Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz wrz 01, 2011 22:59 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 21:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,102 ... drogi.html

- KE prawdopodobnie nie zgodzi się na proponowane przez Polskę przeniesienie unijnych środków z kolei na drogi - powiedział komisarz UE ds. transportu Siim Kallas. Przyznał, że sprzeciwia się temu m.in. dyrekcja transportu.

- Z punktu widzenia polityki transportu jesteśmy przeciwko takiej zmianie - powiedział komisarz. - Mieliśmy wymianę listów z rządem polskim, bardzo trudno jest wierzyć, że decyzja będzie pozytywna.

Komisarz zaznaczył, że pomysłowi transferu unijnych pieniędzy z projektów kolejowych na drogi zdecydowanie sprzeciwia się Parlament Europejski. Pomysł nie znalazł także uznania w odpowiedzialnej w Komisji Europejskiej za projekt dyrekcji ds. polityki regionalnej.

Polska złożyła wniosek do KE o przesunięcie 1,2 mld euro z projektów kolejowych na drogowe - w ramach funduszy unijnych na rozwój infrastruktury na lata 2008-13. KE sygnalizowała, że się nie zgodzi, gdyż środki powinny zostać w sektorze kolejowym i być wydane np. na projekty rewitalizacyjne. Oficjalna decyzja ze strony KE ma zapaść w połowie września.

Kallas zaznaczył, że jego opinia "nie jest formalną odpowiedzią KE", ale już teraz może powiedzieć, że "z punktu widzenia polityki transportu UE nie akceptujemy tej zmiany" - zaznaczył. Tym bardziej że - jak podkreślił - stan kolei w Polsce wymaga dużych zmian, a KE już udzieliła Polsce zgody na uruchomienie dużych środków na infrastrukturę drogową

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 07, 2011 9:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2587
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/26995/MRR_ ... izacje.htm

Cytuj:
MRR: Chcemy zgody KE na rewitalizacje

- Polska zabiega o zgodę Komisji na realokację funduszy z kolei na drogi i takie stanowisko będziemy prezentować w negocjacjach – zaznaczył w komentarzu dla „Rynku Kolejowego” zastępca dyrektora Biura Ministra w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego Piotr Popa.

- Zgodnie z zasadami zarządzania programami unijnymi przed końcem czerwca br., w ramach tzw. przeglądu śródokresowego (dokonywanego w połowie perspektywy finansowej), Polska przesłała do Komisji Europejskiej propozycje zmian w programach operacyjnych. Jedną z proponowanych zmian w programie Infrastruktura i Środowisko jest przesunięcie 1,2 mld euro z projektów kolejowych na drogowe. Wielkość tych środków została oszacowana na podstawie dotychczasowych rozstrzygnięć przetargowych dla części projektów kolejowych i szacowanej tendencji dla dalszych postępowań. Jak dotąd Komisja nie udzieliła oficjalnej odpowiedzi w tej sprawie, a dopiero przekazanie oficjalnego stanowiska Komisji Europejskiej umożliwi rozpoczęcie renegocjacji programu – czytamy w komentarzu.

- Polska zabiega o zgodę Komisji na realokację funduszy z kolei na drogi i takie stanowisko będziemy prezentować w negocjacjach – podkreśla Piotr Popa. - Niezależnie jednak od ostatecznych rozstrzygnięć, szukamy rozwiązań alternatywnych. Rozważana jest m.in. możliwość finansowania rewitalizacji linii kolejowych ze środków programu Infrastruktura i Środowisko. Dotychczas KE odrzucała wielokrotne propozycje Polski składane zarówno w obecnej jak i poprzedniej kadencji – przypomina pryedstawiciel Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

- Sygnały płynące z Brukseli pozwalają na stwierdzenie, że Komisja dopuści możliwość realizacji projektów polegających na odnawianiu linii kolejowych, przywracaniu ich parametrów technicznych do stanu pierwotnego. Zasady finansowania takich projektów z POIŚ są obecnie ustalane w kontaktach roboczych z KE – dodał Piotr Popa.

Według zastępcy dyrektora Biura Ministra w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, przegląd śródokresowy programów nie ma nic wspólnego z procesem negocjowania przyszłych ram finansowych Unii Europejskiej.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 13, 2011 15:24 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So gru 11, 2010 0:36
Posty: 215
I tak sporo kasy kolejowej idzie na drogi... Jak? w prosty sposób:

Tu przykład mi bliski... czyli kolej modernizuje szlak Łódź-Warszawa i ... potrzebuje zgody GDDKiA na zamknięcie drogi krajowej 72 na czas remontu (budując tymczasowy objazd)... i GDDKiA taką zgodę wydaje pod warunkiem że kolej wybuduje za własną (czytaj unijną) kasę wiadukt drogowy nad torami.

I teraz kolej po pierwsze musi sfinansować budowę wiaduktu i potem przez 5 lat (okres trwałości efektu - wymagania unijne) musi ten wiadukt utrzymywać... odśnieżać, serwisować itd... by po tych 5 latach dać GDDKiA ten wiadukt za free.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 13, 2011 16:47 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2037
Lokalizacja: Z Warszawy
Wiemy to od dawna, ale nikt jak do tej pory nie chciał tego przeskoczyć.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 13, 2011 20:45 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sie 01, 2010 3:01
Posty: 145
a czy może go nie zbudować? inaczej zapytam, z tego co wiem przy prędkości torów 160km/h muszą być wiadukty, bądź tunele pod torami. na całej trasie warszawa - działdowo są budowane wiadukty (przy dużych ulicach) i tunele (przy mniejszych). To moim zdaniem na sens. Bo inaczej jeszcze gminy i wsie musiały by mieć kasę na te tunele i wiadukty, a jak by jej nie miały - pociąg jechał by wolniej;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 13, 2011 20:57 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 14:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Nikt nie przeczy faktowi, iż ruch samochodowy powinien być separowany od kolejowego. Chodzi o to, że wiadukty i tunele drogowe finansowane są z pieniędzy przeznaczonych na kolej... Jest to trochę dziwne, zwłaszcza że w starciu pociąg<->samochód problemy generują głównie samochody i to z ich konta powinno się poprawiać bezpieczeństwo w tym zakresie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 14, 2011 9:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2037
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
to z ich konta powinno się poprawiać bezpieczeństwo w tym zakresie.


Może nie do końca z ich konta, ale na pewno w jakiejś finansowej kooperacji. Minimum 50/50.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 22, 2011 14:54 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So gru 11, 2010 0:36
Posty: 215
Wojtek napisał(a):
...w jakiejś finansowej kooperacji. Minimum 50/50.


No właśnie tu jest problem jak powinno to być unormowane, bo np. Wójt Pcimia Górnego może najzwyczajniej nie mieć kasy na przebudowę przejazdu łączącego jego wieś z Pcimiem Dolnym... zaś GDDKiA śmie żądać od PKP postawienie czegoś na wyłączny koszt kolejarzy (łącznie z kosztami organizacji objazdów i kosztami zajętości pasa ruchu).

Dlatego byłbym daleki od sztywnego 50/50 czy dowolnej innej sztywnej granicy. Uważam, że należy wypracować zależności wedle których proporcje winny być ustalane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 07, 2011 15:52 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://gospodarka.dziennik.pl/news/arty ... ielki.html
Cytuj:
Rząd Tuska wybuduje koleje na nowo. Plan jest wielki
Podjęcie uchwały ws. ustanowienia Wieloletniego Planu Inwestycji Kolejowych do 2013 r. z perspektywą 2015 - to jedyny punkt planowanego na poniedziałek posiedzenia rządu. Plan porządkuje rok po roku najważniejsze zadania inwestycyjne na polskiej kolei. Przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury Wieloletni Plan Inwestycji Kolejowych (WPIK) obejmuje 110 projektów dotyczących budowy nowej, modernizacji istniejącej bądź odtworzenia-rewitalizacji infrastruktury kolejowej.

Według dokumentu, w latach 2011-2013 na te cele wydanych zostanie prawie 21,5 mld zł, z czego ponad 10 mld zł pochodzić będzie ze środków UE, prawie 8 mld zł - z publicznych środków krajowych oraz ponad 3 mld zł ze środków własnych zarządcy infrastruktury - PKP Polskich Linii Kolejowych i innych środków prywatnych.

Budowa, modernizacja i rewitalizacja infrastruktury kolejowej ma w latach 2011-2013 objąć prawie 2300 km linii kolejowych i kosztować około 20 mld zł. Prace przygotowawcze to 21 projektów na ponad 2300 km linii za ok. 500 mln zł.

Środki mają pochodzić z funduszy UE: ISPA47, Spójności, TEN-T, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a także z kredytów udzielanych przez Europejski Bank Inwestycyjny (EBI).

Do krajowych źródeł finansowania plan zalicza środki własne PKP PLK, budżet państwa oraz Fundusz Kolejowy, którego podstawowym źródłem dochodów są wpływy z opłaty paliwowej od paliw i gazu do napędu pojazdów. Wsparcie ze środków publicznych w latach 2011-2013 to ponad 3,5 mld zł, a w okresie 2011-2015 - prawie 6,75 mld zł.

Dokument stwierdza, że realizacja planu jest podstawowym celem działalności PLK w najbliższych latach, a "z uwagi na zakres przewidywanych interwencji - jednym z głównych priorytetów gospodarczych kraju". PKP PLK są też odpowiedzialne za realizację programu i efektywne wydatkowanie środków.

Główne zadania planu to dokończenie modernizacji ciągu kolejowego Zebrzydowice-Gdynia zarówno przez Warszawę (E 65), jak i Bydgoszcz (C-E 65), pilotażowe wdrożenie na jednej z linii najnowszych systemów sterowania ruchem pociągów, a także zakończenie modernizacji linii pomiędzy Warszawą a Katowicami i Krakowem, co umożliwi zwiększenie prędkości jazdy pociągów do 200 km/h.

Plan przewiduje też realizację projektów istotnych dla poszczególnych województw, np. rewitalizację i modernizację tzw. "kościerskiego korytarza kolejowego", czyli odcinka Kościerzyna - Gdynia, modernizację linii Krzyż - Kostrzyn czy Toruń - Bydgoszcz.

Dokument stwierdza, że "wieloletni program inwestycyjny jest narzędziem, które pozwoli na osiągnięcie efektów zakładanych w strategicznych dokumentach wskazujących kierunki rozwoju infrastruktury w Polsce", a nadrzędnym jego celem jest uzyskanie poziomu jakości usług świadczonych przez PLK, dostosowanego do oczekiwań i potrzeb przewoźników oraz ich klientów.

Za najistotniejsze ryzyko i tym samym największe zagrożenie dla programu uznaje się w dokumencie ryzyko polityczne, które "tworzy konglomerat powiązań zmian prawa ze zmianami ogólnej sytuacji społecznej i ekonomicznej". Dlatego plan zakłada utworzenie mechanizmów ograniczania zagrożeń i ryzyk m.in. przez ich nadzorowanie i monitorowanie.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 07, 2011 16:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2587
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
I trochę cyfr:

http://www.rynek-kolejowy.pl/28521/Wiel ... jowych.htm

Obrazek

Obrazek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL