http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... luzej.htmlCytuj:
Spółka PKP Intercity zakłada że na prowadzącej w stronę Katowic i Krakowa Centralnej Magistrali Kolejowej [Pendolino] pojadą najwyżej z prędkością 220 km na godz. Na trasie do Gdańska mają jechać 160-200 km na godz. Teoretycznie mogłyby rozpędzić się do 250 km na godz., ale tory nawet po remoncie na to nie pozwolą. Według założeń od 2014 roku z Warszawy do Gdańska mamy jechać 2 godz. 30 min, do Katowic - 2 godz. 10 min, a do Krakowa - 2 godz. 15 min. Według Janusza Malinowskiego, prezesa spółki PKP Intercity, ceny biletów mają być przystępne. Najtańsze z nich, kupowane z wyprzedzeniem, mają kosztować 60 zł. Składy Pendolino mają zdominować trasę z Krakowa i Katowic przez Warszawę do Trójmiasta. Mają jeździć co godzinę.
http://www.rynek-kolejowy.pl/26620/Husa ... na_CMK.htmCytuj:
Prawdopodobnie we wrześniu rozpoczną się jazdy próbne na linii CMK pod kątem wprowadzenia na niej prędkości 200 km/godz. z wykorzystaniem pierwszej lokomotywy Husarz wyposażonej w system komunikacji kabinowej ETCS poziomu 1 – poinformował „Rynek Kolejowy” Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej.
– W normalnej eksploatacji dla pasażerów wdrożenie prędkości 200 km/godz. dla lokomotywy Husarz na Centralnej Magistrali Kolejowej nastąpi prawdopodobnie w grudniu 2013 roku, czyli jeszcze przed wejściem do eksploatacji pociągów firmy Alstom zakupionych przez PKP Intercity – dodał podsekretarz stanu w resorcie infrastruktury.
Dlaczego dopiero za dwa lata? – Dlatego, że testy systemu muszą trwać. Musimy mieć gwarancję, że działa on niezawodnie. Doświadczenia europejskie we wdrażaniu systemu ETCS też pokazują, że te badania jednak troszkę trwają – zaznaczył Andrzej Massel.
PKP Polskie Linie Kolejowe planują wprowadzić maksymalną prędkość 200 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej na odcinku Olszamowice – Zawiercie. Do pełnego wykorzystania takiej prędkości potrzebny jest odpowiedni tabor. PKP Intercity zapewnia, że z wagonami nie będzie problemu. – Wagony z maksymalną prędkością eksploatacyjną 200 km/godz. są w posiadaniu spółki – powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Gorzej sytuacja wygląda z lokomotywami. Spółka posiada wprawdzie 10 nowoczesnych lokomotyw Husarz produkcji niemieckiego Siemensa, które mogą się poruszać z prędkością nawet 230 km/godz., ale nie zostały one wyposażone w urządzenia komunikacji kabinowej ECTS poziomu 1., które są wymagane do obsługi ruchu pociągów z taką prędkością. Dlatego przewoźnik wspólnie z firmą zabudowującą urządzenia przytorowe ECTS na Centralnej Magistrali Kolejowej wyposażył jedną z nich w urządzenia komunikacji kabinowej, aby móc rozpocząć testy. - Jeżeli infrastruktura będzie przystosowana, to możemy maksymalnie przyspieszyć zabudowę tego systemu na kolejnych lokomotywach – zapowiedział Janusz Malinowski.
Trochę szkoda tyle płacić za 20 km/h różnicy...
Pozdrawiam,
Maciek
_________________
Pozostanie po nas
..............|
................Włóczykije euta smutna legenda,
.-....__...|
.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.że wciąż nas uczono
...........|_________________________________
uczyć się na błędach.
..........(Włodzimierz Ścisłowski)