Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt gru 03, 2010 20:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 13:43
Posty: 367
Cytuj:
wracać z koleżanką metrem


na samochód nie stać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 03, 2010 21:49 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
ajarmoniuk napisał(a):
Cytuj:
wracać z koleżanką metrem

na samochód nie stać

Świetnie, nie traci się czasu na pustaki. Wartość dodana # 6.
Jak coś takiego powie, to od razu wiadomo, że do skreślenia. :mrgreen:

BTW -- można być wtedy po piwie (lub kilku :wink: )

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 03, 2010 22:24 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 15:04
Posty: 120
Lokalizacja: Bytom
velogustlik napisał(a):
już jestem tłumaczeniem tego, że socjalizm nie równa się okradanie bogatych na rzecz pijaków i biedoty.
Fakt, nie jest to jedyny jego element, natomiast w wypadku "darmowej" komunikacji to zjawisko może mieć miejsce. Grupy te mogą sobie dla przyjemności urządzać przejażdżki na koszt innych

velogustlik napisał(a):
Co jednak ma być wyznacznikiem efektywności?
dziwne pytanie na Tym Forum. Odpowiedź mym skromnym zdaniem brzmi: :minimum ogólnych kosztów (łącnie a zewnętrznymi ) na osobokilometr
czyli m.in. zajętości miejsca, co sam słusznie zauważasz
velogustlik napisał(a):
Najlepiej przyjąć by zmniejszenie liczby samochodów na drogach.
ale najleszym sposobem na minimalizację tej zajętości byłyby opłaty od tej zajętości w miejscach i porach szczytu które mogłyby zniechęcić pojedyńczych osobników do pchania sie "długasami"
...i nie "liczby samochodów" ale ilości zajmowanego miejsca (krótsze auta)
------------
velogustlik napisał(a):
RysiekK napisał(a):
2 to "czasem nie" ma wymierne skutki ekologiczne czyli zawyżoną emisję trucizn na osobokilometr

Nie rozumiem co masz tu na myśli. Może rozwiń to do pełnego zdania. Na razie odbieram to jako przestrogę przed zwiększeniem liczby taboru który będzie jeździł pusty...
Słusznie, ale nieefektywność ma również wymiar spalinowy, czyli emisję trucizn na osobokilometr. Przymus ekonomiczny (konkurencja + opłaty) jest warunkiem koniercznym spadku tej emisji

Groob napisał(a):
Na razie mamy utrzymywanie na koszt podatnika instytucji, która w oczywisty sposób jest nieefektywna i nigdy efektywności nie osiągnie. Mówię o indywidualnym transporcie samochodowym, który jest dotowany w znacznie większym zakresie niż komunikacja zbiorowa.
nie porównuję do obecnej spalinowej patologi lecz do stanu optymalnego

_________________
Odmienić oblicze motoryzacji - tej motoryzacji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 04, 2010 1:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 18:46
Posty: 517
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Monty B. Ike napisał(a):
kazda osoba, która ma bilet okresowy, może -- w weekendy i (chyba) wieczorem zabrać ze sobą -- na ten bilet -- do 4 lub 5 osób.


Sam pomysł nie rzucił mnie na kolana, ale po przeczytaniu argumentacji jestem zachwycony. Zwłaszcza punktem 3. Od strony społecznej jest to zupełne odwrócenie miejsca siedzenia. Wyobraź sobie 20-latka/-latkę, który stawia ojcu i matce przejazd do kina, po tym jak wielokrotnie musiał prosić o samochód. Tak, to jest bardzo dobry pomysł. Ze względów socjologicznych chyba jeszcze lepszy niż samo godzinowe uwolnienie od opłat. Możesz podać dane odnośnie efektów? Od dawna taki system działa? Znając Niemców dokładnie to zbadali.

Chyba można zacząć myśleć nad realizacją. Szukam chętnych, którzy pomogliby stworzyć opracowanie, które można by przedstawić miastu. Tabela taryfowa ze wszystkimi ulgami jest wynikiem Uchwały Rady Warszawy. Zatem jedyne co potrzeba to przekonać ponad 400 radnych do poparcia tego pomysłu z realizacją którąkolwiek z dróg.
Myślę, że środowe spotkanie w ZM o 18 byłoby dobrym miejscem na żywądyskusje o ile samo ZM nie będzie przeciwne takiemu najściu :lol: .
Zainteresowanych proszę o wiadomość prywatną z ew. uwagami, które jeszcze tutaj nie padły.

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 04, 2010 1:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
velogustlik napisał(a):
Monty B. Ike napisał(a):
kazda osoba, która ma bilet okresowy, może -- w weekendy i (chyba) wieczorem zabrać ze sobą -- na ten bilet -- do 4 lub 5 osób.

Sam pomysł nie rzucił mnie na kolana, ale po przeczytaniu argumentacji jestem zachwycony. Zwłaszcza punktem 3. (...) Możesz podać dane odnośnie efektów? Od dawna taki system działa? Znając Niemców dokładnie to zbadali.

Wiem, że wielu ludzi kupuje tam bilety okresowe nawet jeżeli rzadko korzysta z kolei -- właśnie ze względu na usługi dodatkowe (jak rower publiczny, skojarzony z tym biletem), możliwość zabrania kilku osób itp.

RysiekK napisał(a):
najleszym sposobem na minimalizację tej zajętości byłyby opłaty od tej zajętości w miejscach i porach szczytu które mogłyby zniechęcić pojedyńczych osobników do pchania sie "długasami"
...i nie "liczby samochodów" ale ilości zajmowanego miejsca (krótsze auta)

Krótsze samochody w ruchu niewiele dają -- liczy sie wtedy rozmiar dynamiczny, tzn. taki, który rośnie wraz ze wzrostem prędkości (miejsce z przodu i z tyłu na hamowanie/przyspieszanie, po bokach na manewry). Obecnie w Niemczech policja zajmuje się szczególnie odległościami pomiędzy samochodami na autostradach -- maja nawet specjalne radary do tego celu.
A co do zajmowania miejsca -- owszem, na jednym standardowym miejscu parkingowym można postawić dwa do trzech Smartów, ale w porównaniu z transportem publicznym, gdzie przyjmuje się do 5 osób na metr kwadratowy, to naprawdę żaden zysk.

RysiekK napisał(a):
Słusznie, ale nieefektywność ma również wymiar spalinowy, czyli emisję trucizn na osobokilometr. Przymus ekonomiczny (konkurencja + opłaty) jest warunkiem koniercznym spadku tej emisji

Regulacje muszą następować odgórnie -- mit tzw. wolnego rynku sam w sobie prowadzi do patologii (vide film "Wpuszczeni w korek").
Dopiero po odgórnym ustaleniu kryteriów (na podstawie obiektywnych badań) mozna dopuścić konkurencję -- w danym zakresie, a nie na zasadzie "kto kogo wytnie", żeby uniknąć cięcia kosztów przez operatorów kosztem jakości usług/emisji/in.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 04, 2010 18:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 15:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Cytuj:
W piątek od południa w Radomiu śnieg sypie bardzo intensywnie. Mimo apelu prezydenta o pozostawienie samochodów w garażu i korzystanie z bezpłatnej komunikacji miejskiej na ulice miasta wyjechało wielu kierowców.

Na drogach tworzą się duże korki. Narzekają nie tylko kierowcy, ale i pasażerowie autobusów, którzy za namową prezydenta zdecydowali się zostawić auto na parkingu. Autobusy mają bowiem znaczne opóźnienia. Na przystankach najbardziej popularnych linii autobusowych czeka wielu pasażerów.


http://www.zw.com.pl/artykul/10,540150_ ... owszu.html

No, dobrej reklamy dla komunikacji publicznej to w ten sposób nie uzyskamy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 04, 2010 22:56 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 15:04
Posty: 120
Lokalizacja: Bytom
Monty B. Ike napisał(a):
Krótsze samochody w ruchu niewiele dają -- liczy sie wtedy rozmiar dynamiczny, tzn. taki, który rośnie wraz ze wzrostem prędkości
i to jest kolejny argument za zmniejszaniem prędkości w miastach, o upłynnianiu nie wspominając

Monty B. Ike napisał(a):
Regulacje muszą następować odgórnie
tak, ale nie powinno to dotyczyć sposobu prowadzenia działalności ale standardów, czyli emisji i hałasu

--
Monty B. Ike napisał(a):
mit tzw. wolnego rynku sam w sobie prowadzi do patologii (vide film "Wpuszczeni w korek"). Dopiero po odgórnym ustaleniu kryteriów (na podstawie obiektywnych badań) mozna dopuścić konkurencję

Przyjmuję załozenie że wszelkie koszta, również zewnętrzne, będą uwzględnione w opłatach/karach i przy takim założeniu rynek prowadzi też do optymalności ekologicznej, czyli że n.p. najniższe koszty dla klienta wyjdą przy korzystaniu z zeroemisyjnych (mini)busów a obecne poczynania spalinowców będą baardzo kosztowne

Monty B. Ike napisał(a):
w danym zakresie, a nie na zasadzie "kto kogo wytnie", żeby uniknąć cięcia kosztów przez operatorów kosztem jakości usług/emisji/in.
..i "wycinać" bedą "ekologiczni" spalinowych szkodników

_________________
Odmienić oblicze motoryzacji - tej motoryzacji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 11, 2010 1:37 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
W Zagrzebiu (Chorwacja) została stworzona śródmiejska strefa wolna od samochodów i wprowadzono tam darmowe przejazdy tramwajami (zielony obszar na mapie):
Obrazek

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 16, 2010 2:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 18:46
Posty: 517
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Monty B. Ike napisał(a):
W Zagrzebiu (Chorwacja) została stworzona śródmiejska strefa wolna od samochodów i wprowadzono tam darmowe przejazdy tramwajami


Darmowa dla wszystkich, z turystami (z Polski :P) włącznie?

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 16, 2010 3:17 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
velogustlik napisał(a):
Darmowa dla wszystkich, z turystami (z Polski :P) włącznie?

Wszystkich to znaczy wszystkich.

Obrazek
Oto i plac, leżący w centrum darmowej strefy, z tramwajem Končar 2200.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL