Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lut 20, 2012 19:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
jacor napisał(a):
Doskonały pomysł. Koniecznie daj znać jak dostaniesz odpowiedź.

Pomysł jest nie tyle doskonały, co oczywisty: to jak prośba o załatanie wielkiej dziury w środku ulicy. Po prostu szedłem od Ogrodowej do przystanku tramwajowego w stronę Żoliborza i na środku JP2 zorientowałem się, że od celu dzieli mnie kawałek trawnika i bzdurny płot albo siedem pasów jezdni, światła i sto kilkadziesiąt metrów drogi.
Na zdrowy rozum rzecz wydaje się więc oczywista, ale już dostałem nieoficjalną informację, że "nie_da_się". Tramwaje warszawskie postulowały to przy okazji przebudowy trasy WZ i przystanków obok niej. Nieznane mroczne siły jednak odpowiedziały, że wymagałoby to zbudowania tam sygnalizacji... Ten poziom debilizmu mnie przerasta. Czekam na oficjalną odpowiedź, ale bez większych nadziei.


Ostatnio edytowano Pn lut 20, 2012 21:28 przez marek.slon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 20, 2012 19:55 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Sam widzisz, że dla wielu oczywisty nie jest. Nie bardzo rozumiem jednak gdzie ta sygnalizacja miałaby być upakowana? Przecież to przejście istnieje już od dawna bez sygnalizacji?

Przydałoby się chyba stworzyć taką listą standardów pieszych (na wzór rowerowych), bo inaczej urzędnicy nie będą zmotywowani do zmian.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 20, 2012 21:36 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
jacor napisał(a):
Przydałoby się chyba stworzyć taką listą standardów pieszych (na wzór rowerowych), bo inaczej urzędnicy nie będą zmotywowani do zmian.

A co byś napisał w takich standardach? Nie wiem, kto ubzdurał sobie wymóg sygnalizacji w tym miejscu w związku z dobudowaniem chodnika obok, ale prawdopodobnie powołał się właśnie na rozporządzenie, które w założeniu miało wymuszać standardy bezpieczeństwa pieszych/pasażerów. Tu po prostu trzeba ludzi, którzy chcą rozwiązywać problemy, a nie je tworzyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 20, 2012 22:07 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Na początek choćby:
    Obowiązek tworzenia dwustronnych dojść do przystanków w jezdni.
    Tworzenie przejść w poziomie jezdni niezależnie od istnienia przejść podziemnych na wszystkich drogach w centrum miasta.
    Progi wyspowe przed przejściami dla pieszych tam, gdzie kursują autobusy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 20, 2012 22:55 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
jacor napisał(a):
Na początek choćby:
    Obowiązek tworzenia dwustronnych dojść do przystanków w jezdni.
    (...)
    Progi wyspowe przed przejściami dla pieszych tam, gdzie kursują autobusy.

A znasz miasto, gdzie obowiązują takie zasady - do każdego przystanku w jezdni jest dojście z obu stron itd.?
jacor napisał(a):
Tworzenie przejść w poziomie jezdni niezależnie od istnienia przejść podziemnych na wszystkich drogach w centrum miasta.

To już chyba jest zapisane w obowiązującym prawie miejscowym Warszawy (nie mogę sprawdzić, bo nie pamiętam, w jakim akcie to było) i równo olewane. Nie widać nawet tendencji w tym kierunku. Odśnieżanie DDR też mamy w standardach, a ZOM ma to w... wiadomo gdzie.
Może ktoś wie, czy np. Kopenhaga, Amsterdam, Bruksela czy Berlin mają takie standardy dla pieszych?
Obawiam się trochę kolejnego tworzenia przepisów, które potem równie dobrze mogą być wykorzystywane w drugą stronę, czyli dla uzasadnienia "nie_da_się".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 22, 2012 7:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Cytuj:
może moderatorzy Nas nie zabiją :)


Wydzieliłem:

- wątek przejścia na placu Bankowym:
viewtopic.php?f=2&t=2618

- wątek ogólnofilozoficzny na temat brd:
viewtopic.php?f=2&t=2619

Mam nadzieję, że dobrze rozsortowałem posty, jakbym coś przeoczył, to proszę alarmować :-)

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 25, 2012 8:39 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
G.Madrjas napisał(a):
olek napisał(a):
- podobno w al. Zielenieckiej odgrodzono przystanek autobusowy od tramwajowego, ale na własne oczy jeszcze tego nie widziałem tego;

Ciekawe, który, bo jako żywo przystanki autobusowe nie sąsiadują tam z tramwajowymi za specjalnie (nie ma już przystanku na wlocie Zielenieckiej, pojawił się wspólny na wylocie w kierunku Dw. Wileńskiego).
Chyba, że chodzi o zestaw na północnym wlocie Ronda Waszyngtona (swoją drogą potrzebny jak dziura w moście) - ale tam wg zatwierdzonego w lipcu projektu OR o żadnych barierkach nie ma mowy... :|


Tak, właśnie ten, dopiero w tym tygodniu mnie w tamte rejony przywiało. Pośrodku 4-metrowego przystanku płot, po jednej stronie płota 123, 138, 146, 147 i 509, po drugiej 7, 8 i 22. Ze względu na bliskość stadionu nasunęła mi się hipoteza, że to po to, by oddzielić miłośników tramwajów od miłośników autobusów ;-) Wiata przystankowa się już nie zmieściła i powędrowała jakieś 40 metrów dalej. Niestety nie miałem aparatu i nie uwieczniłem.

G.Madrjas napisał(a):
Generalnie trójkąt ma to do siebie, że jak ostry by nie był, bok najdłuższy dłuższy od dwóch krótszych razem wziętych być nie może. W związku z tym, jeśli najkrótszy bok ma 10 metrów, to maksymalne wydłużenie to 10 metrów właśnie, a przy trójkącie o "średnim" boku długości 30-40 metrów - znacznie mniej.


Brawo, widać że matura z matematyki to nie w kij dmuchał. A teraz zadanie na szóstkę: który bok w tym trójkącie jest "średni"?

Obrazek

G.Madrjas napisał(a):
Zaś bez wygrodzeń ludzie przechodzą w różnych miejscach, także nielegalnych. Trudno uznać za bezpieczne przechodzenie w dowolnym miejscu przez trzypasową Kijowską (można dyskutować, czy słusznie trzypasową, ale rzeczywistość jest taka, że trzy pasy ma),


Gdzie, w którym miejscu Kijowska ma trzy pasy?

Ale mniejsza z tym - przecież w tym wątku nie zakwestionowałem (na razie) sensowności wygrodzenia w ogóle, tylko sensowność i estetykę stawiania równolegle DWÓCH różnych wygrodzeń między przystankiem a jezdnią.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 25, 2012 11:44 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Manii grodzenia cd. - żeby piesi i rowerzyści nie wpadli do rowu o znaczniej głębokości (1 m!):

http://bzaborow.org/galer/pg/photo/87836
http://bzaborow.org/galer/pg/photo/87837

Jeszcze by się coś na lęk wysokości przydało.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 25, 2012 11:51 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Mania grodzenia zatacza coraz szersze kręgi - zaczęło się od grodzenia osiedli a skończyło na stadionach:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,11233736,Plot_wokol_stadionu_zniknie__Nie__chyba_ze_runie_sam.html

Cytuj:
Płot wokół stadionu zniknie? Nie, chyba że runie sam

Michał Wojtczuk 25.02.2012 aktualizacja: 2012-02-24 22:15

Dwukilometrowy płot wokół Stadionu Narodowego nie zniknie. Jest jednak możliwe, że furtki prowadzące do wielokrotnie już otwieranego obiektu także w końcu zostaną otwarte

Stadion jest otoczony wysoką na dwa i pół metra metalową kratownicą ze szczeblami co 12 centymetrów. wycina z obszaru miasta teren o powierzchni 17 hektarów - to prawie tyle, ile ma plac Defilad (21 hektarów). W "Gazecie Stołecznej" krytykujemy to rozwiązanie od miesięcy, wtóruje nam wielu urbanistów, czytelnicy wyrażają oburzenie w przesyłanych do redakcji listach i na forach internetowych.

Więcej otwartości

Głosy te usłyszał stołeczny samorząd. - W ponownie wyłożonym planie zagospodarowania otoczenia Stadionu Narodowego wprowadziliśmy zakaz grodzenia terenów wokół stadionu - mówił podczas dyskusji nad planem jego główny projektant Marcin Świetlik. Pytany o zapisy pozwalające stawiać w tej okolicy jeszcze wyższe niż 2,6 m ogrodzenia wyjaśniał, że chodzi tylko o tzw. terenowe obiekty sportowe. To na przykład boisko czy kort tenisowy, które będzie można otoczyć ogrodzeniem. - Innych obiektów grodzić nie będzie wolno - zapewniał. Kropkę nad i postawił Marek Mikos, szef miejskiego biura architektury i planowania przestrzennego: - Istniejące ogrodzenie będzie sprzeczne z planem - powiedział.

Prezydent Hannę Gronkiewicz-Waltz reprezentował Jarosław Jóźwiak, dyrektor jej gabinetu, który przeczytał przesłane przez nią stanowisko: "Uważam, że przestrzeń publiczna wokół stadionu powinna służyć mieszkańcom częściej niż tylko przy okazji meczów czy imprez. Dlatego - rozumiejąc jednocześnie względy bezpieczeństwa - uważam, że po mistrzostwach Europy w piłce nożnej zarządca Stadionu Narodowego powinien stosować politykę większej otwartości odnośnie samego obiektu i przestrzeni wokół niego, na podobnych zasadach, jak w przypadku np. parku Ujazdowskiego czy Łazienek".

A płot nie runie

Apel ten został dostarczony spółce Narodowe Centrum Sportu zarządzającej stadionem. Pełniący obowiązki prezesa spółki Robert Wojtaś nie pozostawia jednak złudzeń: płot nie zniknie, bo planem zagospodarowania nie można NCS-u do zmusić do zdemontowania konstrukcji. No chyba że płot runie sam i trzeba będzie go odbudować albo przebudować. - Obiekt sprzeczny z planem może istnieć tak długo, dopóki nie zajdzie konieczność jego przebudowy wymagająca nowego pozwolenia na budowę. Ono będzie musiało być zgodne z planem - mówi Marek Mikos.

A pozwolenia nie będzie można wydać, bo plan (zaraz po wejściu w życie) będzie tego zakazywał.

Istniejące ogrodzenie zostało jednak zbudowane zgodnie z prawem - wojewoda mazowiecki zgodził się na jego ustawienie, wydając pozwolenie na budowę Stadionu Narodowego. Co więcej, dyskutowany wczoraj plan zagospodarowania przedstawia tylko wizję tego, jak docelowo powinien wyglądać teren wokół Stadionu. Nie narzuca żadnych terminów, kiedy stan końcowy ma zostać osiągnięty, nie zmusza też do usunięcia tego, co jest sprzeczne z planem.

Swobodny dostęp za dnia

Czy zatem da się choć otworzyć zamknięte na co dzień furtki w płocie? Już w ubiegłym roku ówczesny prezes NCS Rafał Kapler obiecywał, że ogrodzenie będzie praktycznie niezauważalne dla warszawiaków, bo na każdym "logicznym ciągu komunikacyjnym" będzie zawierać bramy i furtki, które przez cały dzień będą otwarte. Teraz są zamknięte, a do stadionu nie da się podejść, nawet mimo to, że oficjalnie już kilkakrotnie go otwarto. Operator stadionu tłumaczy to trwającą wokół stadionu budową alejek, ulic itd. Bramy pozostaną zamknięte także podczas Euro.

Daria Kulińska, rzeczniczka NCS, daje nadzieję, że po mistrzostwach to się zmieni. - Potwierdziliśmy dziś naszą wizję dostępu do terenów wokół stadionu: swobodny dostęp w ciągu dnia, bramy zamykane na noc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 25, 2012 12:15 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 18, 2009 14:34
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
To może jak już plan zostanie przyklepany, trzeba będzie ruszyć w miasto z palnikami? :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL