Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr mar 28, 2012 20:30 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
axxenfall napisał(a):
Warto pamiętać, że wnioski do PZP można składać jeszcze tylko przez kilka dni (termin 3 miesięcy od 28 XII)

Fajnie, że ZM złożyło wnioski do PZP województwa dotyczące kolei, tylko chciałbym zwrócić uwagę, że propozycja utworzenia ścieżki rowerowej po śladzie kolei nasielskiej jest raczej całkowicie nierealna... ta kolejka nie została rozebrana "bo tak", ona została rozebrana ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów, przez który przebiegała kolejka - rolnicy domagają się ich zwrotu... Zresztą, w ogóle kwestia reaktywacji kolei wąskotorowych jest w nich nieprzemyślana - proponuje się do reaktywacji kolejki, które w nawet prokolejowym PRL-u były zamykane, bo nikt nie chciał nimi jeździć, a nawet przed ich zamknięciem kursowały tam co najwyżej jakieś 3 pary pociągów...

Szkoda też, że nie zawarto tam propozycji budowy linii kolejowej Ostrów Maz.-Śniadowo (albo jeszcze lepiej Ostrów Maz. Miasto-Śniadowo R1), która ma o wiele więcej sensu, niż np. całkowicie bezsensowna Warka-Świerże Górne.

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 30, 2012 16:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Cytuj:
5. Rozwój tramwaju podmiejskiego lub lekkiej kolei w aglomeracji warszawskiej
Ważnym elementem jest rozbudowa transportu szynowego w aglomeracji warszawskiej w postaci podmiejskich linii szybkiego tramwaju lub lekkiej kolei (np. włączonych do systemu WKD). Takie powiązania powinny powstać np. w relacjach:(...)
- Warszawa – Izabelin / Stare Babice,

Dzięki! Jeśli jeszcze dzięki temu wejdzie to do planu, to gmina jest Wam winna duuuże piwo. Mam na myśli raczej mieszkańców niż UG, bo w tym ostatnim hasło "tramwaj do Izabelina" wciąż wywołuje co najwyżej irytację, co i tak jest postępem, bo do niedawna udawali, że nie słyszą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 30, 2012 18:14 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
marek.slon napisał(a):
Dzięki! Jeśli jeszcze dzięki temu wejdzie to do planu, to gmina jest Wam winna duuuże piwo. Mam na myśli raczej mieszkańców niż UG, bo w tym ostatnim hasło "tramwaj do Izabelina" wciąż wywołuje co najwyżej irytację, co i tak jest postępem, bo do niedawna udawali, że nie słyszą.

A mieszkańcy są przekonani? Jeżeli tak to gratuluję, ja się bym bardziej od mieszkańców takich suburbiów spodziewał reakcji typu "nie będzie tramwaj hałasował mi pod oknem", lub "niech nie wydają kasy na głupoty, tylko mi tu lepiej autostradę spod domu wybudują"...

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 30, 2012 18:48 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Paweł Ciupak napisał(a):
marek.slon napisał(a):
Dzięki! Jeśli jeszcze dzięki temu wejdzie to do planu, to gmina jest Wam winna duuuże piwo. Mam na myśli raczej mieszkańców niż UG, bo w tym ostatnim hasło "tramwaj do Izabelina" wciąż wywołuje co najwyżej irytację, co i tak jest postępem, bo do niedawna udawali, że nie słyszą.

A mieszkańcy są przekonani? Jeżeli tak to gratuluję, ja się bym bardziej od mieszkańców takich suburbiów spodziewał reakcji typu "nie będzie tramwaj hałasował mi pod oknem", lub "niech nie wydają kasy na głupoty, tylko mi tu lepiej autostradę spod domu wybudują"...

Oczywiście takie opinie są i to głośne, ale są też głosy rozsądne. W 2010 r. przeprowadziłem ankietę komunikacyjną w Laskach, odpowiedziało 87 osób, tj. ok. 5% mieszkańców. Odpowiedzi na pytanie o środki, które powinny być promowane lub ograniczane, były w skrócie następujące:
Cytuj:
Mimo dominacji samochodu jako codziennego środka komunikacji w drodze do pracy bezwzględna większość respondentów opowiada się za promowaniem komunikacji zbiorowej, a blisko 40% – roweru. Aż jedna czwarta chce ograniczenia roli samochodu, natomiast promować go chciałoby 13% ankietowanych. Głosy za ograniczeniem innych środków lokomocji należą do wyjątków.

Dyskusja nt. polityki transportowej gminy ma się zacząć w najbliższych tygodniach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 30, 2012 22:16 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
marek.slon napisał(a):
Oczywiście takie opinie są i to głośne, ale są też głosy rozsądne. W 2010 r. przeprowadziłem ankietę komunikacyjną w Laskach, odpowiedziało 87 osób, tj. ok. 5% mieszkańców.

A jak była dobierana próba respondentów? Bo to też ma pewien wpływ na wyniki.

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 31, 2012 11:56 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Paweł Ciupak napisał(a):
A jak była dobierana próba respondentów? Bo to też ma pewien wpływ na wyniki.

To już zupełnie nie wiąże się z tym wątkiem, więc odpowiadam tam, gdzie relacjonowałem samą ankietę:
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=1851&p=21270#p21270


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 12:02 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 10:20
Posty: 49
Lokalizacja: Żabia Wola
marek.slon napisał(a):
Cytuj:
5. Rozwój tramwaju podmiejskiego lub lekkiej kolei w aglomeracji warszawskiej
Ważnym elementem jest rozbudowa transportu szynowego w aglomeracji warszawskiej w postaci podmiejskich linii szybkiego tramwaju lub lekkiej kolei (np. włączonych do systemu WKD). Takie powiązania powinny powstać np. w relacjach:(...)
- Warszawa – Izabelin / Stare Babice,


"KDP do każdej chałupy" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 16:37 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Tabula rasa napisał(a):
marek.slon napisał(a):
Cytuj:
5. Rozwój tramwaju podmiejskiego lub lekkiej kolei w aglomeracji warszawskiej
Ważnym elementem jest rozbudowa transportu szynowego w aglomeracji warszawskiej w postaci podmiejskich linii szybkiego tramwaju lub lekkiej kolei (np. włączonych do systemu WKD). Takie powiązania powinny powstać np. w relacjach:(...)
- Warszawa – Izabelin / Stare Babice,


"KDP do każdej chałupy" ;)

Może nie każdej: Izabelin i Stare Babice to w sumie 25 tys. mieszkańców i wciąż ich przybywa, przy dobrej organizacji (B&R, mikrobusy) z takiej kolejki mógłby skorzystać co czwarty mieszkaniec. Jeśli rzeczywiście około 3 tys. zdecydowałoby się na to zamiast, jak teraz, na dojazd samochodem, to takie połączenie przyniosłoby więcej korzyści niż wszystkie warszawskie P&R razem wzięte.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 17:12 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 10:20
Posty: 49
Lokalizacja: Żabia Wola
marek.slon napisał(a):
Może nie każdej: Izabelin i Stare Babice to w sumie 25 tys. mieszkańców i wciąż ich przybywa, przy dobrej organizacji (B&R, mikrobusy) z takiej kolejki mógłby skorzystać co czwarty mieszkaniec. Jeśli rzeczywiście około 3 tys. zdecydowałoby się na to zamiast, jak teraz, na dojazd samochodem, to takie połączenie przyniosłoby więcej korzyści niż wszystkie warszawskie P&R razem wzięte.
25 tyś.? każda z tych miejscowości (bo nie mówimy o gminach) musiałaby mieć ludności tyle co Milanówek.

Jak najbardziej jestem ZA, też uważam że przy dobrej organizacji, B/P+R itd...

Uwaga nie była do Kolegi. Dziwi mnie podejście innego przedmówcy, który tutaj nie zgłasza niepotrzebnych zastrzeżeń, a zgłasza tam, gdzie są bardziej bezprzedmiotowe (kier. na Stare Babice NAPRAWDĘ jest równoległy i bliski istniejącej linii kol., kier. DK8/DK7 NIE JEST, co wmawiał ów przedmówca, kier. na Izabelin kończy się zaraz dalej w Puszczy).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 09, 2012 17:06 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Paweł Ciupak napisał(a):
Wnioski do PZP województwa dotyczące kolei, tylko chciałbym zwrócić uwagę, że propozycja utworzenia ścieżki rowerowej po śladzie kolei nasielskiej jest raczej całkowicie nierealna... ta kolejka nie została rozebrana "bo tak", ona została rozebrana ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów, przez który przebiegała kolejka - rolnicy domagają się ich zwrotu...


I co z tego wynika? Z jednej strony snujesz wizje CMK Północ, a z drugiej twierdzisz że wykup paru metrów gruntu rolnego to przedsięwzięcie nie do zrealizowania? Na tej zasadzie należałoby w studium Warszawy zapisać pozostawienie wygonu na placu Defilad, bo tu też są roszczenia.

Wzdłuż DW 571 tak czy owak powinien powstać jakiś ciąg pieszo-rowerowy – równie dobrze można go wykonać w śladzie wąskotorówki, eksponując zachowane pozostałości (jeśli są zachowane, parę lat temu jeszcze były) jako dziedzictwo historii tego terenu (industrial heritage – jak to się właściwie tłumaczy na nasze?)

Paweł Ciupak napisał(a):
Szkoda też, że nie zawarto tam propozycji budowy linii kolejowej Ostrów Maz.-Śniadowo (albo jeszcze lepiej Ostrów Maz. Miasto-Śniadowo R1), która ma o wiele więcej sensu, niż np. całkowicie bezsensowna Warka-Świerże Górne.


Możesz uzasadnić? W czym taki przebieg trasy Warszawa – Łomża jest lepszy od przebiegu przez Wyszków i Ostrołękę? Różnica w kilometrażu jest symboliczna. Czy uważasz, że występują jakieś niesamowite potoki lokalne pomiędzy Ostrowią a Łomżą?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL