zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Odstęp od krawędzi peronu
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=2515
Strona 1 z 2

Autor:  axxenfall [ So wrz 24, 2011 7:28 ]
Tytuł:  Odstęp od krawędzi peronu

http://www.zw.com.pl/artykul/633021_Daj ... ocka-.html

Cytuj:
Elfy jeżdżące w barwach SKM to najdłuższe składy w Polsce: mogą zabrać 1000 pasażerów. – W tym tygodniu robiliśmy testy na stacji w Otwocku i pomiędzy pociągiem a peronem jest milimetr odstępu, zamiast 10 cm – wyjaśnia Leszek Walczak, prezes SKM. – Teraz PLK ma przebudować peron i jak dostaniemy dwa nowe składy, wyślemy je do Otwocka. Powinno to być jeszcze w pierwszej połowie października – obiecuje Walczak.


Czy 10cm to faktycznie minimum? Z punktu widzenia pasażera, im mniej tym lepiej, a na przystanku czołowym, jakim jest dla SKM Otwock, pociąg chyba zbytnio się nie rozbuja...

Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  Phinek [ Pn wrz 26, 2011 0:28 ]
Tytuł:  Re: Odstęp od krawędzi peronu

Po pierwsze układ tor/pojazd daje temu drugiemu swobodę w zajmowaniu pozycji... i to jest już pewna niewiadoma.

Po drugie tor jako taki nie jest doskonale sztywny i podczas zmian temparaturowych potrafi sobie trochę powędrować (niby tylko milimetry, ale zawsze).

Po trzecie pojazd ma resorowanie i może się bujnąć, choćby od wsiadania/wysiadania podróżnych

Po czwarte peron też przedmiot martwy czyli złośliwy... jego nawierzchnia poddawana temperaturze też potrafi się rozszerzyć...

Zatem ta norma zapewne skądś się wzięła i nie jeden inżynier już nad tym tematem siedział.

Autor:  Wojtek [ Pn wrz 26, 2011 8:38 ]
Tytuł:  Re: Odstęp od krawędzi peronu

A w jakich warunkach były robione pomiary - peron i szyny były poszerzone czy zwiężone w wyniku warunkow atmosferycznych?

Autor:  yann [ Pn wrz 26, 2011 9:02 ]
Tytuł:  Re: Odstęp od krawędzi peronu

Norma, tak, to jest skrajnia budowli, poza którą peron nie ma prawa wystawać, i skrajnia taboru, poza którą nie może wystawać wagon -- prawda? Czyli że co najmniej jedno z dwojga wystaje? Jak to się stało? Te skrajnie to nie taka świętość, jak myślałem?

Autor:  axxenfall [ Pn wrz 26, 2011 18:17 ]
Tytuł:  Re: Odstęp od krawędzi peronu

Mnie najbardziej zastanawia, jak będą się perony miały do dotychczasowego taboru, skoro odstęp był OK, a będą go zwiększać...

Autor:  Phinek [ Pn wrz 26, 2011 22:16 ]
Tytuł:  Re: Odstęp od krawędzi peronu

Obstawiam, że po prostu peron przekracza skrajnię czy to w wyniku błędnego wykonania, czy też złego utrzymania. Ciekawe jest jednak to, że teoretycznie nowe ELFy mają tą samą szerokość co EN57...

Autor:  Wojtek [ Wt wrz 27, 2011 12:05 ]
Tytuł:  Re: Odstęp od krawędzi peronu

Może maja jedną nóżkę bardziej...

Autor:  Phinek [ Śr wrz 28, 2011 8:56 ]
Tytuł:  Re: Odstęp od krawędzi peronu

Moze po prostu o EN już nikt się nie boi... się przyrysuje to trudno... po za tym jednak EN57 ma mniejsze odległości między czopami więc jeśli jest nawet minimalny łuk to skrajnia ELFa jest wówczas szersza niż EN57 i może to być te 1-2 mm decydujące o całej akcji.

Autor:  Wojtek [ Śr wrz 28, 2011 12:08 ]
Tytuł:  Re: Odstęp od krawędzi peronu

No dobra, ale perony w Otwocku są proste jak konstrukcja cepa, nie ma zakrętów.

Autor:  KrOOliK [ Śr wrz 28, 2011 17:34 ]
Tytuł:  Re: Odstęp od krawędzi peronu

Wojtek: Aktualne skm'ki kolidują już z peronem. A konkretnie ich schody.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu macie EN57 km'ki

Obrazek



Później jak znajdę trochę czasu to założę temat o stacji w otwocku.


Te perony da się przyciąć, tak aby je skrócić o jakieś 4cm - to by mogło wystarczyć - przecież teraz skm'ki dają radę. Z drugiej strony jak mają kasę i chcą remontować ;-)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/