Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt gru 12, 2014 9:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Akurat takie to wersja "wygodna". Mogła trafić na tzw. "full plastic".

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 12, 2014 10:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Wojtek napisał(a):
Akurat takie to wersja "wygodna". Mogła trafić na tzw. "full plastic".

Laminat był korzystny w przypadku, gdy pasażerem był pan bej. Łatwiej umyć. :mrgreen:

Obrazek
A kiedyś były drewniane i nikomu nie przeszkadzało...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 13, 2014 10:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Przecwanili...
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transp ... proc/kjr02
Cytuj:
Średnia frekwencja w Pendolino – 14 proc.?
We­dług na­szych re­dak­cyj­nych wy­li­czeń, do wczo­raj prze­cięt­na sprze­daż bi­le­tów na jeden po­ciąg Pen­do­li­no wy­nio­sła ok. 14 proc.. Takie są efek­ty wy­li­czeń „na pie­cho­tę” – PKP In­ter­ci­ty bo­wiem, mimo na­szych wie­lo­krot­nych próśb, nie udo­stęp­ni­ło nam sta­ty­styk śred­niej sprze­da­ży w 1 po­cią­gu.
Przewoźnik podaje na razie jedynie łączne dane sprzedażowe: według stanu na czwartkowe popołudnie, sprzedano ok. 43 tys. biletów, z czego połowę stanowiły bilety z najtańszej puli. Wczoraj (11 grudnia) można było kupić bilety do 10 stycznia włącznie. Co to w praktyce oznacza? Jakie są średnie statystyki dla 1 pociągu? Zapraszamy do zapoznania się z naszymi obliczeniami.

43 tys. sprzedanych biletów, 303 tys. potencjalnie dostępnych miejsc
Wyszło nam, że w sumie do wczoraj dostępne było 303 156 biletów na pociągi EIP. A to oznacza, że jeśli sprzedaż według stanu na wczorajsze popołudnie wyniosła 43 tys. biletów, to średnie zapełnienie w jednym pociągu wynosi ok. 14,2%. Dodajmy naturalnie, że ma to miejsce w sytuacji, w której zainteresowanie projektem Pendolino, z racji jego uruchomienia, będzie w najbliższych tygodniach na pewno ponadprzeciętne, a w dodatku obecna sprzedaż biletów na Pendolino obejmuje już cały okres wyjazdów świąteczno-sylwestrowych.

Ocena takiego poziomu sprzedaży nie jest łatwa. Musimy pamiętać o kilku czynnikach, które mogły wpłynąć na taki a nie inny poziom zakupów. Po stronie tych negatywnych w pierwszej kolejności musimy wymienić brak możliwości zakupu biletów na pokładzie pociągów wraz z karą w wysokości 650 złotych oraz niedziałający przez kilka dni system sprzedaży biletów. Spółka powiększyła jednak dostępną pulę biletów w cenach promocyjnych, co mogło zadziałać na plus, podobnie jak efekt nowości i pierwsza od wielu miesięcy kampania promocyjna.

Prawda jest jednak taka, że niezależnie od tego, któremu z tych czynników przypiszemy wielką wagę nie wydaje się, żeby przewoźnik osiągnął swój podstawowy cel, jakim było zachęcenie podróżnych do kupowania biletów na kilka dni przed wyjazdem. Ok. 14% biletów sprzedanych na Pendolino nie odbiega znacząco od dotychczasowych poziomów sprzedaży biletów z wyprzedzeniem.

Może nie warto walczyć z tymi przyzwyczajeniami i pozwolić kupować pasażerom bilety tam i wtedy gdzie chcą? Zwłaszcza, że to klient biznesowy – zgodnie z tym co mówią przedstawiciele spółki, najważniejszy – najczęściej i najchętniej kupował bilety w pociągu.
Warto przypomnieć, że PKP Intercity ma o co walczyć. Od stycznia do końca października spółka przewiozła 21,5 mln pasażerów. To o 8,2 mln podróżnych mniej niż w analogicznym okresie roku 2012, kiedy to z usług PKP Intercity skorzystało ponad 29,7 mln osób. Zmianę wskaźników można obejrzeć na dołączonych do artykułu wykresach. Tak naprawdę, chyba dopiero po przyszłorocznych wakacjach będzie można wyciągać pierwsze daleko idące wnioski na temat frekwencji w pociągach EIP.

Czy IC nadążają za zmieniającym się rynkiem?

Ostatnie dwa lata przyniosły znaczące zmiany na rynku przewozów pasażerskich. Oprócz malejącej roli PKP Intercity w przewozach między największymi miastami, wzrosło znaczenie operatorów regionalnych i aglomeracyjnych. W analizowanym okresie trzech mazowieckich przewoźników zyskało 11,5 mln pasażerów. Spółki aktywne w regionach (Koleje Dolnośląskie, Koleje Wielkopolskie, Arriva RP, Koleje Śląskie) przetransportowały w tym roku łącznie już ponad 26 mln osób, co stanowi prawie 40% liczby klientów Przewozów Regionalnych. Dwa lata temu odsetek ten wynosił 15%.

PKP Intercity chyba jeszcze nie do końca uświadomiło sobie zmiany zachodzące na rynku transportowym. Na razie nie zwraca większej uwagi na konkurencję drogową czy lotniczą. Nie wydaje się, żeby było gotowe zaproponować wspólne rozwiązania biletowe dla korzystających z usług innych operatorów kolejowych czy przewoźników miejskich. Sam efekt Pendolino nie wystarczy.

Skąd wzięło się „nasze” 14%?
A oto szczegóły naszych wyliczeń jeśli chodzi o średnią frekwencję w 1 pociągu Pendolino.
Pociągów EIP (Pendolino) będzie w pierwszym okresie – dopóki nie zostaną odebrane wszystkie składy – 23:

• Warszawa – Wrocław 2

• Wrocław – Warszawa 2

• Warszawa – Gdynia 0

• Gdynia – Warszawa 1

• Warszawa – Kraków 3

• Kraków – Warszawa 2

• Gdynia – Kraków 4

• Kraków – Gdynia 5

• Warszawa – Katowice 2 (w soboty 1)

• Katowice – Warszawa 2 (w soboty 1)

Jeśli chodzi o liczbę potencjalnie dostępnych biletów w jednym pociągu – zrobiliśmy następujące założenie:

• W pociągach kursujących do bądź z Warszawy (w sumie jest 14 takich pociągów) są dostępne 402 bilety, czyli tyle ile miejsc (de facto powinniśmy przyjąć założenie, że jest ich więcej, bo przecież będą się np. odbywać przejazdy w relacjach np. Warszawa – Częstochowa i Częstochowa – Wrocław, ale ostatecznie przyjęliśmy 402 bilety).

• Dla pociągów przejeżdżających przez Warszawę (9 pociągów) założyliśmy, że do/z Warszawy jedzie po 250 osób, a przez Warszawę (bez wysiadania) przejeżdżają 152 osoby (zapewne też skala przejazdów przez Warszawę będzie mniejsza, ale pozostaliśmy przy takich założeniach). Czyli razem w takim pociągu dostępne są 652 bilety: 152 + (2 x 250) = 652.

Przyjmując te założenia – liczba miejsc w pociągach Pendolino w skali całego dnia jest następująca:

• W „zwykły” dzień, czyli każdego dnia oprócz sobót, w pociągach Pendolino jest dostępnych 11 496 biletów: 14 x 402 = 5628; 9 x 652 = 5868; razem 11496.

• W soboty (a także 24 i 31 grudnia oraz 2, 4 i 5 stycznia), kiedy nie pojadą dwa „warszawskie” pociągi (Warszawa – Kraków; Kraków – Warszawa), biletów jest 10 692: 11496 – (2 x 402) = 10692.

• 25 grudnia Pendolino jeździć nie będą wcale.

Bilety, według stanu na wczoraj (11 grudnia), można było kupić na okres do 10 stycznia włącznie, czyli w sumie na 28 dni od 14 grudnia, kiedy w rozkładzie pojawią się Pendolino. Obejmując od tych 28 dni dzień 25 grudnia – dostępne były w sprzedaży bilety na 27 dni kursowania Pendolino. A to oznacza, że według stanu na 11 grudnia były dostępne bilety na Pendolino na:

• 18 „zwykłych” dni: 18 x 11496 = 206 928 miejsc

• 9 „sobót” (dni ze zmniejszoną liczbą Pendolino): 9 x 10692 = 96 228 miejsc.

W sumie zatem, jak już napisaliśmy wcześniej, do wczoraj dostępne było 303 156 biletów na pociągi EIP. Gdy, już po dokonaniu tych obliczeń, poprosiliśmy PKP IC o ich weryfikację, odpowiedziano nam jedynie: – Podobnie jak inni przewoźnicy, nie publikujemy szczegółowych statystyk sprzedaży ze względu na to, że są to dane o szczególnym znaczeniu.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 14, 2014 11:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.sfora.pl/polska/Historyczny- ... 558-199442
Powalający cytat: "Ostatni raz na polskich torach tak szybko pociągi jeździły 26 lat temu." :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 14, 2014 14:58 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt cze 14, 2013 7:25
Posty: 30
Wojtek napisał(a):
Akurat takie to wersja "wygodna". Mogła trafić na tzw. "full plastic".


Ale to chyba wnętrze wagonu 120A ("Bonanza"), a nie jednostki EN57. Bonanzy obecnie mało spotykane, więc pani Mucha mogła się zdziwić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 26, 2014 10:48 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Ding-dong! PKP życzy państwu wesołych świąt... :mrgreen:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 53719.html
Cytuj:
PROBLEMY NA TRASIE WARSZAWA - KRAKÓW
Pendolino złapało opóźnienie. "Pociąg wymagał przeglądu"
Pociąg Pendolino jadący z Warszawy do Krakowa wyruszył z 40-minutowym opóźnieniem. Jak tłumaczą kolejarze, wymagał dodatkowego przeglądu.

O problemach poinformował na warszawa@tvn.pl internauta. "Dziś o 7:05 byłem na Dworcu Zachodnim i ogłaszali expres intercity premium, który ma odjazd o 7:10 z Zachodniego do Krakowa opóźniony około 40 minut" – napisał Marcin.

"Dojechał z 60-minutowym opóźnieniem"
O sprawę spytaliśmy rzeczniczkę PKP Intercity. – Potwierdzam, że Pendolino odjechało z Dworca Centralnego z ok. 40-minutowym opóźnieniem. Pociąg wymagał dodatkowego przeglądu technicznego przed wyruszeniem w trasę – mówi Zuzanna Szopowska. – Nasza drużyna konduktorska jest w kontakcie z pasażerami - dodaje.
I zaznaczyła, że kolejarze postarają się zniwelować opóźnienie w trakcie podróży.
Jak poinformowała rzeczniczka po godz. 10, dojechał jednak do Krakowa z 60-minutowym opóźnieniem. Dlaczego?
- Po wyjeździe z opóźnieniem, trzeba było znaleźć pociągowi takie okresy czasowe na Centralnej Magistrali Kolejowej, które nie kolidowałyby z innymi przewoźnikami - wyjaśnia Szopowska. - Pasażerowie pociągu dostali dodatkowy poczęstunek. Mogą też składać reklamację - dodaje.
Rzeczniczka podkreśliła też, że dziennie na trasę wyrusza ok. 300 pociągów Intercity, w tym 23-24 Pendolino.

Problemy i start
Po miesiącach kłopotów z homologacją i tysiącach kilometrach przejechanych w czasie testów, Pendolino rozpoczęło regularne kursowanie 14 grudnia.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 11, 2015 13:02 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Gospodarka.Dziennik.pl napisał(a):
Pendolino śmiga, inne pociągi stoją w krzakach
Konrad Majszyk | 2015-03-11 08:42 | Aktualizacja: 08:42

PKP Intercity oszczędzało na remontach lokomotyw i wagonów. – Latem ich zabraknie – alarmują eksperci.

Flagowy przewoźnik w marcu skieruje wprawdzie na tory kolejne dwa pendolina i przeznacza 10 mln zł na kampanię reklamową, ale boryka się z brakami taborowymi. – To kumulacja trudnej sytuacji finansowej, objawiającej się kłopotami z płynnością, z ewidentnymi błędami polityki taborowej – twierdzi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – Nasza polityka taborowa uwzględnia założenia aktualnego rozkładu jazdy, w tym niezbędną rezerwę, oraz możliwości firm realizujących naprawy – odpowiada Zuzanna Szopowska z PKP Intercity.

Zaczęło się od lokomotyw. W lutym na portalach społecznościowych pojawiły się pierwsze zdjęcia wagonów PKP Intercity ciągniętych przez lokomotywy Vectron w barwach DB Schenker. Jak się dowiedzieliśmy, lokomotywy dzierżawione od DB są co najmniej dwie, a koszt wynajęcia każdej to 33 tys. euro miesięcznie. PKP Intercity nie potwierdza tych informacji.

– Za równowartość kosztu dzierżawy przez pół roku każdej takiej lokomotywy można by wykonać naprawę główną własnego elektrowozu, który posłużyłby dwa lata – wylicza Furgalski. Na trasach pojawiły się też pociągi TLK ciągnięte przez lokomotywy PKP Cargo. Intercity pożycza je doraźnie, tzn. kiedy brakuje taboru do obsługi połączeń. O cenach takiej usługi firma nie informuje. – Wypożyczanie stanowi standardową i powszechną praktykę rynkową – stwierdza Zuzanna Szopowska.

Według ekspertów napięta sytuacja wynika z nieogłaszania w 2014 r. przetargów na naprawy główne taboru. To zapewne pozwoli poprawić wynik finansowy za 2014 r. Problem w tym, że doszło do kumulacji: na bocznicach stoi ponad 30 czekających na remont lokomotyw EP09 i EP07.

– W ostatnich latach PKP Intercity skupiło się na dużych projektach inwestycyjnych z funduszy unijnych, zaniedbując kwestie bieżącego utrzymania – ocenia Michał Beim z Instytutu Sobieskiego. I dodaje, że przecież dzięki pendolino spółka powinna mieć uwolniony tabor do użycia na innych trasach.

Intercity nie odpowiedziało nam, ile ma dziś lokomotyw w użytkowaniu i czynnej rezerwie. Wiadomo, że latem, kiedy jest największy popyt na przewozy pasażerskie, będzie jeszcze gorzej – od osoby zbliżonej do spółki wiemy, że do tego czasu kolejne lokomotywy będą traciły świadectwo sprawności. Adrian Furgalski twierdzi wręcz, że latem konieczne będzie ograniczenie przez spółkę oferty pasażerskiej. Według niego problem może być również z wagonami. Jak szacuje, w sezonie letnim zabraknie 240–250 sztuk. Portal Rynek Kolejowy już informuje m.in. o brakach wagonów restauracyjnych i dziwacznych zestawieniach, np. pociągu TLK „Orkan” składającego się z wagonu klasy I, II i... kuszetki.

Problem dotyczy także zespołów trakcyjnych (to składające się z kilku członów zintegrowane składy pasażerskie z kabinami sterowniczymi na obu końcach, które nie wymagają lokomotyw). Na przykład 9 z 14 stosunkowo nowych pociągów ED74, które przewoźnik zamówił w 2005 r., stoi na bocznicy, gdzie pokrywa je... graffiti.

Przetarg na naprawy ogłoszono w ubiegłym roku, ale producent Pesa chciał za dużo. W wyniku powtórzonego postępowania udało się naprawić tylko pięć składów. – Skoro reszta stoi kilka miesięcy bezczynnie w krzakach, zakres prac do wykonania będzie większy – twierdzą fachowcy.

Jak obsłużyć letnie przewozy? Według naszych informacji spółka rozważa wystąpienie do MIR o odroczenie napraw wagonów, wynikających z dokumentacji systemu utrzymania. Przewoźnik tej informacji nie potwierdził. – Przesunięcie napraw to bardzo poważna kwestia związana z bezpieczeństwem pasażerów – ostrzega Jerzy Polaczek, były minister transportu.

– Do końca tego roku większą część naszej floty będą stanowić nowe i zmodernizowane pociągi – zapowiada PKP Intercity. Ma to być możliwe głównie dzięki 40 pociągom elektrycznym zamówionym w firmach Stadler i Pesa, które mają trafić do przewoźnika do końca roku. Ale z tym także nie będzie łatwo. Jak ujawniliśmy w DGP, terminowe zakończenie kontraktu Pesy stoi pod dużym znakiem zapytania, bo pociąg Dart jest dopiero w fazie projektowania.

Dobra informacja jest taka, że PKP Intercity rozpisało pierwszy przetarg na naprawy lokomotyw. Zdążyć przed latem będzie trudno, chociaż zadania rozdzielono, żeby prace mogły być prowadzone w 2–3 zakładach naprawczych jednocześnie. – Tylko w tym roku wykonamy ponad 660 napraw okresowych za ponad 130 mln zł. Część zamówień jest już zakontraktowana, dla pozostałych przygotowaliśmy przetargi – twierdzi Zuzanna Szopowska. Trwający program wymiany taboru jest rekordowy. Jego wartość wynosi ok. 5,5 mld zł.


źródło: Gospodarka.dziennik.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 13, 2015 0:01 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr lip 23, 2014 11:47
Posty: 22
goskahryc napisał(a):
bilety pendolino miały być droższe. Przestałam się tym interesować jak dowiedziałam się, że pociąg Gdańsk-Warszawa ma kosztować 200zł. Ktoś wie jakie są ceny biletów?

Można sprawdzić bilety na stronie Intercity, ale miałem jechać do Gdańska w lutym i kupując bilety z 2tygodniowym wyprzedzeniem ceny wynosiły 60 (wtorek po południu do Gdańska) i 100 (piątek po południu do Warszawy). Niestety moja wizyta musiała być odwołana, więc Pendolino nie wypróbowałem.

Co do jakości polskiej kolei to generalnie jakość składów PR i TLK się poprawia i widzę to na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Ciągle oczywiście szwankuje punktualność, a czas podróży nie zachwyca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 15, 2015 21:07 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): N mar 15, 2015 20:52
Posty: 1
Cześć,

Od kilku dni dumam, jak przewieźć rower pendolino. Już dwukrotnie zbywano mnie w kasie, że "biletów na rower brak (wyczerpane)", ale to musi być bzdura, bo (1) pociągi jeżdżą puste, (2) sezon rowerowy dopiero startuje, (3) system mówi to samo nawet kiedy chcę kupić bilet na rower na za miesiąć. W składach są haki na rowery.

Przez internet nawet nie próbowałam. Dziś w kasie na Warszawie Wschodniej przyznali, że jest problem i kazali przyjść jutro.

Wiecie, jakie są procedury działania w takich wypadkach? Wieźliście rowery pendolinem? Iść w bój bez broni z PKP?

Serdecznie,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 16, 2015 8:15 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Ewa Róża napisał(a):
Przez internet nawet nie próbowałam.


Może to jest jakiś sposób na obejście problemu. Co prawda nowoczesny i dynamicznie rozwijający się od 5 lat system sprzedaży biletów Intercity wciąż nie dogonił przygotowanego w 3 miesiące systemu Przewozów Regionalnych i nie ma możliwości zakupu przezeń biletu na rower, ALE...

...Intercity zastosowało obejście tego problemu poprzez zapis w regulaminie:

http://www.intercity.pl/pl/site/niezbed ... tania.html

FAQ Intercity napisał(a):
27. Co z dodatkową opłatą za wydanie w pociągu biletu dla dziecka do lat 4 (ulga 100%), biletu na przewóz rzeczy, roweru, psa skoro tych biletów nie mogę kupić w e-IC?

Osoba, która posiada bilet na przejazd zakupiony za pośrednictwem systemu e-IC i dokupuje w pociągu bilet na przewóz rzeczy, roweru, psa lub bilet z ulgą 100% dla dziecka (-ci) podróżującego (-ych) z tą osobą, nie uiszcza dodatkowej opłaty za wydanie biletu w pociągu.


Trzeba tylko zweryfikować, czy w swej nieskończonej mądrości spółka nie uznała, że i ta zdobycz cywilizacji nie obowiązuje w Pędolino.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL