http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... 69309.htmlMetro odmieni Świętokrzyską. Oto najważniejsze zmiany
Jarosław Osowski 04.12.2013 , aktualizacja: 04.12.2013 10:33
Na zwężonej Świętokrzyskiej będą dodatkowe miejsca do parkowania, ale rozczarowanie budzi brak zapowiadanych przystanków autobusowych przy pl. Powstańców i ul. Emilii Plater. Na Prostej blisko ronda Daszyńskiego zacznie działać pierwsza w mieście zawrotka dla tramwajów dwukierunkowych
Mamy więc nowe pomysły na to, jak zmienić ulice wzdłuż II linii metra, która po przesunięciu terminu powinna być gotowa pod koniec września 2014 r.
Ratusz przejął się głosami tych warszawiaków, którzy chcieliby wyraźnej przemiany Świętokrzyskiej w ulicę z ograniczonym ruchem. Z drugiej strony urzędnicy próbują sprostać oczekiwaniom mieszkańców protestujących przeciwko drastycznym ograniczeniom parkowania.
Zanim w połowie 2011 r. zaczęła się budowa metra, na Świętokrzyskiej panowała parkingowa wolnoamerykanka. Samochody jeździły po chodnikach, stawały w dowolnym miejscu. Piesi byli spychani pod ściany domów. Najgorzej chodziło się po północnej stronie ulicy, między Marszałkowską a Czackiego. Urzędnicy podkreślają, że taki bałagan już tutaj nie wróci.
Parkowanie na skos i wzdłuż
Przede wszystkim zostanie zwężona jezdnia - od ul. Plater do Marszałkowskiej z trzech do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku (pomiędzy nimi znajdzie się miejsce na zieleń), a od Marszałkowskiej do Kopernika - z dwóch pasów do jednego. Przed skrzyżowaniami ma być wygospodarowany osobny pas dla skręcających w lewo, np. w Mazowiecką czy w Nowy Świat.
Rowerzyści będą mieć swoją drogę na chodniku po północnej stronie Świętokrzyskiej i pas na jezdni w kierunku Tamki.
Pierwsze przymiarki do przebudowy Świętokrzyskiej mówiły o pozostawieniu na całym odcinku od ul. Kopernika po rondo ONZ ok. 125 miejsc parkingowych bezpośrednio przy jezdni. To jedna czwarta tego, co było wcześniej. Zaczęły się jednak protesty mieszkańców. Urzędnicy zaczęli więc sprawdzać, gdzie jeszcze można by wcisnąć parkujące samochody.
Według najnowszych ustaleń między ul. Plater a Marszałkowską postój będzie możliwy równolegle do jezdni przy parku Świętokrzyskim i skośnie do niej po drugiej stronie ulicy. Przy poczcie głównej ratusz przewiduje tylko kilka miejsc na auta niepełnosprawnych, od Jasnej do Marszałkowskiej - parkowanie skośnie do jezdni. Między Jasną a pl. Powstańców Warszawy - kilka miejsc równoległych do jezdni po stronie południowej i więcej skośnych po północnej. Równolegle do jezdni będzie można parkować po obu stronach Świętokrzyskiej między pl. Powstańców Warszawy a Nowym Światem, kilka miejsc postojowych znajdzie się też w zatoczce między Nowym Światem a ul. Kopernika.
(...)
-------
Pomiędzy Emilii Plater a Marszałkowską "zmiana" z 6 pasów + parkowanie skośne po S + równoległe po N na:
2x2 pasy + pas zieleni pomiędzy + parkowanie skośne + równoległe + pas rowerowy(?) + wydzielona (z chodnika???) DdR.
Jak oni to zmieszczą? A wiem - kosztem chodnika
_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiecpisz wnioski do Burmistrza:
burmistrz@mokotow.waw.pl