Paweł Ciupak napisał(a):
Wnioski do PZP województwa dotyczące kolei, tylko chciałbym zwrócić uwagę, że propozycja utworzenia ścieżki rowerowej po śladzie kolei nasielskiej jest raczej całkowicie nierealna... ta kolejka nie została rozebrana "bo tak", ona została rozebrana ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów, przez który przebiegała kolejka - rolnicy domagają się ich zwrotu...
I co z tego wynika? Z jednej strony snujesz wizje CMK Północ, a z drugiej twierdzisz że wykup paru metrów gruntu rolnego to przedsięwzięcie nie do zrealizowania? Na tej zasadzie należałoby w studium Warszawy zapisać pozostawienie wygonu na placu Defilad, bo tu też są roszczenia.
Wzdłuż DW 571 tak czy owak powinien powstać jakiś ciąg pieszo-rowerowy – równie dobrze można go wykonać w śladzie wąskotorówki, eksponując zachowane pozostałości (jeśli są zachowane, parę lat temu jeszcze były) jako dziedzictwo historii tego terenu (industrial heritage – jak to się właściwie tłumaczy na nasze?)
Paweł Ciupak napisał(a):
Szkoda też, że nie zawarto tam propozycji budowy linii kolejowej Ostrów Maz.-Śniadowo (albo jeszcze lepiej Ostrów Maz. Miasto-Śniadowo R1), która ma o wiele więcej sensu, niż np. całkowicie bezsensowna Warka-Świerże Górne.
Możesz uzasadnić? W czym taki przebieg trasy Warszawa – Łomża jest lepszy od przebiegu przez Wyszków i Ostrołękę? Różnica w kilometrażu jest symboliczna. Czy uważasz, że występują jakieś niesamowite potoki lokalne pomiędzy Ostrowią a Łomżą?