Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So gru 15, 2012 2:22 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
Dzięki. To naprawdę świetny i przełomowy projekt. Są drobne mankamenty typu metalowe wypustki zamiast ciągłości asfaltobetonu (kompromisowa mogła by być ze względów estetycznych nawierzchnia z granitu ale wyraźnie innego koloru niż chodnik) ale to niebo a ziemia w porównaniu ze stanem z przed budowy metra.
Czyżby zrezygnowali z kuriozalnego miniparkingu w miejscu wygiętej ul. Twardej?

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 15, 2012 11:54 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Pawrzes napisał(a):
Dzięki. To naprawdę świetny i przełomowy projekt. Są drobne mankamenty typu metalowe wypustki zamiast ciągłości asfaltobetonu (kompromisowa mogła by być ze względów estetycznych nawierzchnia z granitu ale wyraźnie innego koloru niż chodnik) ale to niebo a ziemia w porównaniu ze stanem z przed budowy metra.
Czyżby zrezygnowali z kuriozalnego miniparkingu w miejscu wygiętej ul. Twardej?


Zgadzam się. To naprawdę duża zmiana w porównaniu do dotychczasowych projektów. Nawet ma być antyzatoka autobusowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 13, 2013 9:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ingow.html

Obrazek

I kilka bon mots naszych elektów, do zapamiętania przy następnych wyborach :)

Cytuj:
Radny Bogdan Żuber (SLD) uznaje zwężenie Świętokrzyskiej do jednego pasa za przesadę. - Co z przejazdem karetek i wozów ratowniczych? - pyta. - Tam będzie jeden wielki korek, który zniweczy zakładany efekt wizualny.
[...]
Jarosława Maćkowiak, radna PiS: - Mam nadzieję, że Świętokrzyska stanie się deptakiem do Szlaku Królewskiego. Jednak jej klubowy kolega Andrzej Melak żałuje, że ulica "straci charakter lokalnej drogi tranzytowej".


Za to Wojciechowicz myśli perspektywicznie:

Cytuj:
Wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz: - Dziś podczas budowy metra drożność Świętokrzyskiej jest zerowa. Przywracając tę ulicę, nie zamierzamy jej zamieniać w autostradę z kładkami dla pieszych. Po oddaniu całej II linii metra i domknięciu układu obwodnic będą kolejne kroki w ograniczaniu dostępu samochodów do ścisłego centrum.


Czyli po 2050 ;), kiedy już co parę km będzie trzeba zmagać się z przedostaniem przez kolejną z sieci wzajemnie się przecinających obwodnic (lokalnych tranzytowych, średniodystansowych tranzytowych, długodystansowych tranzytowych itp.)?

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 16, 2013 13:06 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
Jak znam polskich kierowców i egzekwowanie przepisów przez bezpieczniaków, jeśli nie będzie słupków pomiędzy zatokami parkingowymi a DDR, samochody będą parkować tam skośnie wjeżdżając do połowy długości DDR.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 04, 2013 17:19 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... 69309.html

Metro odmieni Świętokrzyską. Oto najważniejsze zmiany

Jarosław Osowski 04.12.2013 , aktualizacja: 04.12.2013 10:33

Na zwężonej Świętokrzyskiej będą dodatkowe miejsca do parkowania, ale rozczarowanie budzi brak zapowiadanych przystanków autobusowych przy pl. Powstańców i ul. Emilii Plater. Na Prostej blisko ronda Daszyńskiego zacznie działać pierwsza w mieście zawrotka dla tramwajów dwukierunkowych

Mamy więc nowe pomysły na to, jak zmienić ulice wzdłuż II linii metra, która po przesunięciu terminu powinna być gotowa pod koniec września 2014 r.

Ratusz przejął się głosami tych warszawiaków, którzy chcieliby wyraźnej przemiany Świętokrzyskiej w ulicę z ograniczonym ruchem. Z drugiej strony urzędnicy próbują sprostać oczekiwaniom mieszkańców protestujących przeciwko drastycznym ograniczeniom parkowania.

Zanim w połowie 2011 r. zaczęła się budowa metra, na Świętokrzyskiej panowała parkingowa wolnoamerykanka. Samochody jeździły po chodnikach, stawały w dowolnym miejscu. Piesi byli spychani pod ściany domów. Najgorzej chodziło się po północnej stronie ulicy, między Marszałkowską a Czackiego. Urzędnicy podkreślają, że taki bałagan już tutaj nie wróci.

Obrazek


Parkowanie na skos i wzdłuż

Przede wszystkim zostanie zwężona jezdnia - od ul. Plater do Marszałkowskiej z trzech do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku (pomiędzy nimi znajdzie się miejsce na zieleń), a od Marszałkowskiej do Kopernika - z dwóch pasów do jednego. Przed skrzyżowaniami ma być wygospodarowany osobny pas dla skręcających w lewo, np. w Mazowiecką czy w Nowy Świat. Rowerzyści będą mieć swoją drogę na chodniku :shock: po północnej stronie Świętokrzyskiej i pas na jezdni w kierunku Tamki.

Pierwsze przymiarki do przebudowy Świętokrzyskiej mówiły o pozostawieniu na całym odcinku od ul. Kopernika po rondo ONZ ok. 125 miejsc parkingowych bezpośrednio przy jezdni. To jedna czwarta tego, co było wcześniej. Zaczęły się jednak protesty mieszkańców. Urzędnicy zaczęli więc sprawdzać, gdzie jeszcze można by wcisnąć parkujące samochody.

Według najnowszych ustaleń między ul. Plater a Marszałkowską postój będzie możliwy równolegle do jezdni przy parku Świętokrzyskim i skośnie do niej po drugiej stronie ulicy. Przy poczcie głównej ratusz przewiduje tylko kilka miejsc na auta niepełnosprawnych, od Jasnej do Marszałkowskiej - parkowanie skośnie do jezdni. Między Jasną a pl. Powstańców Warszawy - kilka miejsc równoległych do jezdni po stronie południowej i więcej skośnych po północnej. Równolegle do jezdni będzie można parkować po obu stronach Świętokrzyskiej między pl. Powstańców Warszawy a Nowym Światem, kilka miejsc postojowych znajdzie się też w zatoczce między Nowym Światem a ul. Kopernika.

(...)

-------
Pomiędzy Emilii Plater a Marszałkowską "zmiana" z 6 pasów + parkowanie skośne po S + równoległe po N na:
2x2 pasy + pas zieleni pomiędzy + parkowanie skośne + równoległe + pas rowerowy(?) + wydzielona (z chodnika???) DdR.

Jak oni to zmieszczą? A wiem - kosztem chodnika :twisted:

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 25, 2014 15:02 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
Cytuj:
Coraz bliżej nowej Świętokrzyskiej

Coraz więcej wiemy o tym, jak będzie wyglądać wyremontowana ul. Świętokrzyska. Metro Warszawskie udostępniło nam materiały projektowe, które posłużą do ustalenia ostatecznego wyglądu ulicy. Spółka zamówiła też wizualizacje, które posłużą do prezentacji projektu mieszkańcom.

>>> http://forumrozwoju.waw.pl/czolowka/cor ... krzyskiej/

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 26, 2014 16:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Opis jest ciekawy
"Ze względu na to ,że ul. Świętokrzyska znajduje się w strefie śródmiejskiej, gdzie występuje uspokojenie ruchu kołowego, dążono do związania komunikacji rowerowej z geometria jezdni w celu zminimalizowania kolizji między pieszym a rowerzystą. Zachowano jednak odseparowanie ruchu rowerowego od kołowego.
W przypadku odcinka wschodniego zastosowano obustronne, jednokierunkowe pasy rowerowego szer. 1,5 m, zlokalizowane w poziomie jezdni. Pasy rowerowe oddzielono separatorem oraz występującymi na częściowych odcinkach miejscami postojowymi
Na odcinku zachodnim zaproponowano obustronne, dwukierunkowe drogi rowerowe, zlokalizowane w poziomie chodnika. Drogi rowerowe odseparowano od jezdni szpalerami drzew oraz miejscami postojowymi.

Na skrzyżowaniach ruch rowerowy zintegrowany z ruchem pieszym w celu spowolnienia ruchu rowerowego w relacji z natężonym ruchem pieszych w miejscach węzłowych. "

:shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 26, 2014 17:46 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Abstrahując od (zamierzonej lub nie) treści, to forma językowa tego bełkotu jest poniżej wszelkiej krytyki.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 27, 2014 13:41 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt maja 27, 2011 8:40
Posty: 36
http://forumrozwoju.waw.pl/wp-content/uploads/2014/01/sor1.jpg

Czyli jadąc Marszałkowską prosto w relacji N-S zamiast pokonać skrzyżowanie razem z samochodami, muszę wyłączyć się z ruchu przed skrzyżowaniem bo planują B-9, wejść w kolizje z pieszymi wychodzącymi z metra, a następnie włączyć się ponownie do ruchu,
A) w czasie gdy przez skrzyżowanie będą jechały samochody, co jest sytuacją potencjalnie niebezpieczną, lub
B) w czasie gdy piesi ruszą przez pasy - znowu konflikt z pieszymi :shock: .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 27, 2014 17:49 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz maja 09, 2013 10:03
Posty: 13
kaczor1 napisał(a):
http://forumrozwoju.waw.pl/wp-content/uploads/2014/01/sor1.jpg

Czyli jadąc Marszałkowską prosto w relacji N-S zamiast pokonać skrzyżowanie razem z samochodami, muszę wyłączyć się z ruchu przed skrzyżowaniem bo planują B-9, wejść w kolizje z pieszymi wychodzącymi z metra, a następnie włączyć się ponownie do ruchu,
A) w czasie gdy przez skrzyżowanie będą jechały samochody, co jest sytuacją potencjalnie niebezpieczną, lub
B) w czasie gdy piesi ruszą przez pasy - znowu konflikt z pieszymi :shock: .


To wszystko miało by jakiś sens, gdyby wytyczono drogę rowerową wzdłuż Marszałkowskiej. Po zachodniej stronie jest pełno miejsca a w zasadzie ruch pieszy jest tam, niewielki... nie wiem na czym polega niemoc na stworzeniu tam niecałego kilometra prostej trasy - od Królewskiej do alej. jest nawet świetne miejsce do ponownego włączenia ruchu rowerowego na ulicę https://maps.google.pl/maps?q=warszawa+ ... 6,,0,16.84


Ostatnio edytowano Pn sty 27, 2014 23:44 przez bromsky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL