Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lis 07, 2011 2:17 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
ajarmoniuk napisał(a):
Dlatego też mnie dziwi takie stwierdzenie. Czy to kolejna rzecz, której u nas, wg polskich inżynierów, "niedasię"?


Czyli nie jestem odosobniony w dziwieniu się... cóż takie czasy, że prawdziwych inżynierów jak na lekarstwo, zaś "polityka" i demagogia biorą górę nad zdrowym rozsądkiem.

Zastosowanie GPSu ma właśnie tylko ta jedną jedyna wadę - pachnie inwigilacją... jeśli jednak ktoś chce być anonimowy to niechaj pozbędzie się telefonu komórkowego i zaprzestanie korzystać z karty bankowej... żyjemy w czasach gdzie prywatność jest mocno ograniczona i zastosowanie "inwigilacji pojazdu" nie musi mieć zabarwień dyktatorskich.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 07, 2011 10:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Ale zwykłe urządzenie GPS nie musi inwigilować, przecież wystarczy że rejestruje liczbę przejechanych kilometrów i ew. maksymalną prędkość. Zapamiętanie trasy wcale nie jest nikomu potrzebne (chyba że szefowi, ale to już sprawa firmy, nie państwa), a żeby śledzić pojazd na bierząco to GPS musiałby mieć jakiś nadajnik radiowy.

Co do prędkości maksymalnej, to powinno tylko zliczać ile razy przekroczono np. 85km/h i tyle mandatów dostanie właściciel/kierowca.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 07, 2011 10:40 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
Tak jak piszesz... "inwigilacja" on line jest możliwa tylko wówczas, gdyby odbiornik GPS miał w sobie nadajnik (np. GSM i to stosuje wiele firm do kontroli stanu paliwa). Zaś zapamiętywanie trasy jest jak najbardziej w interesie Państwa (czyli nas wszystkich) bo wówczas dużo prościej o kontrolę przestrzegania ograniczeń prędkości oraz ew. wymuszenia pierwszeństwa (np. brak zatrzymania przed przejazdem kolejowym).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 08, 2012 18:02 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/ ... -w-Polsce-

Cytuj:
Nad nowym sposobem poboru opłat, wykorzystującym system via Toll pracują resort transportu i zarządzająca drogami GDDKiA - dowiedziała się Informacyjna Agencja Radiowa.

Wiadomo, że system na razie obsługuje samochody ciężarowe i autokary. Wiadomo też, że jego operator wprowadza od pierwszego czerwca możliwość opłaty za przejazd autostradą dla samochodów osobowych. Eksperyment będzie obowiązywał na dwóch odcinkach dróg zarządzanych przez GDDKiA; na autostradzie A2 z Konina do Strykowa i na autostradzie A4 z Bielan Wrocławskich do Sośnicy.

Jak mówi przedstawiciel operatora systemu Marek Cywiński, jest wygodną alternatywą dla tradycyjnej metody płatności. Na razie zainteresowane są głównie firmy, które mają duża flotę samochodów służbowych i osoby, które często korzystają z autostrad.

Jak działa via Toll? System party jest na technologii komunikacji bezprzewodowej krótkiego zasięgu. Składa się z dwóch elementów: urządzenia pokładowego viaBOX oraz anten rozmieszczonych przy płatnych drogach. ViaBOX jest wielkości telefonu komórkowego. Montuje się je na przedniej szybie pojazdu. Służy do automatycznego naliczania opłaty.

Przy każdym wjeździe oraz wyjeździe z płatnej drogi zbudowane zostały specjalne bramy wyposażone w anteny. Kiedy auto wyposażone w viaBOX ją minie, opłata naliczy się automatycznie. Urządzenie informuje o tym kierowcę pojedynczym sygnałem.

Operator chwali się, że dzięki systemowi przejazd przez punkt poboru opłat będzie szybszy i bardziej sprawny. Samo urządzenie kosztuje 135 złotych. Nie jest ono przypisane do konkretnego pojazdu, więc może z niego korzystać kilku przewoźników. Konto można doładować w Punkcie Obsługi Klienta, lub przelewem.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 11, 2013 8:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... busow.html

Cytuj:
Płatny przejazd Trasą Toruńską dla miejskich autobusów
Krzysztof Śmietana 11.01.2013 , aktualizacja: 10.01.2013 19:10 A A A Drukuj

Trasa Toruńska od soboty będzie drogą ekspresową, a kursujące nią autobusy miejskie zapłacą tzw. e-myto, jak wszystkie ciężkie pojazdy. Oznacza to spory wzrost kosztów, który w efekcie poniosą pasażerowie. Ministerstwo Transportu nie zgodziło się jednak na zwolnienie komunikacji publicznej z opłat

E-myto, czyli elektroniczny system poboru opłat viaTOLL, działa od półtora roku i obejmuje kolejne odcinki dróg krajowych: autostrad, ekspresówek i niektórych dwupasmówek. Płacić muszą kierowcy wszystkich pojazdów powyżej 3,5 tony, także autobusów.

System automatycznie pobiera opłaty, kiedy pojazd wyposażony w specjalne urządzenie, tzw. ViaBox, przejedzie pod bramką. Od soboty płacić trzeba będzie także na siedmiokilometrowym odcinku Trasy Toruńskiej od ul. Modlińskiej do Marek, który po przebudowie zyskał właśnie rangę drogi ekspresowej.

To spory problem dla miejskich przewoźników autobusowych. Do tej pory musieli płacić jedynie na krótkich odcinkach poza miastem, np. wylotówce na Kraków i Katowice w Raszynie, gdzie niezbyt często jeżdżą autobusy podmiejskie. Teraz e-myto wprowadzane jest wewnątrz miasta, gdzie kursuje bardzo dużo autobusów. Na najbardziej zatłoczonym odcinku Trasy Toruńskiej - od Modlińskiej do Wysockiego na Bródnie - jest aż kilkanaście linii. - Dotychczas urządzenia współpracujące z systemem viaTOLL były w 95 autobusach. W związku z wprowadzeniem opłat na Trasie Toruńskiej musieliśmy je zainstalować w następnych 118 - wylicza Adam Stawicki, rzecznik Miejskich Zakładów Autobusowych.

Ten przewoźnik na opłaty viaTOLL przeznaczał do tej pory rocznie ok. 156 tys. zł. W MZA nie wiedzą jeszcze, ile trzeba będzie płacić na Trasie Toruńskiej. Liczą się jednak z tym, że dotychczasowa kwota może wzrosnąć kilkakrotnie.

Na e-myto bardzo narzeka prywatny przewoźnik - ITS Michalczewski, który na zlecenie ratusza obsługuje część linii w północnej Warszawie i niedaleko Trasy Toruńskiej ma zajezdnię. Firma szacuje, że na dodatkowe opłaty wyda rocznie niecałe 100 tys. zł. Paweł Kaim, dyrektor ds. przewozów w ITS Michalczewski, nie wyklucza, że spółka będzie domagać się od Zarządu Transportu Miejskiego zwrotu tych pieniędzy.

Płatnych odcinków dróg w Warszawie będzie przybywać. Za przejazd autobusów trzeba będzie słono płacić, gdy za niecałe trzy lata drogą ekspresową stanie się most Grota i odcinek Trasy AK do Powązkowskiej. Tam także kursuje mnóstwo linii. Niewykluczone, że wówczas wzrost opłat wymusi cięcia kursów.

Opłaty za przejazdy po drogach krajowych dla komunikacji publicznej od dłuższego czasu budzą kontrowersje. Dla samorządowych przewoźników z Wejherowa czy z Kórnika e-myto jest takim obciążeniem, że grożą podwyżką cen biletów. Warszawskie MZA już półtora roku temu apelowały, by komunikację miejską zwolnić z tych opłat. Walczyła o to także Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej. - Tłumaczyliśmy Ministerstwu Transportu, że te dodatkowe opłaty w efekcie będą musieli ponieść pasażerowie. Uznano jednak, że nie można robić wyjątków dla autobusów - mówi Adam Karolak, szef IGKM.

- Zwolnienie autobusów komunikacji miejskiej z tych opłat może być niezgodne z przepisami unijnymi, bo uznane byłoby za niedopuszczalną pomoc publiczną. Tak wynika z analizy, którą przeprowadził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - twierdzi Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu. I dodaje, że założeniem e-myta jest objęcie nim wszystkich cięższych pojazdów, które bardziej niszczą drogi.

W IGKM zamierzają jednak walczyć dalej. Będą się starać, by do cennika e-myta wprowadzić niższą stawkę dla miejskich autobusów.


Przynajmniej będą "trudności obiektywne" wymuszające podwyżki i równoczesne cięcia w ofercie. A MT mogłoby po prostu wysłać zapytanie do KE, zamiast zasłaniać się, że w sumie to nic nie wiadomo, ale lepiej nic nie robić.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 06, 2014 17:07 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Jak wiadomo, jednym z podstawowych celów opłat za korzystanie z dróg jest racjonalizacja zachowań komunikacyjnych i zniechęcanie do wybierania danej drogi/środka transportu w okresie największego natężenia ruchu. Stąd opłaty za wjazd do miasta są zazwyczaj najwyższe w godzinach szczytu. Polska jednak nie daje się zaszufladkować wśród krajów stosujących tak banalne reguły...


http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosc ... trada.html
Cytuj:
Tusk reaguje na korki: W sierpniu w weekendy kierowcy przejadą autostradą A1 bez opłat



Następnym krokiem powinno być przychylenie się do wniosku radnego z sąsiedniego wątku i zawieszenie zakazu parkowania w miejscach objętych zakazem, aby wszyscy jadący autostradą nad morze nie musieli się martwić, że nie będą mieli gdzie zaparkować.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 12, 2017 17:58 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 56930.html

Agnieszka Serbeńska napisał(a):
Autobusy komunikacji zbiorowej będą zwolnione z viaToll? Jest taka szansa

Zwolnienie autobusów wykonujących przewozy regularne osób na liniach do 50 km z opłat za przejazdy po drogach krajowych, umożliwiające obniżenie cen biletów na liniach, które zapewniają pasażerom codzienny dojazd do szkół i pracy – to jedna z kilku projektowanych zmian w przygotowywanej kolejnej nowelizacji przepisów regulujących transport publiczny.

Postulat zwolnienia autobusów, wykonujących przewozy regularne na dystansach do 50 km, z opłat za przejazd po odcinkach dróg krajowych objętych systemem elektronicznego poboru, zgłaszały środowiska związane z wykonywaniem przewozu osób. – Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, zaproponowało takie rozwiązanie w projekcie ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym – informuje biuro prasowe resortu.

W informacji przesłanej redakcji portalu RynekInfrastruktury.pl podkreślono, że propozycje tej zmiany muszą zostać uprzednio skonsultowane z wszystkimi zainteresowanymi podmiotami działającymi na rynku publicznego transportu zbiorowego, tj. środowiskiem przewoźników, samorządami oraz organizacjami społecznymi. – Po zapoznaniu się z opinią uczestników procesu konsultacji oraz dokonaniu oceny możliwości technicznych zwolnienia autobusów z opłaty za przejazd po płatnych odcinkach dróg, resort rozważy procedowanie zmiany – zaznaczono w piśmie.

Już w tej chwili wiadomo, że podmioty zrzeszone w Izbie Gospodarczej Komunikacji Miejskiej, pozytywnie postrzegają deklarację ministerstwa o zwolnieniu z opłat za przejazdy autobusów komunikacji zbiorowej, kursujących odcinkami płatnych dróg krajowych. Ten projekt zmiany nie budzi też kontrowersji środowisk samorządowych, w przeciwieństwie do pozostałych zmian, jakie chce wprowadzić resort infrastruktury do ustawowego aktu regulującego transport publiczny.

Projekt ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw został ujęty w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów oraz zapisany w dokumencie oznaczonym jako UD126. Z końcem minionego roku rozpoczęły się konsultacje projektu regulacji. Nieco wcześniej, na mocy zarządzenia MIiB, został powołany zespół do spraw opracowania projektu zmian ustawy, w skład którego weszli przedstawiciele resortu, organizacji samorządowych i stowarzyszeń przewoźników. Zadaniem zespołu jest analiza istniejących przepisów, projektów proponowanych zmian oraz zgłaszanych opinii i propozycji rozwiązań.

Zakres nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym jest dość obszerny, mało tego budzący niepokój praktyków wdrażających przepisy w tym zakresie. Prace więc nad ostateczną wersją regulacji na pewno będą wymagały czasu, a co za tym idzie – przyjdzie jeszcze poczekać na spełnienie oczekiwania dotyczącego zwolnienia z viaToll pojazdów przewożących na co dzień osoby do i z pracy czy szkół.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 05, 2018 18:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,237 ... tanie.html

Cytuj:
W tej chwili, za korzystanie z autostrad opłaty musimy wnosić na pięciu odcinkach. Za część odpowiadają operatorzy prywatni. Tak jest w przypadku A2 na trasie Konin-Świecko (238 km), A1 Gdańsk-Toruń (152 km) i A4 Katowice Kraków (61 km). Pozostałe odcinki rozlicza GDDKiA - A4 Wrocław-Sośnica (162km) i A2 Konin-Stryków (99 km). Oznacza to, że opłaty są pobierane za 712 spośród 1638 kilometrów autostrad.

Ponad 900 km wciąż nie podlega opłatom. Odwlekanie momentu wprowadzenia e-myta dla aut osobowych oznacza zmniejszone wpływy do  Krajowego Funduszu Drogowego. Tymczasem do roku 2023 do użytku ma trafić 2600 km dróg ekspresowych. Środki na ich remont i utrzymanie z pewnością trzeba będzie w końcu zapewnić. Kierowcy aut osobowych nie unikną więc opłat, a ich wprowadzenie jest tylko kwestią czasu.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL