zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Tabor tramwajowy http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=2620 |
Strona 4 z 4 |
Autor: | kulikowski [ N paź 15, 2017 22:01 ] |
Tytuł: | Re: Tabor tramwajowy: 1957-1965 Đuro Đaković TMK 101 |
1957-1965 Đuro Đjaković TMK 101 Zagrzeb, Chorwacja: http://lh6.ggpht.com/_VJp-rPOmsRg/SgrFbtxhuZI/AAAAAAAAIOQ/8hyhBoCnS7I/s800/STIB5.jpg Blog.dnevnik.hr http://www.croatianhistory.net/gif/science/bencic/croatia_tramway1951_640.jpg Croatianhistory.net https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/74/TMK_101.jpg Wikipedia.org http://i1235.photobucket.com/albums/ff440/STIB2010/14W0411-012800x600_zps22f063b6.jpg Zeljeznice.net Film: https://www.youtube.com/watch?v=xf03hDDjfjc Cytuj: TMK 101 to typ dwuosiowego tramwaju produkowanego w latach 1957–1965 i eksploatowanego w Zagrzebiu w latach 1951–2008. Obecnie pojazdy tego typu zostały wycofane z ruchu liniowego. Typ 101 jest jakby odpowiednikiem polskiego tramwaju Konstal 13N. Pierwszy prototyp tego tramwaju został wyprodukowany w 1951 w warsztatach zagrzebskiego przewoźnika ZET Zagreb, a dwa kolejne prototypy w ciągu dalszych kilku lat. Seryjna produkcja rozpoczęła się w 1957 roku w zakładach Đuro Đaković. Są to dwuosiowe wagony silnikowe, wyposażone w troje drzwi harmonijkowych. W Zagrzebiu eksploatowano w sumie 71 wagonów, w tym 3 prototypy, 60 produkcji ĐĐ, oraz 8 zakupionych z Osijeku. Pierwsze kasacje tramwajów TMK 101 w połowie lat 90., gdy do eksploatacji wprowadzono tramwaje Düwag GT6 (jako rozwiązanie tymczasowe), a od 2005 roku miały miejsce kolejne kasacje. Przybycie nowych tramwajów TMK 2200 było następnym powodem do wycofania kolejnych składów . Od lata 2007 tramwaje typu 101 nie są wykorzystywane w ruchu regularnym, były jeszcze wykorzystywane tylko sporadycznie. Chociaż kilka pojazdów jest zdatnych do użytku, od grudnia 2008 roku zostały wycofane z eksploatacji. Kilka pojazdów tego typu ma zostać zachowanych do muzeum. Następcą tego wagonu jest typ TMK 201. Doczepy TP 531 jest czteroosiową doczepą odpowiadającą modelom TMK 101 i TMK 201. Jest to doczepa bierna, wyposażona w troje harmonijkowych drzwi. Innym wagonem doczepnym do typów TMK 101 i TMK 201 jest wóz TP 701. Od TP 531 różni się dłuższymi szybami w drzwiach i kilkoma innymi detalami. Ciekawostki Tramwaje tego typu były często nazywane Stojadin lub Đuro. Dane techniczne Producent: Đuro Đaković Premiera: 1951 Lata produkcji: 1957–1965 Miejsce produkcji: Slavonski Brod, Chorwacja Szerokość toru: 1000 mm Liczba członów: 1 Liczba drzwi: 3 Miejsc siedzących: 13+1 Miejsc stojących: 42 Długość: 11 000 mm Szerokość: 2200 mm Wysokość: 3135 mm Masa służbowa: 14 900 kg Liczba i moc silników: 2×60 kW Prędkość maksymalna: 60 km/h Źródła: Blog.dnevnik.hr Croatianhistory.net Wikipedia.org Zeljeznice.net Youtube.com |
Autor: | kulikowski [ N paź 15, 2017 22:51 ] |
Tytuł: | Re: Tabor tramwajowy: 1974 Đuro Đaković TMK 201 |
1974 Đuro Đaković TMK 201 Zagrzeb, Chorwacja: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/TMK_203.jpg Wikipedia http://farm2.static.flickr.com/1680/23733457163_bf02a3442d.jpg Flickr.com http://i.imgur.com/dpFI8dFl.jpg http://tinypic.com/ehwu43.jpg Zeljeznice.net Film: https://www.youtube.com/watch?v=h9jhDBqcIkc Czteroosiowy wagon tramwajowy, produkowany przez zakłady Đuro Đaković w chorwackim Slavonskim Brodzie w 1974 roku dla Zagrzebia, następca modelu TMK 101. Dane techniczne: Operator: ZET Zagreb Producent: Đuro Đaković Okres produkcji: 1974 Produkcja: 30 szt. Eksploatowanych: 18 szt. Szerokość toru: 1000 mm Miejsc siedzących: 21+1 Miejsc stojących: 55 Liczba członów: 1 Liczba drzwi: 3 Długość: 14 000 mm Szerokość: 2203 mm Wysokość: 3161 mm Liczba i moc silników: 4 × 60 kW Prędkość maksymalna: 56 km/h Źródła: Wikipedia.org Flickr.com Zeljeznice.net Youtube.com |
Autor: | kulikowski [ Pt lut 02, 2018 22:17 ] |
Tytuł: | Re: Tabor tramwajowy: FIAT seria 2800 |
FIAT seria 2800 Turyn, Włochy: Tramditorino.it Hiveminer.com Orenstransitpage.com Film: https://www.youtube.com/watch?v=hw4K11hM67U Dwuczłonowy, sześcioosiowy wagon tramwajowy, skonstruowany przez FIAT-a dla Turynu 1958 r. z połączenia dwóch starszych wagonów FIAT serii 2100 (2145-2163) z 1935 r. Zmodernizowany w latach 1980-1985, zezłomowany w 2000. [Taka "stodwójka" po włosku] Dane techniczne: Producent: FIAT Ferroviaria Okres produkcji: 1958-1960 Modernizacja: 1980-1985 Wycofanie z eksploatacji: 2000 Szerokość toru: 1445 mm Zasilanie: 550 V DC Liczba członów: 2 Liczba drzwi: 4 Liczba miejsc siedzących: 43+1 Liczba miejsc stojących: 130 Liczba miejsc ogółem: 174 Długość: 21 465 mm Szerokość: 2200 mm Wysokość: 3216 mm Rozstaw osi w wózku: 1625 mm Wysokość podłogi: 340 mm/995 mm Masa: 27 400 kg Liczba silników trakcyjnych: 4 Nastawnik: typu PN 12, 6 pozycji szeregowych i 6 równoległych Prędkość maksymalna: 40 km/h Źródła: Tramditorino.it Hiveminer.com Orenstransitpage.com Youtube.com |
Strona 4 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |