zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Węzły przesiadkowe w Warszawie
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=2521
Strona 2 z 2

Autor:  Paweł Ciupak [ Pt paź 14, 2011 9:22 ]
Tytuł:  Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie

"Świętokrzyska Pasta"? Ja myślałem, że zgodnie z najnowszymi trendami powinno być "Świętokrzyska McDonalds" albo coś podobnego…

Autor:  Wojtek [ Pt paź 14, 2011 9:29 ]
Tytuł:  Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie

McŚwiętokrzyska PGE CCC Polsat Asseco Prokom (sorry za kryptoreklamę, ale nie moge wytrzymać, takie jaja)

Autor:  miroslavka [ Pt lis 18, 2011 14:07 ]
Tytuł:  Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie

Moim zdaniem przydałyby się dodatkowe przystanki: tramwajowy oraz autobusowy na Jana Pawła, skrzyżowanie z Grzybowską. Krótkie uzasadnienie:
- brak możliwości przesiadki na autobusy jadące Grzybowską (przystanek Al. Jana Pawła II)
- przesunięcie przystanków przy rondzie ONZ na południe związane z budową metra
- bliskość miejsc docelowych: biura, basen, dyskont
- zwiększenie komfortu podróży
- 0,8 km między przystankami w ścisłym centrum, to trochę dużo

Dodatkowo – zrobienie porządku przystankowego przy Hali Mirowskiej, gdzie jest rozgardiasz :roll:

Autor:  mplonski [ Pt lis 18, 2011 15:19 ]
Tytuł:  Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie

miroslavka napisał(a):
Dodatkowo – zrobienie porządku przystankowego przy Hali Mirowskiej, gdzie jest rozgardiasz :roll:


Tam w ogóle przydałby się porządek, dla pieszych nie zostaje prawie nic dzięki rozstawionym handlarzom. Sporo miejsca zajmują też auta, które niby powinny być odholowane... jest b-36+t-24 ZTCP, a zawsze stoi sporo aut.

Autor:  axxenfall [ So kwi 20, 2013 10:15 ]
Tytuł:  Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie

http://www.rynek-kolejowy.pl/44579/Wars ... prawki.htm

Cytuj:
Eksperci [z SISKomu] podkreślają, że opracowanie dotyczące węzłów to „kawał solidnej roboty”, ale nie zgadzają się z kilkoma zaleceniami autorów z WYG, takich jak budowa przejść podziemnych w niektórych węzłach, takich jak Kercelak, czy estakady w ciągu Al. Jerozolimskie - Grójecka nad Placem Zawiszy. – Budowa przejść podziemnych pod jezdniami to poważny błąd. Powinno się wręcz dążyć do likwidacji obecnie funkcjonujących przejść, np. w węźle metra Centrum lub na Rondzie Waszyngtona, i przeniesienie ruchu pieszego całkowicie na powierzchnię – uważa SISKOM.

Eksperci przypominają też, że budowa estakady dla samochodów nad Placem Zawiszy w kierunku docentralnym jest całkowicie sprzeczna z polityką transportową Warszawy. – Powinno się wręcz dążyć do przerwania przy Placu Zawiszy ciągłości Grójeckiej dla ruchu indywidualnego, budowy drugiej jezdni Al. Jerozolimskich pomiędzy Niemcewicza i Placem Zawiszy, a następnie uspokojenia ruchu na obszarze całej Starej Ochoty, szczególnie w obszarze wokół Placu Narutowicza – kończą przedstawiciele organizacji pozarządowej.


Miło słyszeć rozsądne słowa. W oryginale również łącze do raportu WYGu, do któego SISKom się odnosi.

Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  Monty B. Ike [ So kwi 20, 2013 12:05 ]
Tytuł:  Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie

axxenfall napisał(a):
http://www.rynek-kolejowy.pl/44579/Warszawskie_wezly_przesiadkowe_do_poprawki.htm
Miło słyszeć rozsądne słowa. W oryginale również łącze do raportu WYGu, do któego SISKom się odnosi.

To ktoś jeszcze w tym mieście zlecił coś WYGowi, jak ten odwalił fuchę z Rowerem Publicznym? :o

Autor:  axxenfall [ So paź 14, 2017 9:37 ]
Tytuł:  Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... ki-na.html

Cytuj:
Adam Piotr Zając, który w Zarządzie Dróg Miejskich odpowiada za likwidację barier architektonicznych, przypomniał, że każdy z 10 węzłów przesiadkowych na Trasie Łazienkowskiej pozostaje niedostępny dla osób niepełnosprawnych od otwarcia tej arterii w 1974 r. Za wyjątkowo koszmarne uznał przesiadki koło GUS przy al. Niepodległości, gdzie niektórzy muszą korzystać aż z dwóch przejść podziemnych.

Co zamierzają zrobić urzędnicy? Przedstawiciel ZDM zapowiedział zwężenie o jeden pas ruchu zjazdu z Trasy Łazienkowskiej na pl. Na Rozdrożu. Dzięki temu uda się wygospodarować miejsce na windę i poszerzyć platformę na przystanku w stronę Ochoty. Na górze będzie zaś kolejna zebra zamiast przejścia podziemnego (przez Koszykową). Naprawdę wygodny węzeł przesiadkowy na Trasie Łazienkowskiej powstanie dopiero przy okazji wytyczania linii tramwajowej na Gocław w 2021 r. Jak pisaliśmy, przystanki autobusowe w al. Stanów Zjednoczonych w pobliżu Jeziorka Gocławskiego znajdą się w wykopie bezpośrednio pod przystankami tramwajowymi.


Rozumiem, ze z powyższego wynika, że w sprawie "wyjątkowo koszmarnego" węzła przy GUS póki co nic się nie dzieje?

Plus za jedno z brakujących przejść na placu Na Rozdrożu (choć można to było zrobić przy okazji wyznaczania poprzednich), zaś minus za odkładanie ciągle na później przejścia w osi al. Wyzwolenia. Nie ma żadnego uzasadnienia dla dwóch pasów ruchu na wyjeździe z dołu (zjazd z trasy jest jednopasmowy) i można spokojnie zrobić bezpieczne przejście. I czy artykuł słusznie tłumaczy, że winda będzie tylko do jednego przystanku na dolnym poziomie?

Autor:  m.pienkos [ So paź 14, 2017 17:58 ]
Tytuł:  Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie

Windy będą dwie, będzie też przebudowa skrzyżowania na samym placu. Przejście przy al. Wyzwolenia jest już poza skrzyżowaniem.

Co do GUS i innych węzłów na TŁ - przygotowywany jest OPZ na koncepcję dla wszystkich węzłów, dla GUS także. Co do realizacji, będzie można więcej wróżyć jak będzie koncepcja i wstępny kosztorys, wtedy będzie też decyzja w jakiej kolejności realizować węzły.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/