstać bloki mieszkalne lub biurowce do 10 kondygnacji.

Jesienią 2009 roku plan podzielono na dwie części. Ta północna została krótko potem uchwalona - obejmuje tereny w sąsiedztwie Cmentarza Powązkowskiego i jeden z wylotów z przyszłego tunelu. Prace nad częścią południową zamrożono. Aż do teraz - Biuro Architektury właśnie wyłożyło projekt w Pałacu Kultury do wglądu wszystkich warszawiaków.

- Przez te trzy lata w rejonie objętym planem wydano ok. 60 decyzji budowlanych, w tym na stawianie wieżowców. To wręcz podważa sens opracowywania planu - zżyma się Jan Rutkiewicz, urbanista z BPRW. Wyłożony plan nakazuje np. ochronę kamienicy na tzw. serku wolskim pomiędzy Wolską i al. "Solidarności", która została już rozebrana. Limituje też zabudowę w rejonie skrzyżowania Grzybowskiej i Wroniej do 30 metrów, podczas gdy na ostatniej prostej są procedury prowadzące do wydania zgody na budowę w tym miejscu 78-metrowego wieżowca Grzybowska Corporate Center.

Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz zasłynął wśród urbanistów stwierdzeniem o wyższości rozwijania miasta na podstawie tzw. wuzetek zamiast planów. Chodzi o decyzje o warunkach zabudowy, które dają urzędnikom większą dowolność. Jednak Marek Mikos, szef miejskiego biura architektury i planowania przestrzennego, zapewnia, że plan Towarowej nie został zatrzymany dla byle widzimisię. - Jeżeli gdzieś w Warszawie mają powstawać wieżowce, to właśnie przy tej ulicy. Ona jest do nich predestynowana. Wysoki budynek powinien się znaleźć np. pomiędzy Okopową, Lesznem i al. "Solidarności". Jednak studium zagospodarowania miasta takiej zabudowy tu nie dopuszczało. Musieliśmy zatrzymać plan, poprawić studium i dopiero potem wznowić procedurę planistyczną - przekonuje.

Plan w takiej wersji, jaka została wyłożona, nie zostanie uchwalony. Byłby po prostu sprzeczny z rzeczywistością. Dlaczego go nie poprawiono, tak by był bardziej realny? - Ze względów proceduralnych musieliśmy wznowić prace tam, gdzie je przerwaliśmy trzy lata temu. To dlatego m.in. w planie wciąż jest mowa o nieistniejącej kamienicy - mówi Jan Rutkiewicz z BPRW. - Plan po to jest wykładany, żeby przyjąć wnioski do jego korekty - bagatelizuje dyrektor Mikos.

Urzędnicy korygują przyszłość Towarowej już dziewiąty rok. Jak długo jeszcze?

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 15, 2013 17:37 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
W kontekście dzisiejszego artykułu na stronie ZM, warto porównać maniackie wizje ratusza z rysunkiem tej samej okolicy służącym jako ilustracja w podręczniku racjonalnego planowania obszarów miejskich wydanym przez Polską Radę Architektury, Towarzystwo Urbanistów Polskich, Stowarzyszenie Architektów Polskich i Izbę Architektów RP (cały dokument dostępny jest tu: http://www.sarp.org.pl/pliki/ppa.pdf ). Ale nie od dziś wiadomo, że Warszawa nie ogląda się ani na Europę, ani na Polskę.

Obrazek

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 26, 2013 20:07 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://forumrozwoju.waw.pl/czolowka/pla ... oprawiony/

Cytuj:
Plan miejscowy obejmuje obszar położony po obu stronach ul. Towarowej, ograniczony ul. Prostą, Wronią, Lesznem i Karolkową. Prace przy sporządzaniu dokumentu ciągną się od 2004 r. W tym czasie plan został podzielony, a jego północna część (otoczenie ul. Okopowej i cmentarzy na Powązkach) jest już uchwalona. Projekt planu dla drugiej części jest właśnie wyłożony do publicznego wglądu po raz trzeci – i prawdopodobnie już ostatni.

(...)

Warto też pochwalić autorów planu za rezygnację z przejść podziemnych w rejonie nowego placu Wolskiego (skrzyżowanie al. Solidarności z Okopową) i zachowanie naziemnych przejść na rondzie Daszyńskiego. O takie rozwiązanie wnioskowało stowarzyszenie Zielone Mazowsze.


Śródmiejska megastrada oczywiście została.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 07, 2016 14:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... terii.html

Michał Wojtczuk napisał(a):
(...)Przez ostatnie tygodnie zastanawiali się nad tym uczestnicy warsztatów, które na zlecenie ratusza zorganizował warszawski oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich wspólnie z Wolskim Centrum Kultury. Recepty przedstawiło sześć zespołów. Bodaj najbardziej radykalną - Mycielski Architecture & Urbanism (MAU) w składzie: Daniel Piotrowski, Maciej Mycielski, Ewa Trocha, Jan Jakiel, Łukasz Oleszczuk i Tomasz Czerniak. Ich zdaniem przeskalowane rozmiary Towarowej to skutek traktowania tej ulicy jako części obwodnicy śródmiejskiej. Zaproponowali, by przenieść ją bardziej na zachód - w al. Prymasa Tysiąclecia. O tej koncepcji mówił też w "Stołecznej" wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. Dzięki temu można by zrezygnować z wpuszczania Towarowej i Okopowej do zapisanego w planie zagospodarowania 900-metrowego tunelu pod skrzyżowaniami z al. "Solidarności" i Lesznem. "Towarowa przy obecnych planach zabudowy za 10-15 lat będzie ulicą śródmiejską jak dziś al. Jana Pawła II. Dlatego żadnych tuneli czy estakad" - zatweettował ostatnio wiceprezydent Wojciechowicz.

Obniżenie komunikacyjnej rangi Towarowej pozwoliłoby zdaniem zespołu MAU ograniczyć liczbę pasów ruchu do dwóch w każdą stronę. Wtedy zmieściłyby się drogi rowerowe i szpalery drzew, a w niektórych miejscach można by uzupełnić pierzeje nową zabudową. Zaproponowano też lepszą jakość okolicznych ulic, np. Karolkowa bardziej przypominałaby aleję niż obecny postój samochodów parkowanych zderzak w zderzak. Tylko gdzie miałyby się podziać auta? Koncepcja nie odpowiada na to jasno.

(...)

Wszystkie koncepcje uczestnicy warsztatów przedstawią w sobotę o godz. 17 w Muzeum Powstania Warszawskiego. Potem projektanci, władze miasta, eksperci SARP, aktywiści i mieszkańcy będą wspólnie rozmawiać o przyszłości ul. Towarowej.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 07, 2016 15:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Mam wrażenie że obecnie JPII to większy ściek niż Towarowa, więc to by było równanie w dół.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL