zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Węzły przesiadkowe w Warszawie http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=2521 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Paweł Ciupak [ Pt paź 14, 2011 9:22 ] |
Tytuł: | Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie |
"Świętokrzyska Pasta"? Ja myślałem, że zgodnie z najnowszymi trendami powinno być "Świętokrzyska McDonalds" albo coś podobnego… |
Autor: | Wojtek [ Pt paź 14, 2011 9:29 ] |
Tytuł: | Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie |
McŚwiętokrzyska PGE CCC Polsat Asseco Prokom (sorry za kryptoreklamę, ale nie moge wytrzymać, takie jaja) |
Autor: | miroslavka [ Pt lis 18, 2011 14:07 ] |
Tytuł: | Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie |
Moim zdaniem przydałyby się dodatkowe przystanki: tramwajowy oraz autobusowy na Jana Pawła, skrzyżowanie z Grzybowską. Krótkie uzasadnienie: - brak możliwości przesiadki na autobusy jadące Grzybowską (przystanek Al. Jana Pawła II) - przesunięcie przystanków przy rondzie ONZ na południe związane z budową metra - bliskość miejsc docelowych: biura, basen, dyskont - zwiększenie komfortu podróży - 0,8 km między przystankami w ścisłym centrum, to trochę dużo Dodatkowo – zrobienie porządku przystankowego przy Hali Mirowskiej, gdzie jest rozgardiasz |
Autor: | mplonski [ Pt lis 18, 2011 15:19 ] |
Tytuł: | Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie |
miroslavka napisał(a): Dodatkowo – zrobienie porządku przystankowego przy Hali Mirowskiej, gdzie jest rozgardiasz Tam w ogóle przydałby się porządek, dla pieszych nie zostaje prawie nic dzięki rozstawionym handlarzom. Sporo miejsca zajmują też auta, które niby powinny być odholowane... jest b-36+t-24 ZTCP, a zawsze stoi sporo aut. |
Autor: | axxenfall [ So kwi 20, 2013 10:15 ] |
Tytuł: | Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie |
http://www.rynek-kolejowy.pl/44579/Wars ... prawki.htm Cytuj: Eksperci [z SISKomu] podkreślają, że opracowanie dotyczące węzłów to „kawał solidnej roboty”, ale nie zgadzają się z kilkoma zaleceniami autorów z WYG, takich jak budowa przejść podziemnych w niektórych węzłach, takich jak Kercelak, czy estakady w ciągu Al. Jerozolimskie - Grójecka nad Placem Zawiszy. – Budowa przejść podziemnych pod jezdniami to poważny błąd. Powinno się wręcz dążyć do likwidacji obecnie funkcjonujących przejść, np. w węźle metra Centrum lub na Rondzie Waszyngtona, i przeniesienie ruchu pieszego całkowicie na powierzchnię – uważa SISKOM. Eksperci przypominają też, że budowa estakady dla samochodów nad Placem Zawiszy w kierunku docentralnym jest całkowicie sprzeczna z polityką transportową Warszawy. – Powinno się wręcz dążyć do przerwania przy Placu Zawiszy ciągłości Grójeckiej dla ruchu indywidualnego, budowy drugiej jezdni Al. Jerozolimskich pomiędzy Niemcewicza i Placem Zawiszy, a następnie uspokojenia ruchu na obszarze całej Starej Ochoty, szczególnie w obszarze wokół Placu Narutowicza – kończą przedstawiciele organizacji pozarządowej. Miło słyszeć rozsądne słowa. W oryginale również łącze do raportu WYGu, do któego SISKom się odnosi. Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | Monty B. Ike [ So kwi 20, 2013 12:05 ] |
Tytuł: | Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie |
axxenfall napisał(a): http://www.rynek-kolejowy.pl/44579/Warszawskie_wezly_przesiadkowe_do_poprawki.htm Miło słyszeć rozsądne słowa. W oryginale również łącze do raportu WYGu, do któego SISKom się odnosi. To ktoś jeszcze w tym mieście zlecił coś WYGowi, jak ten odwalił fuchę z Rowerem Publicznym? |
Autor: | axxenfall [ So paź 14, 2017 9:37 ] |
Tytuł: | Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie |
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... ki-na.html Cytuj: Adam Piotr Zając, który w Zarządzie Dróg Miejskich odpowiada za likwidację barier architektonicznych, przypomniał, że każdy z 10 węzłów przesiadkowych na Trasie Łazienkowskiej pozostaje niedostępny dla osób niepełnosprawnych od otwarcia tej arterii w 1974 r. Za wyjątkowo koszmarne uznał przesiadki koło GUS przy al. Niepodległości, gdzie niektórzy muszą korzystać aż z dwóch przejść podziemnych. Co zamierzają zrobić urzędnicy? Przedstawiciel ZDM zapowiedział zwężenie o jeden pas ruchu zjazdu z Trasy Łazienkowskiej na pl. Na Rozdrożu. Dzięki temu uda się wygospodarować miejsce na windę i poszerzyć platformę na przystanku w stronę Ochoty. Na górze będzie zaś kolejna zebra zamiast przejścia podziemnego (przez Koszykową). Naprawdę wygodny węzeł przesiadkowy na Trasie Łazienkowskiej powstanie dopiero przy okazji wytyczania linii tramwajowej na Gocław w 2021 r. Jak pisaliśmy, przystanki autobusowe w al. Stanów Zjednoczonych w pobliżu Jeziorka Gocławskiego znajdą się w wykopie bezpośrednio pod przystankami tramwajowymi. Rozumiem, ze z powyższego wynika, że w sprawie "wyjątkowo koszmarnego" węzła przy GUS póki co nic się nie dzieje? Plus za jedno z brakujących przejść na placu Na Rozdrożu (choć można to było zrobić przy okazji wyznaczania poprzednich), zaś minus za odkładanie ciągle na później przejścia w osi al. Wyzwolenia. Nie ma żadnego uzasadnienia dla dwóch pasów ruchu na wyjeździe z dołu (zjazd z trasy jest jednopasmowy) i można spokojnie zrobić bezpieczne przejście. I czy artykuł słusznie tłumaczy, że winda będzie tylko do jednego przystanku na dolnym poziomie? |
Autor: | m.pienkos [ So paź 14, 2017 17:58 ] |
Tytuł: | Re: Węzły przesiadkowe w Warszawie |
Windy będą dwie, będzie też przebudowa skrzyżowania na samym placu. Przejście przy al. Wyzwolenia jest już poza skrzyżowaniem. Co do GUS i innych węzłów na TŁ - przygotowywany jest OPZ na koncepcję dla wszystkich węzłów, dla GUS także. Co do realizacji, będzie można więcej wróżyć jak będzie koncepcja i wstępny kosztorys, wtedy będzie też decyzja w jakiej kolejności realizować węzły. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |