Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr gru 19, 2012 11:32 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Stary Trampek napisał(a):
A ja się z tym w pełni zgadzam.


Ale zgadzasz się, że należy ciąć, czy że dyskusja jest nieakceptowalna?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 19, 2012 11:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
olek napisał(a):
Stary Trampek napisał(a):
A ja się z tym w pełni zgadzam.


Ale zgadzasz się, że należy ciąć, czy że dyskusja jest nieakceptowalna?


Zgadzam się ze stanowiskiem uznającym, że dyskusja o cięciach w komunikacji miejskiej w obliczu niedawnych oraz planowanych podwyżek biletów jest nieakceptowalna.

Uważam, że w obliczu w.w. podwyżek miasto powinno poszukać tych pieniędzy gdzie indziej, niż w systemie transportu publicznego. Obecna sytuacja nosi znamiona oszukania mieszkańców Warszawy, ponieważ koronnym argumentem za podwyżkami biletów ze strony miasta było wszak "poprawienie jakości komunikacji zbiorowej", a cięcia w liniach, likwidacja metra nocą czy co oni tam jeszcze wymyślą w mojej ocenie takim poprawieniem nie są.

Mam nadzieję, że teraz jest już jasno :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 19, 2012 13:56 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
I zrównoważona polityka transportowa do 2015 roku skończyła się jak zwykle: podwyżka cen biletów i cięcia linii autobusowych, aby pasażer przesiadł się do tańszego (dla ZTM) samochodu, bo w ZTM się kalkuluje koszty (wewnętrzne tylko), a nie np. w budowie tras drogowych czy inszych choinek, parkingów etc. Ciekawe jeszcze czy po nowym roku się nie okaże, że jakaś gmina znów nie dołoży do wspólnego biletu, to wtedy już nic tylko przesiąść się... na rower (może miejski). Już dawno tak postanowiłem zrobić, jeszcze zanim przypomniano mi o podwyżce. Zamiast jeździć z drugiej strefy koleją według trasy do pracy opisanej na stronie ZM, postanowiłem jeździć do I strefy rowerem i dopiero potem wsiadać do pociągu - już na tym oszczędzam 150 złotych na kwartał (bilet 1, a nie 2 strefowy), a po podwyżce będę oszczędzał 225 złotych na kwartał (oczywiście należy odliczyć ewentualne naprawy roweru). Po podwyżce zdecydowanie dostaję także bodziec by częściej jeździć bezpośrednio rowerem, zamiast w ogóle kupować bilet. Zapowiada się znów bardziej rowerowy rok.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 29, 2013 8:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,13648503,Pierwsze_miasto_w_Polsce_wprowadza_bezplatna_komunikacje.html
Cytuj:

Pierwsze miasto w Polsce wprowadza bezpłatną komunikację publiczną

Już wkrótce mieszkańcy Żor będą jeździć autobusami za darmo. Bezpłatną komunikację w mieście postanowiły wprowadzić lokalne władze, tłumacząc to względami społecznymi i ekologicznymi.
Z analiz żorskiego magistratu wynika, że liczba pasażerów miejskich autobusów w ostatnich latach spada, co skutkuje podwyżkami cen biletów. Rośnie też dopłata z budżetu gminy do komunikacji. Obecnie stanowi ona 72 proc. kosztów przewoźnika. Wzrost cen biletów jeszcze bardziej zniechęca ludzi do podróżowania autobusami i błędne koło się zamyka.

W liczących prawie 61 tys. mieszkańców Żorach z 12 linii autobusowych korzystają przede wszystkim dzieci i młodzież oraz osoby starsze i niezamożne. W wielu rodzinach, szczególnie wielodzietnych, wydatki na transport pochłaniają pokaźną część budżetu. - Jesteśmy przekonani, że bezpłatna komunikacja ułatwi mieszkańcom dostęp do edukacji, kultury, sportu i rekreacji, a także poprawi dostępność miejsc pracy - mówi Anna Ujma, doradca prezydenta Żor w ds. promocji i informacji.
Dodaje, że miasto się rozrasta, a nowe osiedla i zakłady pracy są coraz bardziej oddalone od centrum. Urzędnicy mają nadzieję, że dzięki bezpłatnej komunikacji wielu mieszkańców przesiądzie się z samochodów do autobusów. Chcą, by nowe rozwiązanie weszło w życie najszybciej, jak to możliwe. Jeśli za sprawą negocjacji Żorom uda się szybko wystąpić z Międzygminnego Związku Komunikacyjnego, bilety na autobus przestaną obowiązywać już w drugiej połowie roku. W innym wypadku darmowa komunikacja zacznie działać 1 stycznia 2014 r.

Władze Żor mówią, że mają świadomość, że wprowadzenie bezpłatnej komunikacji nie jest możliwe w większych miastach, gdzie system transportu jest bardziej rozbudowany i kosztowny. Wprowadzenie bezpłatnych przejazdów zwiększy wydatki Żor z 2,4 do 3,3 mln zł rocznie.

Pierwszy krok wykonała Nysa

W maju ubiegłego roku na częściowe wprowadzenie bezpłatnej komunikacji miejskiej zdecydowała się Nysa (woj. opolskie). Autobusami za darmo mogą podróżować kierowcy, którzy zrezygnują z poruszania się po mieście samochodami. By jechać za darmo, trzeba mieć przy sobie ważne prawo jazdy i dowód rejestracyjny pojazdu. Powód? - Ma to zmniejszyć korki i poprawić jakość życia w związku z mniejszym hałasem i emisją spalin - zapowiadały władze miasta.

Od tego roku z darmowej komunikacji miejskiej mogą korzystać mieszkańcy Tallina.


_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 29, 2013 11:08 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 18, 2009 14:34
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
Ciekawe spojrzenie krytyczne:
Krzysztof Leski napisał(a):
Komunikacja miejska za darmo? Jestem sceptyczny, ale eksperyment jest wielce pożądany. Jeszcze większa szkoda, że zamierza takowy przeprowadzić miasto, które zdecydowanie tego robić nie powinno. To się musi zakończyć klęską, z której wielu wyciągnie za daleko idące wnioski.

http://b.leski.pl/index.php/2013/03/28/2089/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 21, 2013 9:03 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
olek napisał(a):
Być może darmowa mogłaby być np. komunikacja w międzyszczycie, żeby zachęcić do bardziej równomiernego korzystania z komunikacji. Ale i w tym przypadku bardziej sensowne wydają mi się po prostu tańsze bilety (tańsze kilometry).


O proszę, nie tylko ja na to wpadłem:

Cytuj:
Darmowe przejazdy metrem w Singapurze
Od 24 czerwca singapurski Zarząd Transportu Lądowego wdroży interesujący eksperyment. Przez rok pasażerowie niektórych relacji będą poza szczytem zwolnieni z opłat za przejazd. Ma to pomóc wygładzić piki komunikacyjne.


http://www.rynek-kolejowy.pl/44604/Darm ... apurze.htm

A tu informacja źródłowa:

http://www.lta.gov.sg/content/ltaweb/en ... art.html#1

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 13, 2016 18:27 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://wyborcza.pl/7,75399,20828641,3-l ... zny-i.html

Michał Wachnicki napisał(a):
3 lata temu Tallin wprowadził darmowy transport publiczny i... zarabia na nim 20 mln euro rocznie. Jak?
12.10.2016 20:00

3 lata temu Tallin wprowadził darmowy transport publiczny. Mimo że na początku efekty były mizerne, po trzech latach widać już, że okazał się on dla miasta bardzo dochodowy. Stolica Estonii zarabia na nim 20 mln euro rocznie.
430-tysięczny Tallin w Estonii wprowadził darmowy transport publiczny w 2013 roku. W wyniku referendum, które odbyło się w 2012 roku, wszyscy zameldowani mieszkańcy uzyskali dostęp do darmowego transportu miejskiego, pod warunkiem zakupu tzw. zielonej karty kosztującej 2 euro uprawniającej do darmowych przejazdów.

Z kolei pasażerowie mieszkający poza Tallinem,również mogą zaopatrzyć się taką kartę, którą zasilają kwotą potrzebną do poruszania się transportem zbiorowym w mieście. Oprócz tego unowocześniono flotę pojazdów, zapewniono i usprawniono informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym, a w tym wydzielone pasy ruchu dla pojazdów transportu zbiorowego.

Idea została przyjęta przez mieszkańców z entuzjazmem – w referendum pozytywnie oceniało ją 9 na 10 mieszkańców.

Początki nie były obiecujące

Początki nie były jednak obiecujące. Po roku od wprowadzenia darmowego transportu szwedzki Royal Institute of Technology ocenił, że spowodował on wzrost liczby pasażerów jedynie o 1,2 proc. Ten niewielki wzrost – według autorów opracowania – nie mógł być też w całości przypisany wprowadzeniu darmowych przejazdów. Część osób prawdopodobnie zdecydowała się na komunikację miejską np. ze względu na nowe buspasy, czy poprawę jakości przewozów.

Autorzy opracowania podkreślali też jednocześnie, że nowi pasażerowie komunikacji miejskiej Tallina to raczej nie kierowcy prywatnych samochodów, a piesi, którzy z powodu bezpłatnych przejazdów zrezygnowali ze spaceru na rzecz komunikacji miejskiej.

Autorzy twierdzili, że jest kilka powodów, dla których darmowy transport w Tallinie nie porwał za sobą mieszkańców. Przede wszystkim cena normalnego biletu nie była zbyt wysoka, a dodatkowo znaczna część pasażerów już korzystała ze sporych zniżek na przejazdy. Poza tym i tak przy płatnych przejazdach aż 40 proc. mieszkańców wybierało miejską komunikację.

Tallin zarabia na zmianie 20 mln euro rocznie

Mimo to miasto utrzymało darmowy transport publiczny, co jak się wydaje, było dobrym krokiem. Już po dwóch latach liczba użytkowników transportu publicznego wzrosła o ok. 5 proc., a po trzech o 8 proc. w stosunku do 2012 roku. W tym samym czasie liczba pojazdów w centrum zmalała o 5 proc. W rezultacie wzrostu liczby pasażerów konieczne było powiększenie floty pojazdów i zatrudnienia większej liczby kierowców.

Dopiero trzy lata po rozpoczęciu eksperymentu widać jednak jego największy efekt. Stolica Estonii zarabia na nim 20 mln euro rocznie. Jak to możliwe? Otóż, by móc kupić zieloną kartę pozwalającą na darmowe przejazdy, trzeba się zameldować w mieście. W ciągu trzech lat liczba mieszkańców miasta zwiększyła się z 416 tys. do 440 tys. ludzi. Oznacza to, że zameldowało się ok. 25 tys. osób, a każdy z nich wniósł do kasy miasta ok. 1000 euro podatków rocznie. Łącznie ok. 20 mln euro.

Tallin nie może jednak polegać na ciągłym przyciąganiu nowych mieszkańców. Wprawdzie w pierwszych latach w mieście meldowało się 10 tys. osób rocznie, w 2016 roku zameldowały się jedynie 3 tys.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL