Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt cze 24, 2014 7:58 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Za długi dziób na polską skrajnię... Nie widzieli???
http://www.sfora.pl/polska/Nowy-skandal ... ach-a69183
Cytuj:
Nowy skandal z Pendolino! Nie mieści się na torach
"Pendolino, włoski superpociąg, do stolicy będzie się wtaczał w żółwim tempie i z podniesionym nosem. Ma za długi przód i podczas prób w Warszawie zahaczył o słup na Dworcu Centralnym i o urządzenia przytorowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Już wiadomo, że część urządzeń po prostu kolejarze będą musieli przesunąć, aby nie zdarzały się kolizje.
Według informatora gazety maszyniści otrzymają też wewnętrzną instrukcję z wytycznymi, gdzie zwalniać i ewentualnie podnosić osłonę sprzęgu. To właśnie ona stanowi charaktery­stycz­ny "dziób" składu.
Nie jest wykluczone, że podobne przeszkody Pendolino spotkają na innych trasach, m.in. do Gdańska i Krakowa. Szlaki będą sprawdzać teraz wspólnie PKP Intercity i PKP Polskie Linie Kolejowe.

Autor: AJ

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 24, 2014 20:50 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2795
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Widocznie zainspirowali się Francuzami, którym też ostatnio pociągi się nie mieszczą na stacjach :)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 25, 2014 7:20 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 11, 2007 10:02
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Nie zastanowiło Was kiedy mieliby zrobić te próby skoro most był w remoncie co zmniejszało przepustowość?

http://www.rynek-kolejowy.pl/52867/dzio ... icowym.htm

_________________
Stojaki.waw.pl - dobre parkingi rowerowe w Warszawie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lip 07, 2014 0:26 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
WKD napisał(a):
Remont toru nr 1 planowany od dnia 28.06.2014 r. ulega odwołaniu

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje podróżnych, że remont toru nr 1 na szlaku Warszawa Śródmieście WKD - Komorów planowany w okresie od 28 czerwca 2014 r. do 31 sierpnia 2014 r. został odwołany.
W związku z powyższym od dnia 28 czerwca 2014 r. do odwołania na linii WKD będzie obowiązywać rozkład jazdy pociagów ważny od dnia 01 czerwca 2014 r. (zwykły rozkład jazdy).
Odwołanie zaplanowanego remontu wynika z odstąpienia wykonawcy od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.


źródło: Wkd.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 23, 2014 15:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
ad. PESA EN77 Acatus II (32WE)

Obrazek
http://s3.flog.pl/media/foto/dariusz79_f97d8a65cd7f2dc2b36ba1a485e65444.jpg
Obrazek
http://s9.flog.pl/media/foto/6030821_kabina-en77005-acatus-ii.jpg


źródło: Kpinfo.pl
Dariusz79.flog.pl
Wikimedia.org
Msmati189.flog.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 24, 2014 2:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
ad. PESA EN96 ELF (2-członowy)

http://czgk.pl/data/media/2716/en96-003_4.jpg
Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=n98EY3-Usso


źródła: Czgk.pl
Kurierkolejowy.eu
Youtube.com
Vagonweb.cz
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 24, 2014 21:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
PESA Dart

http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/48947/4813013ae609da3b78d4073e67685611.jpg
Obrazek
Obrazek

wizualizacje ezt PESA Dart dla PKP IC


źródła: Rynek-kolejowy.pl
Kurierkolejowy.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 01, 2014 17:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
ciekawe ile z tego zrealizowano ...

Mapa inwestycji taborowych PKP InterCity

źródło: Intercity.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 03, 2014 22:31 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
nowa polska lokomotywa uniwersalna (dedykowana zarówno do ruchu pasażerskiego jak i towarowego), skonstruowana w wersji elektrycznej oraz spalinowej:

PESA 111Ed Gama Marathon (wersja elektryczna) [nb. dlaczego nazwana 111Ed zamiast EU48? - skąd się wzięła zmiana nazewnictwa pojazdów kolejowych?]
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/77/111ed-001.jpg/1024px-111ed-001.jpg
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
http://s10.flog.pl/media/foto/8496125_-ot-niespodzianka--111ed-.jpg
http://www.zelpage.cz/news_n/pesa_push_pull_1.jpg


PESA 111Dd Gama (wersja spalinowa)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILMY:
Obrazek

Obrazek
Cytuj:
Pesa Gama to rodzina lokomotyw spalinowych i elektrycznych budowanych od 2012 przez zakłady Pesa Bydgoszcz. Zbudowano dwa egzemplarze – jako pierwsza powstała wersja elektryczna uniwersalna wyposażona w dodatkowy silnik spalinowy, a jak druga powstała wersja zasilana wyłącznie silnikiem spalinowym.

Pierwszy egzemplarz Gamy – Marathon
Pierwszym modelem z rodziny Gama jest lokomotywa 111Ed Marathon. Jej budowa rozpoczęła się na początku 2012, a premiera odbyła się 18 września na targach InnoTrans 2012 w Berlinie. Pierwsze jazdy próbne odbyły się w październiku 2012 na stacji Bydgoszcz Wschód Towarowa, później na liniach do Inowrocławia, Poznania i Zduńskiej Woli Karsznic. Testowano zachowanie lokomotywy przy jeździe luzem i przy różnych obciążeniach aż do 25 listopada 2012. Od 27 listopada 2012 do 3 grudnia 2012 Gama była testowana na torze w Żmigrodzie. Podczas prób osiągnęła prędkość 173 km/h, dopuszczona została czasowo do prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h i towarowych do 140 km/h. Do uzyskania bezterminowego dopuszczenia do eksploatacji konieczne były także jazdy dozorowane u przewoźników kolejowych. 11 stycznia 2013 rozpoczęły się jazdy w Lotos Kolej, a później także w PKP Intercity, Pol-Miedź Trans i Orlen KolTrans. Ostatecznie UTK wydał bezterminowe dopuszczenie do eksploatacji typu 111Ed (z odmianami 111Ea, 111Eb, 111Ec) 10 lipca 2014.

Drugi egzemplarz Gamy – wersja spalinowa
W lipcu 2014 gotowy był pierwszy egzemplarz spalinowej Gamy. Specyfikacja lokomotywy jest zgodna z specyfikacją lokomotyw, których 10 sztuk zamierza kupić PKP Intercity. Lokomotywa została zaprezentowana we wrześniu na targach InnoTrans.

Zamówienia
15 kwietnia 2014 – podpisanie umowy na dostawę 2 lokomotyw elektrycznych typu 111Eb dla Kolei Mazowieckich
2014 – podpisanie umowy na dostawę 10 lokomotyw spalinowych typu 111Dd dla PKP Intercity

Konstrukcja
Pesa Bydgoszcz zaprojektowała kilka typów lokomotyw pod wspólną nazwą Gama. W ofercie posiada pojazdy zasilane z sieci elektrycznej (3kV DC, 15kV AC lub 25kV AC) rozwijające prędkości do 190 km/h w ruchu pasażerskim i do 160 km/h w towarowym oraz lokomotywy spalinowe do prędkości 160 km/h.

111Ed Marathon

Napęd i hamulce
Lokomotywa jest 4-osiową jednostką elektryczną o mocy 5600 kW, zasilaną napięciem 3 kV DC z sieci napowietrznej poprzez odbierak prądu firmy Stemmann. Dodatkowo zamontowano pomocniczy silnik spalinowy mocy 403 kW (Caterpillar C15 ACERT), sprzęgnięty z prądnicą prądu przemiennego o mocy 420kW (prod. EMIT). Napęd składa się z podzespołów kliku firm, w tym Eniki z Łodzi i Ingeteam. Od drugiej z wymienionych firm pochodzą dwa przekształtniki trakcyjne typu TR0700 chłodzone cieczą i cztery falowniki (po jednym na silnik). Przy jeździe na silniku spalinowym maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi 40 km/h (w czasie testów bez wagonów udało się uzyskać 76 km/h). Moc z silnika elektrycznego przenoszona jest przez jednostopniową przekładnię (prod. Henschel Antriebstechnik Kassel). Maksymalna siła pociągowa wynosi 300 kN, także przy jeździe na silniku spalinowym. Pojemność zbiornika paliwa to 900 l.

Napęd lokomotywy umożliwia hamowanie elektrodynamiczne z odzyskiwaniem energii do sieci trakcyjnej lub jej wytracaniem w opornikach. Ponadto zainstalowano hamulce pneumatyczny i elektropneumatyczny (tablica pneumatyczna produkcji Instytutu Pojazdów Szynowych „Tabor”). Tarcze hamulcowe (na zestawach kołowych) zaciskane są przez cylindry produkcji Knorr Bremse mocowane do ramy wózka. Każdy wózek posiada po dwa (zamontowane po przekątnej) sprężynowe hamulce postojowe.

W przerwie jazd w PKP Intercity wprowadzono kilka zmian dotyczących napędu. Zmodyfikowano podgrzewanie silnika CAT przed rozruchem oraz zmieniono oprogramowanie tempomatu.

Pudło
Szkielet jednostki jest zbudowany z wysoko wytrzymałej stali, ściany boczne i dach wykończone są profilami i blachami aluminiowymi. Pierwotna długość lokomotywy ze zderzakami wynosiła 19,5 m. W marcu i kwietniu 2013 pojazd został nieznacznie przebudowany przez producenta, ponieważ wystające części lokomotywy uszkadzały mostki przejściowe wagonów PKP Intercity typu 159A. Po modyfikacjach długość lokomotywy od zderzaka do zderzaka wzrosła do 19,8 m.

Na obu końcach lokomotywy znajdują się urządzenia cięgłowo-zderzne. Zainstalowane są sprzęgi śrubowe, przewody hamulcowe i zasilające, gniazda sterowania wielokrotnego oraz sprzęgi do ogrzewania wagonów. Do manewrowania maszynista dysponuje, oprócz luster bocznych i kamer czołowych, dodatkowymi kamerami skierowanymi bezpośrednio na sprzęg.

Zawieszenie
Gama posiada dwa stopnie usprężynowienia zawieszenia. Pierwszym są sprężyny śrubowe, drugim sprężyny typu flexicoil. Dodatkowo zastosowano pionowe, poziome i skośne tłumiki zmniejszające drgania między wózkiem a pudłem i zapobiegające wężykowaniu.

Bezpieczeństwo
Wytrzymałość konstrukcji spełnia wymagania normy EN 12663. Lokomotywa jest ponadto wyposażona w wymienialne elementy odkształcające się w czasie kolizji i ma przewidzianą strefę zgniotu, dzięki czemu spełnia wymagania normy EN 15227 i ma zapewnić zwiększone bezpieczeństwo maszynistów. Prototypowa jednostka wyposażona jest w systemy SHP i CA oraz rejestrator zdarzeń firmy Hasler. Lokomotywa opcjonalnie może posiadać także system ETCS.

Wyposażenie socjalne
W lokomotywie znajduje się klimatyzacja z opcją ogrzewania (firmy Konvekta), lodówka, kuchenka mikrofalowa i toaleta w systemie zamkniętym (firmy TM Technischer Gerätebau). Wnętrze lokomotywy było projektowane we współpracy ze Związkiem Zawodowym Maszynistów Kolejowych w Polsce.

Eksploatacja

Lotos Kolej
11 stycznia 2013 rozpoczęły się jazdy nadzorowane w Lotos Kolej, na podstawie umowy dzierżawy z dnia 10 grudnia 2012. 111Ed-001 ciągnęła pierwszy pociąg z Bydgoszczy do Gdańska, a kolejne między Gdańskiem Olszynką a Zduńską Wolą Krasznicami. 21 lutego 2013 przerwano testy lokomotywy i przekazano ją do PKP Intercity. W czasie pierwszego etapu jazd w Lotos Kolej Gama obsłużyła 26 pociągów. Nie zanotowano żadnego defektu. Jednocześnie przewoźnik przygotował listę wykrytych usterek (określonych jako nieznaczne) oraz propozycję usprawnień.

111Ed-001 wróciła do Lotos Kolej w maju 2013 i służyła w nim do marca 2014.

PKP Intercity
28 lutego 2013 Gama Marathon poprowadziła pierwszy pociąg PKP Intercity – TLK Kopernik z Bydgoszczy Głównej do Warszawy Wschodniej. Od 1 do 16 marca 2013 przeznaczono ją do obsługi pociągów TLK i EIC relacji Warszawa – Kraków, Warszawa – Poznań, Warszawa – Gdynia i Warszawa – Wrocław. 20 marca 2013 testy przerwano, a lokomotywa wróciła do producenta. Jazdy nadzorowane w PKP Intercity wznowiono 19 kwietnia 2013. Dwa dni później ponownie je przerwano. Lokomotywa została skierowana do producenta do oceny zniszczeń, jakich doznała po potrąceniu człowieka. Z naprawy skierowano ją ponownie do Lotos Kolej na kontynuację eksploatacji ze składami towarowymi.

W 2014 roku PKP Intercity zamówiło 10 spalinowych Gam. Lokomotywy zamówiono do obsługi tras: Ełk – Korsze, Ełk – Suwałki, Rzeszów – Zamość, Rzeszów – Zagórz, Krzyż – Gorzów Wielkopolski i Piła – Krzyż. Gamy mają zostać dostarczone do końca października 2015.

Pol-Miedź Trans
W marcu 2014 111Ed-001 rozpoczął testy w lubińskiej spółce Pol-Miedź Trans.

Koleje Mazowieckie
15 kwietnia 2014 podpisano umowę na dostawę 22 wagonów piętrowych i dwóch lokomotyw Gama dla Kolei Mazowieckich. Zgodnie z treścią zamówienia Pesa jest zobowiązana dostarczyć 20 wagonów środkowych, dwa sterownicze i dwie lokomotywy elektryczne o mocy 5600 kW i prędkości maksymalnej 160 km/h. Część dostarczonych wagonów ma zostać wykorzystana do wydłużenia zakupionych wcześniej składów push-pull, a część do stworzenia dwóch nowych składów.

Nagrody i wyróżnienia
2013 – tytuł Dobry wzór przyznany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego.
Producent: PESA, Bydgoszcz, Polska
Okres produkcji: od 2012
Szerokość toru: 1435 mm
Zasilanie: 3 kV DC
ON
Układ osi: Bo'Bo'
Masa własna: 80 000 kg
Masa służbowa: 82 000 kg
Długość ze zderzakami: 19 800 mm
Szerokość: 3000 mm
Wysokość: 4232 mm
Średnica: kół 1250/1170 mm (nowe/zużyte)
Liczba silników: 4 elektryczne + 1 spalinowy wysokoprężny
1 spalinowy wysokoprężny
Typ silników trakcyjnych: elektryczne - VEM DKLBZ 4514-4A (1400 kW)
Moc ciągła: 7614 KM (5600 kW) (wersja elektryczna)
3263 KM (2400 kW) (wersja spalinowa)
Prędkość konstrukcyjna: 160 km/h
Maksymalna siła pociągowa: 300 kN
Wytrzymałość sprzęgu: 800 kN
Nacisk osi na szyny: do 196 kN

http://www.rynek-kolejowy.pl/54099/gama_dla_pkp_ic_zaprezentowana_na_innotrans.htm


źródła: Wikimedia.org
Omni-bus.eu
Flickr.com
Kappa.flog.pl
Zelpage.cz
Rynek-kolejowy.pl
Kurierkolejowy.eu
Youtube.com
Transportszynowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 04, 2014 1:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
PESA SA139 (223M) Link

http://www.rynek-kolejowy.pl/54065/pesa_z_linkiem_dla_db_zdjecia_wnetrza.htm

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=3ufrqe3nB-s
Cytuj:
Pesa Link (SA139, 844) – rodzina normalnotorowych spalinowych pojazdów pasażerskich oferowana przez Pesa Bydgoszcz. W 2012 powstał pierwszy pojazd na zamówienie Českich dráh. Dotychczas wyprodukowano tylko dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne, ale producent przewiduje budowę wersji jedno-, trój- i czteroczłonowych.

Rodzina Link to trzecia generacja spalinowych pojazdów pasażerskich w ofercie Pesy Bydgoszcz. Wcześniej (2001) powstał spalinowy wagon silnikowy Partner 214M (SA106), a w 2004 jego wersja dwuczłonowa 218M (SA131). W 2008 Pesa wyprodukowała kolejny model, Atribo, w trójczłonowej wersji 219M. Pierwszy Link powstał w 2012.

Zamówienia
17 marca 2011 – podpisanie umowy na dostawę 31 pojazdów dla České dráhy
20 grudnia 2011 – podpisanie umowy na dostawę 12 pojazdów dla Regentalbahn
2 lipca 2012 – podpisanie umowy na dostawę 2 pojazdów dla UM województwa zachodniopomorskiego
19 września 2012 – podpisanie umowy ramowej na dostawę do 470 pojazdów dla Deutsche Bahn 22 listopada 2013 – podpisanie umowy na dostawę 36 pojazdów
12 marca 2014 – podpisanie umowy na dostawę 9 pojazdów
24 września 2014 – podpisanie umowy na dostawę 26 pojazdów
15 marca 2013 – podpisanie umowy na dostawę 4 pojazdów dla UM województwa lubuskiego
24 września 2013 – podpisanie umowy na dostawę 9 pojazdów dla Niederbarniemer Eisenbahn

Prezentacje promocyjne
18 września 2012 na targach InnoTrans w Berlinie został zaprezentowany dwuczłonowy link (223M-001/600-001) w barwach Oberpfalzbahn (Kolej Górnego Palatynatu (niem.) – marka Regentalbahn). Pojazd nie był jednak przeznaczony dla tego przewoźnika. Po targach przeznaczono go do przebudowy i sprzedaży województwu zachodniopomorskiemu. Na targach Innotrans we wrześniu 2014 Pesa wspólnie z Deutsche Bahn zaprezentowali jednoczłonowego Linka - pierwszy pojazd w barwach DB.

We wrześniu 2013 na targach Trako w Gdańsku zaprezentowano SA139-002 oraz 600-003.

Konstrukcja

Charakterystyka ogólna
W ramach rodziny Link zaprojektowano wagon spalinowy Link I i dwu- oraz trójczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne (odpowiednio Link II i Link III). Później w ofercie pojawiły się także zespoły czteroczłonowe.

Wejścia i przestrzeń pasażerska
Pojazdy są częściowo niskopodłogowe i mają wejścia (szerokości 1300 mm) na wysokości 600 mm nad poziomem główki szyny (możliwa jest także wersja 760 mm). Dodatkowy schodek umożliwia wsiadanie z peronów wysokości od 230 mm nad PGS. Dostęp z tej wysokości jest także możliwy dla osób na wózkach inwalidzkich poprzez przenośną rampę. W części niskopodłogowej znajduje się przestrzeń dla podróżujących na wózkach inwalidzkich i przystosowana dla nich toaleta oraz miejsce do przewożenia wózków dziecięcych oraz rowerów. Poziom hałasu jest zgodny z Techniczną specyfikacją interoperacyjności (TSI) Hałas.

Napęd i zawieszenie
Dwuczłonowe Linki są napędzane przez dwa silniki spalinowe o mocy 390 kW każdy. Silniki są produkowane przez MTU i spełniają normę emisji spalin Euro III B. Dla jednostek napędowych MTU przewidziana jest przekładnia ZF. Producent przewiduje także możliwość zamontowania silników firmy MAN z przekładnią firmy Voith.

Pojazdy w wersji podstawowej przeznaczone są do jazdy z prędkością do 120 km/h, ale istnieje możliwość przystosowania do prędkości 140 km/h.

Linki mogą pracować w trybie trakcji ukrotnionej (do trzech pojazdów), także ze starszymi modelami pojazdów spalinowych Pesy (np. 214Ma, 219M).

Pojazdy poruszają się na klasycznych wózkach napędowych typu 32MNb i tocznych w systemie Jacobsa typu 42ANb. Pierwszym stopniem usprężynowania wózków są sprężyny śrubowe z tłumikami hydraulicznymi, a drugim sprężyny pneumatyczne.

Bezpieczeństwo
Konstrukcja linka spełnia wymagania normy wytrzymałościowej EN-12663 (kat. P II) i normy dla zderzeń EN-15227 (kat. C-1), przewidującej cztery scenariusze zdarzeń. Drugą z wymienionych norm Link spełnił jako pierwszy spalinowy zespół trakcyjny na świecie. Dla założeń normy EN-15227 zastosowano (podobnie jak w Elfie) klatkę kabiny maszynisty, przed nią absorbery energii z systemem antywspinającym i blok aluminium komorowego, a pod spodem zgarniacz o wytrzymałości 300 kN. Materiały użyte do wyposażenia spełniają wymagania normy pożarowej EN-13501, a dodatkowo pojazd posiada sygnalizację pożarową.

Podzespoły
Ładowarki do baterii typu SMARTcharger do linków dla Oberpfalzbahn i České dráhy dostarczy niemiecka firma SMA Railway Technology. Systemy hamulcowe dla pojazdów tych przewoźników dostarcza Knorr-bremse.

Wersje

seria 844 České dráhy
Czeskie linki mają być wyposażone w klimatyzację, toalety w systemie zamkniętym, kamery monitoringu, system informacji pasażerskiej i posiadać wydzielone przestrzenie na większy bagaż, wózki i rowery[36]. W tej wersji zastosowano zestawy kołowe czeskiego producenta Bonatrans.

Zachodniopomorskie
Dwa pojazdy zamówione przez województwo zachodniopomorskie będą dwuczłonowe i mają mieścić co najmniej 100 pasażerów na miejscach siedzących (w układzie 2+2) i 140 na stojących. Do wyposażenia dodatkowego ma należeć m.in. punkt dostępu Wi-Fi do internetu. Zespoły mają uzyskać do sierpnia 2014 roku dopuszczenie do jazdy po torach w Niemczech.

Deutsche Bahn
Pojazdy dla tego przewoźnika mają mieć od jednego do trzech członów i rozwijać prędkości do 120 km/h (zadanie pierwsze umowy), bądź do 140 km/h (zadanie drugie umowy). Linki do obsługi połączeń w regionie Sauerland mają rozwijać prędkość 140 km/h i każdy z nich ma posiadać 2 miejsca dla niepełnosprawnych, 36 miejsc dla rowerów, biletomaty oraz gniazdka elektryczne dla pasażerów. W Hessen jeździć będą 2 i 3-członowe pojazdy rozwijające prędkość 140 km/h.

Niederbarnimer Eisenbahn
Dla Niederbarnimer Eisenbahn Pesa przygotowała wersje dwu i trzyczłonową; w przestrzeni pasażerskiej, oprócz miejsc siedzących i dla niepełnosprawnych, mają być przystosowania do przewożenia odpowiednio 12 lub 24 rowerów.

Eksploatacja

České Dráhy
17 marca 2011 podpisano umowę na dostarczenie 31 sztuk pojazdów szynowych Pesa Link dla przewoźnika České dráhy. Dostawy mają nastąpić w latach 2012–2013. SZT Link będą przeznaczone do obsługi tras regionalnych w krajach: karlowarskim, pilzneńskim, usteckim i zlińskim. Linki mają zastąpić stare pojazdy serii 810, 842 i 854 oraz część składów lokomotyw z wagonami.

Prototyp 844-001 przyjechał 10 maja 2012 na miesięczne testy na torze w czeskim Velimiu[43]. Po publikacji pierwszych zdjęć pojazd otrzymał w internecie przydomek rekin, co skłoniło zarząd ČD do nadania czeskim Linkom oficjalnej nazwy RegioShark. Nazwa nawiązuje do przydomków czeskich elektrycznych zespołów trakcyjnych CityElefant i RegioPanter.

10 września 2012 pierwsze dwie jednostki (001 i 002) dotarły do lokomotywowni Česká Třebová. Jednostkę 844-003 dostarczono w to samo miejsce 14 września. Uroczysta inauguracja jazd z pasażerami odbyła się 21 września 2012 na trasie Pilzno – Domažlice. 16 stycznia 2014 dostarczono ostatnią jednostkę.

W dniach 18-20 czerwca 2013 na targach Czech Raildays w Ostrawie zaprezentowano Link 844-017.

RegioJet
W 2014 ma rozpocząć się realizacja zamówienia na 10 pojazdów dla czeskiego przewoźnika RegioJet.

Deutsche Bahn
19 września 2012 zawarto ramową umowę na dostawy Linków dla Deutsche Bahn. Na jej mocy przewoźnik będzie mógł zamówić do 2018 roku do 470 pojazdów i zlecić producentowi ich utrzymanie przez maksymalnie 10 lat. Pesa będzie miała do trzech lat na dostarczenie pojazdu od momentu złożenia konkretnego zamówienia[50]. Do października 2015 mają zostać dostarczone dwie pierwsze sztuki (jedno- i trójczłonowy) wraz ze świadectwami dopuszczenia na niemiecką sieć kolejową[51]. W lipcu 2013 pojazdy te były już w trakcie produkcji, a do końca roku planowane było ich ukończenie[52].

22 listopada 2013 podpisano umowę na 36 Linków w związku z wygranym przez DB przetargiem na obsługę połączeń w regionie Sauerland. Niemiecki przewoźnik zamówił 20 dwuczłonowych i 16 trójczłonowych pojazdów o prędkości maksymalnej 120-140 km/h, których eksploatacja ma rozpocząć się pod koniec 2016 roku. 12 marca 2014 podpisano umowę na dostawę kolejnych 9 Linków (2 dwuczłonowych i 7 trójczłonowych) do obsługi połączeń w Hesji. 24 września 2014, w czasie targów InnoTrans w Berlinie podpisano umowę na dostawę 26 trójczłonowych Linków do obsługi połączeń w Bawarii.

Niederbarniemer Eisenbahn
24 września 2013 zawarto umowę na dostawę 7 dwuczłonowych i 2 trójczłonowych linków dla Niederbarniemer Eisenbahn do obsługi połączeń na trasie z Berlin Ostkreuz/Lichtenberg w kierunku Templina i dalej Kostrzyna Wielkopolskego.

Regentalbahn
20 grudnia 2011 niemiecki przewoźnik Regentalbahn zamówił 12 sztuk dwuczłonowych pojazdów Link. Dostawa pierwszego pojazdu ma nastąpić 9 czerwca 2014. Od grudnia 2014 linki mają obsługiwać połączenie Ratyzbona – Marktredwitz – Schirnding.

W listopadzie 2012 rozpoczęły się jazdy próbne egzemplarza wyprodukowanego już dla niemieckiego przewoźnika. Pojazd przeznaczono do ponad rocznych testów, w szczególności homologacyjnych na terenie Niemiec. 5 lutego 2013 pojazd 600-001 przyjechał na tor testowy w Żmigrodzie, a w kwietniu i przez część maja jeździł w Niemczech. Pod koniec maja wrócił do Żmigrodu. W czerwcu dołączyły do niego drugi oraz trzeci egzemplarz i testowano jazdę zespołu złożonego z trzech jednostek.

Lubuskie
15 marca 2013 podpisano w Zielonej Górze umowę na dostawę czterech 2-członowych linków do 13 grudnia 2013[59].

Pierwszy pojazd dotarł 31 października, a 24 listopada miał miejsce inauguracyjny przejazd na trasie Zieloną Górą – Gorzowem Wielkopolskim, będący jednocześnie inauguracją bezpośredniego połączenia kolejowego obu stolic województwa. 2 z zamówionych linków mają obsługiwać to połączenie, a 2 pozostałe dwa pojazdy będą obsługiwać relację Kostrzyn – Krzyż (do czasu uzyskania homologacji na terenie Niemiec). Po tym okresie jeden z pojazdów trafi na trasę Krzyż – Gorzów Wielkopolski -Kostrzyn – Berlin, drugi zaś na trasę Zielona Góra – Frankfurt nad Odrą.

Zachodniopomorskie
2 lipca 2012 podpisano umowę na dostawę 2 dwuczłonowych Linków dla województwa zachodniopomorskiego. Pierwszy pojazd miał zostać dostarczony do 5 grudnia 2012 i dokładnie w tym dniu przeprowadzono jego odbiór techniczny. Dzień później najpierw oficjalnie go zaprezentowano na stacji Szczecin Główny, a potem rozpoczął obsługę liniową relacji Szczecin – Kołobrzeg. Drugi z zamówionych Linków miał dotrzeć do zachodniopomorskiego do 5 grudnia 2013. Dostarczono go jednak wcześniej i już 8 sierpnia odbyły się podobne uroczystości jak poprzednio, również zakończone przejazdem do Kołobrzegu, ale tym razem obu linków w trakcji podwójnej.

Producent: PESA, Bydgoszcz, Polska
Lata budowy: od 2012
Szerokość toru: 1435 mm
Trakcja: spalinowa
Zasilanie: ON
Długość: 28 650 mm (1-członowy Link I)
43 730 mm (2-członowy Link II)
57 130 mm (3-członowy Link III)
70 130 mm (4-członowy Link IV)
Szerokość: 2900 mm
Wysokość: 4185 mm
Wysokość podłogi w drzwiach: 600 mm (od główki szyny)
Nacisk na oś: 176,58 kN
Prędkość konstrukcyjna: 140 km/h
Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 120 km/h (Polska, Czechy)
140 km/h (Niemcy)


źródła: Wikimedia.org
Sauerlandbahnen.de
Wyborcza.biz
Openttd-polska.pl
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL