zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

[PR] Jakość polskiej kolei
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=2368
Strona 5 z 10

Autor:  axxenfall [ Wt mar 11, 2014 18:16 ]
Tytuł:  Re: [PR] Jakość polskiej kolei

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... cznie.html

Krzysztof Śmietana napisał(a):
Ekolodzy zorganizowali pikietę na Dworcu Centralnym. - Remont torów na moście średnicowym będzie trwał skandalicznie długo. Zamiast ponad trzech miesięcy powinien trwać dwa weekendy - przekonywali. Te prace to i tak przedsmak tego, co nas czeka od 2017 roku, kiedy kłopoty na torach mogą potrwać nawet kilka lat.

Od weekendu z powodu remontu na moście średnicowym trzeba się liczyć z ogromnymi utrudnieniami. Ponad 40 pociągów dalekobieżnych przekierowano z Dworca Centralnego na Dworzec Gdański. Skrócone zostały niektóre pociągi podmiejskie. Utrudnienia potrwają do 14 czerwca. Według ekologów z Centrum Zrównoważonego Transportu to skandalicznie długo. Wczoraj na Dworcu Centralnym postawili duży banner z napisem: "Sorry, kolei w Polsce nie będzie", a pasażerom rozdawali ulotki, w których ostro krytykują kolejarzy. - Dlaczego spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zamyka tory na najważniejszej linii w kraju aż na tyle czasu? To niebywały absurd przy dzisiejszych możliwościach technicznych. W normalnym kraju takie prace prowadzi się nocą albo w czasie dwóch weekendów. Do pracy kieruje się ogromną liczbę ludzi i sprzętu - stwierdził Krzysztof Rytel z Centrum Zrównoważonego Transportu. Zaznacza,że czasem i u nas da się coś zrobić szybko i sprawnie. Trzeba tylko chcieć. Kiedy w 2012 roku pod linię kolejową Warszawa - Poznań wsuwano tunel ul. Nowolazurowej, przerwa w ruchu pociągów trwała tylko dwa tygodnie.

Autor:  Monty B. Ike [ Pn mar 31, 2014 11:14 ]
Tytuł:  Re: [PR] Jakość polskiej kolei

http://poznajpolske.onet.pl/wielkopolsk ... opie/qk7p6
Cytuj:
Zamykają ostatnią linię parowozową w Europie
Tylko do końca marca będzie działać regularne połączenie z Wolsztyna do Leszna obsługiwane przez parowozy. Jest to ostatnia tego typu linia w Europie. Od kwietnia parowozy będą jeździć wyłącznie od święta.

Jedna z największych atrakcji regionu i perełka na skalę Europy zostanie zlikwidowana, bo brakuje na nią środków. Ratunkiem dla linii parowej i wolsztyńskiej parowozowni miało być powołanie muzeum i instytucji kulturalnej.
Niestety, samorządowcy i PKP nie mogli się dogadać w tej sprawie. Urząd marszałkowski twierdzi, że problem leży po stronie PKP Cargo. Kolejarze odpowiadają, że cały czas są gotowi do rozmów. Tymczasem parowe połączenie jest bardzo bliskie likwidacji.
– Możemy powrócić do zamawiania połączeń kolejowych realizowanych przy pomocy parowozów z Wolsztyna – zapewnia wicemarszałek Wojciech Jankowiak. Jednak nastąpi to dopiero po ustaleniu szczegółów w sprawie przyszłości wolsztyńskiej parowozowni.
– Cały czas podtrzymujemy chęć realizacji przewozów trakcją parową, co jest naturalnym źródłem utrzymania parowozowni w należytym stanie – wyjaśnia Mirosław Kuk z PKP Cargo. Kolejarze też chcą podjąć współpracę, co zagwarantuje utrzymanie parowozowni.
– Jest to jedyny działający obiekt tego typu w Polsce, unikalny zabytek w skali światowej – dodaje Kuk.
Ostatni przejazd odbędzie się 31 marca. O godzinie 13.16 wyruszy pociąg z Wolsztyna do Leszna. To będzie koniec parowozów w codziennym ruchu kolejowym.

Obrazek

Autor:  Monty B. Ike [ N kwi 06, 2014 18:22 ]
Tytuł:  Re: [PR] Jakość polskiej kolei

Dlaczego remonty trwają dłużej, niż budowa?
Obrazek
:mrgreen:

Autor:  G.Madrjas [ Pn kwi 07, 2014 7:06 ]
Tytuł:  Re: [PR] Jakość polskiej kolei

Bo są pod ruchem?

Autor:  olek [ Pn kwi 07, 2014 8:06 ]
Tytuł:  Re: [PR] Jakość polskiej kolei

G.Madrjas napisał(a):
Bo są pod ruchem?


1. Robienie pod ruchem nie tłumaczy słabej koordynacji prac - np. najpierw kompleksowo wymieniamy nawierzchnię, a potem zamykamy/ograniczamy prędkość raz jeszcze by wyremontować przepust pod nią albo wybudować przejście podziemne dla pieszych.

2.a. A właściwie dlaczego duże modernizacje prowadzone są pod ruchem?

2.b. I dokładnie w śladzie XIX-wiecznej trasy, a nie np. 10 m obok?

Autor:  G.Madrjas [ Pn kwi 07, 2014 9:00 ]
Tytuł:  Re: [PR] Jakość polskiej kolei

Ad 2: Nie mam pojęcia. Ja bym to robił zupełnie inaczej. Może ktoś się bał, że zamknięcie całkowite na 2 (czy nawet 3) lata odstraszy klientów, którzy już nie wrócą; problem w tym, że ja znam takich, którzy nie wrócą właśnie ze względu na długotrwałą modernizację pod ruchem...

Ad 1: Za słabo się znam na szczegółach technologii, by się do tego odnieść. Może z jakichś przyczyn technologicznych (np. robienie całego szlaku na raz) bardziej się opłaca w ten sposób? A może dokumentacja obiektów się obsunęła w stosunku do torowej? Tak czy siak, przy - postulowanym przeze mnie - całkowitym zamknięciu szlaku między stacjami tego kłopotu by nie było, a organizację robót Wykonawca by sobie ustawił tak, jak mu wygodniej.

Autor:  Wojtek [ Pn kwi 07, 2014 9:11 ]
Tytuł:  Re: [PR] Jakość polskiej kolei

G.Madrjas napisał(a):
Bo są pod ruchem?


Ale w XIX wieku budując nowa linię często wkraczano w całkiem dziewicze tereny - karczowanie lasu, budowa nasypów - w tym momencie praktycznie to odpada, nie było też takiej technologii, a jedna budowa się wlecze i wlecze. BTW i tak linię Rembertów-Zielonka (7km?) mimo wyłączenia z ruchu nadal będą robić przez rok i ciekawe czy się wyrobią - jest kwiecień i mimo ciepłej zimy nie zdemontowali nawet w całości jednego z dwóch torów. Tam pracuje jedna ekipa - 10-15 osób i tyle, dziennie. Myślę, że nasi organizatorzy prac po prostu zapomnieli co to jest Taylorowska organizacja pracy - nie uczy się o tym teraz menadżerów?
Pamiętam w 1989-1990 jeździłem do babci i na linii Fosowskie-Zawadzkie (5-7km) - robili tam wtedy drugi tor a jeden był jak najbardziej po ruchem i to dużym, bo kilka par pociągów osobowych dziennie + wiele towarowych węglarek - robota szła jak złoto - zrobili wszystko chyba w rok, albo tylko w trakcie wakacji, ale oczywiście byłem za mały aby to precyzyjnie odnotować. Na pewno robota szła także nocą, przy sztucznym świetle. Teraz oczywiście ten tor jest już nieprzejezdny, bo nasza kolej się zwija.

Autor:  Monty B. Ike [ Pn kwi 07, 2014 9:16 ]
Tytuł:  Re: [PR] Jakość polskiej kolei

Wojtek napisał(a):
że nasi organizatorzy prac po prostu zapomnieli co to jest Taylorowska organizacja pracy - nie uczy się o tym teraz menadżerów?

Menadżerów może się uczy, ale PKP zarządzają dyrektorzy... :mrgreen:

Autor:  G.Madrjas [ Pn kwi 07, 2014 19:01 ]
Tytuł:  Re: [PR] Jakość polskiej kolei

No toż przecież już od dłuższego czasu na PKP zarządzają bankowcy, a nie kolejarze.

Autor:  PMN76 [ Pn kwi 07, 2014 20:09 ]
Tytuł:  Re: [PR] Jakość polskiej kolei

Ale remonty wykonują firmy prywatne, dla których najważniejszy jest zysk.
Można zatem domniemywać, że przedłużające się remonty tym firmom się zwyczajnie opłacają.

Strona 5 z 10 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/