Aneks do Umowy Wieloletniej
Aneks do umowy wieloletniej Tramwaje Warszawskie-Miasto st. Warszawahttp://www.tw.waw.plPodpisana w sierpniu 2008 r. umowa wieloletnia (do 2027 r.) na świadczenie usług przewozowych zapewnia Tramwajom Warszawskim stabilne finansowanie ich działalności. We wrześniu tego roku Rada Warszawy upoważniła Prezydenta Miasta do podpisania aneksu do tejże umowy, który pozwoli Tramwajom Warszawskim na wybudowanie trasy tramwajowej na Tarchomin. Jest to jedno z wielu przedsięwzięć planowanych przez Tramwaje Warszawskie w następnych latach.
Modernizacja trasy tramwajowej Dw. Wileński – Stadion Narodowy – Rondo Waszyngtona wraz zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych Projekt obejmuje modernizację trasy tramwajowej w ciągu ulic: Targowa, Al. Zieleniecka – od Dworca Wileńskiego do Ronda Waszyngtona oraz zakup taboru tramwajowego. Zakres planowanych robót obejmuje m.in. : wymianę torowiska; modernizację węzeł rozjazdowy Kijowska, al. Zieleniecka; pętli tramwajowej al. Zieleniecka; sieci i urządzeń podstacji trakcyjnych; instalację elektronicznego systemu informacji pasażerskiej.
Łączny koszt projektu to ok. 297 mln PLN netto; realizację Tramwaje Warszawskie Sp z o.o planują na lata 2010-2011.
Modernizacja trasy tramwajowej w Al. Jana Pawła II (odc. pętla Piaski – pętla Kielecka) wraz zakupem 25 tramwajów niskopodłogowych Projekt obejmuje modernizację trasy tramwajowej o długości 9.3 km w ciągu ulic: Broniewskiego (od pętli Piaski) – Popiełuszki – Rondo Zgrupowania AK „Radosław” – Al. Jana Pawła II – Chałubińskiego – Al. Niepodległości – Rakowieckiej (do pętli „Kielecka”). Zakres robót obejmuje m.in.: wymianę i modernizację torowiska i węzłów rozjazdowych: przy pętli „Piaski”, na placu Grunwaldzkim, na Rondzie Zgrupowania AK „Radosław” oraz na skrzyżowaniach z ul. Stawki i z ul. Nowowiejską; modernizację sieci trakcyjnej i podstacji; instalację elektronicznego systemu informacji pasażerskiej.
Łączny koszt projektu to 323,5 mln PLN netto, a realizację Tramwaje planują na lata 2010-2011.
http://www.tw.waw.pl/komunik/images/mapa-inwestycji.jpgModernizacja trasy tramwajowej na Boernerowo Projekt obejmuje budowę drugiego toru na odcinku ok. 2 km od skrzyżowania z ul. Radiową do ul. Kaliskiego wraz z przystankami i trakcją elektryczną. Koszt wykonania to ok. 10 mln zł a realizacja planowana jest na 2010 r.
Budowa trasy tramwajowej Bemowo – Jelonki Projektu przewiduje budowę nowej trasy tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej do skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i Radiowej o długości ok. 1525 m.
Łączny koszt projektu to 40 mln zł netto, a realizację Tramwaje planują na lata 2010-2012.
Obsługa północno – wschodnich obszarów Warszawy komunikacją tramwajową w związku z rozbudową sieci metra oraz zakupem taboru Projekt obejmuje budowę trasy tramwajowej od Trasy Mostu Północnego (TMP) obejmuje również budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Projektowanej do ulicy Światowida i dalej w osi przyszłej dwujezdniowej ul. Światowida do pętli "Winnica". Na całej długości trasy przewidziano 6 zespołów przystanków tramwajowych, jedną pętlę awaryjną w rejonie skrzyżowania ulic Światowida i Ćmielowskiej lub Mehoffera oraz końcową pętlę 'Winnica". Powstanie też system informacji pasażerskiej.
Drugim elementem projektu jest modernizacja trasy tramwajowej na odcinku Żerań Wschodni – Dworzec Wileński. Zakres prac obejmie m. in.: modernizację torowiska i trakcji na wybranych odcinkach , przebudowę peronów.
Łączny koszt projektu zgodnie ze Studium Wykonalności to 721 mln PLN obejmuje również zakup 60 tramwajów a realizację Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. a realizację Tramwaje planują na lata 2010-2013.
Budowa trasy tramwajowej w ciągu trasy Krasińskiego – odcinek pl. Wilsona – ul. Budowlana Obecnie trwają analizy, czy możliwe jest zaangażowanie Tramwajów Warszawskich jako inwestora budowy trasy tramwajowej przez Wisłę wraz z przeprawą mostową.
Środki na modernizacje i inwestycje TW mają ze swojej bieżącej działalności, a także z funduszy unijnych. Do tej pory UE współfinansowała budowę trasy na Bemowo (odcinek pętla Nowe Bemowo – Broniewskiego, koszt 41 mln zł, wydatki kwalifikowane 32 mln zł, dofinansowanie 15 mln zł) oraz modernizację trasy w Alejach Jerozolimskich (odcinek pętla Banacha - pętla Gocławek, koszt 274 mln zł, wydatki kwalifikowane 115 mln zł, dofinansowanie 55 mln zł). Obecnie Tramwaje starają się o dofinansowanie dwóch modernizacji – trasy W-Z i trasy Dw. Wileński – Stadion Narodowy – Rondo Waszyngtona oraz budowy połączenia na Tarchomin.
Modernizacja trasy na Stadion Narodowy jest na liście podstawowej projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Całkowity koszt szacowany jest na 362 mln zł, TW starają się o dofinansowanie w wysokości 151 mln zł. Na tej liście jest także projekt „Obsługa północno – wschodnich obszarów Warszawy komunikacją tramwajową w związku z rozbudową sieci metra oraz zakupem taboru” ( planowane dofinansowanie zgodnie z listą projektów indywidualnych wynosi 279 mln zł).
Projekt pn. „Modernizacja na trasy tramwajowej W-Z (odcinek pętla Cmentarz Wolski – Dw. Wileński) wraz z zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych (koszt 529 mln zł), planowane dofinansowanie zgodnie z listą projektów indywidualnych wynosi 216 mln zł) oraz „Dostosowanie taboru Tramwajów Warszawskich do potrzeb osób niepełnosprawnych – zakup 40 tramwajów niskopodłogowych” (koszt 316, 3 mln zł planowane dofinansowanie zgodnie z listą projektów indywidualnych) znajdują się na liście rezerwowej listy projektów w ramach POIŚ.
galeria:
http://www.tw.waw.pl/galeria/images/wieloletnia/