Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt mar 13, 2012 9:01 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wojtek napisał(a):
1. Skoro już Skrzeszew/Dębe to odgałęziłbym toto do Pułtuska (zresztą Olek proponuje), ale także pociągnął dalej może nawet przez Maków Mazowiecki do Ostrołęki (choć Olek proponuje przez Przasnysz do Olsztyna).


To by była trzecia linia do Ostrołęki, na razie by wypadało tę jedną lepiej wykorzystać. Może dałoby radę zrobić dworzec bliżej centrum? A sam Maków jest malutki.

Cytuj:
2. A może Sierpc-Raciąż-Glinojeck-Ciechanow-Przasnysz i dalej?


Zastanawiałem się nad czymś w ten deseń, ale nie jestem przekonany co do potrzeby tak dalekiego połączenia obwodowego względem Warszawy. To się ładnie składa w wielką obwodnicę Mazowsza, która fajnie będzie wyglądała na rysunku, ale czy faktycznie będzie komu po tym jeździć? Symetryczna część południowa już istnieje (Łódź - Tomaszów - Radom - Dęblin - Łuków) i wykorzystywana jest bardzo słabo. Może pod kątem tranzytu towarów Litwa - Niemcy, ale to chyba tylko pod warunkiem, że zapuszczone pozostaną linie przez Mazury.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 13, 2012 12:58 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
olek napisał(a):
I pozostaje pytanie o kierunek na Włocławek / Toruń / Bydgoszcz – do Bydgoszczy też chcesz puszczać składy zespolone na 300 km/h? Przez Łódź? Czy uważasz, że nie ma sensu już skracać czasu jazdy w tej relacji?

Jest sens, ale zupełnie inną drogą - powinno się wybudować CMK-Bis do Płocka, wydłużyć linię w takim samym standardzie do Włocławka, i Włocławek-Toruń-Bydgoszcz na 200 km/h.

Cytuj:
A jednocześnie na starym przebiegu zwalnia się miejsce, żeby mieć od Modlina 15-minutowy takt regionalno-aglomeracyjny bez konieczności przepuszczania czegokolwiek.

"Zwalnia"? Tu już jest na to miejsce, taki takt był już za czasów PRL-u, a infrastruktura wtedy nie była lepsza, niż teraz...

Cytuj:
Dla ruchu regionalnego lepiej robić rewitalizacje

A z tym to akurat racja...

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 14, 2012 11:26 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A może zamiast mnożyć linie kolejowe wyjazdowe z Warszawy wystarczy wybudować dodatkowe osobne tory dla podmiejskich na kierunkach: Wołomin (wiadomo, że już będą), Piaseczno (albo przynajmniej do Służewca), Błonie (choć tu de facto problem jest aż do Sochaczewa), Otwocka, Sulejówka, Legionowa (tu już niby coś zrobiono, ale chyba za mało).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 14, 2012 12:34 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
Wojtek napisał(a):
Legionowa (tu już niby coś zrobiono, ale chyba za mało).

Tutaj nic nie zrobiono, jak były tylko dwa tory na odcinku Warszawa Praga-Warszawa Praga WPC, tak są... za to, nie wiadomo po co, dorzucono trzeci tor między Legionowem a Chotomowem. A mogliby np. zaadaptować część torów towarowych dla potrzeb ruchu pociągów dalekobieżnych...

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 14, 2012 17:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Może się przyda ww dyskusji - mapka aktualnych faktycznych prędkości pociągów na liniach w województwie - wg najszybszych pociągów kursujących w ciągu doby.

Obrazek

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 15, 2012 20:57 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 10:20
Posty: 49
Lokalizacja: Żabia Wola
Zupełnie pominięto linię WKD wzdłuż DK 8.

Z jednej strony pojawiają się coraz bardziej egzotyczne pomysły (połączenie z istniejącą linią w Owczarni, stamtąd do Urzutu i dopiero na Mszczonów), z drugiej jednak problem komunikacyjny istnieje.
Marzy mi się SF w postaci szybkiej kolejki Al. Krakowską przez Raszyn do Śródmieścia (z redukcją liczby pasów dla samochodów do 2x1), może wspólnie z sensowną lokalizacją P+R przy wielu przystankach od Wolicy lub Paszkowa "w dół". W naszych warunkach to rewolucja, ale każde inne rozwiązanie typu Michałowice/Komorów IMHO obniża konkurencyjność do zera.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 7:09 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Paweł Ciupak napisał(a):
Jest sens, ale zupełnie inną drogą - powinno się wybudować CMK-Bis do Płocka, wydłużyć linię w takim samym standardzie do Włocławka, i Włocławek-Toruń-Bydgoszcz na 200 km/h.


To śpiew baaardzo dalekiej przyszłości. A te 10 minut do Kutna można urwać w ramach i po kosztach modernizacji E-20, którą i tak mamy dokończyć.

Ale nie upieram się - tak jak pisałem można w pierwszym rzucie zamiast tego zbudować KDP do Łowicza.

Cytuj:
A jednocześnie na starym przebiegu zwalnia się miejsce, żeby mieć od Modlina 15-minutowy takt regionalno-aglomeracyjny bez konieczności przepuszczania czegokolwiek.

"Zwalnia"? Tu już jest na to miejsce, taki takt był już za czasów PRL-u, a infrastruktura wtedy nie była lepsza, niż teraz...[/quote]

Pokaż konkretny rozkład, to podyskutujemy. Za PRL nie jeździło się tutaj 160 km/h, a i tak pociągi osobowe kiblowały na stacyjkach żeby przepuszczać ekspresy.

Przy obecnej gęstości przystanków w WWK osiągalna na zmodernizowanych liniach prędkość handlowa jest rzędu 60 km/h. Przy 15-minutowym takcie osobowych to oznacza, że jeśli nawet pociąg dalekobieżny ruszy z Legionowa zaraz za osobowym, którego wyprzedzi w Chotomowie (dzięki trzeciemu torowi, który właśnie skrytykowałeś), to poprzedni osobowy i tak będzie musiał zjechać na tor nr 4 w Modlinie, żeby go przepuścić (przecinając tor nr 2 i blokując ruch z naprzeciwka – czyli już w drugą stronę nie można utrzymać takiej samej liczby pociągów). Takie wyprzedzanie, zwłaszcza powtarzane kilka razy, wiąże się z wydłużeniem czasu jazdy - tu 5 minut, tam 10 minut. O ile w PRL to nie był problem, bo ludzie nie mieli innego wyboru, to teraz mają wybór i mogą pojechać busem.

Nie ma mowy żeby zmieścić na obecnej linii Legionowo - Nasielsk taką liczbę pociągów różnych kategorii, o jakiej ja pisałem, ani nawet taką jaka była za PRL. Z prostej przyczyny - przy prędkościach pośpiesznych 100-120 km/h wyprzedzanie potrzebne było 2x rzadziej niż przy 160 km/h.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 7:17 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wojtek napisał(a):
A może zamiast mnożyć linie kolejowe wyjazdowe z Warszawy wystarczy wybudować dodatkowe osobne tory dla podmiejskich na kierunkach: Wołomin (wiadomo, że już będą), Piaseczno (albo przynajmniej do Służewca), Błonie (choć tu de facto problem jest aż do Sochaczewa), Otwocka, Sulejówka, Legionowa (tu już niby coś zrobiono, ale chyba za mało).


A może zamiast mnożyć posty przyjrzałbyś się rysunkowi, na którym te dodatkowe tory już są zaznaczone? Dla przypomnienia – na zielono:

http://www.zm.org.pl/tmp2/forum/kolej-mazowsze.jpg

Linie trzy- lub czterotorowe mają swoje zalety – np. można zorganizować wygodne przesiadki z pociągów szybszych do wolniejszych i vice versa, ale jak dotąd na żadnej linii w Polsce się to nie udało. W szczególności ani na linii średnicowej, ani w Grodzisku, ani w zaprojektowanym Wołominie. Można spróbować pomyśleć nad linią otwocką. Ale ma to też swoje wady.

To co jest zaletą w przypadku ruchu aglomeracyjnego – przejście przez najgęściej zabudowane rejony aglomeracji i lokalne centra - staje się wadą w przypadku prowadzenia w tym samym korytarzu ruchu dalekobieżnego. Bo:
- efekt bariery,
- utrudniony dostęp do przystanków aglomeracyjnych,
- mniej wygodne lokalizacje peronów (patrz np. Wołomin),
- zabytkowa infrastruktura (wiaty, budynki dworcowe – patrz np. Falenica),
- hałas,
- zakres przebudowy lokalnego układu drogowego,
- poszerzenie „martwej strefy” wokół torów,
- droższe grunty i wyburzenia, jeśli trzeba poszerzyć korytarz.

Poza tym niektóre przebiegi historyczne nie dają możliwości osiągnięcia „pośpiesznych” prędkości. W Modlinie po latach dłubania i tak trzeba będzie zwalniać do 80 (?) km/h. Z Rembertów – Zielonka żadnego KDP też się nie zrobi. Podobnie wyjazd z W-wa Włochy na E-20 czy łuki na Rakowcu.

Na deser do tego dochodzi problem ponownego rozkopywania już zmodernizowanych lub wyremontowanych odcinków (ktoś pamięta, że linia do Tłuszcza została wyremontowana w latach 2007-2008? teraz to wszystko zostanie zaorane), koszt organizacji prac pod ruchem, wieloletnich utrudnień, odpływu pasażerów itp.

To jest pewna lekcja, którą już odrobiła GDDKiA, ale w kręgach kolejowych najwyraźniej wciąż stanowi herezję. Polskich kręgach kolejowych, bo np. bracia Czesi czy Austriacy kumają czaczę.

Narysowałem dodatkowe tory na liniach do Otwocka i Mińska Mazowieckiego – ale w zasadzie tylko dlatego, że nie miałem pomysłu na lepszy przebieg. Dla wylotu na Nasielsk są co najmniej dwie propozycje lepsze niż przez Modlin, dla wylotu na zachód jest korytarz KDP – i tego bym się trzymał. Na Radom wyjściem jest albo nowa linia średnicowa N-S, albo przejście pod lotniskiem – patrz wątek o nowej linii średnicowej - strzelam, że będzie to tańsze niż dobudowywanie dodatkowych torów do wykopu przez Rakowiec.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 10:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Dobra - odnosząc się bezpośrednio do rysunku Olka. Od razu nadmieniam, że dla mnie priorytetem jest próba uzyskania połączenia kolejowego do każdego miasta powiatowego na Mazowszu, bo to jest według mnie taki standard dla Państwa ze sprawną koleją, choć oczywiście nie musi to być pierwsza kategoria do wykonania.

1. Odgałęziasz na Pułtusk w Nasielsku - może lepiej w Dębem i próbować obsłużyć Serock, a potem wytworzyć linię alternatywą do E65 na Olsztyn przez Pułtusk-Maków-Przasnysz i dalej według twojego rysunku. Niby nie potrzebna, a jednak powoduje, że obsługujemy trzy mazowieckie miasta powiatowe za jednym zamachem i kierujemy ruch do Warszawy (wytwarzamy dojazd).

2. Z obsługujących miasta powiatowe na północnym Mazowszu jeszcze mi się widzi Sierpc-Żuromin-Mława, ale też w jednej z ostatnich kolejności odśnieżania.

3. Z tego punktu widzenia moich celów jednak chyba lepsza jest relacja Modlin-Lotnisko-Wyszogród-Płock i moim zdaniem ona nie zaprzecza możliwości wytworzenia linii Płońsk-Płock bardziej bezpośredniej - jest tylko kwestia obmyślenia systemowego ich przepustowości.

4. Czego na rysunku nie ma, a by może należałoby wskazać, to przystosowanie do ruchu pasażerskiego odcinka MCK - Jaktorów-Mszczonów - być może przystanek w Mszczonowie powinien być już na linii ze Skierniewic, która jest chyba trochę bliżej miasta. Tam by trzeba łącznik od strony Warszawy wybudować.

5. Zostaje jeszcze ciąg Grójec-Nowe Miasto n. Pilicą-Przysucha do wytworzenia jakiejś kolei do Warszawy.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 12:14 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 10:20
Posty: 49
Lokalizacja: Żabia Wola
Wojtek napisał(a):

4. Czego na rysunku nie ma, a by może należałoby wskazać, to przystosowanie do ruchu pasażerskiego odcinka MCK - Jaktorów-Mszczonów - być może przystanek w Mszczonowie powinien być już na linii ze Skierniewic, która jest chyba trochę bliżej miasta.
Trochę tak;)
Stacja Mszczonów jest na terenie miasta, CMK przebiega ładne kilka km poza miastem.

Połączenie z wszystkimi powiatami choćby 150 km od W-wy ok, ale więcej chyba dla rozładowania kongestii zrobi przeniesienie na kolej codziennych dojazdów do pracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL