Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt kwi 17, 2007 9:40 
Offline
Moderator

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:56
Posty: 104
Lokalizacja: z grodu stołecznego
W połowie kwietnia 2007r. Tramwaje Warszawskie sp z o.o. ujawniło listę projektów infrastrukturalnych, które spółka zamierza zgłosić do dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" (oś VII - "transport przyjazny środowisku"). Należą do nich następujące inwestycje:

1) Obługa Tarchomina komunikacją tramwajową.
W ramach inwestycji przewidziana jest budowa łącznie 11,7 km toru podwójnego wzdłuż ulic Modlińskiej, Nowoprojektowanej i Światowida oraz wzdłuż Trasy Mostu Północnego (z jednoczesną budową węzła tramwajowego "Pułkowa" i modernizacją odcinka Huta - węzeł "Pułkowa") i pętli tramwajowo-autobusowej Winnica oraz zakup 57 niskopodłogowych wagonów przegubowych. Planowany koszt to ok. 587,4 mln zł (bez VAT), zakładany czas realizacji to lata 2007-2010. (więcej)

2) Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu al. Jana Pawła II (odcinek pętla Kielecka - pętla Piaski).
W ramach inwestycji przewidziana jest modernizacja łącznie 9 km toru podwójnego wzdłuż al. Niepodległości, Chałubińskiego, al. Jana Pawła II i Broniewskiego wraz z modernizacją wysepek przystankowych oraz zakup 25 niskopodłogowych wagonów przegubowych. Planowany koszt to ok. 250,3 mln zł (bez VAT), założony czas realizacji to lata 2009-2010.

3) Budowa trasy tramwajowej Dworzec Zachodni - Wilanów.
W ramach inwestycji przewidziana jest budowa łącznie 14,2 km toru podwójnego wzdłuż ulic Bitwy Warszawskiej 1920r., Banacha, Rostafińskich, Boboli, Rakowieckiej, Goworka, Spacerowej, Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej z jednoczesną budową pętli tramwajowej Pałacowa oraz zakup 45 niskopodłogowych wagonów przegubowych. Szacowany koszt inwestycji to ok. 627 mln zł (bez VAT), realizacja planowana jest na lata 2011-2013.

4) Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu Trasy W-Z (odcinek pętla Cm. Wolski - Dworzec Wileński).
W ramach inwestycji przewidziana jest modernizacja łącznie 7,6 km toru podwójnego wzdłuż ul. Wolskiej i al. Solidarności wraz z modernizacją wysepek przystankowych oraz zakup 20 niskopodłogowych wagonów przegubowych. Planowany koszt to ok. 276,1 mln zł (bez VAT), zakładany czas realizacji to lata 2011-2013.

5) Budowa trasy tramwajowej w ciągu Mostu Krasińskiego.
W ramach inwestycji przewidziana jest budowa łącznie 3 km toru podwójnego wzdłuż ulicy Krasińskiego, na planowanym Moście Krasińskiego oraz wzdłuż planowanego przedłużenia ul. Budowlanej (na odcinku od pl. Wilsona do ul. Odrowąża), oraz zakup 25 niskopodłogowych wagonów przegubowych. Szacowany koszt inwestycji to ok. 350 mln zł (bez VAT), realizacja planowana jest na lata 2012-2015.

6) Budowa trasy tramwajowej do Warszawskiego Parku Technologicznego.
W ramach inwestycji przewidziane jest budowa łącznie 6,2 km toru podwójnego wzdłuż ulic Gagarina, Czerniakowskiej-Bis, Nowoprojektowanej Wschodniej, Bartyckiej, Nowobartyckiej i Augustówka wraz z budową pętli tramwajowej EC Siekierki oraz zakup 8 niskopodłogowych wagonów przegubowych. Szacowany koszt inwestycji to ok. 218,3 mln zł (bez VAT), realizacja planowana jest na lata 2012-2015.

Łącznie Tramwaje Warszawskie zamierzają zgłosić 6 projektów o sumarycznej wartości 2,31 mld zł (bez VAT), dzięki zrealizowaniu których powstałoby 35 km nowych torowisk, zmodernizowane zostałoby 16,6 km istniejących torowisk oraz zakupione zostałoby 180 nowych niskopodłogowych przegubowych wagonów tramwajowych.

http://tramwar.republika.pl/twzamierzenia-0407.html

>>>Podsumowanie. Skala inwestycji tramowych imponująca, rzec można kolosalna! W latach 2007-2015 ma "zostać wybudowanych" łącznie 35,1 km tras, a zmodernizowanych blisko 16,6 km. Daje nam to rocznie blisko 6,5 km nowej/zmodernizowanej trasy tramwajowej !
Tylko jak wiemy, tramem Mostem Północnym mieliśmy jechać już w 2008 roku, więc wartość prognoz TW jest mierna, jednak nie z ich winy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 20, 2007 14:01 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 14:54
Posty: 127
Szkoda ze linia z Wilanowa i Siekierek ma dojezdzac tylko do dw. Zachodniego. Brakuje polaczenia z Kasprzaka i dalej miedzy Jelonkami i Bemowem - zwlaszcza to ostatnie jest bardzo potrzebne, moim zdaniem bardziej niz druga linia na Tarchomin, zwlaszcza ze tam ma byc jeszcze SKM.

Szkoda tez ze ta linia bedzie krecic po Rakowieckiej i Batorego, zamiast isc prosto tunelem pod Polem Mokotowskim i w Batorego. Moim zdaniem moglaby tez isc tunelem pod Pulawska w Spacerowa, ale nie wiem jak to jest planowane w studium.

No i tabor. Liczba 180 nowych tramwajow przy kursujacych obecnie ok. 350 (zestawow - nie wagonow) wyglada imponujaco, ale wiekszosc z nich jest na linie zbudowane od nowa. Naliczylem tylko 45 na liniach modernizowanych. Tak wiec za 7 lat nadal bedzie jezdzilo po Warszawie 300 starych tramwajow, w tym z lat szescdziesiatych? No moze bedzie nieco lepiej, bo pewnie tabor kupowany na nowe linie bedzie tez wjezdzal na stare. Ja bym przynajmniej tak robil. Tzn np. dla projektu Zeran - Tarchomin kupilbym tyle tramwajow aby jezdzily po nim wylacznie nowe, no i wyjezdzaly z niego na drugi koniec miasta. W ten sposob mozna by wycofac najstarsze typy calkowicie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 20, 2007 21:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Tak jak piszesz Krzysku to byłoby fajnie, ale chyba nieco drogo. Poza tym tunel od Żwirków do Spacerowej wyklucza przecinanie się torów w Al. Niepodleglości i Pulawskiej czyli odpadałyby ewentualne relacje skrętne.
Natomiast brak linii od Zachodniego do Wolskiej - veni, vidi, vici dla drogowców - tam po prostu już sie ta linia nie mieści, np. na krzyzowaniu Kasprzaka/Prymasa nie ma w ogóle na nią miejsca przez wiadukty. Jeśli juz cos by mozna bylo zrobić to przebić dodatkowy tunel i spróbowac odtworzyc linie kolejową na ul. gen. Bema (tam nawet czasem jeszcze tory wystaja, albo wystawaly kilka lat temu).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 21, 2007 7:17 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
kr napisał(a):
pewnie tabor kupowany na nowe linie bedzie tez wjezdzal na stare.


Jeśli chodzi o budowy z funduszy unijnych, będzie to o tyle trudne, że zakupione w ramach współfinansowanej budowy tramwaje mogą jeździć tylko po tej trasie. Przynajmniej tak jest w przypadku remontu torowiska na Jerozolimskich.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 21, 2007 23:01 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz mar 15, 2007 9:30
Posty: 14
Lokalizacja: Żoliborz, Bielany
Nowe tramwaje bardzo by się przydały. To co u nas jeździ, naprawdę zaczyna wołać o pomstę do nieba. W dodatku te tłumy. To nie są cywilizowane warunki na miarę stolicy wcale nie takiego biednego europejskiego kraju u progu XXI wieku.

Jako studentowi tak bardzo mi to nie przeszkadzało. Najważniejsze, że jeździły i były względnie tanie. Ale wiek już nie ten, w portfelu trochę więcej, to i wymygania większe. Generalnie społeczeństwo Warszawy się bogaci i ja naprawdę nie dziwię się, że tyle osób wybiera samochód - mimo jego wielu wad. Nawet jeśli stoi się w korkach, to przynajmniej jest dośc wygonie, miejsce siedzące, nikt się nie pcha, można klimę włączyć. Jednym słowem, człowiek nie czuje się tak upokorzony, jak w 30-letnim obskurnym tramwaju, naładowanym do granic możliwości, w którym w zimie nie grzeją, a na wiosnę - owszem.

Gdyby nie to, że po prostu nie lubię samochodów, to naprawdę poważnie rozważałbym jego zakup i jazdę do pracy, nawet mimo wyższych kosztów. Ale większość ludzi lubi auta i wcale im się nie dziwię, że chcą jeździć do pracy jak ludzie.

P.S. Dla mnie akurat alternatywą jest rower, choć przy obecnej infrastrukturze antyrowerowej, prawdę mówiąc, nikogo ze znajomych nie namawiam do tego. Boję się, że mogą się zupełnie zrazić do roweru. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 22, 2007 9:26 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Ja bym na tłumy nie narzekał. Zwłaszcza w nocy tłumek tworzy bezpieczeństwo - znacznie bardziej pasażer się boi, gdy jedzie sam.

Natomiast gdyby ludzie byli nieco bardziej uprzejmi, to pewnie tłumek by nikomu nie przeszkadzał. Choć owszem zgadzam się - często tłumek jest zbyt duży, bo się szpilki nie da do tramwaju wepchnąć. Ale to już wina naszych władz, a konkretnie inżynierów od ruchu, którzy nie nadali dotychczas priorytetów tramwajom na skrzyzowaniach. Efekt - w Jerozolach jak się tramwaj spóźni o minutę to nie mozna sie wcisnąć, z kolei jak jadą 4 pod rząd to ostatni jest pusty.

Inna sprawa, że pociągi po mieście jeżdża praktycznie pustew tych samych godzinach i na tym samym kierunku ruchu, ale to juz kwestia słabego marketingu.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 22, 2007 10:36 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 14:54
Posty: 127
axxenfall napisał(a):
kr napisał(a):
pewnie tabor kupowany na nowe linie bedzie tez wjezdzal na stare.


Jeśli chodzi o budowy z funduszy unijnych, będzie to o tyle trudne, że zakupione w ramach współfinansowanej budowy tramwaje mogą jeździć tylko po tej trasie. Przynajmniej tak jest w przypadku remontu torowiska na Jerozolimskich.

Pozdrawiam,
Maciek


Generalnie zgadza sie. Ale przeciez jak projekt polega na budowie linii Zeran - Tarchomin i zakupie taboru dla niej, to przeciez nie oznacza to ze nowe tramwaje maja jezdzic z Tarchomina tylko do Zerania, a tam ma byc przesiadka na stare, lub zakupione poza projektem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 23, 2007 16:58 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A ja widziałem juz nowego hipolita - jeździł na linii 43.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 24, 2007 7:48 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
kr napisał(a):
zwlaszcza to ostatnie jest bardzo potrzebne, moim zdaniem bardziej niz druga linia na Tarchomin, zwlaszcza ze tam ma byc jeszcze SKM.


Ciekaw jestem po jakich torach puścisz tą SKM na Tarchomin? W tej chwili do najbliższych torów z Tarchomina i Nowodworów jest 5km. A sądząc po korkach i zapchaniu autobusów na Modlińskiej (E4 jeździ w porannym szczycie co 3-4 minuty!) to tramwaj tam jest bardzo potrzebny. W końcu na Tarchominie i Nowodworach mieszka ponad 50 tysięcy ludzi i ta liczba wciąż sie zwiększa.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 25, 2007 8:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Nie wiem Raffi czy ze zdania kr nie wynika, że chodzi mu raczej o SKM między Jelonkami a Bemowem.
W każdym razie jakby SKM było na Choszczówce i Płudach i dojeżdżało docelowo do Śródmieścia to rozważałbym biek&ride Choszczówka lub Płudy - oczywiście gdybym jeszcze mieszkał na Nowodworach. Ale to oczywiście raczej będzie rozwiązanie niszowe.
Natomiast jak już o ew. rozbudowie linii kolejowych w mieście mówimy, to rozważałbym drugą "objazdówkę" śródmieścia z odgałęzieniem linii radomskiej przed Służewcem puszczenie tego pod Woronicza, a nastepnie skierować wzdłuż Trasy Siekierkowskiej i w kierunku linii Otwockiej.
Natomiast absolutnie wskazane byłoby, aby ktoś pomyślał nie tylko o linii podmiejskiej do Okęcia, ale o dworcu kolejowym z prawdziwego zdarzenia pod Terminalami (z pociągami IC, posp etc.) i do tego o linii kolejowej wzdłuż (albo zamiast) planowanej obecnie A2 od Okęcia do Falenicy z właczeniem do linii Radomskiej. Ale to nie w tej "siedmiolatce". Póki co Okęcie zmierza w kierunku absolutnej autostradyzacji i samochodyzacji dojazdu do niego.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL