Swego czasu, gdy brakowało bezpośredniego połączenia z danej stacji, ale odjeżdżał pociąg z innej stacji w tej samej miejscowości, rozkład internetowy podawał czas przejścia piechotą.* Dziś odkryłem, że podejście (przynajmniej na rozklad.sitkol.pl) się nieco zmieniło...
...przy czym równie ciekawe były sugestie nie rozpoczęcia, a dokończenia podróży...
...oraz sposób liczenia całkowitego czasu podróży (czas przyjazdu do celu podawany na liście połączeń = czas przyjazdu pociągiem, nie uwzględniając podróży samochodem, dzięki czemu podróż trwającą 1h08min na liście połączeń zaczyna się o 20:54 a kończy o 21:26).
Ciekawe, czy następnym krokiem będzie zaproponowanie połączeń wyłącznie samochodem, bez konieczności korzystania z kolei.
Pozdrawiam,
Maciek
* Jeszcze sweższego czasu, SITKOL-owy rozkład,
zgodnie z założeniami projektu, w ramach którego dostał finansowanie, umożliwiał zaplanowanie podróży również za pomocą środków komunikacji miejskiej. Projekt jednak szybko został zarzucony w tym względzie, mimo tego, że właśnie umożliwieniu planowania podróży od drzwi do drzwi miała służyć dotacja. Dzisiaj odkryte zmiany pozwalają domniemywać, że został uznany za krzywdzący dla osób poruszających się przede wszystkim samochodem... {:-,
Na deser, w przypadku niektórych połączeń (może wpisano założenie, że samochody nie kursują po 22), system sugeruje dojazd rowerem:
...a w jednym przypadku nawet (w tej samej relacji) pieszo:
Zdaje się, że jedyny przypadek, w którym uznano podróż pieszą za uzasadnioną, to możliwość podziwiania uroków Warszawy ok. północy. Założono też najwyraźniej, że jeżeli ktoś idzie pieszo, to już mu się nie spieszy i sam może sobie wyliczyć, ile to jest czas odjazdu minus 50 minut.
_________________
Pozostanie po nas
..............|
................Włóczykije euta smutna legenda,
.-....__...|
.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.że wciąż nas uczono
...........|_________________________________
uczyć się na błędach.
..........(Włodzimierz Ścisłowski)