Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn wrz 19, 2011 11:31 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
Jeszcze jedno skrzyżowanie: Emilii Plater / Świętokrzyska.

Zlikwidowano przejście dla pieszych przez Świętokrzyską po stronie wschodniej. Stoi tam płot budowy metra za którym jest jakiś wykop i studzienka. Dla samochodów wybudowano wysepkę i osobną sygnalizację do zawracania - gdyby tą wysepkę przesunąć o 3 metry (miejsca jest duuużo) to zmieściłby się chodnik wzdłuż płotu metra.
Piesi chodzili wzdłuż płotu, zamontowano dodatkowe "zasieki" by to utrudnić - mają chodzić dookoła przez 3 przejścia.

Świętokrzyska strona zachodnia - pozostawiono (a nawet dano nowe tymczasowe) światła dla pieszych mimo tego że jest tam tylko wjazd na teren budowy metra.... wszyscy piesi te swiatła zgodnie olewają.

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 15, 2011 16:21 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Już dość dawno dostałem odpowiedź od IR:
Obrazek
ale dopiero dzisiaj udało mi się wysmarować odpowiedź. Proszę o uwagi - wyślę to dopiero w poniedziałek przed południem.
Cytuj:
Warszawa, dn. 17 X 2011 r.

Dot.: BD-IR-IS-MBA/MBU-7223-77-3-11 (tymczasowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Świętokrzyskiej i Nowy Świat)

Marek Słoń
ul. Trzech Sosen 8
05-080 Laski
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Biuro Drogownictwa i Komunikacji
Inżynier Ruchu m.st. Warszawy

W odpowiedzi na Pana pismo z dn. 14 IX 2011 r. (L.p.: 400/11) dziękuję za osobiste zajęcie stanowiska w tej sprawie. Analizując jego treść nie mogę jednak oprzeć się wrażeniu, że rozwiązuje Pan problem natrętnego adresata, którego należy zbyć, a nie kwestię bezpieczeństwa i wygody pieszych na reprezentacyjnym deptaku stolicy.
Podaje Pan dwa argumenty przeciw zgłoszonej propozycji:
1. „Wymagałoby” to „zmiany w lokalizacji sygnalizatorów.”
Przecież właśnie na potrzeby obecnej, tymczasowej organizacji ruchu zostały ustawione na tym skrzyżowaniu dwa przestawne sygnalizatory - czy ich przestawienie przekracza możliwości warszawskich służb miejskich?!
2. „Skutkowałoby” to „ogromnym ograniczeniem przepustowości skrzyżowania, a co za tym idzie - wywołałoby zatory, wpływające negatywnie na ruch transportu zbiorowego, generując jego opóźnienia.”
Po pierwsze, zatory w tym miejscu nie są potencjalną możliwością, lecz faktem, któremu się Państwo biernie przyglądają. Czy w tej sytuacji nie należałoby zamknąć północnego wlotu skrzyżowania dla samochodów osobowych i autobusów turystycznych? Dlaczego udogodnienia dla tych pojazdów są istotniejsze od wygody i bezpieczeństwa co najmniej kilkunastu tysięcy pieszych, którzy codziennie pokonują to skrzyżowanie, i strat czasu podobnej liczby pasażerów autobusów?
Po drugie, stwierdzenie o „ogromnym ograniczeniu przepustowości skrzyżowania” wydaje się co najmniej przesadzone. Przy założeniu, że wprowadzenie fazy pieszej we wszystkich kierunkach zamiast osobnych faz na każdym remieniu skrzyżowania nie przyniesie żadnego usprawnienia w obsłudze relacji skrętnych, oznaczałoby to wydłużenie cyklu z 90 do 120 sekund, czyli o 25%. Jest to jednak założenie błędne, co najlepiej pokazuje blokowanie ruchu w kierunku północnym przez samochody skręcające w prawo w ul. Świętokrzyską, które muszą ustąpić pierwszeństwa kilkudziesięciu osobom przekraczającym tęże ulicę w ciągu dwukrotnie skróconej fazy światła zielonego. Również pozostałe relacje skrętne są blokowane w podobny sposób. Faktyczne skutki proponowanej organizacji ruchu łatwo jest poznać wprowadzając ją tymczasowo - choćby na jedną godzinę - z zastosowaniem kierowania ruchem przez policję.

Na zakończenie pisze Pan, że „przejścia przez zachodni wlot ul. Świętokrzyskiej nie udało się zachować.” Czy były rozważane inne warianty, np.:
- zwężenie w obrębie skrzyżowania obecnie dwupasmowej jezdni ul. Nowy Świat, a obsługującej ruch w obie strony w sposób wahadłowy, celem uzyskania po zachodniej stronie chodnika (wydzielonego z jezdni oznakowaniem poziomym) o szerokości 1-1,5 m?
- wykorzystanie fazy, w której jest dopuszczony ruchu kołowy jedynie w kierunku północnym, do umożliwienia pieszym przejścia zachodnim, wolnym w tym momencie pasem ul. Nowy Świat? Jednocześnie informuję, że liczni piesi wykorzystują tę fazę w ten sposób, a sytuacje niebezpieczne powstają wskutek rozpoczynania przejścia w niewłaściwym momencie.
Zwracam także uwagę na inne skrzyżowania, gdzie w związku z budową metra wprowadzono tymczasową organizację ruchu dyskryminującą pieszych, m.in. E.Plater / Świętokrzyska i Prosta/Towarowa.
Wierzę, że problem był dyskutowany „z projektantami i wykonawcami”. Projektanci i wykonawcy nie są zobligowani do realizacji polityki transportowej miasta, Pan natomiast - tak, czego trudno się dopatrzyć w zaakceptowanych przez Pana rozwiązaniach i ich uzasadnieniu.
Z wyrazami szacunku

Marek Słoń


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 17, 2011 6:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Chyba ok. Trudno powiedzieć coś więcej o rozwiązaniu, ktore byloby w Warszawie pionierskie. Być może można rozważyć, że dluższy cykl na całym skrzyzowaniu nie musi oznaczać dluższego oczekiwania dla pojazdów, ponieważ mozna zastosować tylko jedna fazę dla pieszych, ktora pozwoli im pokonac od razu cale skrzyżowanie, a nie tylko 1 ramię - dzięki temu oniknie się kolizji ruchu pieszych i samochodów podczas innych faz, która obniża sprawność obecnego rozwiązania. To jakoś tak zgrabnie musi być i dobitnie napisane.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt kwi 27, 2012 17:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
powtórka z rozrywki odbywa się tym razem na skrzyżowaniu Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Jednak wrażenia są naprawdę mocniejsze od dotychczasowych, polecam szczególnie 1:07
http://www.youtube.com/watch?v=JsFybVuPlJM

Skoro nie ma tam żadnego ruchu na relacjach skrętnych z/do Świętokrzyskiej, to dlaczego nie można zezwolić pieszym w fazie zielonej na chodzenie także przez Świętokrzyską i na skos?

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt kwi 27, 2012 21:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
jack napisał(a):
dlaczego nie można zezwolić pieszym w fazie zielonej na chodzenie także przez Świętokrzyską i na skos?


Zmobilizowali mnie do zmajstrowania filmu o "Green For All Directions" w Wiedniu:
http://www.youtube.com/watch?v=ajryeNGmZLE

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 28, 2012 6:41 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
To jest wszystko kwestia przyjętej strategii sterowania na większym obszarze. Na filmiku z Wiednia widać, że ogólnie obciążenie skrzyżowania (tego pierwszego, całego filmu nie obejrzałem) jest dość niskie, więc, zapewne, ruch jest dławiony wcześniej (być może bardzo dużo wcześniej) i do skrzyżowania dojeżdża niewiele pojazdów w ogóle.

Natomiast poza bardzo nietypowymi przypadkami, z mocno dominującymi relacjami skrętnymi, bez wątpienia wydzielenie pieszych w osobną fazę przepustowości nie służy. I to jest fakt, który można sobie policzyć (polecam, lepiej dyskutować na faktach). Oczywiście, można dyskutować, czy przepustowość jest najważniejsza, czy powinna być najważniejsza itd., ale to jakby inna kwestia.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 28, 2012 7:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Marszałkowska/Świętokrzyska to miejsce gdzie zebry po przekątnej (Metro <-> Galeria Centrum) cieszyłyby się sporym powodzeniem. Chyba kiedyś widziałem na zdjęciach, że w Tokio są pasy diagonalne. Takie pasy nie muszą nawet kolidować z relacjami lewoskrętnymi o ile jest na to dostatecznie dużo miejsca.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 28, 2012 7:24 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Nie muszą, choć wymagają sporo więcej czasu.

Te zdjęcia, które z pasami ukośnymi widziałem, to jednak były raczej ze skrzyżowań z fazą "tylko piesi" właśnie.

A skoro o tym konkretnym skrzyżowaniu mowa - tam sporo pieszych jednak zejdzie (całkowicie dobrowolnie) pod ziemię w związku z uzupełnieniem wyjść ze stacji metra.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 28, 2012 9:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
G.Madrjas napisał(a):
A skoro o tym konkretnym skrzyżowaniu mowa - tam sporo pieszych jednak zejdzie (całkowicie dobrowolnie) pod ziemię w związku z uzupełnieniem wyjść ze stacji metra.

Owszem, ci, którzy będą schodzić na stację metra.
Czy spodziewasz się, że KTOKOLWIEK, idący ciągiem Krakowskie -- Nowy Świat, lub Świętokrzyska -- Nw. Świat/Krakowskie, będzie schodził do dziury??? :shock:

Oczywiście, dzielni panowie z Wydz. Sygnałów Dymnych ZDM i BDiK (jak juz wyjdą z pudła :lol: ), mogą "pomóc" pieszym w procesie decyzyjnym nad wyborem przejścia pod ziemią, ustawiając cykle sygnalizacji tak, że rzeczywiście dziurą będzie szybciej... :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 28, 2012 11:08 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
A, to teraz idących do metra nie liczymy do grupy pieszych, coby statystyk nie psuli? Powiedz to proszę koledze Piwosławowi, bo to On był uprzejmy wspomnieć o osobach podróżujących na nogach z Galerii Centrum do Metra.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL