Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 17, 2012 20:40 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 7:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Piwoslaw napisał(a):
Skoro już zmierzamy w stronę sci-fi, to może jeszcze I linię metra przedłużyć o 1 przystanek pod hutą, do pętli przy cmentarzu północnym?


To może jeszcze o 2 przystanki w stronę południową?
1 przystanek Piaseczno,
2 cmentarz południowy.
Fajnie by było - metro - linia międzycmentarna.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 01, 2012 1:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 22:10
Posty: 929
Lokalizacja: Warszawa
bez przesady, projekt Olka jest świetny, opiera się na wcześniejszych projektach ZM. BTW przełożenie linii radomskiej biegło by dawnym jej śladem (choć obecnie mogłyby być problemy z budynkami).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 27, 2013 19:48 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn kwi 22, 2013 22:04
Posty: 11
Wojtek napisał(a):
Cytuj:
Bida-wersja: wykorzystanie bocznicy do Huty Warszawa.


A to bym i tak wykorzystał tworząc połączenie kolejowe Bemowo-Zachodni - przy czym to wymaga budowy linii kolejowej mniej więcej od Fortu Bema w kierunku zachodniego - takiej możliwości przejazdu obecnie nie ma, a perspektywa dotarcia z Bemowa do Zachodniego w 20 minut na pewno wielu się spodoba.

KOLEJOWA OBWODNICA POŁUDNIOWA

Z grubsza w korytarzu A-2 z wyjazdem mniej więcej na wysokości bocznicy do stacji postojowej metra Kabaty a włączenie wyszłoby gdzieś między Falenicą a Miedzeszynem chyba.

Alternatywnie obwodnica powinna się zaczynać od linii Radomskiej na wysokości Woronicza i należałoby wytyczyć trasę przez Mokotów i Stegny gdzieś do Radości, Międzylesia.


Dla kogo ma być ta obwodnica kolejowa? Dla pociągów towarowych, które mają przenosić TIRy na tory? Od południa jest linia kolejowa daleko poza granicami Warszawy omijająca stolicę (ciąg Skierniewice - Łuków (jest nawet w TEN-T, ale przebiega przez Bagno Całowanie i chyba nie da si go poszerzyć bez ryzyka poważnego uszkodzenia chronionego obszaru, obecnie maksymalna prędkość na tej linii to tylko 60 km na h, są plany jej modernizacji - mają być ekrany dźwiękochłonne). Jest też linia Pilawa - Tłuszcz, ale wąska.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 28, 2013 9:25 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2019
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
dw801 napisał(a):
Dla kogo ma być ta obwodnica kolejowa?


Ta - raczej dla:

1. Obwodowej linii SKM;

2. Równoważenia obciążenia wschodniego i zachodniego wlotu na istniejącą średnicę - w razie braku slotów można byłoby przerzucać Radom na wschód albo Lublin na zachód;

3. Możliwości wjazdu z Otwocka na nową średnicę N-S;

4. Większej elastyczności w przypadku remontów, awarii, wszelkiego rodzaju wyłączeń;

5. Większej elastyczności w tworzeniu / łączeniu relacji, np. Lublin - Gdańsk przez Centralną.

Ale jeśli POW ma obrosnąć centrami handlowymi jak Toruńska, to pewnie i dla towarowego ruchu by się uzasadnienie znalazło...

Edit: dyskusja o dużej obwodnicy towarowej została przeniesiona do:

http://www.forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=2852

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 01, 2015 11:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2589
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... 90976.html

Z komentarzy:

asperamanka napisał(a):
W okresie miedzywojennym, w ramach porządkowania i przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego, planowano budowę Południowej Kolei Obwodowej w mieście. Zrealizowano jej pierwszy fragment, w postaci linii radomskiej. Od miejsca, w którym dziś, za Żwirki i Wigury, ta linia odchodzi na południe, obwodówka miała iść dalej na wschód wzdłuż mniej więcej dzisiejszej Marynarskiej i Al. Wilanowskiej, przez Wisłę do linii otwockiej i terespolskiej, z dużym dworcem kolejowym mniej więcej w miejscu dzisiejszego Metra Wilanowska. To właśnie miała być Warszawa Południowa. W dalszej kolejności miała powstać kolejowa linia średnicowa północ- południe, z tunelem przez centrum, i z drugimi podziemnymi peronami pod budowanym Dworcem Głównym. Zostawiono pod nie rezerwę. To miało wyglądać trochę tak, jak dzisiejszy Berlin Hauptbahnhof, w którym krzyżują się berlińskie kolejowe średnice NS i WZ.

Po zakończeniu II Wojny Światowej uznano, że źe względów bezpieczeństwa ludności strategiczne linie kolejowe nie powinny przechodzić przez miejskie gęsto zabudowane tereny, i południową linię obwodową w początku lat 1950-tych zbudowano od Skierniewic przez Czachówek do Pilawy i Mińska Mazowieckiego, i tak się skończył porządny Dworzec Południowy zanim jeszcze powstał ;-)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 01, 2015 22:51 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 7:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
A ileż to linii metra przed wojną naplanowano - ho, ho!

Ale niebawem zaczną się remonty:
najpierw ze trzy lata linia obwodowa, z nowymi przystankami
oraz jednym z dwóch wcześniej skasowanych peronów na Gdańskim.

Potem przez kolejne 5 lat linia średnicowa etapami.
Most, wiadukty i cała infra.

Jest kasa z Unii to trzeba brać i działać, bo później tyle
nie dadzą.

http://www.rynek-kolejowy.pl/55904/wars ... danski.htm
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... aliz_.html

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 03, 2017 13:47 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2589
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 82886.html

Michał Szymajda napisał(a):
Koleje Mazowieckie proponują budowę nowych torów

Railway Business Forum zgłosiło swoje wnioski dotyczące planowania inwestycji na sieci kolejowej po 2023 roku. Bardzo interesujące są uwagi Kolei Mazowieckich, członka RBF.

PKP Polskie Linie Kolejowe przystąpiły do planowania inwestycji do realizacji po zakończeniu realizacji Krajowego Programu Kolejowego. Zrzeszające firmy kolejowe Forum Kolejowe RBF popiera ogłoszone przez PKP PLK przygotowania do zaplanowania inwestycji na okres po 2023 roku. Wnioskuje o wielokierunkowy audyt sieci kolejowej przed podjęciem ostatecznych decyzji. W ramach Railway Business Forum swoje propozycje inwestycji przedstawiły też m. in. Koleje Mazowieckie. Przewoźnik uważa, że wpłynęły by one na zwiększenie popularności kolei na Mazowszu.

Brakuje torów aglomeracyjnych

W pierwszej kolejności KM proponują poprawę przepustowości linii kolejowej nr 2. Jako sposób osiągnięcia tego celu przewoźnik proponuję dobudowę torów aglomeracyjnych na odcinku Warszawa Rembertów - Sulejówek Miłosna i docelowo Mińsk Mazowiecki. Zdaniem KM umożliwiłoby to stworzenie optymalnego rozkładu jazdy na linii Warszawa – Mińsk Mazowiecki bez wydłużania czasu przejazdu pociągów dalekobieżnych,

– Obecnie jest to niestety poważny problem, którego nie można rozwiązać przy obecnej infrastrukturze. W tym projekcie należy rozważyć przebudowę stacji Warszawa Rembertów z dobudową dodatkowych krawędzi peronowych i ewentualnie przygotowanie drugiego toru odstawczego dla składów pasażerskich – uważa przewoźnik nadając zadaniu wysoki priorytet.

Kolejnym pomysłem Kolei Mazowieckich jest poprawa przepustowości linii kolejowej nr 3. Tam także, ich zdaniem, przydałaby się dobudowa torów na odcinku Warszawa Włochy/ Warszawa Gołąbki – Błonie. KM zaznaczają, że projekt konieczny do realizacji tylko w przypadku braku budowy KDP. Związany byłby z modernizacją stacji Błonie, Teresin Niepokalanów i Sochaczew.Dzięki dodatkowym torom aglomeracyjnym możliwe byłoby stworzenie optymalnego rozkładu jazdy na linii Warszawa – Błonie – Sochaczew – Łowicz, w przypadku decyzji o braku budowy KDP.

– Ponadto naszym zdaniem należy rozważyć przebudowę stacji Błonie i Teresin Niepokalanów pod kątem wymiany rozjazdów w celu podniesienia prędkości przy przejazdach przez tory dodatkowe. Trzy krawędzie peronowe w stacji Sochaczew również nie są wystarczające dla obecnie istniejącego ruchu na linii i należy dobudować przynajmniej jeszcze jedną dodatkową – czytamy we wnioskach.

Zdaniem KM dodatkowe tory aglomeracyjne potrzebne są również na odcinku Warszawa Aleje Jerozolimskie – Piaseczno na linii radomskiej. W obliczu planowanego rozwoju połączeń na tej linii (SKM do Piaseczna) i planów skierowania przynajmniej części pociągów dalekobieżnych do Krakowa przez Radom i Kielce, obciążenie modernizowanego odcinka wzrośnie. Dlatego, aby w godzinach szczytu mogły tędy kursować 4 pociągi lotniskowe, 3 pociągi osobowe do Radomia, Warki i Góry Kalwarii, 1 pociąg przyśpieszony, 2 pociągi SKM do Piaseczna i 1 pociąg dalekobieżny IC, potrzebna jest dobudowa toru.

– Aktualnie po modernizacji linii na odcinku Warszawa Aleje Jerozolimskie – Czachówek nie ma możliwości wyprzedzania pociągu wolniejszego przez szybszy nawet w Piasecznie, przez co nie ma możliwości zaplanowania optymalnego RJP – skarżą się KM i także temu projektowi nadają wysoki priorytet. Co ciekawe, KM widzą też potrzebę takiej przebudowy torów, aby dworzec pod lotniskiem im. Fryderyka Chopina, przestał być czołowy…

Tory potrzebne także na E65

Ale to nie koniec. Mazowiecka spółka widzi konieczność poprawy przepustowości przez budowę dodatkowych torów także na świeżo zmodernizowanej magistrali E65, na odcinku Warszawa Praga – Nowy Dwór Mazowiecki. Zdaniem Kolei Mazowieckich, w chwili obecnej nie ma możliwości ułożenia optymalnego rozkładu jazdy na tym odcinku, a dodatkowy tor dla ruchu aglomeracyjnego na odcinku Warszawa Praga – Chotomów nie spełnia już swojej roli. Optymalne byłoby odseparowanie ruchu aglomeracyjnego na odcinku Warszawa Praga – Nowy Dwór Mazowiecki.

Także ze względu na problemy w układaniu rozkładu KM proponują budowę toru między Grodziskiem Mazowieckim a Skierniewicami.

Czego jeszcze potrzeba?

Koleje Mazowieckie proponują też realizację projektów mniejszych, których realizacja znacznie pomogłaby jednak mazowieckiemu transportowi. Chodzi np. o budowę toru odstawczego w stacji Zielonka oraz krawędzi peronowej przy torze nr 2 oraz przebudowa stacji Wołomin w celu dobudowy krawędzi peronowej przy torze nr 1. Pozwoliłoby to na uruchomienie pociągów przyśpieszonych z Małkini lub Ostrołęki do Warszawy z postojem w Wołominie i Zielonce oraz kończeniem biegu pociągów w Zielonce.

Do celów o „średnim” priorytecie KM zaliczają także budowę dwóch peronów dwukrawędziowych na stacji Warszawa Włochy, rewitalizację linii 27 z dobudową mijanek i podniesieniem prędkości.

– Należy również podkreślić, że bardzo ważnymi projektami mającymi wpływ na rozwój infrastruktury na Mazowszu, które należy kontynuować jest budowa odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do MPL Warszawa/Modlin, budowa linii kolejowej łączącej MPL Warszawa Modlin z Płockiem, modernizacja linii kolejowej nr 29 Tłuszcz – Wyszków – Ostrołęka i modernizacja linii kolejowej nr 33 Kutno – Płock – czytamy we wnioskach przesłanych do PKP Polskich Linii Kolejowych.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 03, 2017 17:12 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 7:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
No cóż, pobożnych życzeń całe mnóstwo a kasy pewnie nie będzie na nic.
Całe to RBF, to nic innego jak lobby szukających zleceń.
(KMy w tym towarzystwie to wyjątek potwierdzający regułę.)
Zdaje się niedawno proponowali elektryfikację linii na Hel, jako
najlepszego i jedynego sposobu na poprawienie przepustowości. :?
KMy jako zawalidroga na torach wspólnych, chciało by mieć tory
dedykowane dla siebie. Trudno się dziwić, tylko czy to nie za drogo?

Ale wróćmy do tematu wątku:
Skoro Główny ma iść do odbudowy / przebudowy / remontu / rewitalizacji,
to proponuję już dziś przewidzieć powstanie w przyszłości tunelu łączącego
Główny z Wileńskim. A wcześniej czy później życie takie rozwiązanie
na PLK wymusi. Szczegółowo było by tak: poziom "0" hala dworcowa,
sklepy itp; poziom "-1" dworzec czołowy 2 perony po 2 krawędzie + tor
oblotowy; poziom "-2" dworzec przelotowy 2 perony po 2 krawędzie.
Przebieg tunelu musi uwzględniać tunele metra i Wisłę. Np. od Głównego
łukiem w lewo, wzdłuż Żelaznej, pod M2, łukiem w prawo, pod Elektoralną,
jakaś stacja środkowa (dość głęboko -2/-3) od Bankowego po Teatralny
i ostro w dół pod Wisłą do Wileńskiego. Wileński analogicznie jak Główny. :idea:

Na dzień dzisiejszy wystarczy takie zaprojektowanie Głównego, by
w przyszłości móc wybudować poziom "-2" i wiercić tunel bez rozwalania
odrestaurowanego poziomu "-1".
Ale do tego to trzeba być wizjonerem. Tymczasem PKP to stan umysłu. :?

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 03, 2017 19:52 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2019
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Michał Szymajda napisał(a):
Mazowiecka spółka widzi konieczność poprawy przepustowości przez budowę dodatkowych torów także na świeżo zmodernizowanej magistrali E65, na odcinku Warszawa Praga – Nowy Dwór Mazowiecki. Zdaniem Kolei Mazowieckich, w chwili obecnej nie ma możliwości ułożenia optymalnego rozkładu jazdy na tym odcinku, a dodatkowy tor dla ruchu aglomeracyjnego na odcinku Warszawa Praga – Chotomów nie spełnia już swojej roli. Optymalne byłoby odseparowanie ruchu aglomeracyjnego na odcinku Warszawa Praga – Nowy Dwór Mazowiecki.


Dodatkowe tory ok, ale nie na linii do NDM, a w nowym/starym śladzie przez Skrzeszew. Nie ma sensu ciągania Pendolina, a nawet TLK na Mazury dookoła przez ostre zakręty w Modlinie i Pomiechówku.

Poza tym generalnie ok, w dużej mierze wygląda to na zbieżne z tym co pisaliśmy 5 lat temu do programu szynowego (minus budowa nowych linii).

GFM napisał(a):
No cóż, pobożnych życzeń całe mnóstwo a kasy pewnie nie będzie na nic.


Kasa, jak zwykle w Polsce, akurat jest najmniejszym problem.

GFM napisał(a):
Skoro Główny ma iść do odbudowy / przebudowy / remontu / rewitalizacji,
to proponuję już dziś przewidzieć powstanie w przyszłości tunelu łączącego
Główny z Wileńskim.


Z tego co PKP twierdziło, to już przewidują. W przyszłości.

Cytuj:
Np. od Głównego łukiem w lewo, wzdłuż Żelaznej, pod M2


Czyli żadnego punktu przesiadkowego na M2. Jeszcze gorzej niż M1 i Śródmieście.

Cytuj:
Wileński analogicznie jak Główny. :idea:


Na Wileńskim masz już metro na -2.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 03, 2017 20:58 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 7:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
"-2" dla metra i "-2" dla pociągu to nie zupełnie to samo "-2".
Wiadomo, że chodzi o taką głębokość by przejść pod metrem
i pod Wisłą też i to na wprost.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL